Με ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στα βιβλία αλλά και έντονο πρόβλημα στη σχολική στέγη θα γίνει τη Δευτέρα ο αγιασμός στα σχολεία του νομού μας..
Η πολιτική που ακολούθησε η πολιτική ηγεσία στο θέμα των διορισμών και των αποσπάσεων τα τελευταία χρόνια αλλά και η αλλαγή στους τύπους των σχολείων και κατ’ επέκταση των αναλυτικών προγραμμάτων ιδιαίτερα στην επαγγελματική εκπαίδευση δημιούργησε σε άλλες ειδικότητες ελλείψεις στο προσωπικό και σε άλλες πλεονάσματα. Είναι χαρακτηριστική επίσης η σπουδή της διοίκησης να επιβάλλει , παρά το νόμο που μιλάει για τμήματα 25 μαθητών, με προφορικές εντολές σε κεντρικό επίπεδο τη δημιουργία τμημάτων 28 στην καλύτερη περίπτωση μαθητών με σκοπό την μείωση των τμημάτων και την εξοικονόμηση πόρων από τη μη πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Τη φετινή χρονιά δεν ικανοποιήθηκαν οι περισσότερες αιτήσεις για αποσπάσεις των εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα πολλές οικογένειες να αναγκάζονται να χωρίζουν και να διατηρούν δύο σπίτια να έχουν πρόβλημα με τα παιδιά τους χωρίς να υφίσταται κάποιος ιδιαίτερος λόγος οικονομίας διότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί καλύπτουν λειτουργικά κενά που παρουσιάζονται σε κάθε περιοχή που τώρα θα καλυφτούν με πρόσληψη αναπληρωτών. Το αποτέλεσμα είναι στη περιοχή μας να καταγράφονται ελλείψεις περίπου 30 εκπαιδευτικών κυρίως φυσικών -βιολόγων και τεχνικών ειδικοτήτων ενώ ταυτόχρονα να πλεονάζουν εκπαιδευτικοί κυρίως πληροφορικής, φυσικής αγωγής, και ξένων γλωσσών οι οποίοι σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο είναι πολύ πιθανόν να μετακινηθούν για να καλύψουν αντίστοιχες ανάγκες στη Πρωτοβάθμια εκπαίδευση του Νομού αλλά ακόμη και σε άλλες περιοχές της Περιφέρειας.
Στα πλαίσια της κακώς εννοούμενης οικονομίας δεν διατέθηκε την φετινή χρονιά προσωπικό για τη κάλυψη των αναγκών των σχολικών βιβλιοθηκών με αποτέλεσμα την αναστολή της λειτουργίας τους. Η δυσμενής αυτή εξέλιξη επηρεάζει δυσμενώς την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων ιδιαίτερα στα Λύκεια όπου οι βιβλιοθήκες είναι ο κύριος μοχλός για την εκπόνηση των περίφημων Πρότζεκτ που θα είναι ένα από τα σημεία υπεροχής του «νέου σχολείου» όπως διατυμπανίζει το Υπουργείο Παιδείας.
Τα βιβλία έπρεπε ήδη να έχουν έλθει στα σχολεία αλλά η πολιτική ηγεσία αδράνησε χαρακτηριστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος που παρουσιάστηκε μέσα στο καλοκαίρι με αποτέλεσμα τα σχολεία να έχουν στη διάθεσή τους στην έναρξη της σχολικής χρονιάς στη καλύτερη περίπτωση το 20% των βιβλίων που απαιτούνται. Η προσωρινή λύση του προβλήματος περιλαμβάνει χορήγηση στον κάθε μαθητή ενός DVD με την ηλεκτρονική μορφή των βιβλίων, αλλά και τη φωτοτύπηση των πρώτων κεφαλαίων από τα βιβλία, λύση που αφενός δεν υποκαθιστά με κανένα τρόπο το ίδιο το βιβλίο παιδαγωγικά αφού είναι ασπρόμαυρο, αφετέρου θα πρέπει, σύμφωνα με άτυπες ..προφορικές διαταγές που δόθηκαν, να τα φωτοτυπούν με δική τους δαπάνη τα σχολεία, που όμως αδυνατούν στη πλειοψηφία τους με τον υπάρχοντα εξοπλισμό και την οικονομική αδυναμία αγοράς χαρτιού να ικανοποιήσουν την ανάγκη αυτή, χωρίς να υπολογιστεί και η επιπλέον εργασία που πρέπει ..εθελοντικά να καλύψουν για μια ακόμη φορά οι εκπαιδευτικοί.
