Μία παρέα πιτσιρικάδων googlάρει και σχολιάζει τη νέα
σύνθεση του υπουργείου Παιδείας-υπερυπουργείου
Παιδείας-Πολιτισμού-Θρησκευμάτων. Ποιος είναι ο Α. Μπαλτάς που καπνίζει διαρκώς και ποιος ο Τ. Κουράκης με την κοτσίδα; Μπήκαν στην Πόλη οι οχθροί ή μπήκαν άνθρωποι στη Βουλή;
Της Γεωργίας Λινάρδου
Για τoν υπερυπουργό Παιδείας Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, καθηγητή του ΕΜΠ, Αριστείδη Μπαλτά, απ' όσο κατάλαβα από νεαρούς μαθητές, που ήδη τον googlαραν, είναι εξόχως ενδιαφέρον πρόσωπο.
«Το έμαθες; Τον Μπαλτά έκαναν υπουργό», μου είπε μια μαθήτρια της δευτέρας τάξης του Λυκείου, η Δέσποινα, ένα από τα πολλά πειραματόζωα του συστήματος με την Τράπεζα Θεμάτων.
Κι ένας άλλος μαθητής της τρίτης Λυκείου, ο Κωνσταντίνος, οποίος προσφάτως έκοψε τα μαλλιά του συνέχισε με έκπληξη: «Και ο άλλος ο υπουργός έχει κοτσίδα. Ωραίος!». Ναι, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει κοτσίδα. Για σκέψου ότι οι περισσότεροι έχουμε «μυηθεί» σε ένα πολιτικό lifestyle που δεν επέτρεπε απ' την τρίχα να ξεφύγει; Δράμα ε; Ακόμη και πολλοί κυβερνητικοί συντάκτες ακολουθούσαν την ίδια... παρωδία ή τραγωδία. Για φαντάσου ξημερώματα στο κομμωτήριο και μετά Μαξίμου ή Βουλή;
Ε, με αυτήν την επιβαλλόμενη εικόνα, δε θα 'κανε εντύπωση σ' έναν 16χρονο ότι ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει κοτσίδα και ότι ο νέος υπουργός Παιδείας καπνίζει αρειμανίως, ενώ παράλληλα στοχάζεται και φιλοσοφεί;
Για πολλούς μαθητές Λυκείου, δεν έχει σημασία αν ο πολιτικός φορά γραβάτα για να τον συμπαθήσει. Σημασία έχουν τα λόγια του και κυρίως οι πράξεις του.
Ο Τάσος Κουράκης είναι αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ στο εργαστήριο Γενετικής. Είναι παιδίατρος. Και που δεν έχει ταξιδέψει. Όχι για να κάνει τουρισμό, αλλά για να ενώσει τη φωνή του με άλλες φωνές και για να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια. Γένοβα, Παλαιστίνη, Γάζα, Συρία. Συμφωνείς ή διαφωνείς με όσα έχει κάνει, το θέμα είναι ότι έχει κάνει. Έχει ρισκάρει. Και η θέση του σε ένα απολύτως «καυτό» υπουργείο όπως αυτό του Παιδείας, θα έχει ενδιαφέρον.
Επιπλέον, ο νέος αναπληρωτής Παιδείας, γράφει πολύ.
Μεταφέρω ένα ποίημα-συλλογισμό από τη συλλογή «Η λίμνη Βικτορία»:
«Ζητώ μιαν άλλη αριθμητική όπου να μπορούν να αθροίζονται τα μήλα, οι βροχές, και το χαμόγελο
μιαν άλλη ανατομία
που να περιγράφει όχι μόνο τα χέρια
αλλά τα φτερά της ψυχής και τα μάτια του ονείρου.
Και μιαν οικονομία
που να υπολογίζει μαζί με τα ομόλογα
τα δάκρυα, το στεναγμό και την απόγνωση ,
όπου στα βιβλιάρια να προβλέπονται
όχι μόνο κωδικοί αναλήψεων
αλλά και κωδικοί καταθέσεων των δειλινών, των Χριστουγέννων και των χτύπων της καρδιάς».
Σε ό,τι αφορά στον Αριστείδη Μπαλτά, τον υπερυπουργό Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, γράφονται πολλά. Είναι ένας πανεπιστημιακός με διεθνείς διακρίσεις. Ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ας το δούμε και σημειολογικά) και πρόεδρος του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς. Οι πιτσιρικάδες, πάντως, τον αντιμετωπίζουν μέχρι την ώρα θετικά και με ένα λακωνικό σχόλιο: «Καλός είναι». Το λένε διότι γνωρίζουν πως είναι ένας σημαντικός επιστήμονας, από αυτούς που δε ζουν στη γυάλα.
Τα κινητά νέας τεχνολογίας, έχουν πάρει «φωτιά». «Αν καταργήσει την Τράπεζα Θεμάτων, εντάξει δεν υπάρχει ο τύπος», μου λέει η Ελένη, μαθήτρια της πρώτης τάξης του Λυκείου. Φυσικά και δεν είναι το μόνο θέμα-πληγή του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά σε πρώτη φάση αυτό είναι που βασανίζει τους περισσότερους μαθητές. Η πιτσιρίκα θέλει να σπουδάσει αρχιτεκτονική και μου λέει. Τέτοιο μάθημα δε διδάσκεται στο σχολείο, όπως τουλάχιστον επιβάλλει η τελική εξεταστική αναμέτρηση των Πανελλαδικών. Είναι αναγκασμένη να πάει φροντιστήριο και οι γονείς της να πληρώσουν αρκετά χρήματα το μήνα. Όπως και οι γονείς μιας μαθήτριας της Β' Τάξης του Λυκείου, της Κατερίνας οι οποίοι για το οκτάωρο το εβδομαδιαίο που απαιτείται για τη διδασκαλία του σχεδίου από ιδιωτικό φροντιστήριο, σκάνε κάθε μήνα γύρω στα 200 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο το ποσό.
«Καλά τι γράφει εδώ, ανοίγουν τα πεδία;» σχολιάζει ένας ακόμη μαθητής της Β' Λυκείου ο οποίος googlάρει και συμπληρώνει «Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Εγώ θα ήμουν αναγκασμένος να δηλώσω μόνον ένα πεδίο. Αν δεν πήγαινα καλά, τέλος, δεν υπήρχε επιλογή. Τώρα, όμως, μου δίνει επιλογή. Αλλά αυτές είναι δηλώσεις (αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τ. Κουράκη). Πρέπει να ανακοινωθεί επίσημα. Δεν πιστεύω να γίνει κάτι και να μη γίνουν αυτά».
Ο νέος υπουργός είναι Κερκυραίος. Πιστεύει στο τρίπτυχο: κοινωνία, επιστήμη, φιλοσοφία. Στη συνάφεια αυτών. Ο Α.Μπαλτάς είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός επιστήμονας και πολύ πλούσιος πνευματικά άνθρωπος τον οποίον οι πιτσιρικάδες που έχω απέναντί μου πολύ θα ήθελαν να συναντήσουν. Κι αυτό λέει κάτι, με δεδομένο ότι είναι παιδιά κομματικά ανένταχτα.
Σκέφτομαι ότι σε μία μελλοντική σύγκρουση μεταξύ μαθητών με το υπουργείο Παιδείας, θα' χει ενδιαφέρον η αντιπαράθεση όπως θα εξελιχθεί.
Σημασία έχει ο Α. Μπαλτάς να παραμείνει φιλόσοφος και ο Τ. Κουράκης να μην ξεχάσει τους κοινωνικούς αγώνες και την ποίηση. Να μην ξεχάσει ένα προεκλογικό του σχόλιο. Ότι: «Το σχολείο της αριστερής διακυβέρνησης είναι σχολείο χωρίς αποκλεισμούς. Η σημαντικότερη τομή που θα μπορούσε να προσφέρει μια κυβέρνηση της Αριστεράς στην εκπαιδευτική πολιτική είναι η μετατόπιση από το φιλελεύθερο ιδεολόγημα της ''αριστείας''» στην έννοια της ατομικής προόδου του κάθε μαθητή».
Θα μείνουν οι νέοι να κρίνουν τη συνέχεια. Θα μείνουν οι νέοι να κρίνουν την εφαρμογή στην πράξη αυτού που κάποια στιγμή είχε πει ο Α. Μπαλτάς σε μία συζήτηση για τον Spinoza και τον Wittgenstein τον Απρίλη του 2012 στο Floral. Ότι δηλαδή: «Η ανθρώπινη μοίρα είναι η ένταση ανάμεσα στο αίτημα κατανόησης και την εισβολή του πραγματικού»...
Για τoν υπερυπουργό Παιδείας Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, καθηγητή του ΕΜΠ, Αριστείδη Μπαλτά, απ' όσο κατάλαβα από νεαρούς μαθητές, που ήδη τον googlαραν, είναι εξόχως ενδιαφέρον πρόσωπο.
«Το έμαθες; Τον Μπαλτά έκαναν υπουργό», μου είπε μια μαθήτρια της δευτέρας τάξης του Λυκείου, η Δέσποινα, ένα από τα πολλά πειραματόζωα του συστήματος με την Τράπεζα Θεμάτων.
Κι ένας άλλος μαθητής της τρίτης Λυκείου, ο Κωνσταντίνος, οποίος προσφάτως έκοψε τα μαλλιά του συνέχισε με έκπληξη: «Και ο άλλος ο υπουργός έχει κοτσίδα. Ωραίος!». Ναι, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει κοτσίδα. Για σκέψου ότι οι περισσότεροι έχουμε «μυηθεί» σε ένα πολιτικό lifestyle που δεν επέτρεπε απ' την τρίχα να ξεφύγει; Δράμα ε; Ακόμη και πολλοί κυβερνητικοί συντάκτες ακολουθούσαν την ίδια... παρωδία ή τραγωδία. Για φαντάσου ξημερώματα στο κομμωτήριο και μετά Μαξίμου ή Βουλή;
Ε, με αυτήν την επιβαλλόμενη εικόνα, δε θα 'κανε εντύπωση σ' έναν 16χρονο ότι ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης έχει κοτσίδα και ότι ο νέος υπουργός Παιδείας καπνίζει αρειμανίως, ενώ παράλληλα στοχάζεται και φιλοσοφεί;
Για πολλούς μαθητές Λυκείου, δεν έχει σημασία αν ο πολιτικός φορά γραβάτα για να τον συμπαθήσει. Σημασία έχουν τα λόγια του και κυρίως οι πράξεις του.
Ο Τάσος Κουράκης είναι αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ στο εργαστήριο Γενετικής. Είναι παιδίατρος. Και που δεν έχει ταξιδέψει. Όχι για να κάνει τουρισμό, αλλά για να ενώσει τη φωνή του με άλλες φωνές και για να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια. Γένοβα, Παλαιστίνη, Γάζα, Συρία. Συμφωνείς ή διαφωνείς με όσα έχει κάνει, το θέμα είναι ότι έχει κάνει. Έχει ρισκάρει. Και η θέση του σε ένα απολύτως «καυτό» υπουργείο όπως αυτό του Παιδείας, θα έχει ενδιαφέρον.
Επιπλέον, ο νέος αναπληρωτής Παιδείας, γράφει πολύ.
Μεταφέρω ένα ποίημα-συλλογισμό από τη συλλογή «Η λίμνη Βικτορία»:
«Ζητώ μιαν άλλη αριθμητική όπου να μπορούν να αθροίζονται τα μήλα, οι βροχές, και το χαμόγελο
μιαν άλλη ανατομία
που να περιγράφει όχι μόνο τα χέρια
αλλά τα φτερά της ψυχής και τα μάτια του ονείρου.
Και μιαν οικονομία
που να υπολογίζει μαζί με τα ομόλογα
τα δάκρυα, το στεναγμό και την απόγνωση ,
όπου στα βιβλιάρια να προβλέπονται
όχι μόνο κωδικοί αναλήψεων
αλλά και κωδικοί καταθέσεων των δειλινών, των Χριστουγέννων και των χτύπων της καρδιάς».
Σε ό,τι αφορά στον Αριστείδη Μπαλτά, τον υπερυπουργό Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων, γράφονται πολλά. Είναι ένας πανεπιστημιακός με διεθνείς διακρίσεις. Ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ας το δούμε και σημειολογικά) και πρόεδρος του Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς. Οι πιτσιρικάδες, πάντως, τον αντιμετωπίζουν μέχρι την ώρα θετικά και με ένα λακωνικό σχόλιο: «Καλός είναι». Το λένε διότι γνωρίζουν πως είναι ένας σημαντικός επιστήμονας, από αυτούς που δε ζουν στη γυάλα.
Τα κινητά νέας τεχνολογίας, έχουν πάρει «φωτιά». «Αν καταργήσει την Τράπεζα Θεμάτων, εντάξει δεν υπάρχει ο τύπος», μου λέει η Ελένη, μαθήτρια της πρώτης τάξης του Λυκείου. Φυσικά και δεν είναι το μόνο θέμα-πληγή του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά σε πρώτη φάση αυτό είναι που βασανίζει τους περισσότερους μαθητές. Η πιτσιρίκα θέλει να σπουδάσει αρχιτεκτονική και μου λέει. Τέτοιο μάθημα δε διδάσκεται στο σχολείο, όπως τουλάχιστον επιβάλλει η τελική εξεταστική αναμέτρηση των Πανελλαδικών. Είναι αναγκασμένη να πάει φροντιστήριο και οι γονείς της να πληρώσουν αρκετά χρήματα το μήνα. Όπως και οι γονείς μιας μαθήτριας της Β' Τάξης του Λυκείου, της Κατερίνας οι οποίοι για το οκτάωρο το εβδομαδιαίο που απαιτείται για τη διδασκαλία του σχεδίου από ιδιωτικό φροντιστήριο, σκάνε κάθε μήνα γύρω στα 200 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο το ποσό.
«Καλά τι γράφει εδώ, ανοίγουν τα πεδία;» σχολιάζει ένας ακόμη μαθητής της Β' Λυκείου ο οποίος googlάρει και συμπληρώνει «Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Εγώ θα ήμουν αναγκασμένος να δηλώσω μόνον ένα πεδίο. Αν δεν πήγαινα καλά, τέλος, δεν υπήρχε επιλογή. Τώρα, όμως, μου δίνει επιλογή. Αλλά αυτές είναι δηλώσεις (αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τ. Κουράκη). Πρέπει να ανακοινωθεί επίσημα. Δεν πιστεύω να γίνει κάτι και να μη γίνουν αυτά».
Ο νέος υπουργός είναι Κερκυραίος. Πιστεύει στο τρίπτυχο: κοινωνία, επιστήμη, φιλοσοφία. Στη συνάφεια αυτών. Ο Α.Μπαλτάς είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός επιστήμονας και πολύ πλούσιος πνευματικά άνθρωπος τον οποίον οι πιτσιρικάδες που έχω απέναντί μου πολύ θα ήθελαν να συναντήσουν. Κι αυτό λέει κάτι, με δεδομένο ότι είναι παιδιά κομματικά ανένταχτα.
Σκέφτομαι ότι σε μία μελλοντική σύγκρουση μεταξύ μαθητών με το υπουργείο Παιδείας, θα' χει ενδιαφέρον η αντιπαράθεση όπως θα εξελιχθεί.
Σημασία έχει ο Α. Μπαλτάς να παραμείνει φιλόσοφος και ο Τ. Κουράκης να μην ξεχάσει τους κοινωνικούς αγώνες και την ποίηση. Να μην ξεχάσει ένα προεκλογικό του σχόλιο. Ότι: «Το σχολείο της αριστερής διακυβέρνησης είναι σχολείο χωρίς αποκλεισμούς. Η σημαντικότερη τομή που θα μπορούσε να προσφέρει μια κυβέρνηση της Αριστεράς στην εκπαιδευτική πολιτική είναι η μετατόπιση από το φιλελεύθερο ιδεολόγημα της ''αριστείας''» στην έννοια της ατομικής προόδου του κάθε μαθητή».
Θα μείνουν οι νέοι να κρίνουν τη συνέχεια. Θα μείνουν οι νέοι να κρίνουν την εφαρμογή στην πράξη αυτού που κάποια στιγμή είχε πει ο Α. Μπαλτάς σε μία συζήτηση για τον Spinoza και τον Wittgenstein τον Απρίλη του 2012 στο Floral. Ότι δηλαδή: «Η ανθρώπινη μοίρα είναι η ένταση ανάμεσα στο αίτημα κατανόησης και την εισβολή του πραγματικού»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου