Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Υποβαθμίζουν την ΄Εδεσσα



 ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΝΤΡΑΣ :ΕΔΕΣΣΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΔΕΣΣΑΣ









Φίλες και φίλοι.

      Όπως σε όλα τα μέτωπα έτσι και σε αυτό της παιδείας, άρον –άρον, η πολιτεία προχωρά σε μεταρρυθμιστικές τομές, κατ΄ επιταγή των δανειστών της χώρας.
      Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, χωρίς καν να μετρηθούν οι συνέπειες στους φοιτητές και τις οικογένειές τους, στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στην περίφημη περιφερειακή ανάπτυξη,
ο Υπουργός Παιδείας και οι συνεργάτες του, με ακραίο μικροπολιτικό τοπικισμό, έκοψαν στα μέτρα του ακαδημαικού κατεστημένου, το « όραμα »  για αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
      Κατέθεσαν το περιβόητο, σχέδιο ¨ΑΘΗΝΑ¨ για  διαβούλευση και έτσι έγινε και επίσημα γνωστό σε όλους ότι, το αυτοτελές τμήμα Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που λειτουργεί στη πόλη μας, υποβαθμίζεται σε κατεύθυνση και μεταφέρεται στη Θεσ/νίκη.
     Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά βρισκόμαστε με τη πλάτη στο τοίχο, αφού χωρίς αιτιολόγηση, Υπουργείο και πανεπιστήμιο Μακεδονίας, επιδεικτικά με τις προτάσεις τους, κουρέλιασαν την αξιοπρέπεια της πόλης και απαξίωσαν κάθε προσφορά της.
     Λογικά ερμηνεύοντας τη συμπεριφορά τους, αντιλαμβανόμαστε πως, ή μας θεωρούν πολιτικά ανίσχυρους, ή αφερέγγυους ως κοινωνία, ώστε, να μας εμπιστευτούν, τα νιάτα της χώρας για τις σπουδές τους.
     Και εάν μεν είμαστε πολιτικά ανίσχυροι, τότε φταίμε εμείς και οι επιλογές μας, εάν όμως αμφισβητείται η ποιότητα και το κοινωνικό περιβάλλον του τόπου μας, τότε είναι ακόμα σοβαρότερο το θέμα και απαιτούνται εξηγήσεις.
     Σε κάθε περίπτωση, όμως, άμεσα πρέπει να διορθωθεί η αδικία που συντελέστηκε σε βάρος της πόλης.
     Και επειδή η αναλγησία και τα αντανακλαστικά τους είναι γνωστά,...¨συν Αθηνά και χείρα κίνει¨.
     Άμεσα πρέπει να δημιουργηθεί η αναγκαία και κρίσιμη πολιτική και κοινωνική συμμαχία που θα διαχειριστεί το ζήτημα, τη περίοδο της διαβούλευσης του σχεδίου.
     Με συστράτευση όλων, τουλάχιστον όσων νοιάζονται για τη πόλη.
     Και οι μεν θεσμικοί μας εκπρόσωποι, πρέπει να αποδείξουν την αλήθεια των λόγων τους, οι δε παραγωγικοί φορείς, επιστημονικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι, υπάλληλοι και κάθε ενεργός πολίτης να πλαισιώσουν μαζικά τη δίκαιη απαίτηση της.
     Φτάνει πια η αδράνεια.
     Φτάνει πια η συνύπαρξη μας με επιτήδειους, καιροσκόπους, μεταπράτες της ελπίδας μας, αλλά και με τα κάθε λογής βολεμένα ¨ζόμπι¨ της κοινωνίας μας.
     Θέλουμε όσα δικαιούμαστε και αξίζουν οι επόμενες γενεές μας.
     Είναι χρέος μας να αντιδράσουμε στην απροκάλυπτη απαξίωσή μας.
     Η παράταξή μας, στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, κατέθεσε τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί, τις συμμαχίες που πρέπει να αναζητηθούν, έστω και αυτήν την ώρα και τα σημεία στα οποία πρέπει να εστιαστεί η διαπραγμάτευση, τόσο με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας όσο και με το Υπουργείο Παιδείας.
     Καταθέσαμε την εμπειρία μας, προτάσσοντας το συμφέρον της πόλης, χωρίς μικροψυχία.
     Δηλώνουμε ενεργά παρόντες,... εδώ…στο πανεπιστήμιο Μακεδονία…στο υπουργείο Παιδείας…στο Μαξίμου…στη Βουλή….η όπου αλλού χρειαστεί.



                                    Ο Επικεφαλής της Παράταξης


                                       ΣΟΝΤΡΑΣ  ΓΙΑΝΝΗΣ

2 σχόλια:

  1. Συναισθηματικά ναι είμαι υπέρ της διατήρησης και λειτουργίας αυτού του Πανεπιστημιακού τμήματος στην Έδεσσα, όμως σίγουρα υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία δαπανών για την λειτουργία αυτού του τμήματος, τα οποία δεν ανακοινώνονται, που αν ανακοινωθούν θα ξερουμε σιγουρα περι τινος προκειται. Αν π.χ. απο τους 60 φοιτητές οι 40 πηγαινοέρχονται στην Θεσ/νίκη και το ίδιο συμβαίνει και με τους καθηγητές, ενώ ο Δήμος Έδεσσας και το κρατος έχει παθητικό απο την λειτουργία αυτού, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί θα πρέπει να λειτουργεί. Δεν είδα την ιδια ευαισθησία οταν κλείσανε τα στρατόπεδα που αποδεδειγμένα αφήνανε εισόδημα στην πόλη. Η λύση να πληρώνει ο Δήμος Έδεσσας (δηλαδή οι Εδεσσαίοι) που ειπώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι λάθος απόλυτο, αφού ο Δήμος σε λίγο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει άλλες βασικές δομές. Εξάλλου δεν είδα καμία ευαισθησία και απο κανέναν, που έκλεισε το κολυμβητήριο, το κεφο κλπ. Οσο για τον υπογραφοντα καλο θα ηταν να αισχυνεται και οχι να κανει δηλωσεις, γιατι τα ¨εργα¨ του θα κανουν πολλα χρονια να επουλωθούν. τμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απόσπασμα ερώτησης εργασίας……..

    «…….Στη συνέχεια και σαν εφαρμογή των παραπάνω, να σχολιάσετε το επίκαιρο ζήτημα στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, όσον αφορά στα σχέδια και στον χωροταξικό ανασχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Δηλαδή, την ανάπτυξη ενός και μόνο μεγάλου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΑΕΙ) στην περιφέρεια, για παράδειγμα όπου ζείτε και σπουδάζετε (με τη συγχώνευση των πολλών μικρότερων υφιστάμενων ΑΕΙ και ΤΕΙ), που θα καλύπτει τη συνολική ζήτηση πανεπιστημιακής εκπαίδευσης ή εναλλακτικά τον εκσυγχρονισμό και την παραμονή των υφιστάμενων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με ισοδύναμη δυναμικότητα.»


    ………Απόσπασμα απάντησης ερωτήματος εργασίας ……
    …….«Την τελευταία εικοσαετία, παρατηρήθηκε το φαινόμενο της δημιουργίας νέων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και τμημάτων στις διάφορες περιφέρειες της Ελλάδας.

    Το γεγονός ήρθε σαν αποτέλεσμα μιας ευρύτερης πολιτικής για αποκεντρωμένη παιδεία και περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη. Ωστόσο τίθεται το ερώτημα. Τα διασπαρμένα και μικρής δυναμικότητας περιφερειακά πανεπιστήμια και τμήματα προάγουν την παιδεία ή την οικονομία της τοπικής κοινωνίας; Σαφώς και πρέπει να γίνει αποσύνδεση του ρόλου του πανεπιστημίου, ως πρωτογενούς μεγέθους, για την οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής, ώστε να γίνουν πιο σαφή και τα κριτήρια της δομικής του ανάπτυξης ανά την περιφέρεια.............

    Η δημιουργία ενός μεγάλου (ΑΕΙ) , στο κέντρο μιας μεγάλης περιφέρειας, φυσικά με προϋποθέσεις και με την ταυτόχρονη συγχώνευση των μικρών διάσπαρτων τμημάτων είναι το ζητούμενο, ώστε να προκύψουν οικονομίες κλίμακας. Προϋπόθεση αυτού του συγκεντρωτικού εγχειρήματος είναι η οικονομική αυτοτέλεια του ιδρύματος , η αξιοποίηση ιδίων πόρων, χωρίς φυσικά να αποκλείεται και η περαιτέρω οικονομική του ενίσχυση. Με αυτόν το τρόπο θα αποκτήσει άρτια κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή(μεγάλα και σύγχρονα αμφιθέατρα με ηλεκτρονική υποβοήθηση, πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, συγκεντρωμένες διοικητικές υπηρεσίες) ώστε να γίνεται αρτιότερα το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο.

    Η δημιουργία μικρών διάσπαρτων τμημάτων δεν βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου. Από την μια έχουμε αυξημένο κόστος συντήρησης και λειτουργίας των τμημάτων αυτών, από την άλλη σε συνδυασμό με τα μειωμένα κονδύλια , έχουμε την δημιουργία εκπαίδευσης δυο ταχυτήτων , που πάντα είναι εις βάρος των πρόχειρα φτιαγμένων και μη τεκμηριωμένων μικρών τμημάτων.........κλπ..............................
    "Συμπερασματικά προτείνεται ότι ο στρατηγικός προγραμματισμός, για επιλογή χώρου και δυναμικότητας ενός (ΑΕΙ) πρέπει να γίνεται με άλλη φιλοσοφική προσέγγιση σε σχέση με την ευρύτερη έννοια της αγοράς ,ούτως ώστε τα οφέλη που θα προκύψουν , να είναι μακροπρόθεσμα και για όλους»…….

    Α.Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)