Η πολιτική ηγεσία αποφάσισε ξαφνικά, και χωρίς προηγούμενο διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, τη διακοπή επιλογής ξένων γλωσσών στα δημόσια λύκεια και την επιβολή της αγγλικής γλώσσας ΜΟΝΟ. Ειδικότερα από το σχολικό έτος 2011-12, οι μαθητές της Α’ τάξης των λυκείων δεν καλούνται να επιλέξουν μεταξύ των αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών και ιταλικών, αλλά θα διδάσκονται υποχρεωτικά τα αγγλικά, ενώ οι υπόλοιπες γλώσσες αποκλείονται τελείως από τις επιλογές των μαθητών. Η συγκεκριμένη απόφαση είναι αντίθετη με ό,τι προβλέπει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για το νέο Λύκειο και φέρνει σημαντικές ανατροπές στη λειτουργία των σχολείων, στον προγραμματισμό των μαθητών και στις ζωές χιλιάδων εκπαιδευτικών. Η διδασκαλία ξένων γλωσσών περιορίζεται, η δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές επίσης, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά και τα ισπανικά τίθενται ουσιαστικά στο περιθώριο και εξοβελίζονται από το διδακτικό πρόγραμμα των λυκείων.
Το στεγαστικό των σχολείων είναι γνωστό και χρόνιο πρόβλημα. Ελλείψεις αιθουσών παρουσιάζονται σε όλα τα Λύκεια της περιοχής και στα κεντρικά Γυμνάσια με εντονότερα προβλήματα στο ΓΕΛ Αριδαίας στο 1ο ΓΕΛ Έδεσσας στο ΓΕΛ Σκύδρας και στο ΕΠΑΛ της Έδεσσας προβλήματα που ίσως μερικώς επιλυθούν με την ανακατανομή των μαθητών και τη μετακίνησή τους σε γειτονικά μη κεντρικά Λύκεια όπως της Καλής του Εξαπλατάνου και της Άρνισσας που η ίδρυσή του ανακοινώθηκε πρόσφατα .
Τέλος οι σχολικές μονάδες έχουν να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση για τη κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών, πρακτικά δεν έχουν ούτε ένα Ευρώ στο ταμείο τους, αφού οι νέες Καλλικρατικές σχολικές επιτροπές δεν έχουν ακόμα αρχίσει τη λειτουργία τους και δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι κανόνες και το πλαίσιο λειτουργίας τους, που σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση στη τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και το ψυχρό κλίμα της περιοχής μας θα αναγκάσουν ακόμα και τους γονείς να συνεισφέρουν ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων.
Παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες με τις οποίες ξεκινά η φετινή σχολική χρονιά τις δυσκολότερες οικονομικά από την εποχή του παγκοσμίου πολέμου είμαστε πεπεισμένοι πως τα νέα στελέχη που επιλέχθηκαν πρόσφατα αλλά και ο κάθε ένας εκπαιδευτικός στο μέτρο των δυνατοτήτων του όλοι μαζί θα δώσουμε τη μάχη ώστε οι μαθητές μας να έχουν τη καλύτερη δυνατή εκπαίδευση γιατί απλά σαν εκπαιδευτικοί και δημόσιοι λειτουργοί πιστεύουμε ότι η δημόσια και δωρεάν παιδεία είναι ύψιστο κοινωνικό αγαθό που πρέπει πάση θυσία να το διαφυλάξουμε και να το διασφαλίσουμε και για τις επόμενες γενιές.
Τονίζουμε ότι ο μόνος τομέας που δεν θα έπρεπε να υποστεί περικοπές αλλά αντιθέτως να ενισχυθεί, ιδίως στην συγκυρία της κρίσης που διανύουμε, είναι η παιδεία, το δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά. Η αγωγή της επόμενης γενιάς πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μιας κοινωνίας. Ποιός θα διαφωνούσε σε αυτό; Ποιά είναι όμως η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας; Η πρόταση λοιπόν συνίσταται αφενός σε ένα πολύ φθηνό σχολείο και τη μετακύλιση του κόστους στους γονείς με άμεσο ή έμμεσο τρόπο και στην προώθηση συνθηκών ανταγωνισμού, στο πνεύμα της αγοράς, μεταξύ όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης : μεταξύ μαθητών, μεταξύ εκπαιδευτικών, μεταξύ σχολείων.
Η τραγωδία της σημερινής εποχής συνίσταται στο γεγονός ότι η νέα γενιά όχι μόνο υποψιάζεται, αλλά το έχει δεδομένο, ότι για πολλούς, η θυσία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας θα πάει χαμένη, καθόσον το σχολείο τους προετοιμάζει για μια ζωή που περιγράφεται αποκλειστικά με όρους και έννοιες της ευέλικτης απασχόλησης και της ανεργίας. Η μεταρρύθμιση του υπουργείου συνίσταται «στην άρνηση του σχολείου για όλα τα παιδιά» παρά τα μεγαλόσχημα λόγια, και σε ένα σχολείο που καταβροχθίζει τη ζωή των νέων. Εμείς οι εκπαιδευτικοί αυτό το σχολείο δεν το θέλουμε .
Το Δ.Σ της Α ΕΛΜΕ Πέλλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου