Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

«Καταγγελίες του Γιώργου Καρασμάνη στη βουλή για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα»



 
Κατά τη συζήτηση επί της σχετικής Επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας ο Γιώργος Καρασμάνης κατήγγειλε τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της απελθούσας κυβέρνησης εξαιτίας των οποίων καθυστερούν ένα έργο πνοής για το νομό μας, τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας.

Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Γιώργου Καρασμάνη στη Βουλή: 
 «Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Υπουργοί, οι συνάδελφοι οι οποίοι προηγήθηκαν στο Βήμα περιέγραψαν με στοιχεία, τα οποία δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση, την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο τομέας που αφορά την κατασκευή των δημοσίων έργων.
Φοβάμαι πολύ ότι η βαρυχειμωνιά στην κατασκευή των οδικών δικτύων θα διαρκέσει ακόμη πολλούς μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία. Φυσικά δεν έχω τη δυνατότητα του χρόνου να αναλύσω τις επιπτώσεις, το έχουν κάνει ήδη οι συνάδελφοι που έχουν προηγηθεί.
Καθρέφτης αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, κύριε Υπουργέ, είναι ο Νομός Πέλλας με το άθλιο κυριολεκτικά οδικό δίκτυο. Είναι ο μοναδικός Νομός που δεν έχει κάθετο, δεν έχει διέξοδο, δεν έχει δρόμο προς την Εγνατία Οδό. Γι’ αυτό από την πρώτη μέρα, ως Βουλευτής, έθεσα ως προτεραιότητα τον αγώνα, για την βελτίωση του οδικού δικτύου του Νομού.
Η κατασκευή του οδικού άξονα, κύριε Υφυπουργέ, «Χαλκηδόνας-Γιαννιτσά-Έδεσσα» είχε χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας έργο από τη Νέα Δημοκρατία. Βέβαια δεν βρήκαμε μελέτες, γιατί αν βρίσκαμε μελέτες ο δρόμος θα είχε ήδη κατασκευαστεί και δεν θα υπήρχε τώρα αντικείμενο συζήτησης.
Το 2006 πέτυχα την έγκριση κονδυλίου 5.000.000 ευρώ από το Γ΄Κ.Π.Σ. για την εκπόνηση μελετών και μάλιστα λόγω της σπουδαιότητας του έργου, οι μελέτες προβλέπουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα. Από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχαν διασφαλιστεί 120.000.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ για την κατασκευή αυτού του έργου.
Καταθέτω στα Πρακτικά το σχετικό έγγραφο.
Στο έγγραφο αυτό προβλέπεται μάλιστα το χρονοδιάγραμμα της δημοπράτησης αυτού του δρόμου. Για μεν το τμήμα «Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά» που περιλαμβάνει την παράκαμψη Χαλκηδόνας και την παράκαμψη Γιαννιτσών, προβλεπόταν να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2010. Για δε το δεύτερο οδικό τμήμα «Μαυροβούνι-Έδεσσα» προβλεπόταν να δημοπρατηθεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2010.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Γεώργιος Καρασμάνης                        καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)
Επικαλούμαι τη μαρτυρία σας, κύριε Μαγκριώτη, που όταν είχατε έρθει αρχές του 2010 στην Έδεσσα, στην Πέλλα και είχατε μιλήσει με τους φορείς, είχατε επιβεβαιώσει αυτό το χρονοδιάγραμμα. Βέβαια, υπήρξε μια παρέκκλιση στο χρονοδιάγραμμα γιατί οι μελέτες, όπως ξέρετε, είναι χρονοβόρες. Εδώ έχω τις απαντήσεις που έχετε δώσει. Σας έχω υποβάλει πάνω από δέκα ερωτήσεις και έχετε επιβεβαιώσει ότι το μεν πρώτο τμήμα «Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά» θα δημοπρατηθεί στο τέλος του 2010, αρχές του 2011 και το δε δεύτερο τμήμα «Μαυροβούνι-Έδεσσα», στο τέλος του 2011.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Κύριε Υφυπουργέ, θέλω, λοιπόν, να μου πείτε τι έγιναν εκείνες οι διαβεβαιώσεις και οι δεσμεύσεις.
Από εδώ και πέρα ξεκινάει ο χορός του παραλόγου. Έρχεστε ξαφνικά και μου απαντάτε σε μία ερώτηση τον Οκτώβριο του 2011 ότι θα κατασκευαστεί μόνο η παράκαμψη Γιαννιτσών και αυτό μάλιστα αφού πρώτα ολοκληρωθεί μία νέα μελέτη προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ, την οποία προσδιορίζετε για τον Ιούλιο του 2012, τη δε δημοπράτηση αυτής της μελέτης τον Οκτώβριο του 2012 και τη δε ολοκλήρωση δηλαδή κατασκευής της παράκαμψης το Νοέμβριο του 2015. Εδώ δεν μιλάμε για καθυστερήσεις σε ένα εθνικό δίκτυο, κύριε Υφυπουργέ. Μιλάμε για το δεύτερο Γεφύρι της Άρτας στον 21ο αιώνα.
