Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

"Εμπρός Πίσω" που θα 'λεγε κι ο Κατακουζινός: Με διαγωγή κοσμία, κοσμιωτάτη και επίμεμπτη τα απολυτήρια – Επανέρχεται διάταγμα του ’79

eurokinissiΤο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σήμερα, Τετάρτη σε διαβούλευση επαναφέρει τη διαγωγή στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «όπως ίσχυε αδιάληπτα έως το 2017». Αυτό σημαίνει ότι στα απολυτήρια των μαθητών θα αναγράφεται διαγωγή κοσμία, κοσμιωτάτη και επίμεμπτη.


Υπενθυμίζεται πως το 2017 ο τότε υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου έκανε δεκτό αίτημα 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για κατάργηση της αξιολόγησης της διαγωγής των μαθητών.

Οι βουλευτές με ερώτησή τους υπενθύμιζαν ότι με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 104 του 1979, η διαγωγή ενός μαθητή, όταν παρεκκλίνει «από την προσήκουσα», μπορεί να χαρακτηριστεί (αντί της «κοσμιωτάτης») «κοσμία» και (ακόμη χειρότερα) «επίμεμπτη». Το μέτρο, όπως σημείωναν οι βουλευτές, «χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, την πολιτική δράση τους, τη θρησκεία, το χρώμα τους κ.λπ. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς και νυν βουλευτές έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με τον χαρακτηρισμό της διαγωγής τους ως κοσμίας».

Οι αλλαγές που έγιναν το 2018
Με υπουργική απόφαση τον Ιανουάριο του 2018 οι χαρακτηρισμοί άλλαξαν και δεν αναγράφονταν στους τίτλους σπουδών.

Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο Άρθρο 32:

1. Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών, που εκδηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο εντός ή εκτός του σχολείου με πράξεις ή παραλείψεις, συνιστά τη διαγωγή τους.

2. Η διαγωγή περιλαμβάνεται μεταξύ των στοιχείων της μαθητικής κατάστασης των μαθητών/τριών που φοιτούν κάθε έτος στο Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Λύκειο, στα Γυμνάσια ΕΑΕ, στα Λύκεια ΕΑΕ, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και ελέγχεται, χαρακτηρίζεται και καταχωρίζεται στα οικεία βιβλία, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.

3. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή, όπως αυτοί ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και το Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής (σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 30). Κάθε πράξη ή παράλειψη που έρχεται σε αντίθεση με αυτούς αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με παιδαγωγικά μέσα.

4. Η διαγωγή κάθε μαθητή/τριας χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή» ως εξής:

α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής.

β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής.

γ) «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

(Με πληροφορίες από news247.gr)
Αναρτήθηκε από: altsantiri.gr

2 σχόλια:

  1. https://uploads.disquscdn.com/images/2439d14712174097b66da46592d5c5a589bb5e47fb9ec202231bee11f40d9162.jpg
    Αχααααααααααααααααααααα Τι ζώα ψηφίσατε ρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΔΑΚΕ καταγγέλλει ως «ανακόλουθη» τη συμπεριφορά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
    Κατώτερη των περιστάσεων!!!
    Τι ψηφίσατε ρε ζώα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)