Γιατί έμειναν πολλά ηλεκτρικά οχήματα προκαλώντας ουρές χιλιομέτρων στην Αράχωβα. Πώς θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το χάος.
Μήπως ευθύνονται οι οδηγοί τους και η ανεπάρκεια του δικτύου φόρτισης σε ένα κοσμοπολίτικο χειμερινό θέρετρο, όπου είναι φυσιολογικό να κυκλοφορούν πολλά άτομα με ακριβά ηλεκτροκίνητα μοντέλα; Διαβάστε τι ισχύει πραγματικά και αν είναι δίκαιο να ρίξουμε το ανάθεμα στην ηλεκτροκίνηση ή μήπως τη δαιμονοποιούμε άδικα.
Yποφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κρύο;
Σύμφωνα με τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, μειώνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος γύρω στους μηδέν βαθμούς κατά 15% έως 25%. Σε θερμοκρασίες -7 βαθμών Κελσίου η μείωση της αυτονομίας μπορεί να αγγίξει ακόμη και το 80%, όπως αποδείχθηκε σε ανάλογες δοκιμές της ADAC σε σύντομες διαδρομές διάρκειας περίπου μισής ώρας.
Αυτό γίνεται επειδή απαιτείται αυξημένη ενέργεια για τη θέρμανση της παγωμένης μπαταρίας και του εσωτερικού του ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Να σημειώσουμε, ότι η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυμαίνεται μεταξύ 20 και 40 βαθμών Κελσίου.
Γιατί έμειναν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μπαταρία στην Αράχωβα;
Αυτό συνέβη πολύ απλά, επειδή δεν ήταν επαρκώς φορτισμένη η μπαταρία τους, ώστε να ανταπεξέλθει σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Επίσης δεν είχαν φροντίσει να φορτίσουν προληπτικά οι οδηγοί τους τις μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τους σε κοντινά σημεία, όπως π.χ. στη Λειβαδιά, πριν την ανάβαση στον Παρνασσό.
Ο προγραμματισμός είναι στη χώρα μας ακόμη πιο απαραίτητος, επειδή το δίκτυο ταχυφορτιστών παραμένει αραιό. Το γεγονός, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν υψηλότατα μερίδια αγοράς στις σκανδιναβικές χώρες και είναι πρώτα σε πωλήσεις στη Νορβηγία, υπογραμμίζει την καταλληλότητα τους σε πολικές θερμοκρασίες και ανατρέπει τους ισχυρισμούς, ότι αχρηστεύονται στο κρύο.
Τι άλλο έπαιξε ρόλο;
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ισχύει ό,τι και με τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, όταν κινούνται σε δρόμους με πάγο και χιόνι. Όλα ακινητοποιούνται ανεξαρτήτως τεχνολογίας, αν δεν φορούν αλυσίδες και χιονοκουβέρτες ή χειμερινά ελαστικά, οπότε μένουν στη μέση του δρόμου και προκαλούν μποτιλιαρίσματα.
Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η αυτονομία ενός ηλεκτρικού μοντέλου;
Η μέση αυτονομία των ηλεκτρικών Ι.Χ. έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και κυμαίνεται πλέον -σε κανονικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος- γύρω στα 400 χιλιόμετρα, εξαρτάται όμως από τη χωρητικότητα της μπαταρίας το ανάγλυφο της διαδρομής και φυσικά το στυλ οδήγησης.
Οι εταιρείες φροντίζουν και περιορίζουν τις ανώτατες ταχύτητες σε επίπεδα μεταξύ 140 και 160 χλμ./ώρα, για να μην γίνεται σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ένα ογκώδες αμάξωμα τύπου SUV είναι πιο ενεργοβόρο από ένα μικρό μοντέλο πόλης.
Επηρεάζει το κρύο την ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας;
Ναι, στο αρχικό στάδιο φορτίζεται η μπαταρία πιο αργά, για να μην πάθουν ζημιά οι κυψέλες της, Η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται κατά περίπου 15% σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος -10 βαθμών Κελσίου, ωστόσο αυτό διαφέρει από μοντέλο σε μοντέλο.
Πού πλεονεκτεί ένα ηλεκτρικό Ι.Χ. στο κρύο;
Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει -ακόμη και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες- πάντα αμέσως εμπρός, σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που ζορίζονται στο κρύο. Επίσης, η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα δημιουργεί ένα χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο αναβαθμίζει τη σταθερότητα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ολισθηρά οδοστρώματα.
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου