Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Βασιλική Ζιάμπρα: ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΣΧΟΛΕΙΑ



Στα πλαίσια του εκλογικού προγράμματος του συνδυασμού μας 'Η ΑΛΜΩΠΙΑ ΨΗΛΑ” στον άξονα για την Παιδεία, υπάρχει μέριμνα ωστε να προχωρήσουμε σε δημιουργία ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ κάτι που σήμερα γίνεται σε όλη την Ε.Ε. σε μεγάλο βαθμό.Το άρθρο αυτό δίνει μία πρώτη εικόνα για διαβούλευση και σκέψη επάνω στο σημαντικό αυτό ζήτημα.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ



Ειναι η μορφή ενέργειας με ελάχιστους εως μηδενικούς αέριους ή στερεούς και υγρούς ρύπους. Τέτοιας μορφής ενέργεια ειναι:

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (αιολική, ηλιακή (φωτοβολταικά), Υδροηλεκτρικά)

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας απο θερμοηλεκτρικά συστήματα με ταυτόχρονη την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των εκπομπών αερίων ρύπων ειναι επιτακτικά το ζητούμενο στην σύγχρονη περιβαντολογική τεχνολογία.

Οι ρυπαντές του αερα που γεννιούνται απο τα θερμοηλεκτρικά συστηματα ειναι το SO2, Nox, CO2, CO, το όζον (Ο3) και τα αιωρουμενα σωματιδια.

Τα παραγωμενα σωματίδια εχουν άμεση επίπτωση στην υγεία του ανθρώπου.

Παρακάτω παραθετουμε εναν πίνακα για να κατανοηθεί καλλίτερα η συγκριτική επίδραση των παραγόμενων ρύπων απο τις διάφορες μορφές ενέργειας σε γραμμαρια/KWH.
    Ρυποι          Αιολικη Ηλιακή   Υδροηλεκτρική Φ.Α   βιομάζα πετρελ. λιγνιτης

    CO2             - -                 - 1,10 1.182       10 58
   CO                - -                - - 170          6 60
   SO2                - -               - 0,002 0,90       0,80 0,80
   O3                 - -               - - -             -
   Nox                 - -               - 0,82 1,55      0,80 0,80
  Σωματιδια         - -                  - - 0,35       0,32 0,20



από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει σαφέστατη εικόνα για τους αέριους ρύπους και την ευθύνη των ρυπαντών..

Το ειδος της πράσινης ενέργειας που ενδείκνυται για την χώρα μας ειναι η ηλιακή ενέργεια και τα ηλιακά συστηματα (φωτοβολταικά), καθώς ο χρόνος ηλιοφάνειας ειναι μεγάλος καθ όλη την διάρκεια του ετους .

Απο το σύνολο των ηλιακών συστημάτων τα οποία ειναι:


  1. εστιακής γραμμής,
  2. κεντρικού δέκτη
  3. πιάτου εστιακού σημείου,
  4. φωτοβολταικά συστηματα,
  5. παθητικά ηλιακά συστηματα,

το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στο φωτοβολταικά συστήματα τα οποία εχουν πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με τα άλλα και τα λιγότερα προβλήματα.



ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΗΡΙΑ


Με τον Ν. 4602/2019 μετά απο οδηγία της Ε.Ε. , επιβάλλεται στην τοπική αυτοδοίκηση ά και ΄β βαθμού να ελαχιστοποιήσει εως να μηδενίσει τις ενεργειακές απώλειες στα Δημόσια κτήρια. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι κτήρια νοσοκομείων, σχολείων, παιδικών σταθμών και βρεφοκομείων, νηπιαγωγείων, δημαρχεία και κάθε μορφής δημοσια κτηρια πρέπει να βρούνε τρόπους ωστε οι ενεργειακές απώλειες να ειναι μηδενικές .Αυτό προυποθέτει απ ευθείας την χρήση πράσινης ενέργειας διότι κάθε άλλη μορφή ενέργειας εχει απώλειες όχι μονον κατανάλωσης αλλά και μεταφοράς της. Για παράδιγμα, η παραγωγή ηλεκτρικού ρευματος με την χρήση λιγνίτη εχει σημαντικότατες απώλειες απο την θέση παραγωγής εως την θέση κατανάλωσης λόγω τριβής κατα την μεταφορά, καθώς επίσης υπάρχουν και απώλειες με τον συντελεστή απόδοσης κάθε μηχανήματος κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας.Οι απώλειες αυτές ξεπερνάνε το 150% της αρχικής παραγώμενης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας..

Με την χρήση των ηλιακών συστημάτων , οι απώλειες λόγω μεταφοράς ειναι σχεδόν μηδενικές, καθώς μπορεί η παραγώμενη ενέργεια να μπεί κατ ευθείαν στην κατανάλωση.

Τα δημόσια σχολεία ειναι ενα πεδίο αναφοράς στο οποίο μπορεί να εφαρμοσθεί η παραγωγή ενέργειας με ηλιακά συστήματα . Η παραγώμενη ενέργεια μπορεί να αντικαταστάσει την καταναλούμενη απο το συμβατικό δίκτυο της ΔΕΗ για φωτισμό και ψύξη, και για ζεστό νερό. Επίσης για θέρμανση μπορεί να αντικαταστήσει το πετρέλαιο , με την τοποθέτησει αντλιών θερμότητος αντί για θερμαντικά σώματα νερού. Ενεργειακά η λειτουργία του κάθε σχολείου θα είναι αυτόνομή και με μηδενικό κόστος.

Η χρηματοδότηση των ενεργειακών παρεμβάσεων με ηλιακά συστήματα μπορεί να γίνει με πόρους της Ε.Ε. Μέσα απο το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών κτηρίων σε ενεργιακά σχολικά κτήρια που κατα κόρον δημιουργούνται και λειτουργούν στις χώρες της Ε.Ε.



Βασιλική Ζιάμπρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)