Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Ημερίδα για τη σχολική βία




    Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης παραβρέθηκε και χαιρέτησε την Ημερίδα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας που οργάνωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και πραγματοποιήθηκε στις 15/4 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Μητρόπολης.



Την ημερίδα παρακολούθησαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και φορέων, εκπαιδευτικοί και πολλοί ενδιαφερόμενοι πολίτες. Οι εισηγητές κάλυψαν διεπιστημονικά το θέμα της σχολικής βίας και εκφοβισμού, παρουσιάζοντας επιστημονικές απόψεις, στοιχεία ερευνών και πρακτικές συμβουλές για τη διαχείριση αντίστοιχων περιστατικών.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τον χαιρετισμό του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη στην Ημερίδα για τη σχολική βία: 

«Ο τίτλος της Ημερίδα είναι ενδεικτικός του προβλήματος της σχολικής βίας. Είναι μία πράξη στην οποία δεν υπάρχουν νικητές, δεν υπάρχουν κερδισμένοι. Θύτης και θύμα βιώνουν τα αποτελέσματα μίας αδιέξοδης κατάστασης για την οποία χρειάζεται υπεύθυνη και αποτελεσματική παρέμβαση.

Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού και των ενδιαφερόμενων μερών αποτελεί το πρώτο βήμα για τη διαχείριση μίας προβληματικής κατάστασης. Παρά το γεγονός ότι τα μέσα ενημέρωσης και αξιόλογοι ερευνητές έχουν φέρει το θέμα της σχολικής βίας πολλές φορές στην επικαιρότητα, στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας δεν έχουν υπάρξει πολλές ανάλογες πρωτοβουλίες.

Με την ευκαιρία της Ημερίδας θα ήθελα να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να αναπτύσσεται εποικοδομητικός δημόσιος διάλογος για θέματα που υπάρχουν στην κοινωνία, την επηρεάζουν βαθειά και, παρόλα αυτά, κάποιοι επιλέγουν το δρόμο της σιωπής. Η σιωπή και το κουκούλωμα των καταστάσεων είναι ίσως ο πιο επικίνδυνος δρόμος για τη διαιώνιση πολλών προβληματικών καταστάσεων.

Ο ρόλος της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης αφορά κυρίως την εξασφάλιση των κατάλληλων υποδομών και συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας για την ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών μας. Βασικό στοιχείο του περιβάλλοντος αποτελούν και οι διαπροσωπικές σχέσεις, το σχολικό κλίμα που θα δώσει κίνητρο και θα υποστηρίξει παραπέρα τους μαθητές για διακεκριμένη επίδοση. Οι υποδομές που δημιουργούμε είναι σημαντικό να είναι λειτουργικές και να αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο από το έμψυχο δυναμικό των σχολικών μονάδων. Στο πλαίσιο αυτό, μας ενδιαφέρει να υπάρχει ισορροπία στις σχέσεις, καλή ψυχολογία και περιθώρια για ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων που προάγουν τον άνθρωπο και τον πολιτισμό».

Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης παραβρέθηκε επίσης στην συναυλία του Πολιτιστικού Συλλόγυ Σερραική Βυζαντινή Χορωδία «Ιωάσαφ ο Διονυσιάτης» που πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα (15/4) στην Άψαλο του Δήμου Αλμωπίας.  

1 σχόλιο:

  1. Η Αναρχία που επικρατεί στην πολιτεία παρατηρείται δυστυχώς και στα Σχολεία.
    Οι Δάσκαλοι, καθώς και οι καθηγητές,
    παραμένουν εγκλωβισμένοι, ανδρανείς
    στην πλειονότητά τους ενώ όσοι θέλουν
    να προσφέρουν παραγκωνίζονται από το
    μίζερο, ψυχοφθόρο, Διδακτικό σύστημα.
    Ο σεβασμός μαθητού πρός Καθηγητή ή
    αντίστροφα παύει να υφίσταται επειδή
    η λεγόμενη Δημοκρατία καταργεί πλήρως
    την ελευθερία.-
    Δέν υπάρχουν πρότυπα, η μάθηση γίνεται
    απλά για να ξεγελιόμαστε, σε πλείστες
    περιπτώσεις οι καθηγητές καταπιέζονται
    από τούς μαθητές, φοβούνται μήπως τους
    κάψουν το αυτοκίνητο ή και το σπίτι.-
    Με αυτές τις συνθήκες που επικρατούν
    στον καίριο τομέα της μόρφωσης, δεν
    μπορούμε να περιμένουμε κάτι θετικό,
    ελπιδοφόρο για το μέλον της πατρίδας.
    Στα Δημοτικά τα γεγονότα που συμβαίνουν,
    από τους μικρούς καυγατζήδες μαθητές,
    οι οποίοι παίρνουν το ΟΚ από τους γονείς
    των δυσχεραίνουν την κατάσταση ακόμα
    περισσότερο.-
    Είναι ανεπίτρεπτο να σπάνουν τα νεύρα
    των Δασκάλων από 10χρονους μπόμπιρες,
    ενώ η σφαλιάρα που τρώγαμε εμείς οι
    παλαιότεροι τώρα την έχουν απαγορεύσει.
    Ο φόβος φυλάει τ' αμπέλια λέει η σοφή
    λαϊκή ρήση έτσι μόνο επιτυγχάνεται η
    πολυπόθητη πειθαρχία όπως στα Λ.Ο.Κ.
    στα Ο.Υ.Κ. που είναι το καύχημα του
    Ελληνικού στρατού.-
    Τα παιδιά από μικρά πρέπει ν' αποκτήσουν
    αυτογνωσία, ευγένεια, σεβασμό, υπακοή
    σ' εκείνους που έχουν την μέριμνα ώστε
    να τα κάνουν καλύτερα και ολοκληρωμένες
    προσωπικότητες.-
    Όλα ξεκινούν απ' το σπίτι άς γίνουν
    λοιπόν οι γονείς πιό υπεύθυνοι απέναντι
    στα παιδιά τους και τη Ελληνική Κοινωνία
    για να αλλάξουν τα νύν αρνητικά δεδομένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)