Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Αμφίβολη ακόμα η ένταξη του δρόμου Γιαννιτσά Μελίσσι





«Σφοδρή πολιτική επίθεση του Βουλευτή Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την απένταξη του έργου κατασκευής Εθνικής Οδού Πέλλας – Θεσσαλονίκης. Σκληρή κόντρα με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Καλογιάννη»


 «Η απένταξη του έργου είναι κλοπή, που την πληρώνουν οι πολίτες της Πέλλας.  Δεν μπορεί η Πέλλα να είναι μονίμως στην απομόνωση. Είμαστε κυριολεκτικά στην απομόνωση, ένας νόμος που παράγει, που έχει χιονοδρομικά κέντρα, που έχει τουρισμό αρχαιολογικό και ιαματικό και είμαστε κυριολεκτικά στην απομόνωση. Μπορείς να πηγαίνεις στη Θεσσαλονίκη σε μια ώρα από τα Γρεβενά και από την Πέλλα πρέπει να κάνεις μιάμιση ώρα και να κινδυνεύεις. Το 2005 ξεκίνησε η μελέτη για την σύνδεση της Πέλλας με την Εγνατία οδό. Για μας δεν προβλέπονταν σύνδεση με την Εγνατία Οδό» αυτά κατήγγειλε στον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστηκότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Καλογιάννη Σταύρο ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Τζαμτζής .
  Ο κ. Τζαμτζής δεν δίστασε να αντιπαρατεθεί και με τον Πρόεδρο της Επιτροπής όταν αυτός ανέφερε ότι «σήμερα συζητούμε πολύ συγκεκριμένα θέματα και δεν αναφερόμαστε στα προβλήματα του Νομού μας». Ο κ. Τζαμτζής αντέδρασε έντονα λέγοντας ότι «βρίσκομαι εδώ για τα προβλήματα του Νομού μου, των ανθρώπων που ζουν στην ακριτική Πέλλα και βρίσκονται χρόνια τώρα στην απομόνωση από την συμπρωτεύουσα.
  Απευθυνόμενος έντονα στον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Καλογιάννη, ο κ. Τζαμτζής αναρωτήθηκε «πόσα ακόμα θύματα από τους 450 ανθρώπους που χάθηκαν μόνο το 2008 θα θρηνήσουμε; Πόσα παραπάνω τροχαία από τα 1600 θα καταγράψουμε και πόσους παραπάνω από τους 2000 τραυματίες θα περιθάλψουμε στα νοσοκομεία ή θα τους κάνουμε άτομα με αναπηρία; Ανάπτυξη για την Πέλλα σημαίνει σύγχρονη, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση»
  Αναλυτικότερα, στην ομιλία του  ο Βουλευτής κ. Ιορδάνης Τζαμτζής ανέφερε τα εξής:
« Κύριε Υπουργέ, ειλικρινά εγώ χαίρομαι όταν βλέπω ότι κάποια έργα ξεμπλοκάρουν και προχωρούν, αλλά δεν νιώθω καθόλου ευτυχής όταν ακούω ότι μιλούμε για κάποια έργα, τα οποία είναι εξέλιξη εδώ και μια δεκαετία και τα βλέπω να προχωρούν, αλλά δυστυχώς σε άλλες περιοχές, όπως στην Πέλλα, η εθνική οδός Έδεσσας - Θεσσαλονίκης, μήκους 70 χιλιομέτρων, σέρνεται εδώ και τριάντα χρόνια. Το λέω αυτό, διότι κυριολεκτικά ήμουν νιος και γέρασα, ήμουν δήμαρχος και ασχολιόμουν με την εθνική οδό, έγινα βουλευτής και με την εθνική οδό ασχολούμαι τόσα χρόνια. Ξέρετε ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει μόνο τα 17 χιλιόμετρα του τμήματος Μελισσίου - Μαυροβουνίου και μάλιστα δεν είχε ούτε καν πρόβλεψη για μελέτες.
Το 2005 ξεκίνησε η διαδικασία και έγιναν οι μελέτες, σήμερα, λοιπόν, έχουμε το πρόβλημα με το τμήμα της παράκαμψης των Γιαννιτσών, όπου εσείς ο ίδιος έχετε πει ότι πράγματι είναι ώριμο το έργο. Το έργο ήταν ώριμο, ο προηγούμενος υπουργός, ο κ. Μαγκριώτης, είχε δώσει γραπτές απαντήσεις στο συνάδελφό τον κ. Καρασμάνη ότι το έργο είναι ώριμο και θα δημοπρατηθεί, με 120 εκατομμύρια ευρώ, σήμερα όμως το έργο αυτό απεντάχθηκε. Ψάχνουμε να βρούμε ποιος τελικά έχει απεντάξει το έργο. Μιλούμε με σας εδώ, λέτε, δεν έχουμε ευθύνη. Μιλούμε με την ενδιάμεση διαχειριστική αρχή στη Θεσσαλονίκη, λέει εμείς δεν έχουμε καμία απολύτως ευθύνη, η Αθήνα τα κάνει όλα, αυτή «έχει το μαχαίρι αυτή έχει και το καρπούζι» και κόβει ανάλογα με το πώς θέλει.

Για εμένα, κ. Υπουργέ, πέρα από την τεράστια αδικία που υφίσταται η Πέλλα όλα αυτά τα χρόνια, φτάνω στο σημείο να πω ότι ίσως οφείλεται στο ότι οι κάτοικοι της Πέλλας δίνουν στη Ν.Δ. 48%. Δυστυχώς η Πέλλα από το 1974 μέχρι τώρα δεν έχει Υπουργό. Αν αυτό είναι το πρόβλημα να μας το πείτε. Δεν είναι απλά φωνή διαμαρτυρίας. Από τη μια είναι να βάζεις τα κλάματα και από την άλλη είναι να ορμάς σε ανθρώπους. Κυριολεκτικά η Πέλλα είναι σε απομόνωση. Είναι ο μόνος νομός στη βόρεια Ελλάδα που δεν συνδέεται με την Εγνατία οδό και η σύνδεση που έχει είναι ένας δρόμος καρμανιόλα. Θα σας μιλήσω με στοιχεία του 2008, πάνω από 450 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί, έχουν 1600 τροχαία, 2000 τραυματίες. Τι άλλο πρέπει να γίνει; Δεν νομίζω ότι κανένας δρόμος στην Ελλάδα δεν έχει αυτήν την επικινδυνότητα.


Το θέμα είναι για μένα πολιτικό. Ωριμότητα μελετών το ξέρετε ότι υπάρχει. Για ποιο λόγο συζητείται και λέγεται ότι βγήκε το έργο της Πέλλας και μπαίνει η περιφερειακή Θεσσαλονίκης; Αν ισχύει αυτό θα γίνουν μηνύσεις. Από εκεί και πέρα είναι ντροπή και να το συζητούμε, είναι πολιτικό το θέμα. Δεν μπορεί η Πέλλα να είναι μονίμως στην απομόνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)