Σάββατο 4 Ιουλίου 2020

Γηράσκετε αεί διδασκόμενοι


 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 
ΜΕ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΟΦΩΝ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

Από το τμήμα σοφών του Δήμου Αλμωπίας  για ένα καλό Σαββατοκύριακο , εκδόθηκαν αρχαία ρητά  για την αντιμετώπιση συκοφαντών και κανιβαλιστών προσωπικοτήτων . Η δημοσιοποίηση γίνεται φυσικά με απευθείας ανάθεση:






             Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος, των μεν όντων ως έστιν, των δε ουκ όντων ως ουκ εστίν.

Πρωταγόρας, 487-412 π.Χ., Αρχαίος Αθηναίος σοφιστής

 
             Πολέμιον ανθρώποις αυτοί εαυτοίς.
             Ο εχθρός του ανθρώπου είναι ο ίδιος εαυτός του.

Ανάχαρσις, 6ος π.Χ. αιών, Σκύθης ηγεμόνας & φιλόσοφος

 
             Άνθρωπον ζητώ.

Διογένης, 410-323 π.Χ., Κυνικός φιλόσοφος

 
             Ζώον δίπουν άπτερον.

Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος

(ο ορισμός του ανθρώπου κατά τον Πλάτωνα)
 
             Σκιάς όναρ άνθρωπος.
             Ο άνθρωπος είναι το όνειρο μιας σκιάς.

Πίνδαρος, 522-438 π.Χ., Αρχαίος λυρικός ποιητής

 
             Ουκ ένι ιατρικήν είδέναι, όστις μη οίδεν ό τι εστίν άνθρωπος.
             Είναι αδύνατο να ξέρει την ιατρική αυτός που δεν ξέρει ακριβώς τι είναι ο άνθρωπος.

Ιπποκράτης, 460-370 π.Χ., Πατέρας της Ιατρικής

 
             Άνθρωπος: ο αναθρών ά όπωπε.
             Άνθρωπος: αυτός που αναλογίζεται και κρίνει όσα έχει δει.

Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος

 
             Θνητός γεγονώς άνθρωπε, μη φρόνει μέγα.
             Αφού γεννήθηκες θνητός άνθρωπε, μην έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου.

Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής

 
             Φύσει γαρ άνθρωπος, ό βούλεται, τούτο και οίεται.
             Από τη φύση του ο άνθρωπος, αυτό που θέλει, αυτό πιστεύει.

Ιούλιος Καίσαρ, 100-44 π.Χ., Ρωμαίος στρατηγός & ύπατος

(υπότιτλος στην «περί του Γαλατικού πολέμου» εξιστόρησή του)
 
             Άνθρωπος τελειωθείς βέλτιστον των ζώων, χωρισθέν δε νόμου και δίκης, χείριστον πάντων.

Πλάτων, 427-347 π.Χ., Φιλόσοφος
άρεσε σε 217
             Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει.

Σοφοκλής, 496-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός  (Αντιγόνη)

 
             Τι εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίνεται;

Το αίνιγμα της Σφίγγας

(το έλυσε ο Οιδίπους —η απάντηση είναι φυσικά «ο άνθρωπος» σε διάφορες ηλικίες)
 
             Πρώτον μεν γαρ τρία ην τα γένη τα των ανθρώπων, ουχ ώσπερ νυν δύο.
             Στην αρχή τα γένη των ανθρώπων ήταν τρία, όχι δύο όπως τώρα.

Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

(από το «Συμπόσιον» του Πλάτωνα)
 
             Μέμνησο ότι άνθρωπος εί.

Υπενθύμιση προς τον εαυτό του που επέβαλε ο Φίλιππος Β’

 
             Του ανθρωπίνου βίου ο μεν χρόνος στιγμή, η δε ουσία ρέουσα, η δε αίσθησις αμυδρά, η δε όλου του σώματος σύγκρισις εύσηπτος, η δε ψυχή ρόμβος, η δε τύχη δυστέκμαρτον, η δε φήμη άκριτον.

Μάρκος Αυρήλιος, 121-180 μ.Χ., Ρωμαίος Αυτοκράτωρ  («Τα εις εαυτόν», β’17)

 
             Μάθε ότι αι συμφοραί των ανθρώπων άρχουσι και ουχί άνθρωποι των συμφορέων.
             Μάθε ότι οι περιστάσεις κυβερνούν τους ανθρώπους και όχι οι άνθρωποι τις περιστάσεις.

Ηρόδοτος, 480-420 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστοριογράφος

 
             Τω ανθρώπω μικρώ κόσμω όντι.
             Ο άνθρωπος είναι ένας μικρόκοσμος.

Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

 
             Τα χείρονα πλείω βροτοίσιν εστι των αμεινόνων.
             Στους ανθρώπους περισσότερα είναι τα κακά από τα καλά.

Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός  (Ρήσος)

 

1 σχόλιο:

(3)