Τα παιδιά αυτά είναι υποψήφια για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και ουσιαστικά καταγγέλλουν μέσω των γονέων τους πως το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές δυο ταχυτήτων».
Εντολές να υποβάλλουν προσφυγές στο ΣτΕ για διδακτική ανισότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου δέχονται, σύμφωνα με πληροφορίες του dikastiko.gr , δικηγορικά γραφεία ανα τη χώρα , σε “κόκκινες” περιοχές.
Τα παιδιά αυτά είναι υποψήφια για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και ουσιαστικά καταγγέλλουν μέσω των γονέων τους πως το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές δυο ταχυτήτων», στα λύκεια διότι στις κόκκινες περιοχές οι σχολικές μονάδες δεν θα επαναλειτουργήσουν για άγνωστο ακόμη διάστημα.
Ο προβληματισμός αυτός είχε εντοπιστεί ήδη στα κυβερνητικά κλιμάκια, γιαυτό και η προσπάθεια εντοπιζόταν να ανοίξουν όλα τα σχολεία με ίδιο τρόπο. Δηλαδή γυμνάσια ανα τη χώρα και Λύκεια ανα τη χώρα και όχι ανα περιοχή. Η πρόταση όμως δεν πέρασε από την Επιτροπή που αποφάσισε με καθαρά επιδημιολογικά κριτήρια. Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.
Η Γ’ Λυκείου
Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στους μαθητές της Γ’ τάξης που θα πάνε στις πανελλήνιες εξετάσεις με διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες αφού ορισμένοι θα έχουν παρακολουθήσει μαθήματα δια ζώσης διδασκαλίας μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από άλλους οι οποίοι κατοικούν στις λεγόμενες «κόκκινες περιοχές».
Αυτό θα προκαλέσει ανισότητα μεταξύ των υποψηφίων, που όμως θα κληθούν να διαγωνιστούν στα ίδια θέματα και μάλιστα σε μια χρονιά η οποία περιλαμβάνει σοβαρότατες αλλαγές (βάση εισαγωγής) για την είσοδο στα πανεπιστημιακά τμήματα.
Παραδείγματος χάριν: Αυτή τη στιγμή οι μαθητές των σχολείων της Αττικής (και άλλων περιοχών) θα συνεχίσουν με τηλεκπαίδευση και στις υπόλοιπες περιοχές τα μαθήματα θα γίνουν δια ζώσης.
Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη γονείς έχουν απευθυνθεί σε δικηγορικά γραφεία και μελετουν δικαστικές προσφυγές στο ΣτΕ για παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας .
Κων/νος Γώγος: Ίση εκπαίδευση
Όπως εξηγεί ο δικηγόρος Κων/νος Γώγος “…..η υγειονομική κατάσταση στη χώρα έχει δημιουργήσει αναγκαστικά μαθητές δύο ταχυτήτων, ανάμεσα στις κόκκινες περιοχές και τη λοιπή επικράτεια. Αυτό έχει δραματικό αντίκτυπο ειδικά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι απολαμβάνουν διαφορετικού τρόπου εκπαίδευσης (τηλεκπαίδευση κτλ.), ωστόσο θα κληθούν να εξετασθούν με το ίδιο πανελλαδικό σύστημα.
Εδώ γεννάται ένα κρίσιμο ζήτημα συνταγματικότητας το οποίο θα κληθούν τα Δικαστήρια της χώρας να εξετάσουν, αν προσβάλλονται οι αρχές της ίσης εκπαίδευσης, της αρχής της αναλογικότητας με την εξέταση μαθητών με ίδιο τρόπο αλλά με ανόμοιο τρόπο εξέτασης.
Ίσως θα έπρεπε να εξετασθεί κάποια ειδικότερη διαδικασία για περιοχές που έχουν πληγεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προκειμένου να τηρηθεί η ισονομία και ισοπολιτεία και σε αυτές τις περιπτώσεις”.
Πηγή: dikastiko.gr
Πολυ καλα κανει ο κ. Κουλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερσι σας εβαζε να ξεβρακωνοσαστε και να κανετε καταληψεις για τη Μακονια μας.
Και τις κανατε.
Τωρα αφηστε τις προσφυγες και τα χαζα. Η πατρις πανω απ' ολα.