Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Γιάννης Σηφάκης στην σύσκεψη στο Λιποχώρι για την τάφρο 66 (& video)


 







Πολύ σοβαρό πρόβλημα προστασίας της ζωής και του περιβάλλοντος που απαιτεί λύσεις - Τι πρέπει να γίνει
Πολύ σημαντική η ενεργοποίηση της κοινωνίας και στην Πέλλα και στην Ημαθία.

Ο Γιάννης Σηφάκης είχε κάνει δύο κοινοβουλευτικές αναφορές στην Βουλή για το θέμα αυτό το 2017 και το 2018.
Πρότεινε την συγκρότηση  επιτροπής – φορέα  που πρέπει να συγκροτηθεί με φορείς από Πέλλα και Ημαθία ( Δήμων Σκύδρας , Νάουσας, Βέροιας, Προέδρων τοπικών διαμερισμάτων πλησίον της Τάφρου, πολιτιστικών συλλόγων και άλλων φορέων της κοινωνίας) η οποία πρέπει να διεκδικήσει:
1.    Χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αντιπλημμυρικών έργων ( εκβάθυνση κοίτης, διευθέτηση και ενίσχυση πρανών). Οι υπηρεσιακοί παράγοντες ενημέρωσαν ότι ήδη ολοκληρώνεται η μελέτη για σταδιακή επέμβαση σε όλο το μήκος της Τάφρου 66
2.    Αυστηροποίηση των ελέγχων από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας για να λειτουργούν οι βιολογικοί καθαρισμοί των μεταποιητικών βιομηχανιών φρούτων της περιοχής με τρόπο που να αντιστοιχεί στις ποσότητες των φρούτων που επεξεργάζονται.
3.    Την ταχύτερη δυνατή χρηματοδότηση του φράγματος του Αλμωπαίου ( προϋπολογισμού 118 εκατ. € + ΦΠΑ μαζί με τα κεντρικά δίκτυα) από το επόμενο πακέτο στήριξης από την ΕΕ που πέραν της αντιπλημμυρικής και αρδευτικής του σημασίας θα βοηθήσει και το περιβάλλον με το κλείσιμο πάρα πολλών γεωτρήσεων ( άνοδος της στάθμης του υδροφόρου ορίζοντα) αλλά και παροχέτευσης ποσότητας νερού στην τάφρο 66 για την μείωση του ρυπογόνου φορτίου και την αντιμετώπιση της όξυνσης του προβλήματος. Επισημαίνεται ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε η έγκριση περιβαλλοντικών όρων και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου μετά από ταλαιπωρία 30 ετών.
Αφού συνεχάρη την εθελοντική ομάδα κατοίκων Λιποχωρίου και τον πρόεδρο του Τ.Δ. για την πρωτοβουλία τους υπενθύμισε ακόμη τον αγώνα στον οποίο συμμετείχε με θετικά αποτελέσματα για να «κλείσει» η σήραγγα από την λίμνη Βεγορίτιδα ( το 2015) ούτως ώστε να μην πλημμυρίζει η τάφρος 66 ( όπως κινδύνευσε το 2014).
Η ανάπτυξη πρέπει να συμβαδίζει με την προστασία των κατοίκων και του περιβάλλοντος, αλλιώς δεν μπορεί να είναι δίκαιη και προς όφελος της κοινωνίας.
Επισυνάπτεται η αναφορά στην Βουλή ( 19.07.2018) των βουλευτών Γιάννη Σηφάκη ( Πέλλα) και Γιώργου Ουρσουζίδη ( Ημαθία) για την τάφρο 66 προς τον Υπουργό Γ. Σταθάκη και τον Αν. Υπουργό Σωκράτη Φάμελο

 

3 σχόλια:

  1. Γιαννη τι απαντάς για αυτά που σε κατηγορεί ο καρασμανης. Εάν έφτιαχνε το φραγμα ,δεν θα υπήρχε τάφρος 66.Περιμένω απαντηση

    http://aridaia-gegonota.blogspot.com/2019/04/blog-post_51.html?m=1

    http://aridaia-gegonota.blogspot.com/2019/05/blog-post_295.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το φράγμα του Αλμωπαίου 30 χρόνια κωλυσιεργούσαν τις μελέτες ( ο κ. Καρασμάνης είναι 25 χρόνια βουλευτής και έπεται συνέχεια με αυτή την θητεία..). Η περιβαλλοντική μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης ολοκληρώθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ.
      Στο τρέχον Κοινοτικό πλαίσιο στήριξης όλοι που έχουν μια άποψη γνωρίζουν ότι η Κομισιόν δεν χρηματοδοτεί νέα φράγματα. Κάνει χρηστικά τα φράγματα που υπάρχουν κατασκευάζοντας κεντρικά δίκτυα ή κάνει χρηστικά υφιστάμενα δίκτυα κατασκευάζοντας φράγματα. Στο επόμενο πλαίσιο στήριξης ελπίζουμε ( και πρέπει να διεκδικήσουμε) να χρηματοδοτεί και νέα φράγματα και να ενταχθεί το φράγμα του Αλμωπαίου. Από τα 438 εκατ. € του τρέχοντος κοινοτικού πλαισίου τα 258 εκατ. € ήταν χρωστούμενα και αποπλήρωσαν έργα που έγιναν πριν το 2014. Έμειναν 180 εκατ. € για νέα έργα που χρηματοδότησσαν περί τα 50 έργα πανελλαδικά. Με δεδομένο ότι το φράγμα του Αλμωπαίου έχει προϋπολογισμό 118 εκατ. € σύν ΦΠΑ,δηλαδή 146 εκατ. € δεν ήταν εφικτό να χρηματοδοτηθεί και δεν ήταν εξάλλου επιτρεπτό από την Κομισιόν επειδή είναι νέο φράγμα.
      Ας σταματήσει λοιπόν ο κ. Καρασμάνης την συνεχόμενη παραπληροφόρηση των πολιτών της Πέλλας ( όπως εξάλλου συνηθίζει να κάνει σε πολλά θέματα). Και δεν είναι και ο μόνος. Ανατρέξτε και σε δηλώσεις άλλων για το φράγμα για να βγάλετε ασφαλή συμπεράσματα. Ας συναισθανθεί τις ευθύνες του για το χάλι της Πέλλας ( τελευταία σε όλα) όταν ο ίδιος είναι ένα τέταρτο του αιώνα βουλευτής... Η συνέχιση των πελατειακών σχέσεων με τις προσωπικές εξυπηρετήσεις που έχει εκλέξει έναν βουλευτή 10 συνεχόμενες φορές και ένα άλλον 8 συνεχόμενες φορές ( την ίδια ώρα που η Πέλλα βουλιάζει) δεν αθωώνει κανέναν...

      Διαγραφή
  2. Γιάννη,εσυ τα λες, εγώ σε πιστεύω, όμως σε διαψεύδουν τα ιδια τα έγραφα του υπουργείου, οτι το έργο μπορει να χρηματοδοτηθεί,αρκεί να είναι φιλοπεριβαλλοντικο, που είναι τάφρος 66,να έχει συμπληρωματικοτητα...ολες οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί επί υπουργίας του,εκκρεμούσε μόνο η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που έπρεπε να γίνουν το πρώτο τρίμηνο του 2015 και κάνανε εξαιτίας της αδράνειας σας,όπως λέει ο καρασμανης 3,5 χρονια.Εγω Γιαννη είμαι μαζί σου, αλλά ο καρασμανης μιλάει με χαρτιά δικα σας,επί της δική σας κυβέρνησης. Διαβασε αυτο το λινκ.Τι απαντάς σε αυτά που λέει ο καρασμανης;

    https://www.facebook.com/NDkarasmanis/posts/2048341761955409 

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)