Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

H συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Δήμων με Ιαματικές Πηγές Ελλάδος,



Με επιτυχία και την παρουσία πολλών αυτοδιοικητικών στελεχών από όλη τη χώρα πραγματοποιήθηκε στην Άρτα το Σαββατοκύριακο η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του
Συνδέσμου Δήμων με Ιαματικές Πηγές Ελλάδος, μέλος του οποίου είναι ο Δήμος Αρταίων, στα όριά του οποίου λειτουργούν τα Ιαματικά λουτρά στο Χανόπουλο.
Τη διοργάνωση της συνεδρίασης είχε αιτηθεί ο Δήμαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης, ο οποίος ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του Συνδέσμου και Δήμαρχο Λαγκαδά Γιάννη Καραγιάννη και το Δ.Σ. του Συνδέσμου για την αποδοχή της πρότασης, η οποία είχε ως στόχο να προβληθούν τα Ιαματικά Λουτρά στο Χανόπουλο και οι ευεργετικές ιδιότητές τους, καθώς και η ίδια η πόλη της Άρτας, τα μνημεία και τα αξιοθέατά της.
Στη συνεδρίαση παρέστη και η Αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη, η οποία αναφέρθηκε στην εκπόνηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου Ανάπτυξης (master plan) της Περιφέρειας για την ανάπτυξη των ιαματικών πηγών στην Ήπειρο και γενικότερα του Ιαματικού τουρισμού, κάτι που τόνισαν σε δηλώσεις τους τόσο ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαΐλης, όσο και ο Δήμαρχος Κόνιτσας Ανδρέας Παπασπύρου, περιοχές της Ηπείρου που λειτουργούν ιαματικά λουτρά.
Στα μέλη του Δ.Σ. προσφέρθηκε δείπνο, ενώ την επόμενη ημέρα ξεναγήθηκαν στα Ιαματικά Λουτρά του Χανοπούλου, όπου παρουσιάστηκαν οι εγκαταστάσεις. Πρόκειται για μια αναγνωρισμένη ιαματική πηγή από το Υπουργείο Τουρισμού

Τέλος, τα μέλη του Συνδέσμου ξεναγήθηκαν από Αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων στο Ιστορικό Γιοφύρι, στο Αρχαιολογικό Μουσείο, στην Αγία Θεοδώρα, στην Παρηγορήτισσα, στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Αμβρακίας, στη Δυτική Νεκρόπολη και στο Ναό του Απόλλωνα, ενώ επισκέφθηκαν το ΑΤΜ φυσικού χυμού και το κέντρο της πόλης.
Η εισήγηση του προέδρου του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας   Γιάννη Καραγιάννη

