Παρασκευή 22 Μαΐου 2020

Ο Μακεδονοκτόνος Καπετάν Γαρέφης και οι Γκρεκομάνοι




        










 Γράφει ο Τραϊανός Πασόης



 Στο χωριό μου, το Πόζαρ, έχουν στήσει ένα άγαλμα του «Μακεδονομάχου» Καπετάν Γαρέφη. Όταν πηγαίναμε στο δημοτικό, οι δάσκαλοι μας μιλούσαν γι αυτόν και μας πήγαιναν στο άγαλμα να καταθέσουμε στεφάνι.
Οι μεγαλύτεροι, όμως, τον αποκαλούσαν «κλεφτοκοτά». Εμείς ρωτούσαμε, γιατί τον αποκαλούν κλεφτοκοτά, ενώ εμείς σαν σχολείο τον τιμούσαμε? Οι γονείς μας απέφευγαν να μας πουν την αλήθεια, γιατί φοβούνταν, ότι εμείς από παιδική αφέλεια θα το λέγαμε στο δάσκαλο ή τον παπά και θα είχαν μπελάδες. Εκείνη την εποχή ο παπάς κι ο δάσκαλος ήταν το μάτι του καθεστώτος στο χωριό. Μόνο όταν μεγαλώσαμε, μάθαμε την αλήθεια.
         Ο Γαρέφης κατάγονταν από τις Μηλιές του Βόλου. Ήταν μισθοφόρος του  αξιωματικού του ελλαδικού στρατού Κωνσταντίνου Μαζαράκη. Ήρθαν στη Μακεδονία για να δολοφονούν και να τρομοκρατούν τους σχισματικούς και τους «Κομιτατζήδες» και να εκβιάζουν τα χωριά να επανέλθουν στην «ορθοδοξία».
Ο Γαρέφης παρουσιάζεται από πολλούς ως Σαρακατσάνος. Η οικογένεια του παππού του ήταν Σουλιώτικη και μετανάστευσε στην περιοχή του Βόλου μετά το 1803, όπως και όλοι οι Σουλιώτες καταδιωγμένοι από τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Οι Σουλιώτες ήταν ορεσίβιοι Αλβανοί Ορθόδοξοι και κυρίως οι άντρες, λόγω ορθοδοξίας, ήξεραν και έγραφαν στα ελληνικά. Βασικό τους χαρακτηριστικό ήταν οι πολεμικές τους ικανότητες και η χρήση των όπλων για επιδρομές και ληστείες στα γύρω πεδινά χωριά. Ο πιθανότατα Αλβανός (Αρβανίτης) Γαρέφης έλεγε ότι είναι Σαρακατσάνος, διότι στα ορεινά της περιοχής όπου είχε λημεριάσει, υπήρχαν πολλοί Σαρακατσάνοι. Οι Σαρακατσάνοι, όμως, δεν είναι επιθετικοί κι αυταρχικοί, όπως ήταν ο Γαρέφης.
Όπως γράφει στα απομνημονεύματά του ο Μαζαράκης, μετά την αποβίβασή τους σε παραλία της Λεπτοκαρυάς Κατερίνης, ανέβηκαν στα Πιέρια όρη. Κατευθύνθηκαν προς την Βέροια. Πριν φτάσουν στη μονή Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, που βρίσκεται ανάμεσα στην Κόκοβα (Πολύδενδρο) και το Κούτλες (Βεργίνα), συνάντησαν σκόρπιες καλύβες υλοτόμων και παραγωγών ξυλοκάρβουνου.
 Γράφει ο Μαζαράκης:
«Έπρεπε να εκλείψουν, να τρομοκρατηθούν…».
Για να δικαιολογήσει την τιμωρία αυτών των άοπλων και αθώων ξυλοκόπων, γράφει ότι
«… αποτελούν το δίκτυον επικοινωνίας μεταξύ Μακεδονίας και Ελλάδος, εξ ης μετέφερον κρυφίως όπλα γκρα οπλίζοντες τους βουλγαρίζοντας σχισματικούς. […] Περικυκλώνομεν τας (πλησιεστέρας τρεις) καλύβας και συλλαμβάνομεν δεκατρείς, με μορφάς απαισίας». Δηλαδή, έπιασαν 13 ξυλοκάπους στην τύχη. Προχώρησαν προς βορρά, «…με τους αιχμαλώτους εις το μέσον δεμένους ανα δύο…» και έφτασαν στον Αλιάκμονα. «Διαβαίνομεν τον ποταμόν δια του περάματος. Αφήκαμεν με τον Σπυρομίλιον εις τον Γαρέφην να αποφασίση με τον τελευταίον δρόμον της σχεδίας, η οποία εσύρετο με σχοινί από της μιας όχθης εις την άλλην. Ο Κώστας Γαρέφης δεν εδίστασε τι έπρεπε να κάμη. Είχομεν ήδη προχωρήσει πολύ και ταχέως, διότι εξημέρωνεν, ίνα απομακρυνθώμεν από το μέρος εκείνο της διαβάσεως, όπου ασφαλώς θα επανήρχοντο οι Τούρκοι, ότε ο Κώστας Γαρέφης ασθμαίνων μας φθάνει λέγων: «Η δουλειά τελείωσε, η τελευταία βαρκαδιά πνίγηκε» […] Από ημερών, αφ’ ης εγκαταλείψαμεν τον Αλιάκμονα, διάφορα πτώματα ενεφανίσθησαν εις τας εκβολάς του».
Ο Γαρέφης τους έριξε με δεμένα τα χέρια στα βαθιά νερά του Αλιάκμονα, με φυσικό επόμενο να πνιγούν όλοι.
Δυο εβδομάδες μετά την αποβίβασή τους στην Λεπτοκαρυά Κατερίνης (28-4-1905) και συγκριμένα στις 13-5-1903, γράφει ο Μαζαράκης, «την αποπομπήν του Μπάμπαλη και την λιποταξίαν πέντε ιδικών μου και έξι του Σπυρομίλιου… Εσκέφθην να τους αντικαταστήσω δι’ εντοπίων, αποστέλων τον Κώσταν Γαρέφην μέχρις Ολύμπου δια να στρατολογήσει εκ των ορεινών. […] Ελθόντες μετά καιρόν εύρον εμέ και εντάχθησαν υπ’ εμέ, […] Πολλοί τούτων υπήρξαν λησταί, ωραίοι και μεγλόσωμοι, […] τους εσυνήθισα εις την πειθαρχίαν και ήδη τον μισθόν τους τον ελάμβανον ανα δεκαήμερον, ως και οι λοιποί στρατιώται, δυόμισυ λίρας τουρκικάς και τέσσαρας έως πέντε οι δύο αρχηγοί των…».
Ληστές δεν ήταν μόνο εκείνοι που στρατολόγησε ο Γαρέφης στη Μακεδονία, αλλά και πολλοί από εκείνους που ήρθαν από την Ελλάδα. Ήταν ληστές, εγκληματίες και φυγόδικοι από την τουρκοκρατούμενη Κρήτη και αργόσχολοι που ήρθαν μόνο για τον μισθό. Ήταν άνθρωποι του υποκόσμου. Όσοι εκ των υστέρων κατάλαβαν, ότι δεν ήρθαν να καταδιώξουν «αιμοσταγείς Βούλγαρους Κομιτατζήδες», αλλά αθώους Μακεδόνες χωρικούς, έφυγαν και γύρισαν στην πατρίδα τους. Δεν ήταν τυχαίο, λοιπόν, που οι παλιοί Ποζαρίτες αποκαλούσαν τον Γαρέφη κλεφτοκοτά. Οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του ελλαδικού στρατού που ήρθαν στη Μακεδονία, ήταν οι πιο εκφασισμένοι από τους αξιωματικούς. Αλλιώς δεν θα μπορούσαν να δολοφονούν και τρομοκρατούν αθώους χωρικούς.
