Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Ελληνικά χέρια σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τον νέο αυτοκινητόδρομο στην ΠΓΔΜ






Με έντονο ελληνικό «άρωμα» πρόκειται να συντομεύσει περί τις οκτώ ώρες η οδική διαδρομή Αθήνα-Βερολίνο
. Το έργο, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022, με κανονικούς ρυθμούς εκτέλεσης των έργων του πανευρωπαϊκού διαδρόμου 10 της ΕΕ (Βιέννη-Θεσσαλονίκη), ο οποίος, μαζί τις διακλαδώσεις του, θα φέρει σε απόσταση διάρκειας 14-16 ωρών την ελληνική και τη γερμανική πρωτεύουσα.

Σημαντική κρίνεται μάλιστα η συμβολή Ελλήνων μηχανικών, τεχνικών και κατασκευαστών στην πρόοδο των εργασιών, αφού στο πλαίσιο αυτού του εγχειρήματος, έχουν αναλάβει να φέρουν πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια, μέσω του τεχνικού έργου μήκους 28,2 χλμ αυτοκινητόδρομου διπλής κατεύθυνσης από το Ντεμίρ Κάπια έως την Σμόκβιτσα , εντός της γειτονικής χώρας.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον δύσκολα τμήματα του διαδρόμου 10, καθώς περνά μέσα από ορεινούς όγκους - ενώ πρόκειται να συντομεύσει σημαντικά τη διαδρομή από και προς την βαλκανική πρωτεύουσα, διά μέσω έξι γεφυρών και δύο σηράγγων.

Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Λέφας, τεχνικός διευθυντής έργων υποδομής, ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος ολοκληρώνεται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα, δύο μεγάλες δίδυμες σήραγγες ανά κλάδο μήκους 1.200μ. η κάθε μία, και έξι κύριες γέφυρες, με μήκη 130, 400, 480, 400, 500 και 100μ..

Απ’ την πλευρά του, ο Γιάννης Μπουρνάζος, γενικός διευθυντής της ελληνικής κατασκευάστριας εταιρείας «ΑΚΤΩΡ Α.Ε.» που έχει αναλάβει το έργο, εξηγεί ότι ο συγκεκριμένος ορεινός διάδρομος με την ολοκλήρωσή του, πρόκειται να προσφέρει μεγάλη ευκολία και ασφάλεια στις διευθετήσεις των ευρωπαϊκών μεταφορών. Όπως αναφέρει, το έργο είναι ύψους 240 εκατομμυρίων, εναρμονισμένο πλήρως με τα ευρωπαϊκά κατασκευαστικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, και συνδέει την ΠΑΘΕ, μέσω των Ευζώνων με τα Σκόπια, συντομεύοντας τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Σκόπια κατά μισή ώρα.

Τη συμβολή των Ελλήνων μηχανικών, τεχνιτών και επαγγελματιών στην εκτέλεση του έργου εξήρε απ’ την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρείας Δημήτρης Κούτρας, καθώς από τα 500 άτομα που εργάζονται στο έργο, τα 200 είναι Έλληνες μηχανικοί, χειριστές, οικοδόμοι και σηραγγάδες, όπως είπε. Όπως έκανε γνωστό, αντίστοιχα έργα εκτελούνται στην Αλβανία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και την Ρουμανία, ενώ μαζί με τα έργα της Μέσης Ανατολής και αυτά της Αφρικής, συνολικά απασχολούνται 9.000 εργαζόμενοι στο εξωτερικό και 6.000 στην Ελλάδα. Μάλιστα, όπως επισημαίνει, ήδη απ’ τα 3,5 δισ. ανεκτέλεστου έργου, το 53% βρίσκεται στο εξωτερικό, καθιστώντας τον κατασκευαστικό κλάδο στη χώρα μας, μία από τις πλέον εξωστρεφείς βιομηχανίες της. Υπολογίζεται μάλιστα, ότι τον επόμενο χρόνο ο τζίρος τόσο από το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό, θα είναι ακριβώς ο ίδιος.

«Στο εξωτερικό εμπιστεύονται τον Έλληνα μηχανικό και τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες», δήλωσε ο κ. Κούτρας, τονίζοντας ότι στην εταιρεία απασχολούνται περισσότεροι από 1.200 μηχανικοί εκ των οποίων οι 600 εργάζονται στο εξωτερικό. «Αυτοί έχουν μεταλαμπαδεύσει την εμπειρία στις χώρες του εξωτερικού και αυτοί είναι το μέλλον των κατασκευαστικών» ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «αυτοί οι μηχανικοί θα έπρεπε να υποστηρίζονται και απ’ την πατρίδα τους, υπό το καθεστώς του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού».

Όσον αφορά το παραπάνω έργο, αυτό χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μέρος του Πανευρωπαϊκού Διάδρομου 10 ο οποίος συνδέει την Αυστρία, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Σερβία, την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Ελλάδα, και προσπαθεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών και συγκοινωνιών, και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Σημειώνεται τέλος, ότι η διάρκεια της σύμβασης είναι 48 μήνες, έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου 2016. Το ποσοστό ολοκλήρωσης βρίσκεται σήμερα στο 70%, ενώ οι πιστοποιημένες εργασίες ανέρχονται προσώρας στα 140 εκατ. Ευρ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)