Στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς και πριν γίνουν
γνωστές από το Υπουργείο Παιδείας οι πρωτοφανείς εξαγγελίες για αναγκαστική
έξοδο από τη σχολική τάξη με καθεστώς διαθεσιμότητας εκπαιδευτικών δημόσιων
λειτουργών από τη Β/θμια Εκπαίδευση, δόθηκε μια αισιόδοξη οπτική από μεριάς
εκπαιδευτικών της αγάπης τους για τη σχολική ζωή στην τελευταία πανελλαδικά επιμορφωτική
δράση:
Εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών 100 εκπαιδευτικοί
Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από την επικράτεια
δήλωσαν το δημιουργικό παρόν τους συμμετέχοντας σε σεμινάρια που διοργάνωσε το
ΚΠΕ Έδεσσας – Γιαννιτσών μεταξύ 6 και 9 Ιουλίου 2013, στο πλαίσιο των θεματικών
δικτύων του για το Νερό και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, τη Διαχείριση των Απορριμμάτων
και τέλος τους Σχολικούς Κήπους.
Συγκεκριμένα, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ)
Έδεσσας Γιαννιτσών υπηρετώντας την Εκπαίδευση για την Αειφορία (ΕΑ) και ως
συντονιστικός φορέας των Εθνικών Θεματικών Δικτύων Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης «Απορρίμματα: Τα χρήσιμα…
«άχρηστα»», «Νερό & Βιώσιμη Ανάπτυξη» και της Διαδικτυακής Κοινότητας
των «Σχολικών Κηπουρών», πραγματοποίησε επιμορφωτική δράση στην Έδεσσα, στα Λουτρά Λουτρακίου και στην ευρύτερη περιοχή αυτών. Συνεργάτες
και αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια στάθηκαν η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, ο Δήμος Έδεσσας και η Διεύθυνση των Λουτρών
Λουτρακίου.
Η ανωτέρω δράση
περιελάμβανε δύο συνεχόμενα σεμινάρια με τίτλο, αντίστοιχα, «Τα θεματικά δίκτυα Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών
στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης για την Αειφορία» και «Η αξιοποίηση του
διαδικτύου και των ΤΠΕ στα θεματικά δίκτυα του ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών».
Τα σεμινάρια απευθύνονταν
σε 90 στελέχη Εκπαίδευσης και
εκπαιδευτικούς από την επικράτεια, μέλη ή συνεργάτες των Δικτύων του Κέντρου,
δηλαδή σε:
β) Εκπαιδευτικούς
εκπροσώπους των συνεργαζόμενων ΚΠΕ
γ)Eκπαιδευτικούς μέλη των Συντονιστικών Επιτροπών και των
Παιδαγωγικών Ομάδων των δικτύων του, όπως επίσης και εκπαιδευτικούς μέλη τους, συντονιστές
Μαθητικών Ομάδων.
Η δράση πλαισιώθηκε και από την παρουσία έγκριτων εκπροσώπων
της πανεπιστημιακής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως επίσης και
ειδικών επιστημόνων, υψηλόβαθμων στελεχών υπουργείων και λοιπών φορέων που το
έργο τους εμπλέκεται στη θεματική της συγκεκριμένης επιμόρφωσης.
Στην πρώτη φάση της επιμόρφωσης συμμετείχαν μεταξύ άλλων και
απεύθυναν χαιρετισμό, ο Θεόδωρος Θεοδωρίδης, επικεφαλής της Περιφερειακής
Ενότητας Πέλλας, ο Γεώργιος Καρατάσιος,
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρ. Μακεδονίας, συνοδεία
στελεχών συνεργατών του, όπως ο Ν. Ακριτίδης και η Ε. Ψυχογιού Προϊστάμενοι Επιστημονικής
Καθοδήγησης και Εκπαιδευτικών Θεμάτων αντίστοιχα Α/θμιας και Β/θμιας
Εκπαίδευσης, ο Δ. Γιάννου Δήμαρχος Έδεσσας, ο Ι. Ανδρίτσος, Περιφερειακός Σύμβουλος, οι Γ. Αδαμίδης και
Κ. Κούγκας Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Πέλλας αντίστοιχα. Επίσης
μικροί μαθητές μέλη του Κήπου του Παιδιού με το συντονισμό του Ε. Σαββαντόγλου
εμπλούτισαν το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας με μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Εντέλει η καρδιά της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης χτύπησε
στον τόπο μας, συνδυάζοντας την παραγωγή και προώθηση παιδαγωγικού έργου υψηλών
προδιαγραφών, με την ανάδειξη και προβολή της μοναδικότητας του φυσικού κάλλους
της Πέλλας.
Ειδικότερα, οι
συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν μέσω πρωτότυπου εκπαιδευτικού λογισμικού και
υλικού σε ψηφιακή μορφή. Το Υπαίθριο Μουσείο Νερού, το Κανναβουργείο στην Έδεσσα
και τα Λουτρά Λουτρακίου ήταν από τους βασικούς προορισμούς, όπου
αναπτύχθηκαν θεματικές εισηγήσεις,
ενημερώσεις και βιωματικές δράσεις. Κατά την ολοκλήρωση οι επιμορφωμένοι ήταν
σε θέση, μεταξύ άλλων, :
• να γνωρίζουν τις
βασικές έννοιες, λειτουργίες και διαδικασίες αναφορικά με το νερό ως φυσικό,
ενεργειακό, οικονομικό, πολιτιστικό πόρο, καθώς και με τα απορρίμματα και τη
διαχείρισή τους, δηλαδή, με το θεματικό περιεχόμενο των δικτύων του ΚΠΕ Έδεσσας
Γιαννιτσών. Η θεματική περιοχή των «Σχολικών Κήπων» προσεγγίστηκε μέσα από την
οπτική του σχολείου της Αυτάρκειας.
• να γνωρίζουν τον
τρόπο αξιοποίησης του διαδικτύου και των ΤΠΕ μέσω των πρωτότυπων εκπαιδευτικών
εργαλείων που δημιούργησε το ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών, προς χάρη υποστήριξης των
μελετητικών αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας στη θεματική των δικτύων του.
• να διαμορφώνουν
μαθησιακά σχέδια, με αφόρμηση πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό του ΚΠΕ, για τις
ανάγκες των μελών των ανωτέρω δικτύων.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί αναχώρησαν αποκομίζοντας κατά
δήλωσή τους πολύτιμες γνώσεις και
εμπειρίες που προτίθενται να αξιοποιήσουν άμεσα στην εκπαιδευτική τους
πρακτική, υποσχόμενοι ταυτόχρονα να
επιστρέψουν στην Πέλλα με τους μαθητές τους τη νέα σχολική χρονιά στο πλαίσιο
εκπαιδευτικών επισκέψεων.
Καλώς να ορίσουν!
Εικόνες από τη δράση φιλοξενούνται στον υπερσύνδεσμο
http://www.youtube.com/watch?v=dPPbyI2qNxI&feature=youtu.be .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου