Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών: Διέλυσαν και την ασφάλεια πτήσεων στα αεροδρόμια - Μητσοτάκης και Γεραπετρίτης γνωρίζουν

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ 

Στον αέρα βρίσκεται η διασφάλιση της ασφάλεια των μεταφορών και στα αεροπλάνα, με την κυβέρνηση Μητσοτάκη να έχει μεθοδικά ξηλώσει τις επί μισό αιώνα δομές του ελληνικού κράτους στα αεροδρόμια, υπονομεύοντας παράλληλα τις συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα με τους ιδιώτες διαχειριστές των αεροδρομίων, όπως περιέγραψε αναλυτικά στο Open ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών Μανώλης Καμηλάκης.

Ο Σύλλογος χτες με ανακοίνωσή του τόνισε ότι από το 2020 έχει ενημερώσει αναλυτικά με επιστολές και ενέργειές του τόσο τον παραιτηθέντα για τα Τέμπη υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, όσο και τον διάδοχό του Γιώργο Γεραπετρίτη, αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, χωρίς να υπάρξει καμία αλλαγή πολιτικής. Το ίδιο συνέβη και στη Βουλή με τις 18 επερωτήσεις του συνόλου της αντιπολίτευσης.
«Το καθεστώς που ίσχυε στην Ελλάδα για πάνω από 50 χρόνια ήταν ότι πάντα στα αεροδρόμια υπήρχε κρατική εποπτική αρχή για την εφαρμογή της νομιμότητας και της ασφάλειας των πτήσεων. Παλαιότερα λεγόταν Αερολιμενικός Έλεγχος, το 2016 με νέα νομοθεσία λέγεται Αεροπορική Αρχή Αερολιμένα», είπε ο κ. Καμηλάκης, με προσωπικό αποκλειστικά πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που εκτελεί ευρύ αριθμό ελέγχων μέσα σε κάθε αεροδρόμιο:
  • με αποκλειστική δυνατότητα πρόσβασης σε ξένο αεροσκάφος (θεωρείται ξένο έδαφος, δεν μπορεί να πάει η Αστυνομία εκεί) έλεγχος ισχύος πτυχίων προσωπικού, υγειονομικών εξετάσεων, καταλληλότητας πτυχίων τεχνικού προσωπικού, των βιβλίων συντήρησης αεροσκαφών, των εφόδια εδάφους
  • διενέργεια αλκοτέστ στο προσωπικό αέρος και στο προσωπικό εδάφους
  • έρευνες για αποτροπή/αντιμετώπιση έκνομων ενεργειών όπως η απειλή βόμβας
  • διασφάλιση του ορθού τρόπου λειτουργίας των security 
  • έλεγχος των ποινικών μητρώων όσων εργάζονται στο αεροδρόμιο
  • διενέργεια προανακρίσης για διακρίβωση αιτίων τυχών συμβάντων

Παρότι όλα τα παραπάνω αφορούν ελέγχους διά ζώσης σε κάθε ένα από τα ελληνικά αεροδρόμια, όπως είπε ο κ. Καμηλάκης «ψηφίστηκε το 2020 νόμος, ο 4750/2020, που κατέθεσε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με τον οποίο καταργούνται οι αεροπορικές Αρχές στα αεροδρόμια, δεν μπορούν πλέον να γίνονται έλεγχοι στα αεροδρόμια, τοπικά. Δημιουργήθηκε μία πολύ μικρή Αρχή με έδρα την Αθήνα. Θεώρησε ο υπουργός ότι από εκεί μπορούν να γίνονται οι έλεγχοι, αυτό είναι αδύνατο».

«Το Civil Aviation Airport Authority υπάρχει παντού στο εξωτερικό, στην Ιταλία, την Γαλλία, τη Γερμανία ... στην έδρα της Fraport, την Φραγκφούρτη, υπάρχει αντίστοιχη αεροπορική Αρχή. Στην Ελλάδα καταργείται. Και είναι αντίθετο με τη σύμβαση μεταξύ ελληνικού κράτους και ιδιώτη διαχειριστή (ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Fraport σε άλλα 14 αεροδρόμια, αυτός για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου κτλ). Στη σύμβαση προβλέπεται κρατική εποπτική Αρχή για την εφαρμογή της νομιμότητας και της ασφάλειας των πτήσεων, των επιβατών και των εργαζόμενων, δυστυχώς καταργείται, κάτι αντίθετο ακόμη και με όσα υπέγραψαν το ελληνικό κράτος και οι διαχειριστές», όπως τόνισε.

Αυτός είναι ο λόγος που «πρέπει αυτό να αλλάξει. Δεν μπορεί να μειώνουμε την ασφάλεια στα αεροδρόμια, θα συμβεί πάλι και θα τρέχουμε. Ο τουρισμός είναι το 30% των εθνικών εσόδων ετησίως. Αν συμβεί οτιδήποτε, θα καταστρέψει εκτός από τους ανθρώπους και την οικονομία», κατέληξε.

Σημειώνεται ότι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών χτες προχώρησε και αυτός σε δημοσιοποίηση της διάλυσης του θεσμικού και οργανικού πλαισίου που διασφαλίζει την ασφάλεια των πτήσεων στα αεροδρόμια, καταγγέλλοντας την προκλητική αδιαφορία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του παραιτηθέντα πλέον υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, στις συνεχείς προσπάθειές τους να κάνουν γνωστές τις θέσεις τους. Μεταξύ πολλών άλλων, σε τουλάχιστον 15 Επιστολές-Έγγραφα-Μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο Υπουργείο, στη Διοίκηση της ΥΠΑ, στους βουλευτές, στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Παναγιώτη Πικραμμένο, αλλά και στον ίδιο τον νυν υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αδιαφόρησε για 18 σχετικές επερωτήσεις της Βουλής από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Πηγή: avgi.gr

1 σχόλιο:

  1. Τρένα, αεροπλάνα και βαπόρια όλοι μαζί φταίμε.
    Το είπε ο επικεφαλής του παρακράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)