Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Κυκλοφοριακό Έδεσσας... για οδηγούς με γερά νεύρα - Προτάσεις για την βελτίωσή του


Γράφει ο Βαγγέλης Θωμάς

Η γεωμορφολογική όψη της πόλης μας ξεχωρίζει για την ιδιαιτερότητά της. Από τα τρία σημεία του ορίζοντα δεν υπάρχει δυνατότητα επέκτασης.


















Αναλυτικότερα, τόσο από την ανατολική πλευρά που υπάρχει το «φρύδι» της πόλης, όσο και από την νότια πλευρά που βρίσκεται η


χαράδρα του Μεσημερίου και του νοσοκομείου, αλλά και από την βόρεια πλευρά, στο δάσος της Γαβαλιώτισσας, η πόλη δεν μπορεί να επεκταθεί. Η μόνη πλευρά που μπορεί να επεκταθεί είναι η δυτική, δηλαδή προς την Σμαρέκα και Μποστανλίκ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η επίλυση του κυκλοφοριακού στην Έδεσσα να είναι πιο δυσχερής σε σχέση με άλλες πόλεις που έχουν δυνατότητα επέκτασης και στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Κυκλοφοριακό Έδεσσας... για οδηγούς με γερά νεύρα - Προτάσεις για την βελτίωσή του


Το πρόβλημα όμως του κυκλοφοριακού στη πόλη μας και με τις τελευταίες (απο)ρυθμίσεις δεν φαίνεται να λύνεται. Και αυτό γιατί όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα. Οι «ουρές» των αυτοκινήτων συνεχίζονται ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, άλλα και κατά την διάρκεια βροχοπτώσεων τα σημάδια δυσλειτουργίας έρχονται στην επιφάνεια. Επιπλέον, η διέλευση των λεωφορείων από την Πλ. Ελευθερίας επιβάρυνε ακόμα περισσότερο το πολύπαθο κέντρο, καθώς και καθυστέρηση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ κατά 10 λεπτά στο προορισμό τους. Κι έτσι βλέπουμε μια πλατεία να μετατρέπεται σε… πάρκινγκ μοτοσυκλετών!!!

Θα ήθελα λοιπόν να καταθέσω κάποιες προτάσεις για την μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη πόλη μας, ιεραρχημένες ως εξής:

- Άμεση δημιουργία χώρων στάθμευσης. Σε χώρους που είναι αναξιοποίητοι ή που μπορούν να διαμορφωθούν άμεσα. Βέβαια, όσοι χώροι και αν διαμορφωθούν, το πρόβλημα για το παρκάρισμα των περίπου 10.000 αυτοκινήτων της πόλης θα συνεχίσει να υφίσταται. Με την δημιουργία όμως και την αξιοποίηση κοινόχρηστων ή ακόμα και ιδιωτικών χώρων, το πρόβλημα θα μειωθεί.

- Η πρόσβαση των επισκεπτών στη τουριστική περιοχή των Καταρρακτών μέσο των λεωφορείων θα πρέπει να διευκολυνθεί. Ιδιαίτερα, θα ήταν ωφέλιμο να μην υπάρχει επιστροφή των απερχόμενων λεωφορείων στο κέντρο της πόλης. Για παράδειγμα, να εξευρεθεί περιφερειακή λύση. Δηλαδή μια διαδρομή «Καταρράκτες – Σιδ. Σταθμός – Δημαρχείο και έξοδος από τα φανάρια του Μεσημερίου».

- Επιτέλους, να δοθεί βαρύτητα στην ανάπτυξη ποδηλατοδρόμου στην πόλη με ασφαλείς διαδρομές. Θα δοθεί έτσι η ευκαιρία σε ανθρώπους όλων των ηλικιών να κινηθούνε μέσα στη πόλη με σύντομο, άνετο και ασφαλή τρόπο. Τα οφέλη αυτής της πρακτικής θα είναι τόσο οικονομικά, όσο και περιβαλλοντικά, με σημαντικές επιπτώσεις στην βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητάς μας.

- Απαραίτητη κρίνω και την αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος -και μη λειτουργούντος- Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, που μπορεί να συμβάλει σε μέγιστο βαθμό στην εκπαίδευση των μικρών μαθητών του Δήμου μας.

- Βελτίωση της οδοσήμανσης με την καθαρότητα και ευκρίνεια των πινακίδων.

Συμπερασματικά: Τρόποι υπάρχουν, αν όχι για να εξαλείψουμε το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, σίγουρα όμως για να το μειώσουμε. Το πρώτο βήμα θα ήταν να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου η Δημοτική Αρχή τόσο με τους πολίτες όσο και με τους φορείς της πόλης και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο για να εξευρεθεί η βέλτιστη λύση.

Δυστυχώς για την πόλη μας, η Δημοτική Αρχή είναι αδιάλλακτη και μυωπική. Με απαντήσεις του στυλ «άμα σας αρέσει» και του τύπου «μην μας ξαναψηφίσετε», η πόλη και ο Δήμος μας γενικότερα δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά.

Το μόνο που επιτυγχάνει η Δημοτική Αρχή είναι να «διυλίζει τον κώνωπα για… να μην φανεί η κάμηλος!».



Βαγγέλης Δ. Θωμάς






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)