Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Από τα τρένα στο... νερό: Επιστολή ΕΥΔΑΠ για κίνδυνο ελλείψεων στην Αττική

Από τα τρένα στο... νερό: Επιστολή ΕΥΔΑΠ για κίνδυνο ελλείψεων στην Αττική
 
 
Κίνδυνος για ελλείψεις νερού στην Αττική. Η επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΥΔΑΠ προς δύο υπουργούς, λίγες ημέρες μετά τα Τέμπη.
Μία ακόμη αποτυχία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του μέχρι πρότινος επικεφαλής του, κ. Κώστα Καραμανλή βγαίνει στο «φως» από την αποκάλυψη των Data Journalists. Αυτή τη φορά ο κίνδυνος αφορά στην υδροδότηση εκατομμυρίων κατοίκων της Αττικής, ένα πρόβλημα που είναι γνωστό από το 2019, όμως κρύφτηκε επιμελώς κάτω από το χαλί.

Η τραγωδία των Τεμπών φαίνεται πως υπήρξε η αφορμή για την κατεπείγουσα ειδοποίηση των αρμόδιων υπουργών από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ κ. Χάρη Σαχίνη, ο οποίος τους «χτυπά» καμπανάκια για την εύρυθμη λειτουργία ενός ακόμη κρατικού μηχανισμού, στις 9 Μαρτίου, λίγες ημέρες μετά τη σύγκρουση των τρένων.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το άρθρο που υπογράφει ο Πάρις Καρβουνόπουλος, υπάρχει κίνδυνος σοβαρής διαταραχής στην υδροδότηση της Αθήνας, που θα επηρεάσει για μέρες εκατομμύρια ανθρώπους, «σε περίπτωση αστοχίας του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος».

Παραλήπτες του εγγράφου με θέμα: «Κίνδυνος ασφαλούς τροφοδοσίας της Αττικής με νερό», είναι ο Υπουργός Επικρατείας και εποπτεύων του υπουργείου Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Σαχίνη, υπήρξε τεχνικό πρόβλημα στο Υδραγωγείο του Μόρνου στα τέλη της δεκαετίας του 2000 το οποίο αντιμετωπίστηκε, αλλά «…σε περίπτωση ζημιάς στο Υδραγωγείο Μόρνου, κάτι που έχει ήδη συμβεί στο παρελθόν και παράλληλα και αστοχίας του επισφαλούς πλέον Ενωτικού Υδραγωγείου, θα δημιουργηθεί ένα έλλειμμα της τάξεως του 30-40% της αναγκαίας ποσότητας νερού για ύδρευση της Αττικής, γεγονός που εγκυμονεί απρόβλεπτες συνέπειες, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό της Αθήνας θα μείνει χωρίς νερό για αρκετές ημέρες».

Ο κ. Σαχίνης αναφέρεται σε τεχνικό πρόβλημα που υπήρξε στα τέλη της δεκαετίας του 2000, το οποίο αντιμετωπίστηκε. Ωστόσο όπως υποστηρίζει στο έγγραφο του, «ως ΕΥΔΑΠ αντιλαμβανόμενοι την κρισιμότητα των ανωτέρω προχωρήσαμε από το 2019 στις απαραίτητες ενέργειες και με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας μας εγκρίθηκε η διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών καθώς και η χρηματοδότηση με ίδιους πόρους όλων των μελετών των αναγκαίων έργων που θα αποτρέψουν αυτούς τους κινδύνους. Οι σχετικές μελέτες έχουν ήδη ολοκληρωθεί».

Για τους λόγους που καθυστέρησαν τα έργα ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρει: «Οι εν λόγω υποδομές ανήκουν 100% στο Ελληνικό Δημόσιο μέσω της εταιρείας παγίων της ΕΥΔAΠ (ΕΠΕΥΔΑΠ) που έχει την ευθύνη για αυτές και το οποίο, από το καλοκαίρι του 2022, μας έχει εκφράσει την πρόθεσή του να αναθέσει στην ΕΥΔΑΠ την κατασκευή των έργων βελτίωσής τους με προϋπολογισμό της τάξης των 80 εκατ. ευρώ προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα του ανωτέρω σεναρίου.

»Δυστυχώς όμως μέχρι στιγμής το ΥΠΥΜΕ (σ.σ. με υπουργό τον Κώστα του Αχιλλέα και αρμόδιο υφυπουργό τον Γιώργο Καραγιάννη) δεν έχει ακόμη αποφασίσει για τον τρόπο χρηματοδότησής τους ούτε έχει προχωρήσει στην υπογραφή της σχετικής προγραμματισμένης σύμβασης με την ΕΥΔAΠ, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της».

Γίνεται αντιληπτό πως ο κ. Καραμανλής, αν και ήταν ενήμερος και για αυτό το πρόβλημα, δεν έκανε ούτε ένα βήμα για την επίλυση του προβλήματος.

nero eudap

 Αναρτήθηκε από: ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)