Ένας «περιοδεύων» ακροδεξιός πυρήνας από τη μία και το
πολιτικό υπόβαθρο που καλλιεργήθηκε με τα συλλαλητήρια για το Μακεδονικό
θεωρούνται οι υποκινητές του κύματος καταλήψεων που έχει ξεσπάσει το τελευταίο
δεκαπενθήμερο σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεντρική
Μακεδονία.
Το πράγμα τείνει, πάντως, να γίνει ανησυχητικό, διότι
υπάρχει παράλληλα όχι μόνο μια αδιαφορία από τον κόσμο των εκπαιδευτικών και
των γονέων, αλλά εκφράζεται και με το σιωπηρό αλλά συγκαταβατικό «χτύπημα στην
πλάτη» των μαθητών.
Ενθαρρυντικό είναι ότι οι καταλήψεις αυτές δεν βρίσκουν
μαζικά ενεργούς συμπαραστάτες τούς μαθητές, με αποτέλεσμα να μην κρατάνε
περισσότερο από 24 ή 48 ώρες το πολύ.
Ενδεικτικό είναι ότι οι πορείες που επιχειρήθηκαν τις
τελευταίες δύο μέρες στη Δυτική Θεσσαλονίκη για το Μακεδονικό δεν συγκέντρωσαν
παρά απειροελάχιστους μαθητές.
Εξάλλου, οι καταλήψεις δεν προέκυψαν από συνελεύσεις,
αλλά από την πρωτοβουλία δυναμικών μειοψηφιών...
Το θέμα ξεκίνησε από σχολεία της Κατερίνης, πέρασε από
σχολεία των Σερρών, ενώ στο Κιλκίς, όπου οργανώθηκε η πλέον μαζική συγκέντρωση
και πορεία, κανέναν προφανώς δεν ενόχλησε ή δεν παραξένεψε το γεγονός ότι της
πορείας μαθητών ηγούνταν ρασοφόρος (άγνωστο αν ήταν ιερέας ή καλόγερος
μοναστηριού της περιοχής).
Αρχίζουν και ξεφτίζουν
Γρήγορα η «μόδα» έφτασε στα μεγάλα γενικά λύκεια της
δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ ασφαλείς πληροφορίες κάνουν λόγο για «περιοδεύοντα
ακροδεξιό θύλακα», ο οποίος έχει ήδη απευθυνθεί και σε σχολεία του ανατολικού
τομέα και συγκεκριμένα της Καλαμαριάς.
Χθες πάντως οι καταλήψεις των τεσσάρων ΓΕΛ είχαν ξεφτίσει
και μεταφέρθηκαν σε δώδεκα (12) σχολεία του Εχέδωρου, του Σοχού, της Ευκαρπίας,
στο 5ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, ακόμη και σε γυμνάσια.
«Εχουμε παρατηρήσει ότι το φαινόμενο εστιάζεται στην
Κεντρική Μακεδονία» λέει στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής περιφερειακός διευθυντής
Εκπαίδευσης Αρης Παπαδόπουλος. τονίζοντας ότι «και πληροφορίες που μας
μεταφέρονται μας δίνουν εικόνα μιας ομάδας εξωσχολικών, οι οποίοι οργανωμένα
υποκινούν μαθητές με τους οποίους συνδέονται προσωπικά.
»Είμαστε σε επιφυλακή και ανήσυχοι. Είναι φανερό ότι
κάποιοι ακροδεξιοί κύκλοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον πατριωτικό
αυθορμητισμό των μαθητών. Φαίνεται να έχουν περιορισμένο ακροατήριο, ωστόσο
κανένας δεν μπορεί να εφησυχάζει».
«Καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο να διαχειριστεί κάποιος
συνάδελφος το θέμα αυτό, ωστόσο οι σύλλογοι των καθηγητών πρέπει να πάρουν την
κατάσταση στα χέρια τους, εξηγώντας στα παιδιά ποιο είναι το διακύβευμα» μας
λέει η εκπαιδευτικός και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ Αννα Ρογδάκη, η
οποία επιβεβαιώνει πάντως ότι «υπάρχει συγκροτημένη ομάδα που περνά
κυριολεκτικά από σχολείο σε σχολείο – και είναι χαρακτηριστικό ότι στις Συκιές
απέτυχαν».
«Υπάρχει εξωσχολικό κέντρο, ιστοσελίδες με συγκεκριμένα
χαρακτηριστικά που επαινούν αυτές τις δραστηριότητες και δεν έχουν καμία σχέση
με την εκπαιδευτική κοινότητα.
»Πρώτη φορά οι καταλήψεις δεν έχουν θέμα που άπτεται
προβλημάτων ενός σχολείου ή μιας ολόκληρης εκπαιδευτικής κοινότητας και
δυστυχώς φαίνεται ότι στις υποβαθμισμένες δυτικές συνοικίες ο ρατσισμός και η
Ακροδεξιά βρίσκουν έδαφος να αναπτυχθούν», λέει η εκπαιδευτικός Φωτεινή
Παπαδοπούλου, η οποία παρατηρεί πως «είναι αισιόδοξο βέβαια ότι οι καταλήψεις
αυτές φυλλοροούν, ωστόσο πρέπει να διατυπώσουμε καθαρά πόσο ανησυχητικό
φαινόμενο είναι».
Αλλοι καθηγητές με τους οποίους επικοινώνησε η «Εφ.Συν.»
–και ζήτησαν να τηρηθεί η ανωνυμία τους– σχολίαζαν ότι «είναι χαρακτηριστικό
πως συνάδελφοι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο ήταν αρνητικοί σε
διεκδικητικά πλαίσια μαθητικών καταλήψεων αλλά και μαχητικά εναντίον, τώρα στην
καλύτερη περίπτωση απλώς σφυρίζουν αδιάφορα, ενώ άλλοι νεύουν θετικά στην
ολιγάριθμη ομάδα καταληψιών• είναι στο όριο να πούμε ότι τους κάνουν και
πλάτες.
»Και είναι ολιγάριθμες αυτές οι ακροδεξιές ομάδες, τις
βρίσκει κανείς σε πολλά σχολεία, το θέμα είναι ότι οι άλλοι μαθητές που
διαφωνούν μαζί τους δεν θα καθίσουν φυσικά να συγκρουστούν με τους συμμαθητές
τους, κι έτσι οι ακροδεξιοί εκμεταλλεύονται την ανοχή αυτή για μια μέρα σε κάθε
σχολείο».
Αλλοι επισημαίνουν πως «δυστυχώς υπήρχε και το υπόβαθρο,
η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε με τα συλλαλητήρια, το σιωπηλό ή
ενεργητικό αβαντάρισμα κάποιων γονέων, η στάση των πολιτικών της περιοχής, οι
κοινωνικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει προϋποθέσεις για να εκφράζονται κάθε
είδους ακροδεξιές θέσεις σε όλη την κοινωνία. Τα σχολεία δεν θα έμεναν απ’
έξω...».
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑΣ
Να μην αφήσουμε τα σχολεία μας να γίνουν φυτώρια
εθνικιστών και χρυσαυγιτών
Χθες ήρθε στην εφημερίδα μας η παρακάτω αγωνιώδης
επιστολή αναγνώστριας, την οποία και δημοσιεύουμε γιατί αποτυπώνει εύγλωττα τη
λυσσώδη προσπάθεια κάποιων να «στρατεύσουν» τον μαθητικό πληθυσμό στα
επικίνδυνα σχέδιά τους. Τα στοιχεία της αναγνώστριας στη διάθεση της
εφημερίδας.
Αγαπητή «Εφημερίδα των Συντακτών», καλημέρα!
Παρόλο που σε διαβάζω καθημερινά, πρώτη φορά αισθάνομαι
την ανάγκη να επικοινωνήσω.
Με την αγωνία της μητέρας, που έχει κόρη μαθήτρια της Γ΄
Γυμνασίου σε σχολείο του Ευόσμου Θεσσαλονίκης, αλλά και της πρώην εκπαιδευτικού
που επί 20 χρόνια εργάστηκε σε μεγάλα φροντιστήρια της πόλης, νυν υπαλλήλου στο
Δημόσιο, θέλω να καταγγείλω ότι οι κάθε λογής αγνώστου ταυτότητας (;)
εθνικιστές, πατριδοκάπηλοι, μερίδα παπάδων κ.ά. έχουν κατακλύσει τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. instagram) και ρίχνουν το δηλητήριό τους στα μυαλά
και τις καρδιές μικρών μαθητών. Εκμεταλλευόμενοι πολιτικά ευαίσθητα θέματα,
όπως τα εθνικά, που πατάνε στο θυμικό και μόνο των μαθητών, αναρτούν τα πιο
κάτω μηνύματα (τα στέλνω όπως μου τα έστειλε το παιδί μου σε screen shot).
Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμονές του εορτασμού της
επετείου του Πολυτεχνείου, παρακινούσαν τα 15μελή να κάνουν κατάληψη με θέμα «Η
Μακεδονία είναι Ελληνική», με σκοπό να μην εορταστεί το Πολυτεχνείο και σε
κάποια Γυμνάσια το πέτυχαν.
Παρακαλώ, ασχοληθείτε με αυτό το θέμα σε κάποιο ρεπορτάζ
σας ή ενημερωθείτε ίσως από την ΟΛΜΕ για το θέμα και ενημερώστε κι εμάς. Μην
αφήσουμε το μίσος και την αμάθεια να ριζώσουν στην καρδιά και στο μυαλό των
παιδιών μας
Ενθαρρυντικό είναι ότι οι καταλήψεις αυτές δεν βρίσκουν μαζικά ενεργούς συμπαραστάτες τούς μαθητές, με αποτέλεσμα να μην κρατάνε περισσότερο από 24 ή 48 ώρες το πολύ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΣΑΜΑΝΔΗ ΠΟΛΥ ΧΑΙΡΕΣΕ ΒΛΕΠΩ
ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Η ΔΕΞΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ; ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφή