Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

5ο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ




Από την 26η Ιουνίου έως και την 1η Ιουλίου 2014 διεξήχθησαν οι εργασίες του 5ου Θερινού Σχολείου Φυσικής στα Γιαννιτσά. Διοργανωτής ήταν η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Στη διοργάνωση συμμετείχαν το 1ο, το 2ο, το 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών και το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστήμων (Ε.Κ.Φ.Ε.) της Διεύθυνσης
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας. Επίσης, το 2ο και το 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών, το Εργαστηριακό Κέντρο (πρώην Σ.Ε.Κ.) Γιαννιτσών και ο Δήμος Πέλλας συνέδραμαν τη διοργάνωση.
Συμμετείχαν τριανταένα μαθητές από Λύκεια του νομού Πέλλας και άλλων νομών. Το καθημερινό πρόγραμμα περιελάμβανε δύο κύκλους: τον πρωινό (στον οποίο συνήθως πραγματοποιούνταν διαλέξεις από καθηγητές Πανεπιστημίου) και τον απογευματινό (που περιελάμβανε διάφορες δραστηριότητες). Κύριοι ομιλητές ήταν διακεκριμένοι καθηγητές Φυσικής από τα Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας, Tennessee (Η.Π.Α.) και από το Τ.Ε.Ι. Πειραιά.
Τα παιδιά «περιηγήθηκαν» σε θέματα αιχμής στη σύγχρονη Φυσική, όπως: σωματίδιο Higgs, quarks, μαύρες τρύπες, χωροχρονικές σκουληκότρυπες, δραστηριότητες στο CERN,  διαπλανητικές επανδρωμένες αποστολές. Επίσης, συμμετείχαν σε τηλεδιάσκεψη με ερευνητή του CERN, πραγματοποίησαν εργαστηριακές δραστηριότητες (πειράματα) Φυσικής, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ηλεκτρισμός-Μαγνητισμός: ένας έρωτας κεραυνοβόλος» και την προβολή της ταινίας: «Όσα δεν μάθαμε ποτέ για το Τσέρνομπιλ», μετείχαν σε παρατήρηση του νυχτερινού ουρανού, πήραν μια γεύση από τα μαθήματα Masterclasses του Α.Π.Θ. (προχωρημένα μαθήματα Φυσικής Σωματιδίων), έπαιξαν με τις εκπαιδευτικές διαδραστικές διατάξεις στο Πάρκο του Αριστοτέλη (στα Στάγειρα).
Καθημερινά, στην αίθουσα διαλέξεων και στους χώρους δραστηριοτήτων επικρατούσε ζωντάνια και εφηβικός ενθουσιασμός. Τα παιδιά περιηγήθηκαν σε προηγμένες έννοιες της σύγχρονης Φυσικής, σκέφτηκαν, προβληματίστηκαν, αναρωτήθηκαν, δυσκολεύτηκαν, έστυψαν το μυαλό τους, ρώτησαν, συνεργάστηκαν, αστειεύτηκαν, ένιωσαν ικανοποίηση από την κατάκτηση σύγχρονων γνώσεων και την προσέγγιση προχωρημένων και βαθιών εννοιών. Σε τελική ανάλυση, τα παιδιά χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε αυτή την εμπειρία κατάκτησης γνώσης αιχμής.
Από την
Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)