Σαν χαλασμένο τηλέφωνο λειτούργησαν οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, ότι εξετάζεται νομοθετική ρύθμιση που θα πετύχει σταθερά χαμηλότερες τιμές στο ράφι, αντί για κυλιόμενες προσφορές, στη λογική τού «every day low price» –μια μέθοδος μάρκετινγκ που εφαρμόζουν αλυσίδες σουπερμάρκετ στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Ο υπουργός επανειλημμένως σε συνεντεύξεις του έχει καταφερθεί ενάντια στις λεγόμενες «τιμές ασανσέρ» με εικονικές σε μεγάλο βαθμό εκπτώσεις, που μπερδεύουν τον καταναλωτή μετατρέποντάς τον σε κυνηγό προσφορών. Πρόθεση της ρύθμισης, όπως έχει ειπωθεί, είναι να ενσωματωθεί ποσοστό των προωθητικών εκπτώσεων στις μόνιμες τιμές ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια στην αγορά.
Ρελάνς
από τα... δεξιά έκανε στην κυβέρνηση ο Στέφανος Κασσελάκης,
κατηγορώντας την ότι «παρεμβαίνει στο μάρκετινγκ και καταργεί τις
προσφορές 1+1 στα σουπερμάρκετ με το πρόσχημα ότι οι πολίτες στοκάρουν
προϊόντα» και έτσι τους επιβαρύνει έμμεσα. Στην πραγματικότητα η όποια
νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία σχεδιάζεται για τις αρχές του 2024, ούτε
επιβαρύνει αλλά ούτε ωφελεί οικονομικά τους καταναλωτές, αφού δεν έχει
επίπτωση στο μεσοσταθμικό ύψος των τιμών.
Είναι απλώς η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, στο οποίο το σκοτσέζικο ντους ακρίβειας και προσωρινής «μείωσης» γίνεται πιο χλιαρό, χωρίς όμως να αλλάζει ο τελικός λογαριασμός.
Προς το παρόν ούτε η κυβέρνηση έχει κάνει σαφές πώς θα εφαρμοστεί το μέτρο και με ποια φόρμουλα θα απορροφηθούν οι εκπτώσεις από τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών, προκαλώντας μεγαλύτερησύγχυση στο όνομα
της διαφάνειας. «Δεν είναι αυτό που νομίζετε» απάντησε λίγο-πολύ ο
κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε ερώτηση δημοσιογράφου αν
πράγματι καταργούνται οι προσφορές 1+1, προδίδοντας την αμηχανία που
επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης
διευκρινίζουν ότι σε καμία περίπτωση δεν καταργούνται οι προσφορές, αλλά
στόχος είναι να περιοριστούν οι παραπλανητικές προσφορές.
«Για τρία χρόνια η προσέγγιση της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ήταν να δημιουργεί διάφορα γεγονότα στο ράφι στη σφαίρα των προωθητικών ενεργειών, όπως ήταν το «καλάθι του νοικοκυριού» και τώρα η δράση του -5%, επενδύοντας στις προσφορές με κρατική σφραγίδα» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς (Νetrino) και πρώην γενικός γραμματέας Εμπορίου. «Στην πραγματικότητα «εκπαίδευσε» όλο το φάσμα της αγοράς από τη βιομηχανία ώς τον καταναλωτή στο κυνήγι των προωθητικών ενεργειών. Αυτό ώθησε τις προμηθεύτριες εταιρείες να αυξήσουν την ονομαστική τιμή, ώστε να μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερες προωθητικές ενέργειες. Εγινε κατανοητό πια ότι ο πραγματικός ανταγωνισμός, που θα φέρει τη μείωση των τιμών, ενισχύεται μόνο όταν ο καταναλωτής έχει καθαρή εικόνα της τελικής τιμής προϊόντων. Φοβάμαι όμως ότι ο τρόπος που θα προσπαθήσει το υπουργείο να το εφαρμόσει θα είναι για άλλη μία φορά παρεμβατικός σε σημείο που όχι μόνο δεν θα φέρει το αποτέλεσμα που επιθυμεί, αλλά θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στη λειτουργίας της αγοράς» καταλήγει.
«Οτιδήποτε απλοποιεί τα πράγματα και δίνει στον καταναλωτή πιο καθαρή εικόνα το οργανωμένο λιανεμπόριο το υποστηρίζει» δηλώνει ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της Ενωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδας, η οποία αναμένει επίσημη συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης. Αλυσίδες σουπερμάρκετ βλέπουν θετικά τον περιορισμό των «εικονικών προσφορών», που δημιουργούν περισσότερο λειτουργικό φόρτο. «Αντί οι προμηθευτές να πουλάνε π.χ. «δύο γιαούρτια συν ένα δώρο» στα 2,10 ευρώ, ας τιμολογήσουν την κάθε συσκευασία στα 70 λεπτά και ο καταναλωτής ας αποφασίσει» είναι ένα από τα σχόλια που γίνονται από στελέχη του κλάδου.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου