( μελέτης
και κατασκευής) από τα αδιάθετα της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» που θα εκτελέσει και τις
εργασίες
Οι εργασίες ( αρχικά μελέτες και μετά
κατασκευή) θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της διμερούς συμφωνίας των
δύο χωρών για την συνοριακή πύλη ( PULIEVO) που προετοιμάζεται.
Ο Γιάννης Σηφάκης ,που ασχολήθηκε επί
τετράμηνο συστηματικά τόσο με την έγκριση του έργου από το Υπουργείο Εξωτερικών
όσο και με την εξασφάλιση της ένταξης και της χρηματοδότησης του έργου,
εκφράζει τις ευχαριστίες τόσο της δικές του αλλά και όλων των πολιτών της Πέλλας
στον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, στον γενικό Γραμματέα Υποδομών Θανάση
Βούρδα, στο πρόεδρο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» Απόστολο Αντωνούδη καθώς και στον
Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» Μιχάλη Τσιτώτα.
Ο βουλευτής Πέλλας συναντήθηκε εκ
νέου με τον πρόεδρο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ»
Απόστολο Αντωνούδη ο οποίος τον ενημέρωσε ότι με εισήγηση του το ΔΣ της ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ ενέκρινε την ένταξη της μελέτης και κατασκευής της
συνοριακής σύνδεσης Πέλλας – Βόρειας Μακεδονίας ( Πρόμαχοι – Pulievo) στον προγραμματισμό των έργων της εταιρίας από τα υφιστάμενα διαθέσιμα
της. Προφανώς οι
μελέτες θα ξεκινήσουν μετά την υπογραφή διμερούς συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών
για την συνοριακή σύνδεση.
Με δεδομένη την προτεραιότητα της
κυβέρνησης στα έργα συνοριακών συνδέσεων μετά την συμφωνία των Πρεσπών και την
ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος χώρας στην επίσημη πρόταση της
Ελλάδας, όπως εκφράστηκε από την
Υφυπουργό Εξωτρικών Σία Αναγνωστοπούλου ( παρουσία και του βουλευτή) στην
επίσημη επίσκεψη της προηγούμενης Παρασκευής 8 Μαρτίου 2019 για την υπογραφή
συνοριακής πύλης στο Pulievo πάνω από τους Προμάχους προκειμένου να κατασκευαστεί η συνοριακή σύνδεση από την Αλμωπία ( Πρόμαχοι – Pulievo – Καβάνταρτσι) το συντομότερο δυνατόν
σαφώς προκύπτει ότι ανοίγει διάπλατα ο
δρόμος για την έγκριση και την κατασκευή του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού
έργου για την Πέλλα.
Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης
αντιλαμβανόμενος πριν 3 μήνες ( και με τις συναντήσεις του στο Υπουργείο
Εξωτερικών ) ότι είναι θέμα χρόνου η απόφαση των Υπουργείων Εξωτερικών των δύο
χωρών να αποφασίσουν την υπογραφή της συνοριακής πύλης από την Πέλλα ( Πρόμαχοι
Αλμωπίας) αποφάσισε να επιδιώξει την
ωρίμανση και της χρηματοδότησης της μελέτης και κατασκευής του έργου.
Μετά από την
παρότρυνση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου
Σπίρτζη κατά την επίσκεψη του στην Έδεσσα (στα πλαίσια του αναπτυξιακού
συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας) ο
βουλευτής μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού, στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού του
ΣΥΡΙΖΑ), στελέχη της Νομαρχιακής του
ΣΥΡΙΖΑ, τον Δήμαρχο του Καβάνταρτσι Mitko Janchev και
τον βουλευτή της περιοχής του Καβάνταρτσι Panco Minov κατάρτισαν
προμελέτη σκοπιμότητας ( pre-feasibility study) μετά από διαδοχικές συναντήσεις και
επιτόπου επισκέψεις. Η προμελέτη περιλαμβάνει οδεύσεις, μήκη, υψόμετρα,
υφιστάμενη κατάσταση, γενική περιγραφή αναγκαίων τεχνικών, τοποθέτηση του έργου
στο Google Earth κλπ.
Μετά από την
ολοκλήρωση της προμελέτης ο βουλευτής, μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού, συναντήθηκε
με τον Ιωαννίκειο Κεντεποζίδη σύμβουλο του Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου
Κατρούγκαλου καθώς και με τον Γενικό Γραμματέα
του Υπουργείου Υποδομών Θανάση Βούρδα.
Ο Γ.Γ. Θανάσης Βούρδας, ενστερνιζόμενος απολύτως την
αναγκαιότητα της συνοριακής σύνδεσης επικοινώνησε αμέσως με τον Γενικό Διευθυντή της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» Μιχάλη Τσιτώτα ζητώντας την επείγουσα
εξέταση από κοινού με τον βουλευτή Γιάννη Σηφάκη της δυνατότητας ένταξης της
μελέτης και κατασκευής του έργου στο πρόγραμμα της και την εξασφάλιση χρηματοδότησης
τους.
