Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Προσφυγή για την δημοπρασία συντήρησης αρδευτικών γεωτρήσεων στον Δήμο Αλμωπίας



Στην αρμόδια επιτροπή προσφεύγει ο εργολάβος  που απορρίφθηκε από τον διαγωνισμό του έργου συντήρησης αρδευτικών γεωτρήσεων . Μεταξύ άλλων υποστηρίζει ότι η εγγύηση ορίζεται επι του καθαρού ποσού και όχι επι του συνολικού δηλ . με ΦΠΑ.

Η μη προσκόμιση του αντίστοιχου  iso είναι λόγος αποκλεισμού από τον διαγωνισμό ,κάτι που δεν έγινε για την εταιρία στην οποία δόθηκε το έργο.
Όλόκληρη η προσφυγή έχει ως εξής:




Ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης
Οδός Οικονομίδη και Κ. Ρωσσίδη 11
54008 Θεσσαλονίκη

Π Ρ Ο Σ Φ Υ Γ Η

Γεωργίου Πασχαλίδη του Ιωάννη, κατοίκου Αριδαίας

Κ Α Τ Α

Της υπ΄αριθμ. πρωτ. 8913/18-7-2012 απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης

--------------------------

1.- Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αλμωπίας με την υπ΄αριθμ. 131/2012 απόφασή της απέρριψε την από 14/6/2012 ένσταση που είχα καταθέσει για τον αποκλεισμό μου από την διαδικασία συμμετοχής μου στην δημοπρασία του έργου ‘’ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΡΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ’’.
Στην ανωτέρω ένσταση προέβαλα ότι σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπ’αριθ.17980/2012 διακήρυξης του ανωτέρω έργου, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχονταν στο ποσό 81.300,81 € (χωρίς Φ.Π.Α.) και η εγγύηση συμμετοχής, σύμφωνα  με το άρθρο 5 παρ.ε ορίστηκε σε ποσοστό 5% της προϋπολογιζόμενης δαπάνης δηλαδή σε 4.066,00 € και όχι στο εσφαλμένο ποσό των 5.000 € που αναγραφόταν στην περιληπτική διακήρυξη. Έχοντας λοιπόν προσκομίσει, σύμφωνα με την διακήρυξη, όλα τα δικαιολογητικά και εγγύηση συμμετοχής ύψους 4.066,00 €, δηλαδή όσο αναφέρονταν στην διακήρυξη, έπρεπε να γίνει δεκτή η συμμετοχή μου στον μειοδοτικό διαγωνισμό. Όμως, εσφαλμένως, η επιτροπή διαγωνισμού με απέκλεισε, επειδή κατά την άποψη της έπρεπε να προσκομίσω εγγύηση συμμετοχής ύψους 5.000,00 €, δηλαδή το 5% επί του ποσού των 100.000 €, το οποίο προκύπτει από το άθροισμα της προϋπολογιζόμενης δαπάνης συν τον ΦΠΑ!!!.
   
2.- Περαιτέρω, σύμφωνα με την ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ της ιδίας διακήρυξης, στην παράγραφο ‘’ηλεκτρικοί πίνακες’’, προβλέπεται ότι οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις του κατασκευαστή τών πινάκων, ότι σε περίπτωση κατακύρωσης της επισκευής και συντήρησης  των αντλητικών συγκροτημάτων του Δήμου Αλμωπίας στον συμμετέχοντα, θα τον προμηθεύει με ηλεκτρικούς πίνακες καθ’ όλη την διάρκεια της σύμβασης. Ο κατασκευαστής των πινάκων θα διαθέτει πιστοποιητικό ISO 9000 για κατασκευή και εμπορία, αντίγραφο του οποίου θα υποβληθεί στην τεχνική προσφορά.
Η μειοδότρια εταιρία ‘’ΤΟΜΗ Ο.Ε.’’ προσκόμισε υπεύθυνη δήλωση του προμηθευτή Π.Κ.Σ.Ε.Η. Ν. Ημαθίας (με εκπρόσωπο τον ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΤΣΩΝΗ) που δηλώνει ότι θα προμηθεύσει την εταιρία ‘’ΤΟΜΗ Ο.Ε.’’ με ηλεκτρικούς πίνακες καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης με τον Δήμο Αλμωπίας. Όμως η μειοδότρια δεν προσκόμισε πιστοποιητικό ISO 9000 για κατασκευή και εμπορία, όπως η ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ορίζει στην τεχνική προσφορά. Αντί του πιστοποιητικού ISO 9000, η μειοδότρια προσκόμισε δύο σελίδες στην  αγγλική γλώσσα (ενώ, βάσει του άρθρου 10 της διακήρυξης έπρεπε να είναι στην ελληνική), οι οποίες, ούτως ή άλλως, δεν αποτελούν πιστοποιητικά ISO 9000 και ως εκ τούτου έπρεπε η μειοδότρια εταιρία να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό.
             Για τον λόγο αυτό υπέβαλα νομότυπα την υπ΄ αριθ.πρωτ.19866/14-6-2012 ένσταση στον πρόεδρο της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού. Κατά τη διαδικασία της εξέτασης της ένστασής μου, ο πρόεδρος της επιτροπής εισηγήθηκε την απόρριψή της, με την αιτιολογία ότι η μειοδότρια εταιρία ‘’ΤΟΜΗ Ο.Ε.’’ προσκόμισε υπεύθυνη δήλωση και πρότυπα συμμόρφωσης ως προς τα υλικά. Προφανώς εννοούσε τις δύο σελίδες στην αγγλική γλώσσα. Όμως, ακόμη κι αν υποτεθεί ότι οι δύο αυτές σελίδες αφορούν  πρότυπα συμμόρφωσης ως προς τα υλικά, όπως ισχυρίσθηκε ο πρόεδρος της επιτροπής και πάλι έπρεπε να αποκλεισθεί η ΤΟΜΗ ΟΕ, διότι:
α) Έπρεπε τα έγγραφα αυτά να είναι μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα, σύμφωνα με το άρθρο 10 της διακήρυξης και
 β) Η διακήρυξη   δεν ζητά  να υποβληθούν  πρότυπα συμμόρφωσης, αλλά πιστοποιητικό ISO 9000.
            Συνεπώς, τα δύο παραπάνω ξενόγλωσσα πιστοποιητικά, δεν έχουν καμία σχέση με τον εν λόγω διαγωνισμό.
     Περαιτέρω, ο πρόεδρος της επιτροπής διαγωνισμού εισηγήθηκε ότι η μειοδότρια εταιρία προσκόμισε κατάλογο προτύπων πιστοποιημένα με ISO αλλά δεν ήταν συραμμένα μεταξύ τους. Προφανώς εννοεί  δύο πιστοποιητικά ISO 9000, ένα του EΛOT με αριθμό πιστοποίησης 02.19.01.64 ‘’ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΛΩΔΙΩΝ  ΑΦΟΙ ΟΡΦΑΝΙΔΗ Α.Β.Ε.Ε.’’, το οποίο όμως αφορά καλώδια και όχι ηλεκτρικούς πίνακες, και το δεύτερο με αριθμό 395/Δ/2011 της  ‘’EURO CERT’’πιστοποίηση της ‘’ORCA PUMPS-A.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ &ΣΙΑ Ο.Ε.’’ που αφορά εμπορία κατασκευή ηλεκτροκινητήρων – αντλιών κλπ. και όχι ηλεκτρικούς πίνακες. Συνεπώς τα δύο παραπάνω πιστοποιητικά δεν πληρούν τους όρους του διαγωνισμού.  
    Στην από 14/6/2012 ένστασή μου προς την αρμόδια Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αλμωπίας επικαλέσθηκα όλα τα παραπάνω, όμως απερρίφθησαν με την προαναφερόμενη υπ’αριθ.131/2012 απόφασή της με το ίδιο αιτιολογικό.
   