Αγαπητοί συνάδελφοι
Σήμερα, 3 χρόνια μετά τον αρχικό σχεδιασμό και την εκπόνηση της στρατηγικής μας, που συμφωνήθηκε σε αντίστοιχη με την σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου στις αρχές του 2015, ακόμα και οι πιο δύσπιστοι ομολογούν και παραδέχονται την επιτυχία μας.
Λέγαμε τότε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να ανοίγει δρόμους, να δουλεύει τεχνοκρατικά και να ζητά μετρήσιμα αποτελέσματα, πράγμα το οποίο έγινε πράξη.
Έτσι λοιπόν σήμερα έχουν τεθεί οι βάσεις για την ανάπτυξη των Ιαματικών πηγών της χώρας μας. Μένουν βέβαια αρκετά πράγματα να γίνουν αλλά η διαφορά με το παρελθόν είναι πασιφανής. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε από την καθορισμένη στρατηγική μας. Πρέπει όμως να συνεχίσουμε με την ίδια λογική την πολύ σκληρή δουλειά έτσι ώστε σε λίγα χρόνια να δρέψουμε καρπούς, δηλαδή να δούμε πολλές, αρκετές δεκάδες καλές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών να προσφέρουν θερμαλιστικές υπηρεσίες και να παράγουν πλούτο
Εμείς, εδώ στον Σύνδεσμο Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας αφήσαμε πίσω τους εντυπωσιασμούς και τα μεγάλα λόγια, πράγμα που χαρακτήριζε, και πολλές φορές ακόμη και σήμερα χαρακτηρίζει την τοπική αυτοδιοίκηση, και δουλέψαμε μεθοδικά χωρίς να βγάζουμε ποτέ από το μυαλό μας τους αρχικούς στόχους μας. Αυτό μας βοήθησε να ξεπερνάμε τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που αφήσανε καθηλωμένο τον χώρο τις προηγούμενες δεκαετίες.
Πιο συγκεκριμένα
Το βασικό πρόβλημα ήταν και είναι η πολυδιάσπαση. Υπάρχουν Ιαματικές πηγές που τις διαχειρίζονται οι Δήμοι, άλλες το κράτος με τις διάφορες μορφές του, και άλλες κάποιοι ιδιώτες. Αν σε αυτό προστεθεί και το σύνολο των Υπουργείων, υπηρεσιών και φορέων που έχουν λόγο στο θέμα των Ιαματικών τότε είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί για πολλά χρόνια δεν υπήρχε καμία κεντρική στόχευση. Δεν θέλω να το αναλύσω περισσότερο αλλά το αποτέλεσμα ήταν, να αργήσουμε. Το εύκολο μέχρι χθες ήταν να δημιουργήσεις πρόβλημα εκμεταλλευόμενος τις στρεβλώσεις της Ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Το δύσκολο ήταν να λύσεις ζητήματα και να λειτουργήσεις αποτελεσματικά.
Σαν απάντηση λοιπόν εμείς αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε τον νόμο. Αυτό που έλειπε ήταν το θεσμικό πλαίσιο, δηλαδή οι κανόνες για να μπορεί να ασκηθεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Πιστεύουμε πως όταν καταφέρουμε να αφήσουμε την επιχειρηματικότητα να δουλέψει τότε θα πετύχουμε τον κύριο στόχο μας που είναι η δημιουργία κλάδου του Ιαματικού Τουρισμού. Δηλαδή πολλές καλές, βιώσιμες επιχειρήσεις που προσφέρουν θερμαλιστικές υπηρεσίες, είναι ενταγμένες στο τουριστικό προϊόν των διάφορων προορισμών ανά την Ελλάδα και παράγουν πλούτο. Δεν είναι δυνατόν 5 ή 10 καλές επιχειρήσεις να στηρίξουν την έννοια του κλάδου του Ιαματικού τουρισμού τόσο σε επίπεδο παραγωγής τεχνογνωσίας όσο και σε επίπεδο προώθησης. Όπως βέβαια δεν είναι δυνατόν να θέλουμε να αξιοποιήσουμε τουριστικά και τις 750 φυσικές αναβλύσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Έτσι λοιπόν πληρώσαμε και τελειώσαμε τις απαραίτητες μελέτες, καταθέσαμε φακέλους αναγνώρισης στο Υπ.Τουρισμού και επιμείναμε να διορθώνουμε λάθη και να βοηθούμε πάντα, μέσα από την συμμετοχή μας σαν ΝΠΔΔ σε όλες τις επιτροπές και ομάδες εργασίας των διαφόρων Υπουργείων, στην κατεύθυνση της έκδοσης ΦΕΚ αναγνωρίσεων, δηλαδή επιμείναμε στην κατεύθυνση, να αποκτήσουν οι Ιαματικές μας πηγές ταυτότητα, χημισμό, θεραπευτικές ενδείξεις και αντενδείξεις, τρόπο χρήσης και ζώνες προστασίας. Σήμερα έχουμε 124 φακέλους κατατεθειμένους και 49 ΦΕΚ. Σίγουρα ο αρχικός νόμος ήταν δύσκολος και στρυφνός στην εφαρμογή του, ήταν όμως ένας νόμος. Και οι νόμοι υπάρχουν για να εφαρμόζονται.
Το καλό είναι ότι βρήκαμε απέναντί μας την διοίκηση του Υπ.Τουρισμού διατεθειμένη να δουλέψει, να λύσει προβλήματα και να πάει μπροστά την υπόθεση των Ιαματικών. Έτσι, και ενώ οι αναγνωρίσεις προχωράνε, συνεργαστήκαμε πολύ έντονα για να βγουν επιτέλους οι τεχνικές προδιαγραφές των Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας και των Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού και να μπορούν οι επιχειρήσεις μας να βγάζουν άδεια λειτουργίας δηλαδή Ειδικό Σήμα Λειτουργίας το οποίο έχουν όλα τα τουριστικά καταλύματα. Δεν ήταν δυνατόν να θεωρήσουμε ότι μπορούσε να γίνει η οποιαδήποτε επένδυση αν δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί η εγκατάσταση. Η ψήφιση των τεχνικών προδιαγραφών είναι άλλο ένα τεράστιο βήμα που έχει και αυτό την σφραγίδα του Συνδέσμου.
Όπως ανέφερα πριν, ο νόμος Πετραλία μετονομάζει τα υδροθεραπευτήρια σε Μονάδες Ιαματικής Θεραπείας και Κέντρα Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού. Παρακαλώ πολύ να μείνουμε σε αυτό και όχι σε ονομασίες του τύπου Κέντρα Ιαματικής Ιατρικής ή κάτι άλλο. Η οποιαδήποτε άλλη ονομασία δίνεται αποπροσανατολίζει και δημιουργεί προβλήματα. Πάνω σε αυτές τις δύο έννοιες στηρίζονται αναφορές σε όλο το θεσμικό πλαίσιο το οποίο έχει μόνο ένα πρόβλημα μέχρι σήμερα. ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ. Εμείς φροντίζουμε να κάνουμε ακριβώς αυτό, να εφαρμόσουμε τους νόμους που ήδη ισχύουν.

Ακόμη δουλεύουμε πολύ έντονα στην ομάδα εργασίας που έχει συστήσει το Υπ.Τουρισμού, για την Υπουργική απόφαση της διανομής των Ιαματικών Φυσικών Πόρων. Αυτή η Υπουργική απόφαση, την οποία ζητά από το 2006 ο Νόμος Πετραλιά, είναι τεράστιας σημασίας γιατί αν δοθεί η δυνατότητα στον διαχειριστή να διανέμει τον ιαματικό φυσικό πόρο νόμιμα και με κανόνες, τότε αυτόματα ανοίγουν άλλοι επενδυτικοί ορίζοντες στον χώρο των ιαματικών. Έτσι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα μπορούν να συντηρούν, να προστατεύουν τον Ιαματικό Φυσικό Πόρο και να εισπράττουν μετά από πολλά χρόνια επενδύσεων σε μελέτες και έργα, ενώ παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για την δημιουργία λουτροπόλεων.
Αυτό που χρειάζεται ακόμη να γίνει προκειμένου να ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο και να ανοίξει ο δρόμος της ανάπτυξης είναι η κατοχύρωση των ζωνών προστασίας. Είναι καθαρά ένα διοικητικό ζήτημα του Υπ.Τουρισμού και μπορεί η όλη διαδικασία να είναι δύσκολη, αλλά ξέρουμε πως δεν υπάρχει περίπτωση να επενδύσει κάποιος χωρίς να ξέρει τι έχει δικαίωμα να φτιάξει, και που, γύρω από τον Ιαματικό Φυσικό Πόρο και ότι αυτό δεν θα αλλάξει αύριο.

Για να γίνει απόλυτα κατανοητή η σημασία που έχουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προανέφερα θυμίζω την αποτυχημένη προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ το 2013, όταν προσπάθησε να αξιοποιήσει τις 4 ιαματικές πηγές που έχει στην ιδιοκτησία του στην Φθιώτιδα. Τότε, τίποτε δεν ήταν έτοιμο άρα ο χώρος δεν μπορούσε να υποδεχθεί επενδύσεις. Σήμερα σχεδόν όλα προχωράνε άρα έχει λογική η αναζήτηση τρόπου αξιοποίησης, πράγμα το οποίο βλέπουμε τους τελευταίους μήνες από το ΤΑΙΠΕΔ.

Και ενώ οι Δήμοι και το Υπ.Τουρισμού κάνουν την δουλειά τους έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα, και το πρόβλημα αυτό λέγεται ΕΤΑΔ. Η ΕΤΑΔ διαχειρίζεται αρκετές πηγές αλλά δεν δείχνει να ασχολείται όσο πρέπει, και όπως πρέπει με αυτές. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες αλλά δεν μπορεί να λιμνάζουν μήνες και χρόνια αιτήματα παραχώρησης από Δήμους που έχουν έτοιμους επενδυτές διατεθειμένους να επενδύσουν στις υποδομές και στο management των πηγών. Ή δεν μπορεί να περιμένουμε ατελείωτους μήνες και χρόνια για μια απάντηση στο ιδιοκτησιακό προκειμένου να προχωρήσουμε σε αξιοποίηση. Αν πραγματικά θέλουμε αξιοποίηση των Ιαματικών πηγών η ΕΤΑΔ πρέπει να αλλάξει κάτι, και στον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον Ιαματικό τουρισμό αλλά και στον τρόπο που δουλεύει. Εμείς σαν ΝΠΔΔ είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε, αλλά για να βοηθήσεις κάποιον πρέπει πρώτα από όλα να θέλει να βοηθηθεί. Βέβαια δεν σταματάμε την προσπάθεια. Τις επόμενες ημέρες ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου θα είναι σε θέση να μας ενημερώσει για τα αποτελέσματα των επαφών των τελευταίων ημερών μέσα στην ΕΤΑΔ.

Πέρα όμως από την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου και την διόρθωση της πορείας της ΕΤΑΔ πρέπει να δούμε όλοι πολύ σοβαρά την ολοκλήρωση και την ανάδειξη του portal Τουρισμού Υγείας του ΕΟΠΥΥ. Το portal αυτό φτιάχτηκε, σε ότι αφορά τον Ιαματικό τουρισμό από τον Σύνδεσμο, και βέβαια θα πληρωθεί από εμάς. Ένα τέτοιο portal έχουν όλοι οι αντίστοιχοι ΕΟΠΥΥ των άλλων χωρών της ΕΕ και η ολοκλήρωση του θα διευκολύνει την επαφή τόσο μεταξύ του δικού μας ΕΟΠΥΥ με τους αντίστοιχους των άλλων χωρών όσο και την επαφή των Ελλήνων παρόχων του Τουρισμού Υγείας με τους απλούς επισκέπτες των άλλων χωρών.

Και εδώ βέβαια κολλάει το μεγάλο ζήτημα της Οδηγίας 24/2011/ΕΕ για την διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη. Για την σχέση της Οδηγίας με τις Ιαματικές πηγές έχουν ακουστεί πολλά. Μια τελευταία επιστολή του αρμόδιου τμήματος του ΕΟΠΥΥ προς τον Σύνδεσμο έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε πως η Οδηγία είναι μια πραγματικότητα μπορεί δηλαδή σήμερα ο οποιοσδήποτε πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να την χρησιμοποιήσει για να αποζημιωθεί από το ασφαλιστικό ταμείο της χώρας του, για θερμαλιστικές υπηρεσίες που θα λάβει σε άλλη χώρα της Ε.Ε, αν βέβαια πληρεί κάποιες προϋποθέσεις, και βέβαια, εφόσον η Οδηγία καλύπτει όλους τους παρόχους συμπεριλαμβανομένων και των μη-συμβεβλημένων ή ιδιωτικών δεν χρειάζεται οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών να επωμιστούν το τεράστιο κόστος μετατροπής των ιατρείων που διατηρούν μέσα στις Μονάδες Ιαματικής Θεραπείας και τα Κέντρα Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού σε μονάδες Α’ θμιας φροντίδας υγείας.
Οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών είναι εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής. Το Υπ.Τουρισμού τρέχει τα πράγματα και έτσι θέλουμε να συνεχίσουμε. Σίγουρα δεν είμαστε κλινικές και νοσοκομεία και δεν θέλουμε να γίνουμε κάτι τέτοιο.