Η πρώτη
συνάντηση του βουλευτή (και του Β. Κυριακού) με τον πρόεδρο της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ
ΑΕ» Απόστολο Αντωνούδη και τον
Γενικό Διευθυντή Μιχάλη Τσιτώτα έγινε
στα γραφεία της ΕΓΝΑΤΙΑΣ στις 17 Δεκεμβρίου 2018. Κατά την διάρκεια της παρεδόθη η prefeasibility study και συζητήθηκαν οι δυνατότητες που
υπάρχουν. Ο πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον
αντιλαμβανόμενοι την σημασία του έργου και την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας
για την άμεση προώθηση του.
Έτσι το ΔΣ της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» την
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019
αποφάσισε την ένταξη της μελέτης και
κατασκευής του έργου στο πρόγραμμα της με χρηματοδότηση από τα υφιστάμενα
αδιάθετα της.
Η
αναπτυξιακή σημασία του έργου για όλη την Πέλλα είναι κάτι παραπάνω από
προφανής. Εξάλλου επί 25 χρόνια ήταν αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Αλμωπίας.
Ο Γιώργος Πασχαλίδης όταν ήταν Υπουργός είχε ασχοληθεί με το αίτημα αυτό όπως
και ο τέως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλμωπίας Κωνσταντίνος Τοξίδης
αντιλαμβανόμενοι την αναπτυξιακή διάσταση του έργου. Η προσπάθεια, τότε, δεν
είχε στεφθεί με επιτυχία λόγω των κακών σχέσεων των δύο χωρών.
Δείκτες που θα επηρεαστούν θετικά από το
προτεινόμενο έργο
Βελτίωση
Κίνησης Αγροτικών Προϊόντων από/προς την περιοχή Kavadarci και τον Διάδρομο 10.
Προστασία
περιβάλλοντος διασυνοριακής περιοχής μέσα από την ανάδειξη των κοινών
περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών στοιχείων της διασυνοριακής
περιοχής.
Υλοτομία
της περιοχής εκατέρωθεν με βελτίωση πρόσβασης
Ενδυνάμωση
πληθυσμών ορεινών – μειονεκτικών περιοχών να δημιουργήσουν ασχολίες και να
ενεργοποιηθούν στον τόπο προέλευσης ή τόπο καταγωγής (παλιννόστηση).
Άρση απομόνωσης περιοχών & ενδυνάμωση
επενδύσεων στην περιοχή Αλμωπίας – Λουτρά Πόζαρ – Χιονοδρομικό Κέντρο – Περιοχή
Έδεσσας-Γιαννιτσών
Ενδυνάμωση
πεδινών περιοχών Πέλλας-Ημαθίας και βελτίωση πρόσβασης σε βασικούς
αρχαιολογικούς χώρους Πέλλα, Βεργίνα, Έδεσσα
Προσέλκυση
επενδύσεων σε χώρους τόσο της περιοχής Αλμωπίας, Πέλλας όσο και της περιοχής
Καβανταρτσι.
Χιλιομετρικά
Κέρδη & Χρόνοι προς τον διάδρομο 10 περιοχή Negotino (Ανισόπεδη διάβαση),
100 χλμ από/προς την περιοχή Έδεσσας, Σκύδρας
Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι
προς Καβαντάρτσι-Έδεσσα-Σκύδρα με την συντόμευση σύνδεσης με την Εγνατία Οδός.
Αγροτουρισμός,
Ορεινός Τουρισμός, Ιαματικός Τουρισμός, Τουρισμός Δραστηριοτήτων, Χειμερινός
Τουρισμός, Ορειβατικός Τουρισμός, Εκπαιδευτικός/Σχολικός Τουρισμός
Διευκόλυνση
200.000 Σέρβων Τουριστών να επισκεφθούν την ευρύτερη διασυνοριακή περιοχή όπου
υπήρξε θέατρο μαχών την περίοδο του Α’Παγκοσμίου Πολέμου
Διευκόλυνση των 500.000
Ευρωπαίων οδικών τουριστών να γνωρίσουν μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή
την ευρύτερη περιοχή του Καιμάκτσαλαν οι οποία συνδυαστικά μπορεί να προσφέρει
εναλλακτικές διαδρομές σχετικά με τους Δρόμους του Νερού, τους Δρόμους του
Κρασιού και να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα αυξάνοντας τις διανυκτερεύσεις
σε όλη την διασυνοριακή περιοχή.