3.- Κατά της 131/2012 ως άνω αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλμωπίας προσέφυγα εμπρόθεσμα και νομότυπα ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης με την από 26-6-2012 (υπ΄αριθμ. πρωτ. 8414/2012) προσφυγή μου, επί της οποίας εκδόθηκε η προσβαλλομένη με την παρούσα υπ΄αριθμ. 8913/18-7-2012 απόφαση, με την οποία απορρίφθηκε η από 26-6-2012 προσφυγή μου. Κατά της αποφάσεως αυτής του Γενικού Γραμματέα προσφεύγω με την παρούσα, για τους εξής λόγους:
    Α) Σύμφωνα με την προσβαλλόμενη απόφαση, με υπεύθυνη δήλωσή μου αποδέχθηκα τους όρους της διακήρυξης, μεταξύ των οποίων ήταν και η υποχρέωσή μου να προσκομίσω εγγυητική επιστολή συμμετοχής ύψους 5% επί του προϋπολογισμού τού έργου. Και επειδή κατά την Αναλυτική Διακήρυξη η εγγύηση συμμετοχής ορίσθηκε στο ποσό των 5.000 ευρώ (100.000 € Χ 5%), ορθώς αποκλείσθηκα από την διαδικασία.
    Πλην όμως, η παραπάνω αιτιολογία είναι μη νόμιμη και αβάσιμη. Διότι, κατά τους όρους της διακήρυξης και τις κείμενες διατάξεις (Π.Δ. 28/80, Ν. 1418/84, Π.Δ. 609/85, Ν. 3669/2008) η εγγύηση συμμετοχής υπολογίζεται επί της προϋπολογισμένης στη διακήρυξη δαπάνης. Εν προκειμένω η προϋπολογισμένη δαπάνη ήταν 81.300,81 € (χωρίς ΦΠΑ) και συνεπώς ορθώς κατέθεσα εγγυητική επιστολή ύψους 4.066,00 €, δηλαδή όσο αναφέρονταν στη διακήρυξη. Με την υπεύθυνη δήλωσή μου όντως αποδέχθηκα τους όρους της διακήρυξης, δηλαδή αποδέχθηκα ότι υποχρεούμαι να καταθέσω εγγύηση συμμετοχής ποσού 5% επί της προϋπολογιζόμενης στη διακήρυξη δαπάνης, δηλαδή επί του ανωτέρω ποσού των 81.300,81 €. Δεν αποδέχθηκα ότι θα καταθέσω εγγυητική στο ύψος που προέβλεπε η Αναλυτική Διακήρυξη. Αναλυτική Διακήρυξη δεν υπήρχε. Υπήρχε μόνον η διακήρυξη την οποία ακολούθησα κατά γράμμα. Προφανώς, όταν στην προσβαλλόμενη απόφαση γίνεται αναφορά στην Αναλυτική Διακήρυξη, εννοεί την περιληπτική διακήρυξη που δημοσιεύθηκε για τις ανάγκες γνωστοποίησης της προκήρυξης του έργου στους ενδιαφερομένους, στην οποία πράγματι αναφέρεται ότι η εγγύηση συμμετοχής ορίζεται στο ποσό των 5.000 ευρώ, όμως η εν λόγω περιληπτική διακήρυξη δεν μπορεί να ανατρέπει τους όρους της διακήρυξης βάσει της οποίας διενεργήθηκε ο διαγωνισμός, ούτε εγώ αποδέχθηκα με την υπεύθυνη δήλωσή μου τους όρους της περιληπτικής διακήρυξης, η οποία δεν αποτελεί μέρος τής διαδικασίας του διαγωνισμού. Άλλωστε τόσο στην διακήρυξη όσο και στην περιληπτική διακήρυξη αναγράφεται ότι ΄΄η προϋπολογιζόμενη δαπάνη είναι 81.300,81 € (χωρίς Φ.Π.Α.)’’ και επομένως επί του ποσού αυτού έπρεπε να καθορισθεί η εγγύηση και όχι επί του ποσού των 100.000 €, όπως λανθασμένα και πιθανόν εκ παραδρομής υπολογίσθηκε στην περιληπτική διακήρυξη. Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αλμωπίας με την υπ΄αριθμ. πρωτ. 25/22-6-2012 γνωμοδότησή του (προσκομίζεται). Εξ άλλου ο ΦΠΑ δεν αποτελεί μέρος τής αμοιβής τού εργολάβου, αλλά έσοδο του Δημοσίου και επομένως κάθε εγγυητική επιστολή (συμμετοχής ή καλής εκτέλεσης) δεν περιλαμβάνει τον φόρο αυτόν. Όλες οι ανάλογες διακηρύξεις του Δήμου Αλμωπίας, αλλά και των λοιπών Δήμων της χώρας, προβλέπουν ότι στη εγγύηση δεν υπολογίζεται ο ΦΠΑ του προϋπολογισμού (βλ. ενδεικτικά την 36061/2011 διακήρυξη του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και την 32/2012 διακήρυξη του Δήμου Πειραιά).
    Β) Σύμφωνα με την προσβαλλόμενη απόφαση, απορριπτέος είναι και ο δεύτερος λόγος τής προσφυγής μου που στρέφεται κατά της συμμετοχής τής μειοδότριας εταιρίας ΤΟΜΗ ΟΕ λόγω μη υποβολής πιστοποιητικού ISO 9000 για κατασκευή και εμπορία ηλεκτρικών πινάκων, επειδή το συγκεκριμένο πιστοποιητικό δεν περιέχεται στην ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ επί ποινή αποκλεισμού.
    Πλην όμως συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Στο άρθρο 3 (τεχνικές προδιαγραφές) της ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ προβλέπεται ρητά ότι: ‘’Ο κάθε συμμετέχων επί ποινή αποκλεισμού θα υποβάλει στο φάκελο τεχνικής προσφοράς τα κάτωθι δικαιολογητικά: ... Ηλεκτρικοί πίνακες: Ο κατασκευαστής των πινάκων θα διαθέτει πιστοποιητικό ISO 9000 για την κατασκευή και εμπορία, αντίγραφο του οποίου θα υποβληθεί στην τεχνική προσφορά’’. Επομένως ρητώς προβλέπεται ο αποκλεισμός τού συμμετέχοντος ο οποίος δεν θα προσκομίσει στην τεχνική προσφορά του το ανωτέρω πιστοποιητικό. Και εφόσον η μειοδότρια εταιρία δεν προσκόμισε τέτοιο πιστοποιητικό, όπως εμμέσως συνομολογείται στην προσβαλλόμενη απόφαση και όπως σαφώς προκύπτει από όσα ανωτέρω στο υπό στοιχείο (2) της παρούσας αναφέρω, θα έπρεπε να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό.
   
Για τους λόγους αυτούς ζητώ: Να γίνει δεκτή η παρούσα. Να ακυρωθεί η υπ΄αριθμ. πρωτ. 8913/18-7-2012 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Να γίνει δεκτή η από 26/6/2012 προσφυγή μου και να ακυρωθεί υπ’αριθ.131/2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλμωπίας. Να αποκλεισθεί από τον επίδικο διαγωνισμό η μειοδότρια εταιρία ΤΟΜΗ Ο.Ε. Να γίνει δεκτή η δική μου συμμετοχή μου στον εν λόγω διαγωνισμό και να ανοιχτεί ο φάκελος της οικονομικής προσφοράς μου.

Αριδαία, 9-8-2012
Ο προσφεύγων

2 σχόλια:

  1. H υπ΄αριθμ. πρωτ. 8913/18-7-2012 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κατά της οποίας προσφεύγει ο ενδιαφερόμενος για τον διαγωνισμό εργολήπτης, έκρινε σύννομο τον διαγωνισμό του Δήμου.
    Και αποφάνθηκε ότι η εγγυητική υπολογίστηκε σωστά επί του συνολικού ποσού της μελέτης καθώς το 1980 (Π.Δ. 80/1980) δεν υπήρχε ΦΠΑ.
    Τόσες διακηρύξεις εργασιών έχετε δημοσιεύσει στην εφημερίδα σας στο παρελθόν δείτε λίγο ποιες είναι με το Π.Δ. 80/1980 και θα διαπιστώσετε ότι όλες έχουν υπολογιστεί έτσι.
    Μην ανακαλύπτετε ξαφνικά τον τροχό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝΩΝΥΜΕ 11.30
    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΑΣ ΘΡΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΡΥΨΕ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ ?.. ΠΑΝΤΟΣ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕ ΣΩΣΤΑ Η ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)