Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Τέμπη: Η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε μέχρι το 2019...



Η κατάθεση πρώην σταθμάρχη...
 
Καθαρότερες γίνονται οι ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη όσο προχωρά η διερεύνηση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, από τις αρχές. Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή ορίστηκαν από την Ολομέλεια Εφετών Λάρισας δύο εφέτες ανακριτές, για τη διερεύνηση της υπόθεσης...


Κατάθεση του πρώην σταθμάρχη Λάρισας, Ιωάννη Κολλάτου στην Γ΄ τακτική ανακρίτρια Λάρισας, κα Σούρλα, επιβεβαιώνει ότι η τηλεδιοίκηση στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Δομοκός – Πλατύ λειτουργούσε μέχρι και το 2019.

 Σύμφωνα με το ereportaz.gr ο Ιωάννης Κολλάτος, ο οποίος βρέθηκε ενώπιον της δικαστικής λειτουργού στις 7 Μαρτίου, αναφερόμενος στο σύστημα τηλεδιοίκησης επεσήμανε ότι «υπήρχε από το Νοέμβριο του 2007 μέχρι και το καλοκαίρι του 2019 και η τηλεδιοίκηση ρύθμιζε από μόνη της την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών».

Ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας συνεχίζει στην κατάθεσή του λέγοντας ότι «η τηλεδιοίκηση στεγαζόταν στον σταθμό της Λάρισας σε συγκεκριμένο απομονωμένο χώρο και μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών ρυθμιζόταν η κυκλοφορία και βλέπαμε αποτύπωμα κάθε αμαξοστοιχίας στον κεντρικό πίνακα μέσω των λυχνιών οι οποίες γίνονταν κόκκινες κατά τη στιγμή διέλευσης της αμαξοστοιχίας, ενώ βλέπαμε την κυκλοφορία και μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών».

Σε ερώτηση της ανακρίτριας αν γνωρίζει την αιτία που σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, ο Ι. Κολλάτος απάντησε:

«Ο κυριότερος λόγος ήταν η έλλειψη προσωπικού σταθμαρχών που στελέχωναν την τηλεδιοίκηση και του προσωπικού συντήρησης των μηχανημάτων τηλεδιοίκησης και της σιδηροδρομικής γραμμής».

Ο ίδιος πρόσθεσε δε ότι «ο σταθμός της Λάρισας εξυπηρετείται από τρεις βάρδιες. Σε κάθε βάρδια απασχολούνταν πάντοτε δύο σταθμάρχες και άλλοι δύο ήταν στην τηλεδιοίκηση. Αυτό όπως έχω πληροφορηθεί σταμάτησε από το κλείσιμο της τηλεδιοίκησης».

Συνεχίζοντας ο Ι. Κολλάτος δήλωσε ότι δεύτερος λόγος που σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση «ήταν μια πυρκαγιά έξω από τη Λάρισα κατέστρεψε έναν υποσταθμό ο οποίος δεν αντικαταστάθηκε ποτέ», ενώ ανάφερε ότι έκτοτε η κυκλοφορία διεξαγόταν μέσω των σταθμαρχών.

Επιπλέον, ο περιγράφοντας τον τρόπο λειτουργίας και την προβλεπόμενη διαδικασία μεταξύ των αλλαγών της βάρδιας από τους σταθμάρχες ο κ. Κολλάτος δήλωσε:

«Όταν αλλάζει η βάρδια συντάσσεται ένα πρωτόκολλο παράδοσης - παραλαβής που τηρείται στην υπηρεσία, το οποίο απαριθμεί ό,τι γίνεται εκείνη τη στιγμή στον σταθμό, δηλαδή τη στιγμή της παράδοσης για να ενημερωθεί ο αναλαμβάνων την υπηρεσία σταθμάρχης και να αναλάβει την κυκλοφορία. Περιλαμβάνει επίσης το τελευταίο τρένο που αναχώρησε από τον παρόντα σταθμό και δεν έχει αφιχθεί στον επόμενο σταθμό, καθώς και το πρώτο τρένο που αναμένεται να αφιχθεί στον σταθμό».

Τέλος σε ερώτηση της ανακρίτριας εάν υπάρχει καθυστέρηση στη άφιξη τρένου και παράλληλα αλλάζει η βάρδια των σταθμαρχών, ο κ. Κολλάτος κατέθεσε: «με τη λήξη της βάρδιας του αναχωρεί αλλά και η αλλαγή της βάρδιας δεν γίνεται στο λεπτό. Απαιτείται και κάποιος χρόνος για να γίνει και η παραλαβή - παράδοση. Όπως έχω πληροφορηθεί προκειμένου να γίνεται ομαλή παράδοση και παραλαβή η βάρδια έχει παραταθεί κατά μία ώρα με αποτέλεσμα κατά τον χρόνο αυτό να βρίσκονται στον σταθμό δύο σταθμάρχες».


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)