Το εκπληκτικό είναι πως όταν θέλουν και τα κονδύλια βρίσκουν και τους ανθρώπους, και οι υπογραφές πέφτουν και όλα γίνονται σε χρόνο μηδέν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να θέλω να υποβιβάσω την σημασία του έργου για τον τόπο (αν και αυτό ουσιαστικά το μέλλον θα το αποδείξει οπότε επιφυλάσσομαι), απορώ πώς για θέματα που "καίνε" τους πολίτες αυτού του ευλογημένου τόπου δεν βρίσκονται λύσεις, χρηματοδοτήσεις και οι υπογραφές καθυστερούν ίσα και με δύο χρόνια...
Για τα συμφέροντα που θα αποφέρει το έργο στον τόπο λοιπόν, όπερ έδει δείξαι...
Για την ταλαιπωρία όμως των Ελλήνων πολιτών ο κύριος Σηφάκης και ο Σύριζα θα "ψηφιστούν" ανάλογα...
2-3 χρονια θα χρειαστουν για να γινουν οι μελετες, οπότε αν ειναι αλλη κυβερνηση θα ακυρωσει το εργο και παει στο διάλο, οπως στο διάλο πηγε η συνδεση χαλκηδονας-Γιαννιτσών, οπως στο διαλο πηγε η συνδεση Αγρα_ΕΔεσσας, οπως στο διαλο πηγε η συνδεση Μαυροβουνι-Εδεσσα, οπως στο διαλο πηγε και το νεο Σταδιο στην ΕΔεσσα στο τσαιρι του πασά. Μαλλον στο ιδιο εργο θεατες θα ειμαστε. Βεβαια αν συνεχισει να κυβερνάει ο συριζα τοτε θα γινουν κανονικά τα εργα που προγραμματιζονται
ΔιαγραφήΕργαζεται δεν παιζει. Μαχεται δεν καθεται. Παλευει για το καλο του τοπου. Ειναι μπροστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσος είναι η μοναδική ευκαιρία να αξιοποιηθεί έστω έτσι η Αλμωπία ,ναι ίσως η μοναδικότερη,όσοι θυμούνται η προσπάθεια άρχισε πολύ σωστά απο τον Κώστα Τοξίδη το 1992,το 1995 από τους προέδρους των τότε Κοινοτήτων με τον Γιώργο Πασχαλίδη και τον τότε νομάρχη Κ.Τάνο ,το θέμα βάλτωσε πολιτικά με το υπουργείο Εξωτερικών (Υπουργίας Πάγκαλου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θυμάστε καλά ή δεν είχατε πληροφορηθεί σωστά. Το θέμα του δρόμου πάτωσε καθώς η κλίση του δρόμου από Σκόπια προς Ελλάδα έχει κλίση κατωφέρειας περίπου 9% ενώ σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία πρέπει να έχει έως 5%. Γι' αυτό αμφιβάλλω αν θα γίνει... ή θα πετάξουμε λεφτά σε δρόμο που δεν θα λειτουργήσει... εκτός αν γίνουν ανάλογα έργα ώστε να ελαττωθεί η κλίση (που σημαίνει ότι ίσως να μην έχει υπολογιστεί σωστά ο προϋπολογισμός)...
ΔιαγραφήΠ.Γ. σωστά τα γραφεις, αρκετοί δικοι μας προσπαθησαν γιαυτό το έργο αναπτυξης του τόπου μας. Και τωρα δυο είναι, ενω θα επρεπε να ειναι 100.002 απο την περιοχη μας, που να αγωνιζονται, εως την ολοκληρωση του, όμως δυστυχως ειμαστε και παλι στην απαρχή του, και θα μιλάμε ξανά γιαυτό ύστερα απο 5 χρόνια (δυστυχώς). Κριμα που οι αρμοδιοι ανακοινωσαν μονο του Λαιμού Φλωρινας και δεν ειπαν κιχ για το μπαχοβο. Απογοητευτηκα και νευρίασα μεχρι τρελας για τον εμπαιγμό, γιαυτό το παραλληλησα με όλα τα ΕΡΓΑ που θα γινονταν στην ΠΕΛΛΑ και δεν ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΤΕ και δεν θα γινουν ΠΟΤΕ (όσο ζώ).
ΔιαγραφήΠΡΟΔΟΤΗΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήesy eisai blakas
Διαγραφήαντί να έχουμε σχέσεις συνεργασίας και να προχωράμε σε επόμενα θέματα...την Ατζέντα την διαμόρφωναν πάντα συνταξιούχοι αστυνομικοί....Διάσπαρτοι στα καφενεία...στο κάμπο ως αγρότες μαζί με τη σύνταξη...στο καφενείο ξερόλες...στους Δήμους σαν υποψήφιοι ,σαν ασφαλιστές δεύτερη δουλεια...σαν το ένα σαν το άλλο....κι ας μπήκαμε απ το παράθυρο...στην Πρώτη μας δουλεια...
ΑπάντησηΔιαγραφή