Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Ο Γιάννης Σηφάκης εισηγητής του νομοχεδίου για την ενεργειακή απόδοση και τα προαπαιτούμενα



Ο Γιάννης Σηφάκης εισηγήθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για ρυθμίσεις που αφορούν 8 Υπουργεία, εμπεριέχοντας προαπαιτούμενα μέτρα με κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου
το πρώτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που αφορά την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση.
Θα ακολουθήσουν άλλη μία συνεδρίαση της Δευτέρα και την Τετάρτη στις επιτροπές και την Πέμπτη η συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια
Η εισήγηση του Γιάννη Σηφάκη

Κε Πρόεδρε, κοι Υπουργοί, κες και κοι συνάδελφοι,

Εισηγούμαστε σήμερα για ψήφιση σχέδιο νόμου στο οποίο περιλαμβάνονται σωρεία διατάξεων προαπαιτουμένων της συμφωνίας της 14ης Αυγούστου και μη, που αφορούν τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καθώς και ρυθμίσεις Δημοσιονομικού και Διαρθρωτικού χαρακτήρα.
Η ψήφιση των εν λόγω μέτρων μαζί με το παράλληλα κατατεθέν νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, θα συμβάλει στην απολύτως αναγκαία άμεση ολοκλήρωση της 1ης αξιολόγησης, την εκταμίευση της υποδόσης των 2 δις, την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου και εν τέλει στην σταθεροποίηση της οικονομίας.
Η αποκατάσταση της σταθερότητας αποτελεί προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της οικονομίας, για έξοδο από την παρατεταμένη κρίση, στον αγώνα του λαού και της χώρας για κοινωνική προστασία, κοινωνική δικαιοσύνη, ανάπτυξη με νέο παραγωγικό πρότυπο και αναδιανομή προς όφελος των φτωχών και των μεσαίων στρωμάτων.
Όσον αφορά στο Υπουργεία Περιβάλλοντος & Ενέργειας, η κύρια νομοθετική ρύθμιση που εισάγεται με το παρόν νομοσχέδιο, αφορά στην εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Οκτωβρίου 2012  αλλά και στη βελτίωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την ενεργειακή απόδοση.
Ειδικότερα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου καθορίζεται ενδεικτικός στόχος ενεργειακής απόδοσης για το 2020, ενώ προβλέπονται μέτρα και δράσεις για βελτίωση της σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, ώστε να αξιοποιηθεί το ανεκμετάλλευτο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας.
Με το συγκεκριμένο σχέδιο η χώρα συνεισφέρει στην επίτευξη του πρωταρχικού στόχου 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για εξοικονόμηση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας κατά 20% και προετοιμάζει το έδαφος για περαιτέρω βελτιώσεις της ενεργειακής απόδοσης μακροπρόθεσμα.
Επισημαίνεται ότι η οδηγία 2012/27/ΕΕ αποτελεί στην ουσία την εφαρμογή της γενικότερης περιβαλλοντικής – ενεργειακής στοχοθεσίας που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία συνοψίζεται στο γνωστό 20-20-20, δηλαδή στη μείωση κατά 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, στη διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα κατά 20% και στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά 20% έως το 2020.
Στην Ανακοίνωση της Επιτροπής του Ιουλίου 2014, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτιμώντας τη συμβολή της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού, στη μείωση της ενεργειακής εξάρτησης και του κόστους της ενέργειας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας, και συνεκτιμώντας την πρόοδο των κρατών μελών για την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης 20% ενέργειας έως το 2020, προτείνει τελικά τη θέσπιση ενός αντίστοιχου στόχου 30% εξοικονόμησης ενέργειας έως το 2030. Εξάλλου, ο γενικότερος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το έτος 2050 είναι αρκετά φιλόδοξος και προβλέπει τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 80-95% το έτος 2050 σε σχέση με τα επίπεδα εκπομπών το έτος 1990, με την εξοικονόμηση στα κτίρια να έχει ζωτική σημασία για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Έχουμε ως χώρα ήδη καθυστερήσει αρκετά την ενσωμάτωση της εν λόγω οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, η οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί  μέχρι τις 5 Ιουνίου του 2014. Σήμερα, η χώρα μας απειλείται με την επιβολή προστίμου 30.000 €/ημέρα μη ενσωμάτωσης, γεγονός που καθιστά την ψήφιση του νομοσχεδίου και από αυτή την άποψη επείγουσα και επιβεβλημένη.
Ο λόγος για τον οποίο δεν έχει υποβληθεί μέχρι σήμερα πρόστιμο είναι η έγκαιρη υποβολή κάποιων εκ των προαπαιτουμένων της οδηγίας και συγκεκριμένα του Εθνικού Σχεδίου Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης και της Έκθεσης μακροπρόθεσμης στρατηγικής εθνικού κτιριακού αποθέματος που υποβλήθηκαν στην ΕΕ το Δεκέμβριο του 2014.
Οι άλλες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο παρόν, αφορούν βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου που σχετίζεται με θέματα του ΥΠΕΝ που συγκεκριμένα αφορούν, στις πράσινες δημόσιες συμβάσεις, στην αντιμετώπιση της ενεργειακής πενίας, στο ΚΑΠΕ, στη αντιμετώπιση προβλημάτων εφαρμογής σχετικά με το ετήσιο τέλος διατήρησης δικαιώματος κατοχής άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, στην επίλυση θέματος των  κατ’ επάγγελμα αγροτών παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, στα δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης του γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιών, στη διαχείριση αποβλήτων, στην κήρυξη αναδασωτέων εκτάσεων, στους ενεργειακούς επιθεωρητές, σε θέματα καταβολής εγγυοδοσίας σύνδεσης σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, στη σύσταση Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων ΑΕ και σε συγχωνεύσεις φορέων. Επίσης περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη σύνθεση του ΔΣ του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, ρυθμίζονται επείγοντα θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού καθώς και ρυθμίσεις δημοσιονομικού χαρακτήρα.
Τέλος περιλαμβάνεται μια πολύ σημαντική ρύθμιση που αποτελεί υλοποίηση δέσμευσης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για την εξαίρεση της παραλιακής ζώνης των πρώην Λιπασμάτων της Δραπετσώνας από τη σύμβαση παραχώρησης του Δημοσίου στον ΟΛΠ και την ανάπλαση της περιοχής αποδίδοντας ένα θαλάσσιο μέτωπο 640 στρεμμάτων στους κατοίκους της περιοχής και όλου του δυτικού Πειραιά, αποκαθιστώντας την ελεύθερη πρόσβασή τους στη θάλασσα δικαιώνοντας τους επί δεκαετίες αγώνες τους. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα για να αντιστρέψει την υποβάθμιση των δήμων και των γειτονιών της Β' Πειραιά και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.







Τι θα επιφέρει η προτεινόμενη ρύθμιση για την Οδηγία 2012/27/ΕΕ
Η οδηγία 2012/27/ΕΕ προωθεί την ενεργειακή απόδοση με τη θέσπιση ενός κοινού πλαισίου προώθησης της ενεργειακής απόδοσης και ετήσιων επιδόσεων στην εξοικονόμηση ενέργειας σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, ώστε να αξιοποιηθεί το αξιόλογο ανεκμετάλλευτο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας.
Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης συμβάλλει, λόγω μειωμένης ενεργειακής ζήτησης πρωτογενούς ενέργειας, στη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού, στην μείωση της ενεργειακής εξάρτησης και του κόστους της ενέργειας, στον περιορισμό των εισαγωγών ενεργειακών πόρων, ειδικά για την Ελλάδα που χαρακτηρίζεται από την αυξημένη εξάρτηση της από εισαγωγές ενέργειας και εν τέλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εθνικής οικονομίας.
Ταυτόχρονα, καθορίζονται μέτρα για την επίτευξη και την παρακολούθηση του στόχου μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΣΔΕΑ). Τέλος, καθιερώνεται σύστημα ενεργειακών ελέγχων σε επιχειρήσεις από ειδικευμένους ελεγκτές, ενώ ενισχύεται η αγορά των εταιρειών παροχής ενεργειακών υπηρεσιών, γνωστών ως ESCO’s.
Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο προωθείται η ενεργειακά αποδοτικότερη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου τομέα, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας από τους δημόσιους φορείς και συνεπώς τη μείωση των λειτουργικών εξόδων τους.
Επιπλέον, στην ενεργειακή αγορά εισάγονται η δραστηριότητα των ενεργειακών ελέγχων που σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα απασχόλησης , όπως επίσης εισάγεται εντονότερα η αγορά των επιχειρήσεων ενεργειακών υπηρεσιών προς αύξηση της δραστηριότητάς τους.
Τέλος, ιδρύεται ταμείο ενεργειακής απόδοσης που αναμένεται να συμβάλλει στην εφαρμογή δράσεων ενεργειακής απόδοσης, άρα και ενίσχυσης όλων των δραστηριοτήτων αυτού του κλάδου, έχοντας με αυτό τον τρόπο θετική συμβολή στη μείωση της γάγγραινας της ανεργίας. 
Με την ενεργειακή απόδοση επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματική χρήση των ενεργειακών πόρων, με αποτέλεσμα την εξοικονόμησή τους. Με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών ενεργειακά αποδοτικότερων επιτυγχάνεται μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων προς το περιβάλλον.
Επίσης, στα κριτήρια προμήθειας εξοπλισμού από τους δημόσιους φορείς προβλέπεται η εισαγωγή της ενσωματωμένης ενέργειας κάθε προϊόντος, όπου εξετάζεται ο συνολικός οικονομικός κύκλος της ζωής του, ώστε να περιορίζονται και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την παραγωγή και τη χρήση του.
Τέλος, η ενεργειακή απόδοση εισέρχεται και στη νομοθεσία των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε να λαμβάνεται κι αυτή υπόψη κατά την εκτίμησή τους. 

Δημόσια Διαβούλευση
Το Σ/Ν για την ενσωμάτωση της οδηγίας, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση για 2η φορά από το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (νυν Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας), στις 26 Ιουνίου 2015.
Κατά τη διαδικασία της διαβούλευσης, η οποία έληξε την 1η Ιουλίου 2015 κατατέθηκαν γενικές και ειδικές απόψεις και προτάσεις από φορείς και μεμονωμένα άτομα. Συνολικά υποβλήθηκαν συνολικά 46 σχόλια στον ιστοχώρο της διαβούλευσης και 2 σχόλια εγγράφως στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Επισημαίνεται ότι στη συγκεκριμένη δημόσια διαβούλευση τέθηκαν τα άρθρα 2 ως 26 καθώς και τα παραρτήματα του προτεινόμενου σχεδίου νόμου. Τα σχόλια εξετάστηκαν από την επιτροπή διαβούλευσης και έγιναν οι απαραίτητες βελτιωτικές αλλαγές.
Συστάθηκε ομάδα εργασίας με μέλη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, καθώς επίσης και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, όπως το ΚΑΠΕ, ΡΑΕ, Πράσινο Ταμείο, ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΕΠΑ Αττικής, ΕΠΑ Θεσσαλονίκης, ΕΠΑ Θεσσαλίας, ΔΕΠΑ, ΣΕΕΠΕ, ΕΣΣΗΘ. Έγινε συνάντηση και με τον ΣΕΒ και τον ΕΣΥΔ.

Κανονιστικές διατάξεις
Ο προτεινόμενος νόμος ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για την ενεργειακή απόδοση ,ενώ επιπλέον εισάγει και νέες λειτουργίες στην αγορά. Για αυτό τον λόγο προβλέπει αρκετές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για την εφαρμογή του. Οι περισσότερες είναι Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν την επίλυση τεχνικών ζητημάτων εφαρμογής, ενώ άλλες είναι δυνητικού χαρακτήρα υπό την έννοια ότι δεν είναι υποχρεωτική η έκδοσή τους, αλλά παρέχουν την απαραίτητη εξουσιοδότηση. Προβλέπεται επίσης η δυνατότητα έκδοσης προεδρικού διατάγματος που ρυθμίζει θέματα πιστοποίησης ή διαπίστευσης επαγγελμάτων.
Συγκεκριμένα, για την εφαρμογή των διατάξεων της οδηγίας πρέπει να εκδοθούν 32 κανονιστικές πράξεις.

Τα κυριότερα σημεία του νομοσχεδίου
Στο άρθρο 4 καθορίζεται ότι με ΥΑ θεσπίζεται ο εθνικός ενδεικτικός στόχος ενεργειακής απόδοσης για την τελική κατανάλωση ενέργειας έως το 2020. Απαιτείται η υποβολή έκθεσης κάθε έτος.
Με το άρθρο 5 καθορίζονται μέτρα για την επίτευξη και την παρακολούθηση του στόχου μέσα από το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΣΔΕΑ) που πρέπει να υποβάλλεται ανα 3ετία.
Στο άρθρο 6 προβλέπεται η εκπόνηση μακροχρόνιας στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση του κτιριακού τομέα, επίσης ανά 3ετία.
Στο άρθρο 7 θεσπίζεται η υποχρέωση ενεργειακής ανακαίνισης του 3% της επιφάνειας των ιδιόκτητων δημοσίων κτιρίων της κεντρικής διοίκησης με ωφέλιμη επιφάνεια άνω των 250τμ, καθώς και η υποχρέωση σε Περιφέρειες και Δήμους για εκπόνηση σχεδίου δράσης για την ανακαίνιση των κτιρίων τους, καθιέρωση συστημάτων ενεργειακής διαχείρισης και υλοποίηση (στο μέτρο της οικονομικής εφικτότητας) των μέτρων που προτείνονται στα σχέδια δράσης.
Στο άρθρο 8 καθορίζεται ότι τα Υπουργεία και οι Ανεξάρτητες Αρχές αγοράζουν προϊόντα, υπηρεσίες και κτίρια υψηλής ενεργειακής απόδοσης, εφόσον αυτό συνάδει προς την οικονομική αποδοτικότητα. Ιδιαίτερα καθορίζεται ότι τα κτίρια που αγοράζει ή ενοικιάζει το δημόσιο θα πρέπει να είναι ενεργειακής κλάσης τουλάχιστον «Γ».

