Η μαρτυρία μιας υπαλλήλου του μουσείου στην Αρχαία Πέλλα
θεωρείται «κλειδί» για τη
διαλεύκανση του μυστηρίου με την περίεργη Αφρικανή
που ψεκάζει με ελαιώδες υγρό και
«βανδαλίζει» αρχαία αντικείμενα. Σύμφωνα με τα νεότερα
στοιχεία, η ίδια γυναίκα που προκάλεσε αρχικά επιφανειακές ζημιές σε εκθέματα
του μουσείου της Βεργίνας, την επόμενη ημέρα προχώρησε σε ίδια ενέργεια στο
μουσείο του χωριού Πέλλα όπου όμως άφησε «ίχνη», χωρίς όμως αυτή η επανεμφάνισή
της να μνημονευθεί σε πρόσφατη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται πιθανόν για γυναίκα από τη
Νιγηρία που διαμένει στη Θεσσαλονίκη ή σε άλλο σημείο της Κεντρικής Μακεδονίας
και για την οποία εξετάζεται το ενδεχόμενο ότι προχωρεί σε μια ιδιότυπη μικρή
τελετή που ακολουθούν στην Αφρική για να εκδιώξουν τα... «κακά πνεύματα» ή για
να «εξασφαλίσουν την καρποφορία και τη γονιμότητα».
Οπως είχε αποκαλύψει η διαδικτυακή έκδοση του «Βήματος» στις
19 Ιουλίου 2017, το μεσημέρι της 10ης Μαΐου 2017 μια γυναίκα της οποίας η ηλικία
υπολογίζεται άνω των 60 ετών με χαρακτηριστικά αφροαμερικανικά ή κρεολικά, με
εθνική αμφίεση και φορώντας τουρμπάνι, κελεμπία κ.λπ., εισήλθε στον χώρο του
Μουσείου των Βασιλικών Τάφων των Αιγών στη Βεργίνα κρατώντας έναν μικρό
ψεκαστήρα που δεν έγινε αντιληπτός από τους υπαλλήλους-φρουρούς του χώρου.
Η επισκέπτρια ψέκασε με άχρωμο και ελαιώδες υλικό τις
πώρινες βάσεις περισσοτέρων από 10 επιτύμβιων στηλών. Επιπλέον ψέκασε με το
ίδιο ελαιώδες υγρό μεγάλο αριθμό ενημερωτικών επιγραφών και φωτογραφιών του χώρου.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού λίγη ώρα μετά τη
διαδικτυακή ανάρτηση αναφέρθηκε ότι «ουδεμία βλάβη προκλήθηκε σε αρχαία
αντικείμενα, ενώ ο εξοπλισμός της έκθεσης καθαρίστηκε αμέσως χωρίς το ελαιώδες
υλικό να αφήσει κατάλοιπα ή ίχνη» αναφέρεται στη σχετική σημερινή ανακοίνωση.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «η αστυνομία ειδοποιήθηκε
αμέσως, ασκήθηκε μήνυση κατ' αγνώστου και έκτοτε η ΕΛ.ΑΣ. διερευνά την υπόθεση,
ενώ παράλληλα έγιναν επιπλήξεις και συστάσεις στο φυλακτικό προσωπικό». Ομως
φαίνεται ότι η δράση της μυστηριώδους Αφρικανής είχε και συνέχεια...
Στις δύο το μεσημέρι της επόμενης ημέρας (11 Μαΐου) έδωσε το
«παρών» και στο μουσείο της αρχαίας πόλης Πέλλα (απλώνεται σε έκταση 4.000
στρεμμάτων) όπου φαίνεται να ψέκασε με το ίδιο ελαιώδες υγρό τη βάση αγάλματος
(του Ιππέα) στον εξωτερικό χώρο καθώς και σε δύο τσιμεντένιες βάσεις. Σύμφωνα
με την εκ των υστέρων εξέταση των καμερών η αλλοδαπή επιχείρησε να εισέλθει και
στον εσωτερικό χώρο του μουσείου, χωρίς όμως να προχωρήσει σε καμία ύποπτη
κίνηση. Οι μικροζημιές που υπήρξαν στα αντικείμενα αυτά διορθώθηκαν αμέσως.
Σημειώνεται ότι όταν επισκέφθηκε την Πέλλα, ένα
εικοσιτετράωρο μετά τη Βεργίνα, δεν είχε προσδιορισθεί ακόμη η εμπλοκή της στον
«βανδαλισμό» του Μουσείου των Βασιλικών Τάφων των Αιγών και έτσι είχε άνεση
κινήσεων.
Ομως, το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Πέλλας είναι ότι την
ώρα που αναχώρησε η Αφρικανή από τον εκεί αρχαιολογικό χώρο και προχωρούσε πεζή
προς τον τοπικό οικισμό, της πρότεινε να τη μεταφέρει με το όχημά της υπάλληλος
του μουσείου που αναχωρούσε από τη δουλειά της. Στο ίδιο όχημα βρισκόταν και
μία επισκέπτρια του μουσείου από την Τσεχία. Η οδηγός του οχήματος έδωσε μια
κρίσιμη κατάθεση στην ΕΛ.ΑΣ. που ενημερώθηκε από τους υπευθύνους του μουσείου
της Πέλλας, ύστερα και από μηνυτήρια αναφορά τους.
Σε μια σύντομη λοιπόν συζήτηση που έγινε - στην αγγλική
γλώσσα - της υπαλλήλου με την Αφρικανή, η τελευταία της ανέφερε ότι ήταν από τη
Νιγηρία και ότι την ενδιέφεραν τα εκθέματα του βασιλιά Φιλίππου. Επιπλέον της
είπε ότι σκόπευε να επιβιβασθεί σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ από την τοπική στάση.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι αξιωματικοί των τοπικών υπηρεσιών
προχώρησαν σε μεθοδικές έρευνες και εντόπισαν τους οδηγούς των λεωφορείων ΚΤΕΛ
που διήλθαν με τα λεωφορεία τους τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τον οικισμό
της Πέλλας, χωρίς όμως να υπάρχει σαφής μαρτυρία για την επιβίβαση ή μη της εν
λόγω αλλοδαπής (σύμφωνα με μαρτυρίες δεν φορούσε την ίδια έθνικ φορεσιά αλλά
μόνο ένα τουρμπάνι). Ομως από σειρά πληροφοριών θεωρείται πιθανότερο ότι κατευθύνθηκε
προς Θεσσαλονίκη. Παράλληλα συνεχίζονται οι έρευνες για να ανακαλυφθεί αν
χρησιμοποίησε λεωφορείο ή άλλο μέσο για να φθάσει στο μουσείο της Πέλλας.
Παράλληλα αναζητήσεις γίνονται και σε κοινότητες αλλοδαπών από τη Νιγηρία στη
Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές.
Πηγή: TO BHMA/Βασίλης Λαμπρόπουλος
Σίγουρα την έχουν μισθώση Τούρκοι, Σκοπιανοί, Αλβανοί. Ξυπνηστε μωρέ Έλληνες ξυπνηστε......
ΑπάντησηΔιαγραφή