Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

Γιάννης Σηφάκης : Έξοδος προς τον Βορρά



και τελωνειακός σταθμός από την Αλμωπία –

 Άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης ( οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών, 

προαστιακός σιδηρόδρομος μέσω Γιαννιτσών, 

κάθετη στην Εγνατία Έδεσσα και ολοκλήρωση των τμημάτων της Ε.Ο. από Μαυροβούνι προς Φλώρινα) , 

φυσικό αέριο σε όλη την Πέλλα......


χρηματοδότηση του φράγματος του Αλμωπαίου και μικρότερων λιμνοδεξαμενών, 

επέκταση χιονοδρομικού Καιμακτσαλάν 

και αξιοποίηση στο ορεινό τόξο Λουτρά Πόζαρ- Χιονοδρομικό – λίμνη Βεγορίτιδα,

 ανάδειξη του ανακτόρου στην Πέλλα

 – ανασκαφές στον Λόγγο-

 χρηματοδότηση Κάστρου Χρυσής, 

αντιπλημμυρικά έργα, 
αξιοποίηση γεωθερμίας

Η Πέλλα θα ενταχθεί, μετά από πολλές δεκαετίες, στους Εθνικούς σχεδιασμούς - 

 Το σχέδιο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας, όπως προτάθηκε από τον βουλευτή στα πλαίσια του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας από 26-28/03/18  στην Θεσσαλονίκη
Παρατίθενται άμεσα «καυτά» θέματα που απαιτούν λύσεις καθώς και το σχέδιο για την ανάπτυξη της Πέλλας με άλλο παραγωγικό πρότυπο
Η Πέλλα βρέθηκε έξω από όλους τους εθνικούς σχεδιασμούς για πολλές δεκαετίες. Από την 5η θέση σε κατά κεφαλήν εισόδημα το 1990 κατρακύλησε στην 49η σήμερα. Αιτίες η στρεβλή περιφερειακή ανάπτυξη των κυβερνήσεων που πέρασαν με υποταγή στα συμφέροντα των εργολάβων και σε μικροπολιτικές, η πλήρης διάλυση της οργάνωσης του αγροτικού κόσμου, οι παραγοντισμοί, ο προσανατολισμός των βουλευτών επί πολλές δεκαετίες μόνο σε προσωπικές εξυπηρετήσεις, η μη διεκδίκηση από τις τοπικές κοινωνίες




Πρόβλημα 1200 αγροτών με την ΟΠ «ΑΘΗΝΑ»


Πριν στοιχειοθετήσω την πρόταση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Πέλλας θέλω να επιστήσω την προσοχή στο μεγαλύτερο, κατά την άποψη μου,  κοινωνικό πρόβλημα σήμερα στην Πέλλα που έχει φέρει σε σοβαρά αδιέξοδα 1200 προς το παρόν συμπολίτες μας ( και μάλιστα μικρούς αγρότες στην συντριπτική πλειοψηφία τους). Μάλιστα ο αριθμός των εμπλεκομένων θα διευρύνεται συνεχώς αφού το πρόβλημα μεταφέρεται και στους κληρονόμους των αρχικά παθόντων. Όλοι αυτοί οι πολίτες έχουν μπλοκαρισμένα ΑΦΜ και δεν μπορούν να κάνουν καμιά πράξη που απαιτεί φορολογική ενημερότητα. Δεν μπορούν να μεταβιβάσουν, να εισπράξουν επιστροφή ΦΠΑ, να συμμετέχουν σε προγράμματα κλπ. Και απειλούνται άμεσα και με ποινική δίωξη.
Η ουσία του προβλήματος ( που δυστυχώς δεν αναδείχτηκε σε κανένα επίπεδο ούτε στα δικαστήρια που έγιναν) είναι ότι οι συναλλαγές της αστικής εταιρίας από το 1994 ως το 2003 ήταν τέτοιες που θα μπορούσαν να απαλλαγούν από τον ΦΠΑ αν ακολουθούντο οι νόμιμες διαδικασίες έκδοσης απαλλακτικού ( εξαγωγή νωπών φρούτων, πωλήσεις σε μεταποιητικές βιομηχανίες και απόσυρση.
Κράτησα «ζωντανή» την πολιτική λύση μέσω νομοθετικής παρέμβασης και επανελέγχου των χρήσεων για τις οποίες έχουν ήδη καταλογιστεί ποσά όταν άλλοι συμβούλευαν σε αποδοχή και συμβιβασμό τους εκατοντάδες ανυποψίαστους αγρότες.
Έχουν γίνει ενέργειες προς το Οικονομικό Γραφείο του πρωθυπουργού, το πολιτικό γραφείο πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη, την Υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου και την ΑΑΔΕ. Για το θέμα, που είναι ζέον, έγινε πριν 20 ημέρες μεγάλη συγκέντρωση στην Σκύδρα με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Συνεταιρισμών Πέλλας, του Αγροτικού συλλόγου Σκύδρας, της Δημάρχου Σκύδρας (και στην οποία ενημέρωσα για τη πορεία του θέματος) με συμμετοχή περί των 300 αγροτών.   
Η λύση του δύσκολου αυτού θέματος είναι απαραίτητη προς αποφυγή κοινωνικών εκρήξεων. Ενός προβλήματος από το 1994 που διαιωνίζεται επί πολλά χρόνια. Οι πρωτοβουλίες και οι προσπάθειες μου προς την κατεύθυνση της λύσης είναι συνεχείς, όσο δύσκολο πρόβλημα και αν είναι.




