Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Με ποιο δικαίωμα έκλεισαν δρόμους της Αριδαίας ;




ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ; 

 ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΩΣ ΤΩΡΑ; 


ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΟΧΙ 

ΤΟ ΑΔΙΚΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΩΛΥΣΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ;   

 







ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ με το έτσι θέλω επιχειρεί να βάλει (επι)βάλλει στην πόλη της Αριδαίας η παράταξη του Δημάρχου Αλμωπίας. Λίγο πριν κλείσει ένα χρόνο μετά την τεράστια εκλογική  της νίκη  κάνει το παν να αποδείξει  ότι κακώς  τους εμπιστεύτηκε ο κόσμος. . Με αφορμή το κλείσιμο δρόμων για να πεζοδρομηθούν ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων  από τον κόσμο. Για τα μάτια του  κόσμου και σε επίδειξη ισχύος και αλαζονείας , συγκάλεσε  το βράδυ της Τετάρτης δήθεν  συνάντηση με τον εμπορικό κόσμο , χωρίς όμως να του ς ενημερώσει  όλους , αλλά ελάχιστους στις 15.00 σε 

συνάντηση στις 20.00. Όπως υποστήριξαν είχε πρόβλημα το τηλεφωνικό τους κέντρο. Μετά την γενική κατακραυγή  αναγκάστηκαν να διοργανώσουν την συζήτηση κάτι που προφανώς έπρεπε να  προηγηθεί των όποιων αποφάσεων , όπως και να προηγηθούν συνεδριάσεις και αποφάσεις άλλων αρμόδιων  θεσμικών οργάνων  Όμως στην προσπάθειά της η παράταξη του Δημάρχου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα επικαλέστηκε ότι αυτό γίνεται για το καλό της πόλης , ήταν προεκλογική της εξαγγελία
 Η εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Στεφανία Ταγάρη δήλωσε ότι δεν πρόλαβε να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο , συνεπώς θα διατυπώσει την άποψή του μετά την συνεδρίαση. Όμως εκείνο που πλέον αποτελεί  κορυφαίο θεσμικό ατόπημα  και χρήσει πολιτ6ικής ( ποινικής ;) διερεύνησης είναι τα ψέματα που ειπώθηκαν . Σε ερώτηση ποια απόφαση πήρε το Δημοτικό συμβούλιο στην δια περιφοράς συνεδρίαση , υποστήριξαν ότι η απόφαση πέρασε  κατά πλειοψηφία. Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Νίκο Παρούτογλου , είπε ότι ουσιαστικά ψήφισαν όχι διότι έθεσαν να προηγηθούν πρώτα μια σειρά από διάφορα θέματα. Παρακάτω όλη η εισήγησή του . Η παράταξη του  πρώην Δημάρχου  Δημήτρη Μπίνου , κατά δήλωσή του ψήφισε παρών , που λογίζεται ως όχι, και η παράταξη του πρώην Δημάρχου Αριδαίας Σάκη Χατζηδημητρίου Ψήφισε παρών
 Συνεπώς η πρόταση δεν πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο, γιατί δεν είχε πλειοψηφία. Γεννάται το ερώτημα τώρα με ποιο δικαίωμα έκλεισαν οι δρόμοι; Τι λέει η Αστυνομία ;  







Μπορεί ο καθένας να κλείνει τον οποιονδήποτε δρόμο με το έτσι θέλω;. Το ζητούμενο βέβαια είναι το  όλο εγχείρημα που γίνεται χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως μελέτη Μόνο η διαίσθηση και η αντίληψη του Δημάρχου που όπως είπε περπάτησε με τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Αριδαίας   και απεφάνθη τι πρέπει να γίνει , καταργώντας κάθε εξειδικευμένη επιστήμη. Το θέμα πάντως όπως φάνηκε παίρνει μεγάλες διαστάσεις με τον κόσμο να μην συγκρατεί  πλέον την αγανάκτησή του.  Ο  Δήμαρχος πάντως δήλωσε διατεθειμένος  μετά την απόφασή του να δεχτεί κάποιες αλλαγές που θα κρίνει  ο ίδιος χρήσιμες 










 
ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ

 – Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 6ο ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Επικαιροποίηση του εγκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλης της Αριδαίας του Δήμου Αλμωπίας» ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥ


ΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 22 ΜΑΙΟΥ 2020
«Όσον αφορά το 6ο θέμα η τοποθέτηση της παράταξης μας έχει ως εξής : Συμφωνούμε πως πρέπει να τροποποιηθούν  κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις , οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης μας προς το καλύτερο αλλά θεωρούμε πως θα πρέπει να προηγηθεί είτε συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης και κατόπιν της ποιότητας ζωής και σε κάθε περίπτωση να είναι ενήμερο το τοπικό συμβούλιο για όλες τις ενέργειες . Εναλλακτικά θα πρέπει να προκληθεί μια συνεδρίαση στο δήμο , στην οποία θα συμμετέχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι , το τοπικό συμβούλιο , εκπρόσωποι του εμπορικού συλλόγου και των καταστημάτων και κάποιοι ειδικοί οι οποίοι θα αναλύσουν  τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών και τον τρόπο που θα γίνετε στο εξής η κυκλοφορία ώστε να το κατανοήσουμε όλοι μας ευκολότερα.
Συνεπώς ψηφίζουμε το θέμα αλλά με την δέσμευση από τον Δήμαρχο πως πριν υλοποιηθεί η απόφαση , θα προχωρήσει στις παραπάνω ενέργειες

Η παραπάνω τοποθέτηση κατατέθηκε και καταγράφηκε ως η ψήφος των μελών του συνδυασμού Αλμωπία Ψηλά . Ακολούθησαν συζητήσεις με κάποια μέλη του συνδυασμού και κατεγράφησαν κάποιες παρατηρήσεις , το ιστορικό , τεχνικά ζητήματα και κάποιες προτάσεις , οι οποίες αποτυπώνονται παρακάτω . Σημαντική ήταν η συνεισφορά του μηχανικού και φίλου μου Παπαδόπουλου Δημήτριου.



ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΣΜΥΡΝΗΣ.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η πεζοδρόμηση δρόμων προτάθηκε με την ΕΠΑ86 με δεδομένα της εποχής του 1986 και αντίστοιχους  κυκλοφοριακούς φόρτους.
 Η κατασκευή της Κύπρου έγινε το 2000 με την ενδιάμεση λωρίδα κυκλοφορίας αφού για ένα εξάμηνο ήταν ολοκληρωτικά πεζόδρομος και δεν λειτουργούσε καλά η κυκλοφορία των οχημάτων . Η πόλη μποτιλιαριζόταν εύκολα και συχνά. Η λωρίδα πλάτους 6,0 μ. έδωσε μερική λύση στο πρόβλημα.
Η Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν υπήρξε ποτέ πεζόδρομος και διευκόλυνε σημαντικά την κίνηση της εξόδου των οχημάτων από την πόλη.
Η Ίων Δραγούμη έγινε πεζόδρομος το 2000 με μικρή έως μηδενική επίπτωση στην κυκλοφορία των οχημάτων.





ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
 Τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην πόλη από το 1986 έως το 2020 έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Ο κυκλοφοριακός φόρτος έχει σχεδόν τριπλασιασθεί και η ανάγκες για parking έχουν αυξηθεί .
Με την πεζοδρόμηση της Κύπρου και της Χρυσόστομου Σμύρνης , καθώς και με τον δρόμο στην βόρεια πλευρά της  πλατειάς  Σέτσκου , δημιουργούνται τα εξής προβλήματα:
·Δυσχεραίνεται τα μέγιστα η είσοδος στην πόλη και η έξοδος από αυτή.
·Αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος της λοχ. Πασιά  και δεδομένου ότι υπάρχει στον δρόμο αυτόν διπλή στάθμευση  θα είναι πολύ δύσκολη η προσπέλαση των αυτοκίνητων.
·Καταργούνται 80 θέσεις στάθμευσης στους δρόμους που πεζοδρομούνται , οι οποίες δεν υπάρχουν διαθέσιμες στους γύρω δρόμους .
·Η Πολυτεχνείου πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση  για να διευκολυνθεί η έξοδος των οχημάτων από την πόλη. Αυξάνεται η κίνηση στην Αθ. Διάκου, και δεδομένου ότι στον δρόμο αυτόν παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα , θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα κίνησης.
·Στην Αγ. Νικάνδρου σήμερα παρατηρούνται διπλοπαρκαρίσματα και με την αυξημένη κίνηση της θα έχουμε μποτιλιάρισμα . 
·Το τμήμα από τα ΚΑΠΗ έως το κατάστημα  του Τοξίδη  μονίμως θα είναι μποτιλιαρισμένο , δεδομένου του κλεισίματος του δρόμου βορείως της πλατείας.
·Δημιουργείται ανισότητα στις παροχές χώρου μεταξύ των  καταστηματαρχών των οδών που πεζοδρομούνται και των καταστηματαρχών των υπολοίπων οδών στο κέντρο της πόλης.
·Υπάρχει ανάγκη διαγραμμίσεων διαβάσεων πεζών με την νέα κατάσταση.
·Δημιουργούνται θέματα με την κυκλοφορία των ΑΜΕΑ, εάν οι καταστηματάρχες αυξήσουν το μήκος των καταλυμένων πεζοδρόμιων .