Με το άρθρο 9 καθιερώνονται από 1 Ιανουαρίου 2017 καθεστώτα  επιβολής προς τους διανομείς ενέργειας ή και εταιρείες λιανικής πώλησης ενέργειας για την επίτευξη στόχου εξοικονόμησης ενέργειας έως το 2020. Ο στόχος αφορά σε ετήσιες νέες εξοικονομήσεις και ισούται με 1,5% των κατ’ όγκο ετήσιων πωλήσεων ενέργειας στους τελικούς καταναλωτές όλων των διανομέων ενέργειας είτε όλων των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας, του μέσου όρου των ετών 2010, 2011, 2012. Τα υπόχρεα μέρη και οι λεπτομέρειες εφαρμογής των καθεστώτων επιβολής θα καθοριστούν μέσω ΥΑ και μπορούν να συνδυασθούν με εναλλακτικά μέτρα πολιτικής.
Με το άρθρο 10 καθιερώνεται σύστημα ενεργειακών ελέγχων από ανεξάρτητους πιστοποιημένους ενεργειακούς ελεγκτές. Με ΚΥΑ θα καθοριστούν οι λοιπές λεπτομέρειες.
Οι επιχειρήσεις που ΔΕΝ είναι ΜΜΕ (δηλαδή οι επιχειρήσεις που απασχολούν άνω των 250 εργαζομένων, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 50 εκατ. ή ετήσιο ισολογισμό άνω των 43 εκατ. - περίπου 400 στην Ελλάδα) ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ σε ενεργειακό έλεγχο έως 5.12.2015 και στη συνέχεια ανά τετραετία. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνουν και από πιστοποιημένους υπαλλήλους τους.
ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ εφόσον εφαρμόζουν σύστημα ενεργειακής ή περιβαλλοντικής διαχείρισης - πιστοποιημένο από ανεξάρτητο φορέα, υπό τον όρο ότι το εν λόγω σύστημα διαχείρισης περιλαμβάνει ενεργειακό έλεγχο
Με το άρθρο 11 προβλέπεται η υποχρεωτική διάθεση από τους παρόχους ατομικών μετρητών και ευφυών συστημάτων μέτρησης της ενέργειας
Με το άρθρο 12 προβλέπεται η υποχρέωση (σε περιπτώσεις ύπαρξης ή μη ευφυών συστημάτων μέτρησης) παροχής πληροφοριών τιμολόγησης βασιζόμενων στην πραγματική κατανάλωση.
Με το άρθρο 13 προβλέπεται πλαίσιο ενδεδειγμένων μέτρων για την προώθηση και τη διευκόλυνση της αποδοτικής χρήσης της ενέργειας από μικρούς καταναλωτές ενέργειας.
Το άρθρο 14 προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης
Στο άρθρο 15 εμπεριέχεται  πακέτο μέτρων για την ανάπτυξη αποδοτικών υποδομών τηλεθέρμανσης, τηλεψύξης, συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης και χρήση θέρμανσης και ψύξης από απορριπτόμενη θερμότητα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Υποχρέωση διενέργειας ανάλυσης κόστους-οφέλους σε περιπτώσεις συγκεκριμένων δράσεων, όπως σχεδιασμός νέων θερμικών εγκαταστάσεων ή ουσιαστικών ανακαινίσεων υφισταμένων
Τα άρθρο 16 ορίζει τη ΡΑΕ ως όργανο προώθησης μέτρων ενεργειακής απόδοσης στις υποδομές ενέργειας.
Στο άρθρο 17 καθορίζεται μέσω ΚΥΑ το καθεστώς πιστοποίησης και τα προσόντα των ενεργειακών ελεγκτών
Στο άρθρο 18 καθορίζεται ο τρόπος παροχής πληροφοριών για τους διαθέσιμους μηχανισμούς ενεργειακής απόδοσης, το υφιστάμενο νομικό και δημοσιονομικό πλαίσιο προς όλους τους ενδιαφερόμενους συντελεστές της αγοράς, τους πολίτες, τις τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για τις δυνατότητες συμμετοχής.
Με το άρθρο 19 προωθείται η αγορά παροχής ενεργειακών υπηρεσιών γνωστές ως ESCO’s
Στο άρθρο 20 προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ για χρηματοοικονομικά μέσα ή και κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση και για την ανάπτυξη της αγοράς ενεργειακών υπηρεσιών
Με το άρθρο 21 δημιουργείται ένα ειδικό Ταμείο Ενεργειακής Απόδοσης για τη χρηματοδότηση μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Προσωρινά μέχρι τη σύσταση του Ταμείου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Πράσινο Ταμείο ως ταμείο χρηματοδότησης έργων ενεργειακής απόδοσης.

Άλλες διατάξεις (εκτός οδηγίας)

Με το άρθρο 25 καθορίζεται ότι με ΥΑ εκδίδεται σχέδιο Δράσης Αντιμετώπισης της Ενεργειακής Πενίας.  Tο ζήτημα της ενεργειακής πενίας αποτελεί ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα της χώρας, καθώς η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει προκαλέσει σε πολλά νοικοκυριά δυσκολία διατήρησης κατάλληλων συνθηκών θέρμανσης ή κάλυψης άλλων βασικών ενεργειακών υπηρεσιών σε λογική τιμή. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επιχειρείται η αντιμετώπιση του φαινομένου, εντοπίζοντας τις ενεργειακά ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, και προτείνοντας μέτρα για την ανακούφιση τους.
Με το αρθρο 26 το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας ορίζεται ως το Εθνικό Κέντρο για την υποστήριξη της εφαρμογής της εθνικής πολιτικής για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΚΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ 
Το Σ/Ν ήταν τόσο γενικό που δεν έλεγε ούτε το πότε ούτε το πώς θα γίνει κάτι.  Φαίνεται ότι ήταν σχεδόν απόλυτη μετάφραση της οδηγίας χωρίς περαιτέρω επεξεργασία ή εξειδίκευση.
Αλλαγές που έγιναν:
·       Αλλαγές στην επιβολή του μέτρου στα Δημόσια Κτίρια και επέκτασή του σε κτίρια πέραν των 82 κεντρικών κτιρίων της Δημόσιας Διοίκησης που είχαν προταθεί και αποσταλεί στην ΕΕ, δηλαδή επέκταση του στα υπόλοιπα Δημόσια κτίρια άνω των 250 m2 , καθώς και στα Δημοτικά και Περιφερειακά κτίρια. Υιοθέτηση μέτρου όσο το δυνατό πιο ανελαστικού, έτσι ώστε να υποχρεώνεται όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι του Δημοσίου να προχωρήσει σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης ταυτόχρονα με συστήματα έξυπνης μέτρησης και συνολικής ενεργειακής διαχείρισης. Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι μεταρρύθμιση αειφορίας και όποια μέτρα λάβουμε για την προωθήσουμε στους πολίτες θα έχουν πολύ μεγαλύτερη απήχηση εάν έχουμε να τα υποστηρίζουμε με πραγματικά δεδομένα από κτίρια του δημοσίου. Ταυτόχρονα θα ενισχυθεί η οικοδομική δραστηριότητα μέσα από τα δημόσια έργα που θα προκύψουν τα οποία πρέπει να είναι πολλά και μικρά ώστε να αποφύγουμε το φαινόμενο των εθνικών εργολάβων που το ζήσαμε ανάγλυφα τα προηγούμενα χρόνια. Επίσης το όλο θέμα πρέπει να συνδυαστεί με εργαλεία χρηματοδότησης όπως τα συμβόλαια ενεργειακής απόδοσης ώστε να είναι δημοσιονομικά ουδέτερο.
    
·       Η θέσπιση καθεστώτων επιβολής. Το αρχικό σχέδιο νόμου του Σεπτεμβρίου 2014 δεν προέβλεπε την θέσπιση καθεστώτων επιβολής μέτρων ενεργειακής απόδοσης παρά μόνο μέτρα πολιτικής που οδηγούσαν στην ανάληψη του συνολικού κόστους επίτευξης του στόχου από το δημόσιο.
Στο παρόν θεσπίζονται καθεστώτα επιβολής σε διανομείς ενέργειας ή/και εταιρείες λιανικής πώλησης ενέργειας για την επίτευξη στόχου εξοικονόμησης ενέργειας έως το 2020 σε συνδυασμό με μέτρα πολιτικής.
·       Προστέθηκε ως πρόσθετη ρύθμιση το νομοθετικό πλαίσιο για συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης και ενεργειακές υπηρεσίες
·       Προστέθηκε ρύθμιση με την οποία ορίζεται το ΚΑΠΕ σαν εθνικός φορέας υποστήριξης των πολιτικών εξοικονόμησης
·       Προστέθηκε σχέδιο δράσης για την ενεργειακή πενία. Είτε με δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας είτε άμεσα οικονομικά.
·       Διαφοροποιήθηκαν τα ύψη των προστίμων




Άλλες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο παρόν
Στο άρθρο 1 αποκαθίσταται αναντιστοιχία μεταξύ ψηφισθέντων την 16-10-15 διατάξεων που αφορούν συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, με τις διατάξεις που είχαν υπογραφεί από τους αρμόδιους υπουργούς, η οποία προφανώς πραγματοποιήθηκε εκ παραδρομής
Στο άρθρο 27 ρυθμίζονται θέματα ετήσιου τέλους διατήρησης δικαιώματος κατοχής άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να οριστεί σαφής διαδικασία υπολογισμού των υπόχρεων καταβολής του τέλους και των εξαιρέσεων.
Το άρθρο 28 αφορά ρυθμίσεις για τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας όπως αναφέρθηκε.

Το άρθρο 29 αφορά σε ρυθμίσεις για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας επιλύοντας πρόβλημα που είχε τεθεί από τους παραγωγούς όσον αφορά την παραγωγή του 2014.

Το άρθρο 30 αφορά σε δικαιώματα έρευνας και διαχείρισης γεωθερμικού δυναμικού υψηλών θερμοκρασιών
Η γεωθερμική έρευνα στην Ελλάδα ξεκίνησε από τη ΔΕΗ σε συνεργασία με το ΙΓΜΕ από το 1974. Το Ελληνικό Δημόσιο, το 1985, ανέθεσε και μίσθωσε στη ΔΕΗ το δικαίωμα αναζήτησης, έρευνας και εκμετάλλευσης του γεωθερμικού δυναμικού σε περιοχές της χώρας με πλούσιο δυναμικό, με διάρκεια των αρχικών συμβάσεων μίσθωσης 30 έτη, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα παράτασης για άλλα 20 έτη.
Μετά την απόσχιση κλάδου των ΑΠΕ από τη ΔΕΗ Α.Ε. και τη μεταφορά του στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ το 2007, εκδόθηκαν νέες Υπουργικές Αποφάσεις το 2011 που μετέφεραν τα δικαιώματα γεωθερμίας στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ, θέτοντας και νέους όρους (κυρίως νέες προθεσμίες για την ολοκλήρωση των ερευνών και την εγκατάσταση σταθμών παραγωγής, αφού οι προθεσμίες που είχαν τεθεί στις αρχικές αποφάσεις παραχώρησης είχαν παρέλθει άπρακτες από χρόνια).
Επί σχεδόν μία πενταετία (Ιανουάριος 2007 – Νοέμβριος 2011) δεν ήταν δυνατό να εκτελεστούν εργασίες στις μισθωμένες περιοχές, επειδή εκκρεμούσε η έκδοση των νέων Υπουργικών Αποφάσεων.
Πρακτικά η ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ απέκτησε το δικαίωμα να διενεργεί έρευνες και εργασίες στις μισθωμένες περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος μόλις το 2012. Όμως την περίοδο εκείνη η οικονομική κατάσταση της χώρας καθιστούσε πολύ δύσκολη την εξεύρεση των απαραίτητων κεφαλαίων για την έναρξη των γεωθερμικών επενδύσεων, οι οποίες είναι επενδύσεις έντασης κεφαλαίου.
Επομένως και την περίοδο από το 2011 ως σήμερα στάθηκε πρακτικά αδύνατο να ξεκινήσουν οι εργασίες στις μισθωμένες περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα να παρέλθουν και πάλι άπρακτες οι προθεσμίες που είχαν τεθεί στις νέες Υπουργικές Αποφάσεις για την ολοκλήρωση των ερευνών και την εγκατάσταση σταθμών παραγωγής. 
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι τα τελευταία εννέα έτη δεν ήταν εφικτή καμία δραστηριότητα στις περιοχές των γεωθερμικών παραχωρήσεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι «χάθηκε» η μια από τις τρεις δεκαετίες των μισθώσεων. Αυτό έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τη συνέχιση των εργασιών με κίνδυνο να απαξιωθούν οι ως σήμερα επενδύσεις του ομίλου ΔΕΗ και να καθυστερήσει για πολλά χρόνια ακόμη η δυνατότητα αξιοποίησης ενός σημαντικού εγχώριου ανανεώσιμου ενεργειακού πόρου.
Για να μπορέσει να προχωρήσει η επενδυτική δραστηριότητα της ΔΕΗ Ανανεώσιμες σε αυτόν τον τομέα, ζητείται η παράταση των αρχικών μισθώσεων κατά πέντε (5)έτη, με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι ερευνητικές εργασίες και να εγκατασταθούν γεωθερμοηλεκτρικοί σταθμοί παραγωγής, έτσι ώστε να μην απαξιωθούν οι μέχρι σήμερα σημαντικές επενδύσεις στον τομέα αυτό, αλλά και προκειμένου να εξασφαλιστεί η αξιοποίηση του σημαντικού για τη χώρα μας ενεργειακού πόρου της γεωθερμίας που πρακτικά ως τώρα έχει μείνει απολύτως αναξιοποίητος.

Με το άρθρο 31 (Τροποποιήσεις διατάξεων του ν. 4042/2012 (Α 24) ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης των σχεδίων διαχείρισης αποβλήτων, όπως απαιτείται από το άρθρο 34 του ν. 4042/2012), με το οποίο ενσωματώθηκε το άρθρο 33 της Οδηγίας 2009/99/ΕΚ. Η διαδικασία έγκρισης δεν προβλέπεται ρητά στο Ν.4042/2012. Με το παρόν σχέδιο διάταξης προβλέπεται ότι το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) κυρώνεται πλέον με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εγκρίνεται με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ενώ το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) αποτελεί απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, έπειτα από γνώμη της αρμόδια διεύθυνσης της Περιφέρειας και γνώμη της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης, καθώς και σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων γενικών γραμματέων των Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Με το άρθρο 32 καθίσταται σαφές ότι δεν κηρύσσονται αναδασωτέες οι εκτάσεις που καταστρέφονται μόνο από πυρκαγιά για τις οποίες έχει χορηγηθεί έγκριση επέμβασης πριν την καταστροφή τους.

Με το άρθρο 33, Παράταση προθεσμίας πιστοποίησης ενεργειακών επιθεωρητών, διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη διενέργεια της ενεργειακής πιστοποίησης των κτιρίων και των επιθεωρήσεων συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού τους, λόγω έλλειψης Ενεργειακών Επιθεωρητών από τη μη επαρκή συμμετοχή υποψηφίων στη σχετική εξεταστική διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ουσιαστικά η δραστηριοποίηση ικανού αριθμού Ενεργειακών Επιθεωρητών για την κάλυψη των αναγκών της αγοράς και την εύρυθμη λειτουργία της.

Με το άρθρο 34, Ρυθμίσεις καταβολής εγγυοδοσίας σύνδεσης σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ,  παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των εγγυητικών επιστολών που προβλέφθηκαν στο ν. 4152/2013 και έληγε την 31.01.2015 έως την 29.02.1016. Σκοπός της ρύθμισης είναι να μη χάσουν το δικαίωμα δέσμευσης ηλεκτρικού χώρου έργα ΑΠΕ, τα οποία δεν κατέβαλαν εγγυητικές επιστολές λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και όχι λόγω της μη ύπαρξης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την υλοποίηση των έργων. Επίσης αναθεωρείται το ύψος της εγγυητικής επιστολής με μείωση του ποσού κατά 30%.
Μεταβατικές διατάξεις ρυθμίζουν τις περιπτώσεις για τις οποίες έχει ήδη υποβληθεί η απαιτούμενη εγγυητική επιστολή και θέματα λήξης των Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης.

Το άρθρο 35 αφορά την Δημόσια Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων ΑΕ (Δ.ΕΠ.ΕΝ.Ε. ΑΕ

Με το άρθρο 36 παρατείνεται το μεταβατικό διάστημα διατήρησης των 28 Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών μέχρι τις 31.12.2016. Ο βασικός λόγος της αναγκαιότητας της παράτασης οφείλεται σε τεχνικούς λόγους του κλεισίματος του προγράμματος ΕΣΠΑ και για πρακτικούς, λειτουργικούς, ορθολογικούς λόγους.

Αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας,  Κοινωνικής Ασφάλισης, και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Αρθρο 37. Σύνθεση του ΔΣ του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών. Εξουσιοδοτική διάταξης για ορισμό Προέδρου και αμοιβής των μελών του ΔΣ.
Αρθρο 38. Η άδεια φροντίδας παιδιού παρέχεται σε όλους τους γονείς, οι οποίοι κάνουν χρήση εναλλακτικά, ή  με κατανομή χρόνου μεταξύ τους.

Αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας,  Ερευνας και Θρησκευμάτων
Αρθρο 39. Με την διάταξη του άρθρου δίνεται παράταση στο θέμα της πιστοποίησης της εκπαιδευτικής επάρκειας των εκπαιδευτών ανηλίκων, καθώς μέχρι σήμερα έχουν γίνει μόνο δύο φορές εξετάσεις πιστοποίησης, γεγονός θα δημιουργήσει προβλήματα στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτών. Η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση συμμετοχής σε πρόγραμμα εκπαίδευσης χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους.

Άρθρο 40. Δίνεται στους απόφοιτους λυκείου των προηγούμενων ετών η δυνατότητα να διαγωνισθούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το καταργούμενο εξεταστικό σύστημα για το οποίο προετοιμάστηκαν. Θα τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2015-6. Εναλλακτικά μπορούν να επιλέξουν να διαγωνισθούν με το νέο σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα επιφυλάσσεται για αυτούς κάποιο ξεχωριστό ποσοστό θέσεων.
Παρατείνεται και για το ακαδημαϊκό έτος 2016-7 η δυνατότητα επανυποβολής μηχανογραφικού των αποφοίτων των δύο προηγούμενων σχολικών ετών (με τους παλιούς τους βαθμούς, χωρίς νέες εξετάσεις).  
Άρθρο 41. Προσαρμόζεται στις διατάξεις του νέου εξεταστικού συστήματος η  νομοθετική ρύθμιση που αφορά στην καθ’ υπέρβαση εγγραφή των αποφοίτων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες Μαθηματικών, Πληροφορικής κ.ά..
Οι μαθητές που διακρίνονται σε Ολυμπιάδες, ή στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό εγγράφονται σε Πανεπιστημιακές Σχολές καθ’ υπέρβαση του ορισμένου αριθμού επιτυχόντων.

Άρθρο 42: Απλοποιούνται οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι δύο εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στη σύνθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) και του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.).
Προβλέπεται η ανασυγκρότηση του συνόλου των Υπηρεσιακών Συμβουλίων Εκπαιδευτικού Προσωπικού, όπως αυτή προκύπτει μετά την επιλογή και τοποθέτηση των νέων μελών που συμμετέχουν εκ του νόμου σε αυτά.
Λήξη της θητείας των μελών των ανωτέρω οργάνων από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Άρθρο 43. Θεσμοθετείται η δυνατότητα να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης στις Διευθύνσεις  Σπουδών (Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας, Επαγγελματικής, Ειδικής και Αθλητισμού), στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση και στον Παιδικό Σταθμό του Υπουργείου και  εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (εκτός από τους διοικητικούς). (Αυτή η ρύθμιση ίσχυε πάντα αλλά καταργήθηκε επί υπουργίας Λοβέρδου, με νόμο τον οποίο ούτε ο ίδιος εφάρμοσε).

Άρθρο 44. Παρατείνεται η θητεία των υπηρετούντων σχολικών συμβούλων έως την 31/8/2016, προκειμένου να καταστεί δυνατή η θέσπιση νέου πλαισίου αρμοδιοτήτων και νέου συστήματος επιλογής τους.
Προς αποκατάσταση της αρχής της ισότητας επεκτείνεται σε όλα τα στελέχη εκπαίδευσης το δικαίωμα που έχουν οι σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας ή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να επιστρέφουν στη θέση τους, αν για οποιονδήπο­τε λόγο παύσουν να ασκούν τα καθήκοντα της θέσης στην οποία έχουν τοποθετηθεί.

Άρθρο 45. Ρυθμίζεται η καταβολή  νόμιμων αποζημιώσεων οι οποίες δεν είχαν καταβληθεί α) όσων εργάστηκαν από οποιαδήποτε θέση για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2014, και β) των εκπαιδευτικών που δίδαξαν στα σχολικά τμήματα που λειτουργούν στη Θεραπευτική Κοινότητα του Ψ.Ν.Α. «18 Άνω» από 8-01-2015 έως 18-06-2015.

Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
Άρθρο 46. Σύνθεση Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων και εξουσιοδοτική διάταξη για μελλοντική τροποποίησή της.
Άρθρο 47. Ζητήματα Συνηγόρου του Καταναλωτή ( υποβολή της έκθεσής του προς την Βουλή, αναφορά πολίτη, φιλική διευθέτηση της διαφοράς, κλπ. ).

Άρθρο 48. Εκλογές Επιμελητηρίων θα διεξαχθούν από 15.09/15-10-2016.
Τέσσερεις μήνες μετά θα διεξαχθούν εκλογές για το ΔΣ της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Άρθρο 49. Δράσεις προγραμμάτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που θα εγγραφούν στο ΠΔΕ και θα χρηματοδοτηθούν με μεταφορά πιστώσεων ειδικού λογαριασμού ΕΛΕΓΕΠ που τηρεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Άρθρο 50. Παράταση της εξουσιοδοτικής διάταξης για την ενσωμάτωση Κοινοτικών Οδηγιών.

Ρυθμίσεις Δημοσιονομικού και Διαρθρωτικού Χαρακτήρα
Άρθρο 51. Σχετικά με  το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (diesel) που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην γεωργία, ως  ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων με τις οποίες καταργείται ο ειδικός συντελεστής Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ορίζεται η 01/10/2015 (και λήξη ισχύος η 30/09/2016), και ορίζεται η διαδικασία επιστροφής φόρου για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης.
Η «Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου ΑΕ» καθίσταται μερικώς φορολογικώς  ενήμερη  για να  εισπράξει οφειλόμενα από την «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΕ».

Άρθρο 52. Μειωμένοι Συντελεστές Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Μπύρας για μικρά ανεξάρτητα ζυθοποιεια. Προϋποθέσεις και έννοια του όρου «ανεξάρτητο μικρό ζυθοποιείο».

Άρθρο 53. Μεταφορά 500 θέσεων του ΣΔΟΕ στην ΓΓΔΕ. Μεταφορά υποθέσεων προτεραιότητας όχι περισσότερων από  4020.

Αρμοδιότητα Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Άρθρο 54. Παράταση ισχύος της διάταξης με την οποία το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καθίσταται φορολογικώς ενήμερο έως 31.01.2016. Παράταση της θητείας του ΔΣ του ανωτέρω Νομικού Προσώπου.

Αρμοδιότητα Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Άρθρο 55. Απόδοση  οφειλομένων δεδουλευμένων σε εργαζομένους ΟΛΠ  μετά την ανέλκυση και απομάκρυνση ναυαγίου, αξιώσεων εργαζομένων κατόπιν αναγγελίας, κλπ.

Αρθρο 56. Δυνατότητα Υπουργού Ναυτιλίας να τροποποιεί συμβάσεις ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας.

Άρθρο 57. Αναστολή της υποχρέωσης ηλεκτρονικής δημοσίευσης αποσπάσματος κατασχετήριας έκθεσης και περιλήψεων πράξεων και δηλώσεων, έως τις 30-04-2016.

Αρθρο 58. Καταργούμενες διατάξεις.

Άρθρο 59. Τροποποιούμενες διατάξεις.
Υποχρέωση αναφοράς του αριθμού πρωτοκόλλου του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης  στα συμβόλαια αγοραπωλησίας και στα μισθωτήρια.
Σύνθεση  Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων.

Επίλογος
Κες και Κοι συνάδελφοι
Η φύση του παρόντος νομοσχεδίου είναι τέτοια που επιτρέπει συγκλίσεις από όλες τις πτέρυγες της Βουλής. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να το υπερψηφίσουν επί της αρχής και να δούμε τις όποιες παρατηρήσεις τους στα επιμέρους άρθρα.
Ενσωματώνει την πολύ χρήσιμη οδηγία για την ενεργειακή αποδοτικότητα και ρυθμίζει διάφορα θέματα Υπουργείων συμβάλλοντας στην ταχύτερη επιστροφή της αναγκαίας σταθερότητας ανοίγοντας, τον δρόμο για την χρηματοδότηση της χώρας, την συζήτηση για το μείωση του δημόσιου χρέου, την επανεκκίνηση της οικονομίας με στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες, την κοινωνική προστασία και την αναδιανομή

Σας ευχαριστώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)