Μην ισχυριστείτε, κύριε Υπουργέ, ότι δεν επαρκούν τα 120.000.000 ευρώ. Θα είναι μεγάλο λάθος, γιατί θα σας θυμίσω τις απαντήσεις σας –τις έχω εδώ- όπου λέτε ότι έχετε δεσμεύσει πέραν των 120 εκατομμυρίων ένα ακόμη σημαντικό ποσό από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου, το οποίο θα κάλυπτε το συνολικό κόστος της κατασκευής ολόκληρου του οδικού άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα.
Δεύτερον, ασφαλώς γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι το εύρος των εκπτώσεων σε αυτά τα έργα κυμαίνεται από 40% μέχρι 55%. Άρα, τα 120.000.000 ευρώ, κύριε Υφυπουργέ, φθάνουν και επαρκούν όχι μόνο για την κατασκευή της παράκαμψης Γιαννιτσών, αλλά και για όλο το οδικό τμήμα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά.
Συνεπώς, θα πρέπει να σταματήσουν οι κοροϊδίες, γιατί όπως ξέρετε –και πάλι επικαλούμαι εδώ τις απαντήσεις σας, τις έχω εδώ- όλες οι διαδικασίες όλων των μελετών έχουν ολοκληρωθεί και έχουν πληρωθεί. Δεν υπάρχει καμία εκκρεμότητα. Πού κολλάει και ξεφουρνίζετε μία νέα μελέτη από το πουθενά, της τάξεως του 1.200.000 ευρώ;
Δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν. Ή λέγατε ψέματα και εμπαίζατε τους κατοίκους της Πέλλας -πράγμα που δεν συνάδει με το πολιτικό σας ήθος και με την πολιτική σας συμπεριφορά- ή η παραλυσία και το γενικό ξεχαρβάλωμα της τελευταίας διετίας έχει κτυπήσει και τις δικές σας υπηρεσίες.
Θα πρέπει, λοιπόν, να μας εξηγήσετε, κύριε Υφυπουργέ. Πώς είναι δυνατόν η αρχική μελέτη Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά, συμπεριλαμβανομένων και των παρακάμψεων Χαλκηδόνος και Γιαννιτσών να κοστίζει –όλα μέσα, τα πάντα- 1.695.000 ευρώ και μάλιστα να έχουν πληρωθεί και ξαφνικά να προβάλετε για την παράκαμψη Γιαννιτσών μια νέα μελέτη της τάξεως του 1.200.000 ευρώ; Πως προέκυψε ξαφνικά η νέα μελέτη και γιατί την απομονώνεται από τη δημοπράτηση της παράκαμψης Χαλκηδόνας;
Υπάρχουν αμείλικτα ερωτήματα, κύριε Υφυπουργέ. Είστε φίλος, αλλά φίλτατη είναι η αλήθεια. Ποιοι είναι αυτοί οι οποίοι εμποδίζουν την κατασκευή της παράκαμψης της Χαλκηδόνας; Ποια συμφέροντα θίγονται από την κατασκευή της παράκαμψης της Χαλκηδόνας; Θέλω να μας τα πείτε.
Εν πάση περιπτώσει, ποιοι είναι οι λόγοι, κύριε Υφυπουργέ, ποιες είναι οι σκοπιμότητες που επιβάλλουν αυτόν τον εξόφθαλμο αποκλεισμό της κατασκευής αυτού του δρόμου, που είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους της Πέλλας, αλλά –όπως γνωρίζετε, κύριε Υφυπουργέ- και για όλους τους κατοίκους της κεντρικής Μακεδονίας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ολοκληρώστε, παρακαλώ, κύριε Καρασμάνη. Πλησιάζουμε το επτάλεπτο.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Μάλιστα, θέλω να μας πείτε αν θα παρέμβετε, για να διορθώσετε αυτήν την απαράδεκτη, την κραυγαλέα αδικία σε βάρος ενός ακριτικού νομού και φτωχού.
Δώστε μας μία απάντηση πότε επιτέλους θα δημοπρατηθεί το σύνολο του οδικού άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα. Περιμένω μία υπεύθυνη, τεκμηριωμένη απάντηση και θα επιμένω για αυτήν, κύριε Υφυπουργέ.
Ευχαριστώ.»


ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                                          

1 σχόλιο:

  1. Πάρτε το χαμπάρι οτι-ειδικά ο δρόμος Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά,δρόμος καρμανιόλα,στον οποίον έχουν χάσει την ζωή τους πολλοί συνάνθρωποί μας,θα γίνει ΜΟΝΟ ΑΝ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ή ΥΠΟΥΡΓΟΣ.Εκείνος ο δρόμος έξω απο την Χαλκηδόνα,που και φανάρια έχουν βάλει ,τρομάρα τους,πότε θα παραδοθεί;
    Είναι γνωστό τους πάντες οτι η οδός ΘΕΣ/ΝΙΚΗ -ΦΛΩΡΙΝΑ δεν είναι Εθνική οδός,αλλά Εθνική αιδώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)