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Κάθε αλλαγή αυτού του μεγέθους στην λειτουργιά της πόλης θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με διάλογο μεταξύ των κοινωνικών εταίρων (εμπορικός σύλλογος, τοπικά συμβούλια ,αγροτικοί συλλόγου,  κοινωνίες πολιτών κλπ.) , της Δημοτικής Αρχής, των παρατάξεων της αντιπολίτευσης , των επιστημονικών φορέων της πόλης και κυρίως του συλλόγου των μηχανικών.
Πριν από κάθε ενεργεία θα  πρέπει να γίνει εμπεριστατωμένη συγκοινωνιακή μελέτη κυκλοφορίας, που θα περιλαμβάνει :
1. Τον σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο σε συνθήκες ομαλές αλλά και σε συνθήκες επιβάρυνσης , όπως μια καταιγίδα, μια διαδήλωση , μια αυξημένη κίνηση,
2. Τις κινήσεις και τις κατευθύνσεις της κυκλοφορίας.
3. Το μέγεθος των κυκλοφοριακών μονάδων
4  Τους χώρους στάθμευσης,
5.  Την μετακίνηση των ΑΜΕΑ
6.  Την κίνηση των μοτοποδηλάτων.

Κατόπιν να ακολουθεί διαβούλευση στο Δήμο μεταξύ των φορέων της πόλης , με γνώση τα νέα δεδομένα και να  λαμβάνονται ανάλογες αποφάσεις από το δημοτικό συμβούλιο.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η μελέτη συγκοινωνιακής κυκλοφορίας θα καταδείξει ορισμένες προτάσεις. Μερικές από αυτές μπορεί να είναι:
·Η τοποθέτηση πλαστικών κολονών ύψους 0,60 μ στην οδό Αγ. Νικάνδρου με ταυτόχρονη δημιουργία διπλής κυκλοφοριακής δυνατότητας και χώρους στάθμευσης  παραπλεύρως των λωρίδων κυκλοφορίας με μήκος 4,40 μ και πλάτος 2,30 μ με κλίση 60 μοιρών , από το ύψος της πλατείας Σετσκου έως τον ΟΤΕ περίπου 75 θέσεις.
·Η κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία του ΙΚΑ (Ο.Τ. 117)  και από πάνω παιδική χαρά, περίπου 35 θέσεις.(Ορίζεται στην ΕΠΑ 86)
·Κατασκευή υπογείου παρκινγκ στην πλατεία Ίωνος Δραγούμη , μετά την λοχ. Πασιά , όπως αλώστε ορίζεται στην ΕΠΑ 86, καθώς και στο ύψος του εδάφους ,περίπου 100 θέσεις.
·Η κυκλοφοριακή μελέτη θα καταδείξει τις κατευθύνσεις , τις μονοδρομήσεις, και αλλά στοιχειά που πιθανόν θα υπάρξουν.


Στη δημοκρατία λοιπόν δεν υπάρχουν αδιέξοδα …

ΠΑΡΟΥΤΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑ ΨΗΛΑ




Συνεπώς αφού δεν προηγήθηκαν όσα θέτει
 ως προϋπόθεση εύκολα αντιλαμβάνεται
 ο καθένας ότι δεν ψήφισε ΝΑΙ

 




ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΘ. ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

6              Επικαιροποίηση του εγκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλης της Αριδαίας του Δήμου Αλμωπίας                                           Επισημαίνω προς το Δ.Σ. και την διοίκηση του Δήμου, ότι η οδός Κύπρου (η πεζοδρόμηση της οποίας είναι έργο- απόλυτα πετυχημένο - της δικής μας δημοτικής θητείας) αποτελεί μία από τις δύο σημαντικότερες οδικές αρτηρίες της πόλης της Αριδαίας (μαζί με την οδό Καπ. Γαρέφη). Ιδιαίτερα τις Πέμπτες που λειτουργεί η Λαϊκή Αγορά ,και κλείνει η οδός Κ. Γαρέφη, αποτελεί την μοναδική οδική αρτηρία, που λειτουργεί στο κέντρο και συμβάλει αποκλειστικά στην αποσυμφόρηση της πόλης. Η όποια απόφαση για κλείσιμό της, για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων  χρειάζεται  ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα , ώστε και  τα καταστήματα που υπέστησαν σημαντική οικονομική ζημιά λόγω covid-19 να εξυπηρετηθούν ,και  το κέντρο της πόλης  να μην υποστεί κυκλοφοριακό έμφραγμα.  Μια τέτοια απόφαση λοιπόν ,για να είναι λειτουργική ,πρέπει μελετηθεί από ειδικούς με την συμμετοχή του Εμπορικού Συλλόγου,  και να ενημερωθούν εμπεριστατωμένα  όλα   τα μέλη  του Δ.Σ. και ιδιαίτερα της αντιπολίτευσης , που έχουν αποκλεισθεί εντέχνως , πλην  εμφανώς, από όλες τις σχετικές συζητήσεις . Θεωρούμε ότι οι  όποιες αλλαγές επί του Πεζοδρόμου πρέπει να γίνονται σε  συγκεκριμένες ώρες . Η  εισήγηση  κρίνεται πρόχειρη και χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία .

ΨΗΦΙΣΕ  ΠΑΡΩΝ  Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΘΕΩΡΗΣΕ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΞ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΗΣ Γ. ΑΜΠΑΡΗ









ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΝΟΥ, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ "Η ΑΛΜΩΠΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ":

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι ο Δήμαρχος Αλμωπίας συνεχίζει να διαχειρίζεται σοβαρά ζητήματα με προχειρότητα. Πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε τη διαχείριση του θέματος των πεζοδρομήσεων στην πόλη της Αριδαίας.

Θα περίμενε κανείς, για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, που θα επηρεάσει άμεσα την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, να προηγηθεί διάλογος τόσο με το Δημοτικό Συμβούλιο, όσο και με τους τοπικούς φορείς (Εμπορικό Σύλλογο, Τοπικό Συμβούλιο, Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, εκπροσώπους καταστημάτων εστίασης κτλ). Αντίθετα, ο κ. Μπάτσης απαξίωσε όλους τους παραπάνω, απαξίωσε ακόμα και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο που ο ίδιος έχει ορίσει και προχώρησε προσωπικά ο ίδιος σε μια εισήγηση χωρίς κανένα σχέδιο και με αοριστολογίες.

Εμείς ως συνδυασμός, ταχθήκαμε από την πρώτη στιγμή υπέρ των πεζοδρομήσεων, που θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων εστίασης και ταυτόχρονα θα σέβονται τους πεζούς και δεν θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στο κυκλοφοριακό της πόλης. Ο Δήμος Αλμωπίας είχε όλο το χρόνο να σχεδιάσει, να προτείνει, να συζητήσει με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση στην εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης μελέτης. Δυστυχώς, φτάσαμε στο «παρά ένα» για να κατατεθεί μια πρόχειρη πρόταση, χωρίς σχέδιο και κλήθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει για ένα θέμα χωρίς τις απαραίτητες διευκρινίσεις.

Είμαστε εδώ, για να παρακολουθήσουμε την εφαρμογή αυτού του σχεδίου, με την ελπίδα ότι το επόμενο διάστημα ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του θα επιδείξουν τη δέουσα σοβαρότητα και υπευθυνότητα και θα σταματήσουν να εμφανίζονται ως «φωστήρες και φωτεινοί παντογνώστες επί παντός επιστητού».

Με την ευκαιρία που μας δίνεται, θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επανεκκίνηση σε όλα τα καταστήματα εστίασης, στους επαγγελματίες, τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές και όλους τους ανθρώπους του κλάδου.
   




ΨΗΦΙΣΕ ΠΑΡΩΝ Η ΠΑΡΑΤΞΗ
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΘΕΩΡΗΣΕ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΞ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)