Οι βασικοί άξονες της παραγωγικής ανασυγκρότησης της Πέλλας, κατά την άποψη μου που κατατέθηκε στο γραφείο πρωθυπουργού και στο γραφείο συντονισμού της κυβέρνησης, είναι οι ακόλουθοι:

1.  ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ

Α. Ολοκλήρωση των ,απόλυτα μελετητικά ώριμων (από το 2011), οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών συνολικού προϋπολογισμού 220 εκ. €.
Εγκρίθηκαν πριν πέντε μήνες 10 εκ. € ( από το Υπουργείο Οικονομίας) για τις απαλλοτριώσεις μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο είναι περιφερειακό έργο, υπάρχει δέσμευση της Περιφέρειας για χρηματοδότηση μέσω των ΠΕΠ με βοήθεια από το εθνικό σκέλος.Προϋπολογισμός 220 εκατ. €
Αποτελεί απόλυτη αναγκαιότητα αλλά και αποκατάσταση της αδικίας με την «κλοπή» της Εγνατίας από την Πέλλα ( όταν η αρχαία χάραξη της ήταν από την πεδιάδα και όχι προφανώς τρυπώντας το Βέρμιο μόνο και μόνο για τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και κάποια μικροπολιτικά συμφέροντα) και την δεύτερη κλοπή χρηματοδότησης 120 εκατ. € δυο μέρες πριν τις εκλογές του 2012 από αυτό το έργο των χρημάτων για να οδηγηθούν  στον δυτικό περιφερειακό της Θεσσαλονίκης.


Β. Χρηματοδότηση του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης – 

Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία. Πριν δύο μήνες επικαιροποιήθηκε από τον ΟΣΕ η μελέτη σκοπιμότητας που απέδειξε την σκοπιμότητα του έργου και θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση που διοργανώνει η Νομαρχιακή ΣΥΡΙΖΑ την Τρίτη 27.03.18 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στα Γιαννιτσά από τους Αθ. Βούρδα ( Γ.Γ. Υπουργείου Μεταφορών) και Παναγιώτη Θεοχάρη ( Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ) Προϋπολογισμός περί τα 120 εκ. €
Πιθανή χρηματοδότηση από την αναμενόμενη ενίσχυση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Μεταφορών για έργα σταθερής τροχιάς ( υπάρχει πίεση για αύξηση του προϋπολογισμού και από τις χώρες και από το λόμπυ του σιδηροδρόμου).
Β. Είναι μελετητικά απόλυτα ώριμα τα οδικά έργα και περιμένουν χρηματοδότηση:
1.    Το τμήμα «Νάουσα – Έδεσσα» τμήμα της κάθετης από την Πέλλα προς την Εγνατία οδό, προϋπολογισμού 100 εκατ. €
2.    «Μαυροβούνι – Νότια παράκαμψη Έδεσσας» που αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – Φλώρινας – Νίκη ( προς FYROM)  - Κρυσταλλοπηγή(προς Αλβανία),προϋπολογισμού80 εκατ.€
3.    Το τμήμα της Εθνικής Οδού Έδεσσα – Άγρα με εγκεκριμένες μελέτες

2.  ΕΞΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΒΟΡΡΑ  

Είναι απόλυτα χρήσιμο για την ανάπτυξη και την σύσφιξη των σχέσεων των δύο λαών και την υποβοήθηση της τοπικής ανάπτυξης της Πέλλας να υπάρξει έξοδος από την Πέλλα ( μέσω της Αλμωπίας από τους Προμάχους ή το Βορεινό -Πίνοβο  ή την Περίκλεια -θέση Ούμα) προς Βορρά . Απαιτείται να μελετηθούν οι τρείς θέσεις και να επιλεγεί η καλύτερη με βάση τα αδειοδοτικά, τεχνικά στοιχεία και την γνώμη της πίσω πλευράς ( ΠΓΔΜ) γιατί πρέπει και αυτοί να φέρουν δρόμο μέχρι εκεί.  Τώρα δεν υπάρχει.
Ήδη συζητείται από το Υπουργείο Υποδομών και το Υπουργείο Εξωτερικών και υπάρχει θετική πρόθεση.

