Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Η Βαλτιμόρη έχασε κάτι περισσότερο από μια γέφυρα

 Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη

 


Η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη αναμένεται να προκαλέσει πολλών ειδών προβλήματα στην περιοχή. Άγνωστο πότε θα επαναλειτουργήσει το λιμάνι. 

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης βρίσκεται η Βαλτιμόρη, από νωρίς το πρωί της Τρίτης (26/3), μετά την κατάρρευση της γέφυρας “Francis Scott Key”, ύστερα από την πρόσκρουση φορτηγού πλοίου σημαίας Σιγκαπούρης.

Μέχρι αυτή την ώρα, οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης των αγνοουμένων, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε τουλάχιστον 6, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Όπως δήλωσε τοπικός αξιωματούχος, οι έξι αγνοούμενοι εκτιμάται ότι ανήκουν στο συνεργείο κατασκευής που εργαζόταν στη γέφυρα τη στιγμή που κατέρρευσε.


Σε κίνδυνο η οικονομία του Μέριλαντ

Οι τοπικές Αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την οικονομία της περιοχής, καθώς το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα των ΗΠΑ, σταμάτησε απ’ αόριστον την κυκλοφορία των πλοίων, μετά την κατάρρευση της γέφυρας, μήκους 2,62 χιλιομέτρων.

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, κήρυξε την περιοχή σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επισημαίνοντας τους κινδύνους που θα επιφέρει στην τοπική οικονομία η παύση της λειτουργίας του λιμανιού ενώ, σύμφωνα με δήλωση του Υπουργού Μεταφορών του Μέριλαντ, Paul J. Wiedefeld, “είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε για πόσο καιρό θα παραμείνει κλειστή η γέφυρα”.

Σε αντίστοιχες επισημάνσεις προχώρησε και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών (ILA) στη Βαλτιμόρη, Scott Cowan.

“Βρισκόμαστε σε αδιέξοδο, ζούμε από τις εισαγωγές και τις εξαγωγές φορτίων, την εκφόρτωση και τη φόρτωση φορτηγών πλοίων. Αυτό θα επιβαρύνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οικονομία της πολιτείας του Μέριλαντ, επειδή το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι από τους κύριους μοχλούς της οικονομίας. Θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα“, δήλωσε.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το σημαντικότερο των ΗΠΑ όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, σύμφωνα με πρόσφατο δελτίο τύπου του γραφείου του κυβερνήτη Μουρ, το οποίο μάλιστα έκανε λόγο για “έναν από τους μεγαλύτερους οικονομικούς παραγωγούς” στην πολιτεία.

Κατατάσσεται στην 9η θέση μεταξύ των λιμένων των ΗΠΑ τόσο σε χωρητικότητα όσο και σε χρηματική αξία (δολάρια) των ξένων φορτίων που περνούν από εκεί. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2023 το λιμάνι διακίνησε 52,3 εκατομμύρια τόνους διεθνών φορτίων, αξίας περίπου 80,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παράλληλα, υποστηρίζει περισσότερες από 15.000 άμεσες θέσεις εργασίας και περισσότερες από 139.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, δαπανώντας σχεδόν 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια για το συνολικό προσωπικό εισόδημα.


Για “φρικτό δυστύχημα” μίλησε ο Μπάιντεν

Ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, δεσμεύτηκε σήμερα ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει ολόκληρο το κόστος για την ανακατασκευή της γέφυρας.

“Πρόθεσή μου είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να πληρώσει ολόκληρο το κόστος της ανακατασκευής αυτής της γέφυρας και περιμένω από το Κογκρέσο να στηρίξει την προσπάθειά μου”, τόνισε, σημειώνοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί χρόνος για την ανακατασκευή της γέφυρας.

Ο Αμερικανός πρόεδρος έκανε λόγο για ένα «φρικτό δυστύχημα», ενώ ζήτησε να ανοίξει ξανά το λιμάνι το συντομότερο δυνατό. «Τους είπα ότι θα τους στείλουμε όλους τους ομοσπονδιακούς πόρους που χρειάζονται», ανέφερε.

Κατάρρευση γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Τα σενάρια που εξετάζονται για τα αίτια της πρόσκρουσης

Εμπειρογνώμονας ναυτιλίας με έδρα τη Σιγκαπούρη, ο οποίος έχει περάσει πολλές φορές από το λιμάνι της Βαλτιμόρης με φορτηγά πλοία, μίλησε στο BBC και εξήγησε τι μπορεί να οδήγησε στην πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου στη γέφυρα.

«Το σκάφος είχε μόλις αναχωρήσει από το αγκυροβόλιο και έκανε μια στροφή πριν χτυπήσει στη γέφυρα». Έχοντας δει το βίντεο, εξήγησε πως οι πιθανές αιτίες της πρόσκρουσης είναι οι εξής:

  • Κύρια βλάβη κινητήρα
  • Βλάβη στο τιμόνι
  • Black out γεννήτριας
  • Πιθανότητα ανθρώπινου λάθους

«Είναι μια ασυνήθιστη στροφή. Πριν από την αναχώρηση ενός πλοίου, υποτίθεται ότι διενεργούμε όλους τους ελέγχους σε όλα τα στοιχεία του πλοίου για να φτάσουμε την αναχώρησή του. Είναι μέρος της λίστας ελέγχου αναχώρησης. Οπότε, αν γίνονταν όλα, κάτι προφανώς παραβλέφθηκε», σημείωσε.

«Αυτά τα πλοία είναι τόσο τεράστια που ακόμα κι αν η ταχύτητα είναι αργή, η ορμή θα ήταν τεράστια», είπε στη συνέχεια.

Το χρονικό της κατάρρευσης

Γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα (τοπική ώρα) έγινε γνωστό ότι ένα μεγάλο πλοίο προσέκρουσε σε γέφυρα με αποτέλεσμα να ξεσπάσει φωτιά και μέρος της να καταρρεύσει. Συγκεκριμένα, μέρος της γέφυρας “Francis Scott Key” μήκους 2,62 χιλιομέτρων στη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ έπεσε στο νερό αφού φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με αυτήν.

Το πλοίο τυλίχθηκε στις φλόγες προτού βυθιστεί, ενώ στις εικόνες διακρίνονται και ακινητοποιημένα οχήματα να πέφτουν στον ποταμό Patapsco μετά την κατάρρευση. Πάντως, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, κανένα μέλος από το πλήρωμα του πλοίου δεν τραυματίστηκε.

Η γέφυρα τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 1977 και πήρε το όνομά της από τον συγγραφέα του αμερικανικού εθνικού ύμνου. Έχει μήκος 2.632 μέτρα και μεταφέρει περίπου 11,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Είχε πάρει το όνομά της από τον Francis Scott Key, συγγραφέα και ποιητή, ο οποίος είχε γράψει τους στίχους του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ.

Η γέφυρα αποτελεί μέρος του διακρατικού I-95, που είναι ο κύριος αυτοκινητόδρομος βορρά-νότου στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Εκτείνεται από το Μαϊάμι της Φλόριντα έως το Μέιν.

Πηγή: news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)