Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΕΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ" ΕΜΦΥΛΙΟΣ "ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ


ΟΙ κακοί χειρισμοί σε ενα λεπτό θέμα και η αδυναμία εξεύρεσης ουσιαστικής και μόνιμης λύσης  έχουν ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει νέα αντιπαράθεση μεταξύ τεχνικής και θεωρητικής εκπαίδευσης .
Οι καθηγητές του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ  Αριδαίας περνάν στην αντεπίθεση παρουσιάζοντας την κατάσταση που επικρατεί σήμερα.Είναι αντίθετοι στην πρόταση του Δημάρχου Αλμωπίας τον οποίο μάλιστα κατηγορούν για προχειρότητα .
Το ψήφισμά τους έχει ως εξής:


ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 1ου & 2ου ΕΠΑΛ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

Οι καθηγητές του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Αριδαίας, λαμβάνοντας υπόψη τα τελευταία δεδομένα που αφορούν τη συγχώνευση των 2 Επαγγελματικών Λυκείων της Αλμωπίας εξέδωσαν αυτό το ψήφισμα:

  1. Είμαστε αντίθετοι σε μια λογική συρρίκνωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που επηρεάζει την ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Το σκεπτικό της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντάσσεται μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας υποτασσόμενο στις επιταγές του μνημονίου για εξοικονόμηση πόρων και οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών. Θα μπορούσε όμως να λάβει υπόψη του
α. Τη διαφορετική δομή των δύο ΕΠΑΛ (διαφορετικοί κύκλοι) που συνεπάγεται διαφορετικές ειδικότητες μαθητών/εκπαιδευτικών.
β. Το παραμεθόριο της περιοχής που επιτρέπει αποκλίσεις από το υφιστάμενο πλαίσιο συγχωνεύσεων
γ.  Το γεγονός ότι δεν πρόκειται για σχολεία με 10 ή 20 μαθητές αλλά δύο βιώσιμες και λειτουργικές μονάδες που έχουν αυξητική τάση προσέλευσης μαθητών, ειδικά μετά την αναμενόμενη έλευση του Τεχνολογικού Λυκείου και την κατάργηση των ΕΠΑΣ.
δ. Το γεγονός ότι χρόνια τώρα είναι διαπιστωμένο ότι τα πολύ μεγάλα σχολεία δημιουργούν προβλήματα στη συμπεριφορά των μαθητών, με φαινόμενα βίας και αποξένωσης.
  1. Είμαστε αντίθετοι στη λογική του Δήμου Αλμωπίας, όπως εκφράστηκε από το Δήμαρχο στη σύσκεψη που προκάλεσε για το σκοπό αυτό αφού:
α. Δεν έκανε καν αυτοψία στους χώρους των δύο ΕΠΑΛ, ώστε να διαπιστώσει τις πραγματικές διαστάσεις και δυνατότητες του σχολικού συγκροτήματος.
β. Δε συζήτησε με τους Συλλόγους των διδασκόντων, ώστε να ακούσει τις απόψεις αυτών που καθημερινά βιώνουν τα προβλήματα της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.
γ. Δεν εξοικονομεί τελικά πόρους αφού τα δύο ΕΠΑΛ θα λειτουργούν αναγκαστικά στους ίδιους χώρους και θα έχουν τις ίδιες λειτουργικές δαπάνες.
δ. Δεν έλαβε υπόψη του την αναπτυξιακή προοπτική που προκύπτει από την ύπαρξη περισσότερων σχολικών μονάδων, λόγω της σύνδεσης με τη Δια Βίου Μάθηση – κριτήριο που οδηγεί στη διεκδίκηση και άλλων ειδικοτήτων αναγκαίων στην ανάπτυξη της περιοχής (32 ειδικότητες των ΕΠΑΣ ανάμεσα στις οποίες και αυτές του Αγροτουρισμού, των Θερμοϋδραυλικών, Κτιριακών Έργων, Αγροτικών Μηχανημάτων κλπ).
ε. Δε λύνεται –με τη συγχώνευση αυτή- το μεγάλο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος μας, των Λυκείων και των Γυμνασίων, παρά με ένα ευρύ πρόγραμμα κατασκευής νέων διδακτηρίων με σωστές προδιαγραφές που να ανταποκρίνονται στον 21ο αιώνα.

Η Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Αλμωπία έχει πίσω της μια βαριά ιστορία. Λειτούργησε τόσα χρόνια στις πιο άθλιες κτιριακές συνθήκες (αρχικά στο Διοικητήριο – κτίριο που χαρακτηρίστηκε σεισμόπληκτο, αργότερα σε ενοικιαζόμενα καταστήματα ή σε αίθουσες χωρισμένες με πάνελ). Τα υπάρχοντα κτίρια κατασκευάστηκαν έπειτα από τους αγώνες όλων των εμπλεκομένων (καθηγητών, μαθητών και γονέων) και δεν χαρίστηκαν από κανέναν. Οφείλουμε όλοι να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος σ’ αυτό το κομμάτι της νεολαίας που δεν είναι κατώτερο ούτε αντίθετο με την υπόλοιπη νεολαία και επιλέγει το δρόμο της τεχνικής εκπαίδευσης η οποία θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό της μελλοντικής ανάπτυξης της Αλμωπίας.
 Τέλος, είμαστε αντίθετοι με τη στάση του Προέδρου της ΕΛΜΕ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος προέβη σε δημόσια δήλωση υποστήριξης η οποία προκάλεσε την έκτακτη συνεδρίαση του Προεδρείου της Α’ ΕΛΜΕ Πέλλας για την αναίρεση της και τη συμπόρευση της με τις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ που τάσσεται κατά των συγχωνεύσεων.

            Καλούμε το Δήμαρχο Αλμωπίας και την Αντιδήμαρχο Παιδείας, να επισκεφθούν το 1ο και 2ο ΕΠΑΛ ώστε να ενημερωθούν και να συζητήσουν με τους εκπροσώπους των μαθητών, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και τους Συλλόγους Διδασκόντων.
           

Αριδαία 24 Φεβρουαρίου 2011

Ακολουθούν υπογραφές


4 σχόλια:

  1. Αναμενόμενη αντίδραση και απάντηση. Το θέμα με τα Λύκεια είναι γνωστό και σε παιδάκια 10 χρονών, όπως γνωστή και προφανής είναι και η λύση. Αυτή που 4 χρόνια δεν ακολούθησε ο Ζέρζης για να μην δυσαρεστήσει εκπαιδευτικούς. Μείον ένας διευθυντής και κάμποσοι υποδιευθυντές στην Αριδαία, αλλά συν στην σωστή διαχείριση των σχολικών μας υποδομών και επίλυση των χρονίζον των προβλημάτων. Επιτέλους επικρατεί η ΛΟΓΙΚΗ και τίποτε περισσότερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ 1ου ΚΑΙ 2ου ΕΠΑΛ.
    ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΨΗΦΙΖΑΤΕ, ΣΥΡΙΚΝΩΝΑΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, "ΔΙΝΟΝΤΑΣ" ΤΗΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ(ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ, ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΚΤΛ) ΠΟΥ ΗΣΑΣΤΑΝ;
    ΜΟΝΟ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΗΡΘΕ ΤΟ ΑΒΓΟ ΣΤΟΝ ΚΩΛΟ, ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ, ΣΚΟΥΖΕΤΕ.
    ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιλάνε οι βολεμένοι καθηγητές των ΕΠΑΛ.Οι βασικοί αίτιοι της κατάντιας των ΕΠΑΛ γιατί δεν κάνουν τίποτε. Μόνο γραφεία και κτίρια έχουν. Με λίγους μαθητές, λίγη (έως καθόλου) δουλειά και πολλά πλεονεκτήματα. Οι άλλοι στα ΓΕΛ και στα Γυμνάσια έστω και λίγο δουλεύουν. Αυτοί τί κάνουν; Το πρόβλημα στην Αλμωπία δεν είναι τα ΕΠΑΛ. Πρόβλημα υπάρχει στο Λύκειο και στα Γυμνάσια της Αριδαίας. Εκεί να δώσουν λύση οι αρμόδιοι. Καλά κάνει ο Δήμαρχος και προσπαθεί να δώσει λύση. Μπράβο του!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. στην Ε.Ε ΤΟ Ποσοστό τεχνικής εκπ/σης προς Γενική ειναι 70 -30 στην Ελλαδα το αντίθετο.

    Οι περισσότεροι ανεργοι είναι απο τα γενικά ΛΥΚΕΙΑ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΠΟΛΛΑ!!!!!!
    νομιζω πωσ πρεπει να σοβαρευτουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)