Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Οι ψυχολογικές συνέπειες των εξαρτήσεων


Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας που υλοποιείται στα σχολεία τα στελέχη του
Κέντρου Κοινότητας ενημέρωσαν τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αριδαίας στις 6 κ 7


Μαίου και του Γυμνασίου Προμάχων στις 13 Μαίου για τις ψυχολογικές συνέπειες των

εξαρτήσεων. Οι μαθητές μελέτησαν τις ιστορίες 4 εφήβων όπου ο καθένας παρουσίαζε
μια από τις παρακάτω εξαρτήσεις τσιγάρο, αλκοόλ, διαδίκτυο, ναρκωτικά,
παρακολούθησαν σχετικά video και μέσα από τον διάλογο που ακολούθησε οι μαθητές
κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:
• Για να οδηγηθεί κάποιος έφηβος στην εξάρτηση βασικό ρόλο παίζει η
προσωπικότητα, το οικογενειακό περιβάλλον και η παρέα συνομηλίκων
• Η εξάρτηση επηρεάζει την ψυχική, σωματική υγεία, τις προσωπικές σχέσεις, τα
ενδιαφέροντα και την σχολική επίδοση.
Οι προτάσεις των μαθητών για την αντιμετώπιση των εξαρτήσεων ήταν σε επίπεδο
πρόληψης η αποδοχή του εαυτού, η καλή επικοινωνία με την οικογένεια, η κοινωνική ζωή
και η ενασχόληση με δραστηριότητες. Σε επίπεδο αντιμετώπισης η συνεργασία με
ειδικούς ψυχικής υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες δημοσίων φορέων, Κέντρα Ψυχικής
Υγείας και Κέντρα Απεξάρτησης.
Μέσα σε ένα κλίμα εξομολογητικής διάθεσης οι μαθητές μίλησαν για τις δικές τους
εξαρτήσεις. Υπάρχουν μαθητές που έχουν ξεκινήσει το κάπνισμα για να γίνουν αποδεκτοί
από την παρέα τους. Τα αγόρια κυρίως, καταναλώνουν αλκοόλ στους χορούς που
διοργανώνουν. Σημαντικό ρόλο παίζει κ η αποδοχή από το άλλο φύλο , μαθητές είπαν πως
σε περίπτωση απόρριψης καταφεύγουν για παρηγοριά στο αλκοόλ. Ανησυχητικό είναι το
γεγονός πως η γνώση των συνεπειών του τσιγάρου κ του αλκοόλ δεν αρκεί για να
διακόψουν την εξάρτησή τους και ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός πως η
επικοινωνία που έχουν με τους γονείς τους, δεν τους επιτρέπει να είναι ειλικρινείς μαζί
τους. Καταφεύγουν για συμβουλές και παρηγοριά στους φίλους τους.
Ο Γιώργος η Μαρία η Ελένη ο Νίκος (οι πρωταγωνιστές των ιστοριών που μελέτησαν οι
μαθητές) είναι εξαρτημένοι έφηβοι οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι τα δικά μας παιδιά,
τα αδέρφια ή οι φίλοι μας. Οι μαθητές τόνισαν πόσο σημαντική αλλά και δύσκολο να
επιτευχθεί, είναι η ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς. Η επικοινωνία θέλει χρόνο και
προσπάθεια και είναι μια διαδικασία από την οποία γονείς και παιδιά δεν πρέπει ποτέ να
παραιτηθούν.
Τέλος θα πρέπει να τονίσουμε πως η αλληλεπίδραση με τους μαθητές ήταν άκρως
ικανοποιητική, ο δυναμισμός και η ζωντάνια (χαρακτηριστικά της εφηβείας) χρωμάτισαν
τις παρουσιάσεις και μέσα από τη συζήτηση υπήρξε θετική ανατροφοδότηση σχετικά με

το θέμα των εξαρτήσεων.

Τα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας
Νατσιούλα Τριανταφυλλιά Κοινωνική Λειτουργός
Μαυρίδου Θεοδώρα – Ειρήνη Ψυχολόγος



 


ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΕΚΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ









Στο 1ο Γυμνάσιο Αριδαίας παρουσιάστηκε από την προϊσταμένη του Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας κ. Χατζηαβραμίδου Ευδοκία το θέμα : “Ανθρώπινα δικαιώματα Εκπαίδευση - Ετερότητα ”. Η παρουσίαση έγινε στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας και περιελάμβανε την προβολή powerpoint και σχετικού video. Ακολούθησε βιωματική εργασία μέσα από την οποία δόθηκε  η δυνατότητα στους  μαθητές να απαντήσουν σε μια ερώτηση σχετική με την συμπεριφορά που θα έδειχναν σε ένα αλλοδαπό και σε ένα Έλληνα συμμαθητή τους. Μέσα από αυτή την εργασία οι μαθητές εξέφρασαν την γνώμη τους σχετικά με  την ετερότητα . Η πλειοψηφία των μαθητών τρέφει αισθήματα συμπάθειας και αποδοχής ως προς τη διαφορετικότητα.
Η συμμετοχή στη θεματική εβδομάδα ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία και για την ομιλήτρια και για τους μαθητές γιατί υπήρξε ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων πάνω σε ένα καυτό θέμα που δεν έπαψε ποτέ να απασχολεί την ανθρωπότητα.
                                                                          Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας
                                                                                      Δήμου Αλμωπίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)