3 . ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΛΛΑΣ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Τα Γιαννιτσά είναι στις 6 πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας ( πέραν της Θεσσαλονίκης) που έχει εγκριθεί η κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου και η τροφοδοσία της. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από τα ΠΕΠ Κ.Μ. ( 50%), δάνειο από την ΕΤΕπ ( 40%) και ίδια κεφάλαια της ΔΕΔΑ (10%). Η απόφαση είναι να γίνει με CNG ( συμπιεσμένο φυσικό αέριο με βυτιοφόρα και αποσυμπιεστή λίγο έξω από την πόλη.
Πολύ σημαντική εξέλιξη η εξασφάλιση από την κυβέρνηση μας το 2016 μιας από τις τρείς εξόδους από τον ΤΑΠ για να πάρει φυσικό αέριο η χώρα να είναι στο Άσπρο Σκύδρας Πέλλας για όλη την Κεντρική Μακεδονία.
Με βάση αυτή την εξέλιξη εκκίνησαν οι μελέτες κόστους – οφέλους για την διανομή φυσικού αερίου σε Έδεσσα, Σκύδρα, Αριδαία και για την Νάουσα. Απαιτείται να ενταχθούν τα έργα, για τα οποία θα στοιχειοθετηθεί βιωσιμότητα, σε χρονοδιάγραμμα κατασκευής αφού ενταχθούν στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας μετά το 2020. Ακόμη σημαντική είναι η δυνατότητα σύνδεσης ενεργοβόρων μεταποιητικών βιομηχανιών  της Πέλλας αλλά και  εμπορικών καταναλωτών.
Οι μελέτες κόστους – οφέλους θα ολοκληρωθούν από την Δ.Ε.Δ.Α. σε 3 περίπου μήνες.

4 . ΑΓΡΟΤΙΚΟ

α.Άμεσα σοβαρά θέματα που απασχολούν τους αγρότες και χρίζουν άμεσης απάντησης
    Α. Κατατέθηκε στην Κομισιόν φάκελος για εισοδηματική ενίσχυση των ροδακινοπαραγωγών λόγω απώλειας εισοδήματος με δεδομένες τις πολύ χαμηλές τιμές διάθεσης των επιτραπέζιων ροδακίνων και νεκταρινιών το 2017. Η απάντηση ήταν απορριπτική. Ο Υπουργός Βαγγ. Αποστόλου έχει δεσμευτεί ότι σε περίπτωση αρνητικής απάντησης θα δούμε πως θα βοηθήσουμε τους αγρότες που ( ειδικά σε περιοχές που το ροδάκινο είναι μονοκαλλιέργεια) έχουν φέτος πολύ σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Πρέπει να υπάρξουν άμεσα σαφέστερες απαντήσεις για το τι θα γίνει.
    Β. Υπάρχει δέσμευση ότι θα πληρωθεί αποζημίωση για την ζημιά στα       ροδάκινα από τις έντονες, άκαιρες και πρωτοφανείς ραγδαίες  βροχοπτώσεις του Ιουλίου 2017. Οι αγρότες συνέλεξαν τα στοιχεία και τα διαβίβασαν στον ΕΛΓΑ για έλεγχο. Ο Υπουργός έχει δεσμευτεί ότι η ζημιά θα πληρωθεί , χρειάζεται όμως μεγαλύτερη σαφήνεια από ποια κονδύλια θα πληρωθεί και πότε.
Γ. Επιλαχόντες νέοι αγρότες. Εγκρίνονται τώρα οι 460 από τους 1150. Γίνεται προσπάθεια από τον ΓΓ του ΥΠΑΑΤ σ. Κασίμη και τους Περιφερειάρχες να μεταφερθούν κονδύλια από άλλα προγράμματα του ΠΠΑ 2014-2020 και από ότι περισσέψει από τις άλλες 5 Περιφέρειες που επαναπροκήρυξαν το πρόγραμμα. Πολύ χρήσιμο αν καταφέρουμε να περάσουν όλοι
ΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ αυτά τα 3 χρόνια: 

1.    Με πρωτοβουλία μας ( προσωπικά έχω καταβάλει σοβαρές προσπάθειες για αυτό),  μετά από αρκετές δεκαετίες απόλυτης διάλυσης της οργάνωσης των αγροτών στην Πέλλα, άρχισαν οι αγρότες να συνεργάζονται ξανά. Συμβάλλαμε στην ίδρυση του ΣΕΑΣ ( Σύνδεσμος εκπροσώπησης συνεταιρισμών και ομάδων παραγωγών) που αριθμεί πλέον 38 μέλη ( συνεταιρισμούς). Η Πέλλα εκπροσωπείται, πλέον, στα κέντρα αποφάσεων και στην Διεπαγγελματική Πυρηνοκάρπων που ιδρύθηκε με απόφαση του Υπουργού, με έδρα την Βέροια.
2.    Ακόμη ιδρύθηκε, με παραίνεση μας, η Ομοσπονδία δενδρωδών καλλιεργειών  με αγρότες από 5 Νομούς της Κεντροδυτικής Μακεδονίας, κάτι που βοήθησε αποφασιστικά στον «απογαλακτισμό» του αγροτικού κινήματος από τις λογικές Νίκαιας κλπ , καθόσον οι δενδροκαλλιεργητές έχουν ιδιαίτερα συμφέροντα που πρέπει να προβάλλονται και να διεκδικούνται.
3.    Ιδρύεται αυτή την περίοδο από 15 ομάδες παραγωγών και συνεταιρισμούς της Πέλλας κλαδική συνεταιριστική οργάνωση ( με μέλη συνεταιρισμούς) με στόχο κοινές εμπορικές δράσεις σε συνεργασία με Ημαθία, Βελβεντό και Πιερία.
4.    Παρότρυνση για αξιοποίηση των ισχυρών κινήτρων για την ίδρυση οργανώσεων παραγωγών. Το κάνουμε γυρνώντας από χωριό σε χωριό και πιέζοντας πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.
5.    Ολοκληρώνουμε την επίλυση του θέματος με τους αλλοδαπούς μετακλητούς εργάτες γης τρίτων χωρών ( Αλβανούς κατά συντριπτική πλειοψηφία) με τρόπο που θα περνούν τα μεροκάματα τους στα έξοδα του αγρότη μειώνοντας αποφασιστικά την φορολογία και την ασφάλιση του.
6.    Έγινε επιτροπή στο Υπουργείο για την αλλαγή της βασικής ενίσχυσης ( ΟΣΔΕ) με σύγκλιση της μοναδιαίας αξίας για να πάρουν οι δενδροκαλλιεργητές και οι νέοι αγρότες επιδοτήσεις που, ουσιαστικά, δεν παίρνουν ( τα ποσά είναι πολύ μικρά με βάση και τον κατακερματισμό του κλήρου από 20 ως 50 στρέμματα / αγρότη).
7.    Πολύ σημαντική η νομοθέτηση που κάναμε για την πληρωμή στους αγρότες εντός δύο μηνών για τα ευπαθή και ευαλλοίωτα αγροτικά προϊόντα που θα ξεκινήσει η εφαρμογή της στην αρχή του καλοκαιριού και θα ισχύσει για τις φετινές παραγωγές.
Οι αγρότες βλέπουν τις προσπάθειες μας και αναγνωρίζουν Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι φέτος ότι, σχεδόν, δεν είχαμε αγροτικές κινητοποιήσεις

Τι πρέπει να γίνει :

1.Χρηματοδότηση και κατασκευή αρδευτικών έργων. Λιμνοδεξαμενών και αρδευτικών δικτύων

Α. Το φράγμα του Αλμωπαίου ( Καλής)

 για το οποίο , μετά από 35 χρόνια, ολοκληρώθηκαν οι ουσιαστικές μελέτες και εγκρίσεις, μόλις προχθές υπεγράφη από τον Αν. Υπουργό ΠΕΝ Σωκράτη Φάμελλο η έγκριση περιβαλλοντικών όρων και αναμένεται τις επόμενιες ημέρες η έκδοση της σχετικής Κ.Υ.Α. Το έργο έχει πλέον απόλυτη μελετητική ωριμότητα ( απομένουν οι οριστικές μελέτες αλλά είναι διαδικαστικού χαρακτήρα κάποιων μηνών. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τον αγροτικό κόσμο και θα συμβάλει και περιβαλλοντικά ακθόσον θα εμπλουτίζει την τάφρο 66 βοηθώντας στην αποφασιστική μείωση του ρυπαντικού φορτίου από τις μεταποιητικές βιομηχανίες παραγωγής κομπόστας, οι οποίες έχουν βιολογικούς καθαρισμούς αλλά παρ’ όλα αυτά η τάφρος 66 έχει σοβαρό πρόβλημα, ευτυχώς μικρότερο από ότι στο παρελθόν. Θα βοηθήσει πολύ τον κάμπο των Γιαννιτσών και τμήμα του κάμπου της Σκύδρας. Προϋπολογισμός 118 εκατ. ευρώ μαζί με τα απαραίτητα δίκτυα.
Συμπληρωματικά απαιτούνται μαζί με το φράγμα του Αλμωπαίου να γίνουν έργα συγκράτησης των επιφανειακών νερών για την άρδευση του κάμπου της Αλμωπίας ανάντι του φράγματος. Απαιτείται και αυτά να συμπεριλαμβάνονται στον σχεδιασμό του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου και ως ανταποδοτικά έργα προς την Αλμωπία από την οποία εκκινούν οι πηγές των χειμάρρων που δημιουργούν τον Αλμωπαίο ποταμό.
Το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο ( λόγω μεγέθους). Υπάρχει η υπόσχεση ότι μετά την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και μετά την έγκριση από την Κομισιόν της κατασκευής νέων φραγμάτων ( που προβλέπεται μετά από ένα περίπου χρόνο) θα εγκριθεί και η χρηματοδότηση του. 

Β. Μικρές λιμοδεξαμενές που θα ανακουφίσουν το πρόβλημα της άρδευσης και θα μειώσουν το κόστος παραγωγής στον αγρότη.
Στην Αλμωπία η λιμνοδεξαμενή του Προδρόμου και το κεντρικό αρδευτικό δίκτυο  ( η μελέτη της χρηματοδοτείται από το INTERREG ΕΛΛΑΔΑ - FYROM) , η ρυθμιστική λιμνοδεξαμενή Προμάχων- Λυκοστόμου – Σωσάνδρας, αρδευτικό δίκτυο στη Χρύσα - Τσάκους και άλλα μικρότερα αρδευτικά έργα.
Στην Έδεσσα λιμνοδεξαμενή στην Σωτήρα, το αρδευτικό δίκτυο Φλαμουριάς και σειρά άλλων αρδευτικών έργων
Στα Γιαννιτσά λιμνοδεξαμενή στην Γραμμόσκα, αρδευτικό δίκτυο στον ΤΟΕΒ Μυλοτόπου κ.α. 
2. Θα είναι πολύ χρήσιμη η αλλαγή της φορολογίας των αγροτών που μελετάται ( για νομοθέτηση μετά την απαλλαγή από την σκληρή επιτροπεία). Προς την κατεύθυνση διαφορετικής φορολόγησης στους συνεταιρισμένους ( πχ η πρόταση για φορολόγηση των συνεταιριζόμενων στην πηγή με 13% και το εισόδημα τους να πάει φορολογημένο στην ατομική τους φορολογική δήλωση) και ακόμη ο υπολογισμός του εισοδήματος με τεκμαρτό τρόπο ή συνδυασμός των δύο μεθόδων. Έτσι δεν θα υπάρχει κίνητρο και για «μαύρη διακίνηση». 
3. Επιλύουμε με Υπουργική Απόφαση του Υπ. Εργασίας το πρόβλημα των μετακλητών εποχιακών εργατών γης τρίτων χωρών ( Αλβανούς κυρίως)και θα περνούν τα έξοδα αυτά στα βιβλία του αγρότη. Αναμένουμε την έκδοση από το γραφείο του Υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τάσου Πετρόπουλου της τελικής απόφασης. Η άμεση ολοκλήρωση της έκδοσης της Υ.Α. θα επιτρέψει στους αγρότες να περνούν στα λογιστικά τους βιβλία τα έξοδα που πραγματικά κάνουν για τα μεροκάματα των Αλβανών ( κυρίως) εργατών γής ( αφορά 18000 εργάτες στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας) μειώνονται φορολογία και ασφάλιση περί το 40%.
4. Απαιτείται η προώθηση των εμπορικών συμπράξεων καθώς και η ίδρυση Δημόσιου Φορέα προώθησης αγροτικών εξαγωγών ( Το ENTERPRISE GREECE δεν μπορεί να καλύψει το κενό γιατί απαιτείται εξειδίκευση στα αγροτικά και δεν υπάρχει ωριμότητα του θέματος των εξαγωγών ιδιαίτερα στους συνεταιρισμούς και τις οργανώσεις παραγωγών). Στην Πέλλα πριν ένα μήνα έγινε η πρώτη συνάντηση 15 συνεταιρισμών για την ίδρυση κλαδικής συνεταιριστικής οργάνωσης για κοινές εμπορικές πράξεις σε συνεργασία με Ημαθία, Βελβεντό κλπ






5. ΥΓΕΙΑ
Τι καταφέραμε : 
Σώσαμε το Δημόσιο σύστημα στο οποίο είχαμε στα χρόνια των μνημονίων υποτετραπλασιασμό της χρηματοδότησης.
Εξασφαλίσαμε :
Α. Μετεγκατάσταση της μονάδας τεχνητού νεφρού στο νοσοκομείο Έδεσσας που λειτουργούσε σε τριτοκοσμικές συνθήκες (το είχαν υποσχεθεί όλες οι κυβερνήσει στο παρελθόν αλλά αργότερα υπέκυπταν στις τοπικές διαπλοκές). Το κόστος του έργου ήταν το 1/3 από το προϋπολογισθέν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Β. Εγκρίθηκαν και δρομολογείται η προμήθεια δύο αξονικών τομογράφων για τα δύο Νοσοκομεία ( Έδεσσας και Γιαννιτσών). Στην Έδεσσα δημοπρατήθηκε ( δεν υπήρχε ποτέ αξονικός τομογράφος στην Έδεσσα) , στα Γιαννιτσά σε λιγότερο από μήνα θα δημοπρατηθεί ( μέσω του ΙΝΤΕRREG με την FYROM). Εξασφαλίστηκε ακόμη η προμήθεια νέου υπέρηχου.
Γ. Προσλαμβάνονται 17 μόνιμοι γιατροί στο Νοσοκομείο Πέλλας καθώς και πολλοί επικουρικοί
Τι χρειάζεται να γίνει:
Απαιτείται συνολική συζήτηση για την υγεία στην Πέλλα, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια μαζί. Εκεί να παρθούν αποφάσεις που θα εξορθολογίζουν το σύστημα και θα το κάνουν ποιοτικότερο και αποτελεσματικότερο.
Λειτουργούν, υποστελεχωμένες όμως, πολλές δημόσιες δομές υγείας. Δύο νοσοκομεία, τέσσερα Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ στα Γιαννιτσά και συζητείται και για ΤΟΜΥ στην Έδεσσα. Όλα αυτά εφημερεύουν ( πλην των ΤΟΜΥ). Πρέπει να βρεθούν λύσεις με βάση τον ρεαλισμό και την ουσία για την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος.


Ε. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Τι κάναμε
 Ενισχύθηκαν οι ανασκαφές στην Πελλαία χώρα ( δόθηκαν από τα ΠΕΠ 900 χιλ € για την ανάδειξη των θερινών ανακτόρων που έζησε τα παιδικά του χρόνια ο Μ. Αλέξανδρος) και σύνδεση του Μουσείου με τον οδικό άξονα. Σήμερα σχεδόν δεν μπορείς να το βρείς που βρίσκεται.   
Εγκρίθηκαν από το Κ.Α.Σ. η αρχιτεκτονική μελέτη για την αίθουσα του συλλόγου « Μέγας Αλέξανδρος» (Χιουγκιάρ τζαμί) και προχωρά η ανάθεση των στατικών και Η/Μ μελετών. Υπάρχει χρηματοδότηση 1.000.000,00 € από το Π.Δ.Ε.
Εγκρίθηκε από το Κ.Α.Σ. η πρώτη φάση της αποκατάστασης και ανάδειξης του Κάστρου της Χρυσής στην Αλμωπία και αναμένεται χρηματοδότηση της δράσης από το Π.Δ.Ε.
Εγκρίθηκαν ακόμη η αποκατάσταση Βυζαντινής Εκκλησίας στο Αετοχώρι Αλμωπίας και Οθωμανικών μνημείων στα Γιαννιτσά. 
Τι πρέπει να γίνει
Προσπαθήσαμε πολύ (και έχουμε την διαβεβαίωση από την Υπουργό) ότι θα μπούν στο πρόγραμμα κάποια ( λίγα στην αρχή) χρήματα για ανασκαφές στην περιοχή του Λόγγου Έδεσσας μετά από 45 χρόνια που δεν μπήκε καθόλου αρχαιολογική σκαπάνη.  Είναι ιδιαίτερα σημαντικό  να βάλουμε και την περιοχή του Λόγγου Έδεσσας ( που πριν ανασκαφεί η Βεργίνα όλοι πίστευαν ότι εκεί είναι οι Αιγές) στον αρχαιολογικό χάρτη.
Άμεση χρηματοδότηση από το Π.Δ.Ε. του Κάστρου της Χρυσής
Χρηματοδότηση για την ανάδειξης των χναριών της Αρχαίας Εγνατίας που διέσχιζε όλη την Πέλλα
Χρηματοδότηση βελτιώσεων ( αντιπλημμυρικών έργων) και βελτίωση της πρόσβασης στην Εθνική οδό του Μουσείου της Πέλλας.
Χρηματοδοτήσεις ανάδειξης βυζαντινών εκκλησιών σε όλη την Πέλλα και οθωμανικών μνημείων κυρίως στα Γιαννιτσά.
ΣΤ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Τι καταφέραμε: 
Ιδρύσαμε , με πρωτοβουλία μας, τον ενιαίο φορέα ανάπτυξης του ορεινού όγκου με 28 φορείς ( επιχειρηματικούς, αθλητικούς, περιβαλλοντικούς, Επιμελητήριο κλπ) από την Αλμωπία και την Έδεσσα.
Στόχος η δημιουργία τοπικού συμφώνου ανάπτυξης
Η περιοχή των Λουτρών Πόζαρ και Όρμας έχει αναδειχτεί σε τουριστικό προορισμό όλο τον χρόνο με ικανοποιητική πληρότητα.
Μικρή επισκεψιμότητα του εξαίρετου Μουσείου της Πέλλας. Θα βοηθηθεί πολύ με την λειτουργία του προαστιακού στο μέλλον.
Τι πρέπει να κάνουμε
Επέκταση του χιονοδρομικού Καϊμακτσαλάν με φυσικές πίστες, προστατευμένες από τις απότομες αλλαγές των καιρικών συνθηκών, ανατολικά για να διπλασιαστεί ο λειτουργικός του χρόνος
Προγραμματίζεται σύσκεψη με ΕΤΑΔ και τεχνοκράτες και τον φορέα ανάπτυξης του ορεινού όγκου μέσα στο επόμενο μήνα για την προώθηση μικρής επένδυσης μέσα στο χιονοδρομικό με στόχο την επιμήκυνση του λειτουργικού του χρόνου
Επαναφορά σταδιακά των επιδομάτων λουτροθεραπείας για τους ηλικιωμένους και τα ΑΜΕΑ που θα βοηθήσει την λουτρόπολη στο Πόζαρ.
Στο πρόγραμμα των υδατοδρομίων ( υπάρχει υποδομή) η λίμνη Βεγορίτιδα και ασφαλτόστρωση του αεροδιαδρόμου της αερολέσχης Έδεσσας στην Παναγίτσα ( μπορεί να μπει στο INTERREG).




Ζ.  Αντιπλημμυρικά έργα
Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αντιπλημμυρικών έργων με καθαρισμό της κοίτης των ποταμών και μέτρα προστασίας των πρανών. Ιδίως μετά την οικονομική αδυναμία των δασικών υπηρεσιών εδώ και 25 περίπου χρόνια να κατασκευάζουν φράγματα συγκράτησης φερτών υλών τα φερτά γεμίζουν τις κοίτες των ποταμών στην ευρεία κοίτη τους με αποτέλεσμα μείωση της διατομής, φθορά των πρανών και επικινδυνότητα για πλημμύρες σε οικισμούς και αγροκτήματα.
Σε όλες τις περιοχές της Πέλλας το πρόβλημα είναι πολύ έντονο. Ο  καθαρισμός της Μπέλιτσας, του Λουδία και της τάφρου 66 είναι απολύτως επιβεβλημένο έργο καθόσον συνεχώς κινδυνεύουν κυρίως αγροτικές καλλιέργειας από τις πλημμύρες.


Η.  Γεωθερμία, Εξοικονόμηση ενέργειας, παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ
Η Πέλλα έχει σημαντικά γεωθερμικά πεδία χαμηλής ενθαλπίας ( γύρω στους 35 έως 42 βαθμούς σε βάθος 500 μέτρων και κάτω) στην περιοχή της Αλμωπίας ( Λουτρά Πόζαρ, Σωσάνδρα, Πρόμαχοι, Γαρέφι) όσο και στην περιοχή Γιαννιτσών και Σκύδρας ( από το μηδέν του Λουδία, Κρύα Βρύση, Γαλατάδες, Άσπρο, Σκύδρα).
Η αναμενόμενη αλλαγή της νομοθεσίας για την εκμετάλλευση της γεωθερμίας θα βοηθήσει να αρχίσει να αξιοποιείται αυτός ο πλούτος για προωρίμαση αγροτικών καλλιεργειών ( πχ σπαράγγια) και θέρμανση των θερμοκηπίων, κάτι που θα μειώσει το κόστος παραγωγής και θα βοηθήσει στην εξασφάλιση καλύτερων τιμών για τα αγροτικά προϊόντα λόγω προωριμότητας.
Οι στόχοι για την εξοικονόμηση ενέργειας σε δημόσια και σε ιδιωτικά κτίρια στην θέρμανση αλλά και στον κοινόχρηστο φωτισμό ισχύουν και για την Πέλλα. Γίνονται κάποιες ενέργειες από τους Δήμους, απαιτείται συγκεκριμενοποίηση των στόχων και μεθόδευση υλοποίησης τους.
Ακόμη με το νομοσχέδιο για τις ενεργειακές κοινότητες μπορεί να διαχυθεί περαιτέρω η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ από Δήμους, αγρότες, ΔΕΥΑ, ΤΟΕΒ κλπ.
Η Πέλλα θεωρείται από τους πρωτοπόρους στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, ήταν μια από τις περιοχές της χώρας όπου πολύ έγκαιρα έγιναν μικρομεσαίες επενδύσεις σε ΑΠΕ.
Πρόβλημα σημαντικό στην περαιτέρω ανάπτυξη τους ο κορεσμός του ηλεκτρικού δικτύου σε πολλές περιοχές της Πέλλας. Απαιτείται αναβάθμιση του δικτύου του ΑΔΜΗΕ και νέοι μετασχηματιστές στους υπάρχοντες υποσταθμούς. Έχει μπει στο διετές του ΑΔΜΗΕ η αναβάθμιση του Υποσταθμού του Εδεσσαίου.

Θ. Περιβάλλον
Τι κάναμε  
·       Σημαντική εξέλιξη η ίδρυση φορέα διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών των NATURA Βόρα- Βερμίου- Πάικου με έδρα την Έδεσσα. Ψηφίστηκε πριν ένα μήνα και θα υλοποιηθεί άμεσα.
·       Όσον αφορά την λίμνη Βεγορίτιδα δώσαμε αυτά τα χρόνια μεγάλη μάχη για την προστασία της και καταφέραμε να αποκρούσουμε σχέδια εναντίο της κατοχυρώνοντας την ποσότητα των υδάτων. Τώρα με την τροποποίηση των μελετών διαχείρισης των υδατικών λεκανών, την ολοκλήρωση της μελέτης πλημμύρας και ελάχιστης στάθμης θα εξασφαλιστεί η ουσιαστική προστασία της.
Προχωράμε σε αναβάθμιση της Βεγορίτιδας και με τους κολυμβητικούς αγώνες ανοιχτής θάλασσας που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην λίμνη και με την αναμενόμενη συμμετοχή της λίμνης στο πρόγραμμα των υδατοδρομίων.
·       Σημαντικό πρόβλημα η παράνομη λαθροϋλοτομία που έχει πάρει διαστάσεις μάστιγας. Δεν μπορέσαμε τα 3 χρόνια να βελτιώσουμε καθόλου την κατάσταση και πρέπει κάτι να γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.
Συμπερασματικά, η Πέλλα δικαιούται να συμμετέχει στους Εθνικούς σχεδιασμούς μετά από την χρόνια υποβάθμιση της από τις προηγούμενες κυβερνήσεις που τις καθοδηγούσαν οι μεγαλοεργολάβει και τα κάθε λογής συμφέροντα μακράν από τις κοινωνικές ανάγκες.
Η παραγωγική ανασυγκρότηση της Πέλλας με νέο παραγωγικό πρότυπο, ποιότητας, πρόσθεσης αξίας στα προϊόντα, εξωστρέφειας, καινοτομίας και οργάνωσης της κοινωνίας είναι ένα στοίχημα που πρέπει η Πέλλα να το κερδίσει με το σπαθί της.
Θα κάνω και θα τα αδύνατα δυνατά για να κινηθεί η Πέλλα προς αυτή την κατεύθυνση.
Το Αναπτυξιακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας από την επόμενη Δευτέρα ως και την Τετάρτη θα αποτελέσει σταθμό σε αυτή την προσπάθεια που , βέβαια, θα συνεχιστεί όλα τα επόμενα χρόνια.

7 σχόλια:

  1. Το να εχεις ενα προγραμμα ειναι καλο.Το να το σκεπτεσαι να το σχεδιαζεις επι τρια χρονια ειναι καλο.Το να το προσπαθησεις να το πραγματοποησεις λιγο πριν τις εκλογες ειναι κακο θυμιζει λιγο προγραμμα τις θεσσαλονικης πριν τις εκλογες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γραφείο βουλευτή Γιάννη Σηφάκη26 Μαρτίου 2018 στις 10:49 μ.μ.

      Το να λέγεται αυτό για την κυβέρνηση αυτή και ειδικά για τον Γιάννη Σηφάκη ( για πριν τις εκλογές) είναι προφανές ότι είναι απόλυτα εκτός πραγματικότητας.
      Πολλές δεκαετίες η Πέλλα σε όλα εκτός. Σε τρία χρόνια:
      - Ξεκίνησαν οι απαλλοτριώσεις στις οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών
      -Επικαιροποιήθηκε η μελέτη σκοπιμότητας της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης
      - Συζητείται ανάμεσα στα Υπουργεία Εξωτερικών και Υποδομών η έξοδος προς τον Βορρά από την Αλμωπία
      -Ξεκινά το φυσικό αέριο στα Γιαννιτσά και γίνονται οι μελέτες για Έδεσσα, Σκύδρα και Αριδαία
      -Σε 80 ημέρες θα υπάρχει αξονικός στην Έδεσσα, αναδείχτηκε ο ανάδοχος
      - Σε δυό βδομάδες προκηρύσσεται ο αξονικός των Γιαννιτσών
      - Μετεγκαταστάθηκε η μονάδα τεχνητού νεφρού
      - Ιδρύθηκε ΕΚΑΒ στην Αριδαία
      -Χρηματοδοτείται το Κάστρο της Χρυσής
      - Χρηματοδοτήθηκε η ανάδειξη του ανακτόρου της Πέλλας
      - Εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη του φράγματος του Αλμωπαίου
      - Άρχισε η οργάνωση του αγροτικού κόσμου μετά από πολλές δεκαετίες και ήρθε επισιτιστικό πρόγραμμα για απόσυρση σε ευπαθείς ομάδες αγροτικών προϊόντων
      - Ψηφίστηκε η πληρωμή των αγροτών σε δυό μήνες από την παράδοση των προϊόντων
      Και αρκετά άλλα...
      Δεν τα λες και λίγα για τρία χρόνια σε μια σχεδόν χρεωκοπημένη χώρα που σώσαμε, όταν "έδεναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα" ας μας πούνε τι έκαναν ως τώρα. Και δεν έχουν καμιά σχέση με προεκλογική περίοδο όλα αυτά

      Διαγραφή
    2. πραγματι όλα αυτα φανταζουν προεκλογικά, επειδή τα χρηματα που απαιτουνται δεν θα δοθουν ουτε σε 100 χρόνια. Οσον αφορά την εξοδο προς βορρά, να σημειωσω οτι ο αειμνηστος νομαρχης και γιατρος Γιωργος Τανος το ειχε ψαξει πολύ το θεμα για εξοδο απο το Μπαχοβο, ομως ματαια αφου δεν εγινε τιποτα. Προσωπικά δεν γνωριζω καμία επιλογή απο τις προτεινομενες, αλλα για εμενα φανταζει πανευκολη η εξοδος απο το χιονοδρομικο του Καιμακτσαλαν, οπου απο την εδω πλευρά απαιτειται κατασκευή δρομου 1 χιλιομετρου, ενω απο την εκει πλευρά υπαρχει χωματοδρομος, που θα μπορεί να ασφαλτοστρωθεί (χωρις βεβαια να γνωριζω την απο εκει πραγματική κατασταση), απλά καταθετω μια αποψη, (η οποία μπορεί να ειναι και βλακώδης). Γενικα παντως μια τετοια λυση (οπουδηποτε και αν γινει) θα προσφερει αναπτυξη στον τοπο μας και την υποστηριζω θετικά.

      Διαγραφή
  2. ΣΤΗΝ ΑΛΜΩΠΙΑ ΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΙ ΣΤΙΣ ΚΟΙΤΕΣ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΜΑΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΠΙΛΥΟΥΝ. ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΗ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥΣ.
    ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΧΕΡΣΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σηφάκη κοιμάσαι και ονειρεύεσαι, φυσικό αέριο, Αλμωπαίος, παρακάμψεις, μελέτη σιδηρόδρομου, αξονικός και … και … και… έργα των προηγουμένων. 3,5 χρόνια τα βάλατε στον νάρθηκα. Το σανό στον εαυτό σου και στη παρέα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΡΕ ΣΗΦΑΚΗ ΚΟΥΝΑ ΛΙΓΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ. ΔΕΣ ΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΣΟΚ. ΔΡΟΜΟΙ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΔΙΚΤΥΑ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΛΠ ΚΛΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ... αεροδρόμιο και λιμάνι και είμαστε κομπλέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)