Από εκεί και πέρα οι πιστοποιήσεις των υποδομών από ιδιωτικούς φορείς (temos, espa, jci ) είναι κάτι που σίγουρα βοηθάει, αλλά αυτό ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης και στο business plan που ακολουθεί για να προσελκύσει επισκέπτες. Είναι θέμα δηλαδή επιχειρηματικότητας. Το κράτος οφείλει να θέσει τους κανόνες και μέχρι εκεί. Ίσως κάποιοι μπερδεύονται με τον Ιατρικό τουρισμό, στον οποίο οι πάροχοι πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποκτήσουν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας. Εμείς στα ιαματικά όπως προ είπα, έχουμε ήδη θεσμοθετήσει τον τρόπο για το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας.
Και δεδομένου ότι το προϊόν που παράγεται μέσα στις Μονάδες και τα Κέντρα μας είναι αποτέλεσμα της επαφής με α)τον φυσικό πόρο (λουτροθεραπεία, ποσιθεραπεία, εισπνοθεραπεία και πηλοθεραπεία) β) την φυσιοθεραπεία και γ)την αισθητική, και των διαδικασιών που προκύπτουν από τον συνδυασμό όλων αυτών επιδιώκουμε την καλύτερη δυνατή συνεργασία με επιστήμονες αυτών των ειδικοτήτων. Όποιος παρακολουθεί τις δραστηριότητες του Συνδέσμου μέσα από την ιστοσελίδα thermalsprings.gr, σίγουρα έχει δει τις συνεργασίες που έχουμε με τον Πανελλήνιο Σύλλογο των Φυσιοθεραπευτών και τον αντίστοιχο των αισθητικών. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσουμε τις συνεργασίες με τους διατροφολόγους και τους ειδικούς σε θέματα άθλησης για το συνολικό προϊόν στα κέντρα μας, όταν υπάρχει διαμονή, προκειμένου να προταθούν θεραπευτικές διαδικασίες. Αυτές όμως οι διαδικασίες μπορούν μόνο να προταθούν στους επιχειρηματίες και αυτοί ανάλογα με τις υποδομές τους, τις θεραπευτικές ενδείξεις και αντενδείξεις και τον τρόπο χρήσης του φυσικού πόρου που διαχειρίζονται θα πράξουν ότι είναι προσοδοφόρο για τις επιχειρήσεις τους.
Κάπου εκεί μπορεί να παίξουν τον ρόλο τους υπάρχουσες κρατικές ή μη δομές υγείας που θα βρίσκονται σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών. Χωρίς όμως καμία κρατική παρέμβαση, πάντα συμβουλευτικά, και πάντα με την λογική κερδοφορίας.
Γι αυτό τον λόγο έχουμε σήμερα μαζί μας τον κ.Λεοτσινίδη Μιχάλη καθηγητή Υγιεινής του Πανεπιστημίου Πατρών, με τον οποίο έχουμε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια μια συνεργασία για την παραγωγή των υγειονομικών εκθέσεων, και προσδοκούμε γνωρίζοντας πολύ καλά την επιστημονική αρτιότητα της δουλειάς, τόσο του ιδίου όσο και της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών σε σύνολο, να συνεχίσουμε την συνεργασία για να μπορούν οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών να συμβουλεύονται το πανεπιστήμιο και να έχουν μια επιστημονική κάλυψη υψηλού επιπέδου.

Και κλείνω με το θέμα των επενδύσεων στις υποδομές των Ιαματικών πηγών.
Τρεις είναι οι τρόποι για να επενδυθούν κεφάλαια στις ιαματικές πηγές.
-Ο ιδιώτης επενδυτής, αν επιλέξει κάποιος Δήμος να πάει σε διαγωνισμό
-Το ΣΔΙΤ. Με τις δυσκολίες και τα προβλήματα του, γιατί είναι άλλη κατάσταση και άλλες διαδικασίες για τα διόδια σε κάποιο δρόμο και κάπως αλλιώς τα πράγματα όταν μιλάμε για παραγωγική επένδυση σε Μονάδες Ιαματικής Θεραπείας και Κέντρα Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού.
-Και το ΕΣΠΑ αν επιλέξει ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης να δουλέψει μόνος του.
Εμείς ασχολούμενοι με όλα όσα προανέφερα, αλλά και δραστηριοποιούμενοι σε πράγματα που για την οικονομία του χρόνου δεν προλαβαίνω να αναφέρω, βοηθούμε τις επενδύσεις σε στις τρεις παραμέτρους.
Πιο συγκεκριμένα όμως για το ΕΣΠΑ οφείλω να πω πως μετά από πολύμηνη συνεργασία μεταξύ του Συνδέσμου, του Υπ.Τουρισμού και του Υπ.Οικονομικών συντάχθηκε ένα πλήρες ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στους Δήμους για να αντληθούν οι απαραίτητες πληροφορίες και να μπορέσει να βγει πρόσκληση μέσα από το ΕΠΑΝΕΚ για την χρηματοδότηση των υποδομών των εγκαταστάσεων των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών. Δεν είναι δυνατόν να δημιουργήσουμε ποιοτικό τουριστικό προϊόν χωρίς τις κατάλληλες υποδομές.
Πριν λίγο καιρό το ΕΠΑΝΕΚ μας διεμήνυσε πως θα διαθέσει 25 εκατ. Ευρώ. Το ποσό μπορεί να μην είναι μεγάλο αλλά για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε κάτι παραπάνω πρέπει να ξέρουμε ότι έχουμε αρκετά μέλη μας έτοιμα να ενταχθούν και να διεκδικήσουν χρηματοδότηση. Αυτό προϋποθέτει master plan και οικονομοτεχνικές μελέτες έτσι ώστε ο βαθμός ωριμότητας να είναι υψηλός. Εδώ και πολύ καιρό προσπαθούμε να στρέψουμε το ενδιαφέρον των δήμων – μελών μας προς τα εκεί.
Γι αυτό τον λόγο έχουμε μαζί μας την Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου κ.Τατιάνα Καλογιάννη η οποία είναι το καλό παράδειγμα. Ξεκίνησε πριν λίγους μήνες το master plan για τις Ιαματικές πηγές της Ηπείρου. Σε προηγούμενη συνεδρίαση του Διοικητικού, μας ανέλυσε τα αρχικά στάδια του σχεδίου της και την καλέσαμε σήμερα για να μας εξηγήσει πως περπατάει η δράση και πως θα ολοκληρωθεί.
Αγαπητοί συνάδελφοι
Όπως βλέπετε ο Σύνδεσμος οδηγεί τις εξελίξεις στο χώρο. Θεωρώ πως μετά από πολλά χρόνια έχουμε δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα οδηγήσουν τον ιαματικό τουρισμό της χώρας μας στην ανάπτυξη. Γνωρίζουμε πως στο σύνολο του ο Ελληνικός τουρισμός υγείας έχει τεράστιες προοπτικές αλλά πιστεύω ότι όπως σας έδωσα να καταλάβετε εμείς στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν μένουμε στις εξαγγελίες και στα λόγια αλλά προχωράμε με στρατηγική και μετρήσιμους στόχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)