Στο θέατρο του παραλόγου πρωταγωνιστές, εν μια νυκτί, έγιναν οι φετινοί υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Παραμονές Χριστουγέννων, εν μέσω πανδημίας και υπό αντίξοες συνθήκες προετοιμασίας, η υπουργός Παιδείας ανακοινώνει αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Θεσπίζει -με άμεση εφαρμογή- ελάχιστη βάση εισαγωγής και δραστικό περιορισμό των σχολών του μηχανογραφικού, καταστρατηγώντας έτσι και τον τελευταίο άγραφο, πλην ιερό, νόμο στον χώρο της παιδείας: καμιά αλλαγή από τη διοίκηση στις πανελλαδικές της ίδιας χρονιάς.
Το κλείσιμο δεκάδων τμημάτων, ειδικά στην περιφέρεια, και η μεγάλη μείωση εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα είναι γνωστές προθέσεις της κ. Κεραμέως. Έχουν εξαγγελθεί και ήδη ενταχθεί στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, συνοδευόμενες πλέον από τις αναμενόμενες παρεμβάσεις στο εξεταστικό. Ωστόσο, η ίδια πολλάκις είχε διαβεβαιώσει πως οι τελευταίες αφορούν «συνολική αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», αφήνοντας να εννοηθεί πως θα δοθεί ο χρόνος που πάντα δίνεται. Η γνωστή τριετία με την εξής σειρά: ανακοίνωση αλλαγών προς ενημέρωση των μαθητών της Α' Λυκείου και εφαρμογή όταν οι ίδιοι αυτοί μαθητές εισέλθουν στη Γ' Λυκείου.
Γιατί τέτοια σπουδή; Δεν θα δώσει ποτέ διαφορετική απάντηση –όπως άλλωστε το συνηθίζει– από τη δικαιολογία που βρήκε και ήδη άρχισε να δίνει, ξεκινώντας από την προχθεσινή σύνοδο των πρυτάνεων. «Δεν επηρεάζεται επ' ουδενί η προετοιμασία των μαθητών καθώς οι αλλαγές αφορούν μόνον την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού θα έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις». Δηλαδή, θέλει να μας πει η κ. Κεραμέως ότι οι φετινοί υποψήφιοι δεν θα επηρεαστούν:
α) Από την ύπαρξη βάσης για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, η οποία μάλιστα δεν θα είναι η επίδοση του τελευταίου, όπως μέχρι πέρυσι, αλλά των μέσων βαθμολογιών των σχολών του επιστημονικού πεδίου. Δηλαδή, σίγουρα πιο ψηλά από την περσινή. Επιπλέον, δε, αυτού, η βάση θα ανέβει ακόμη περισσότερο από τα ίδια τα τμήματα που αποκτούν το δικαίωμα να ανεβάσουν τον πήχη ακόμη παραπάνω αφού, σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, τα τμήματα κατά ένα ποσοστό (άγνωστο ακόμα) θα συμμετέχουν στην αύξηση της βάσης.
β) Από τον δραστικό περιορισμό των σχολών που έχουν δικαίωμα να επιλέξουν. Γύρω στις 15 σχολές θα περιλαμβάνονται στο νέο μηχανογραφικό. Μάλιστα, με περισσό θράσος γίνεται λόγος για φάση Α και φάση Β. Μία είναι η φάση. Συμπλήρωση του μηχανογραφικού με το πολύ 15 σχολές. Τόσες θέλει να διαθέσει. Από την άλλη, ποιος θα επιλέξει το περιφερειακό τμήμα; Ειδικά σε τέτοιους καιρούς; Κανείς πλην των ντόπιων, των οποίων ο αριθμός είναι πολύ μικρότερος των αστικών περιοχών.
Συνεπώς, σφαγή για τις δημοφιλείς, αδιαφορία για τα περιφερειακά πλην των μεγάλων. Κι αν περισσέψει κάτι από τη φάση Α, που δύσκολα θα περισσέψει, τότε λίγοι τυχεροί θα αρπάξουν μερικές κενές θεσούλες σε τμήματα χαμηλής ζήτησης. Όλο το νέο σύστημα είναι τόσο μελετημένο ώστε μέσα σε δύο το πολύ χρονιές να κλείσουν δεκάδες τμήματα ανά την Ελλάδα και να μείνουν χιλιάδες παιδιά εκτός ΑΕΙ.
Αποτέλεσμα; Καμιά θεραπεία, ούτε των ανισοτήτων που ήδη υπάρχουν ούτε του «επιπέδου» των υποψηφίων, που αποτελεί βασικό κριτήριο για την παρούσα κυβέρνηση.
Δικαίωμα στη μόρφωση
Η θέσπιση κριτηρίων εισαγωγής δεν είναι κακή συνταγή, αρκεί να μην καταστρατηγεί το δικαίωμα στη δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση, το δικαίωμα στη μόρφωση. Κι όποιος ξαναπεί ότι κανείς δεν μπορεί να περνάει στο Πανεπιστήμιο με βαθμό 3 και 4, τότε θα πρέπει να εξηγήσει γιατί δεν θα τον ενοχλήσει όταν το ίδιο παιδί πληρώσει ένα κολέγιο και γίνει ισάξιο με το άλλο που πέρασε με πολύ καλύτερο βαθμό. Άλλωστε, τα ίδια επαγγελματικά και, όπου να 'ναι, τα ίδια ακαδημαϊκά δικαιώματα θα έχουν.
Για να κινηθεί η αγορά μήπως; Μα, για εκπαιδευτική πολιτική μιλάμε. Και δεν αναφερόμαστε στην επαγγελματική εκπαίδευση, διότι αυτή αφορά όλο και μικρότερες ηλικίες. Πλήθος οι μεταγυμνασιακές σχολές που ετοιμάζονται. Οσο για τα ΤΕΙ, δυστυχώς δεν είναι η αναβάθμισή τους στα σχέδια της κυβέρνησης. Και σ' αυτό το πεδίο προηγείται η στήριξη της αγοράς. Των λεγόμενων μεταλυκειακών φορέων.
Πηγή:efsyn.gr
Ααααα μιλάμε γι' αυτά τα παιδιά που καταλαμβάνανε τα λύκεια για την Μακεδονία μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πειράζει. Το σημαντικό είναι ότι σώσανε η Μακεδονία μας.
Σέλφι με την Κεραμυδαρέως.