Ο Γαρέφης ορίστηκε από τον Μαζαράκη αρχηγός των ελληνικών συμμοριών στην επαρχία μας την Αλμωπία και την προς βορρά επαρχία Μοριόβου. Σ΄αυτές τις επαρχίες, όπως και στις γύρω, δεν υπήρχε ούτε ένα ελληνόφωνο χωριό για να το προστατεύσουν. Οι πατριαρχικοί, που λένε ότι διώκονταν από τους Εξαρχικούς, δεν διώχθηκαν ποτέ και μάλιστα είχαν άριστες σχέσεις μεταξύ τους. Όταν στο χωριό υπήρχε πατριαρχικός παπάς, πήγαιναν στην ίδια εκκλησία και οι σχισματικοί. Όταν ο παπάς ήταν σχισματικός, πήγαιναν στην εκκλησία του και οι πατριαρχικοί. Όταν υπήρχαν δυο παπάδες, πήγαιναν σε διαφορετικές εκκλησίες, αλλά σε γάμους, κηδείες, πανηγύρια, τους χορούς κάθε Κυριακή στην πλατεία του χωριού πήγαιναν όλοι μαζί. Δεν υπήρχε μεταξύ τους ούτε συγκρούσεις, ούτε προστριβές, ούτε καν έχθρα. Κάποια έχθρα και συγκρούσεις παρουσίαζαν στην κοινή γνώμη της Ελλάδας οι μητροπολίτες και οι σοβινιστές, για να προκαλέσουν εισβολή τρομοκρατικών συμμοριών στη Μακεδονία. Οι ίδιοι οι χωρικοί στην πλειοψηφία τους δεν ήθελαν ούτε το αμαρτωλό πατριαρχείο, ούτε την ελεγχόμενη από τους Βουλγάρους Εξαρχία. Πολλοί παρέμεναν στο πατριαρχείο, διότι δεν ήθελαν να πάνε από το ένα κακό στο άλλο. Έτσι, ο Γαρέφης ήρθε στην περιοχή μας, με μοναδικό σκοπό να δολοφονήσει επιφανείς επαναστάτες Μακεδόνες, αλλά και απλούς χωρικούς, για να τρομοκρατηθούν και να επιστρέψουν στο αμαρτωλό πατριαρχείο.
Για το πρώτο έγκλημα του Γαρέφη, τη δολοφονία 13 αθώων ξυλοκόπων, έγραψε ο επικεφαλής του Κ.Μαζαράκης. Στη συνέχεια ο Γαρέφης αποσχίστηκε και κανένας δεν έγραψε για τα εγκλήματά του σε Αλμωπία και Μορίοβο. Ο ίδιος εκτός του ότι ήταν αμόρφωτος, σκοτώθηκε νωρίς και δεν πρόλαβε να γράψει κάτι για τα κατορθώματά του. Κάτι έγραψαν μόνο για την τελευταία ενέργειά του, όπου και σκοτώθηκε.
Το προξενείο της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη έγραψε στην έκθεσή του (αρ. 419/ 12-8-1906), ότι «…έλαβε χώραν παρά το Μπάχοβον του Καζά Βοδενών συμπλοκή μεταξύ του υπο τον οπλαρχηγόν Κώσταν Γαρέφην ελληνομακεδονικού σώματος και των ηνωμένων βουλγαρικών συμμοριών Καρατάσου εξ Οστρόβου, Λούκα και Τσότσου εκ Μπαχόβου».
Ο Καραβίτης, που είχε συνεργασία με τον Γαρέφη και που έκαψε το μισό Πόζαρ και σκότωσε 17 Ποζαρίτες, μόνο και μόνο επειδή δεν πειθάρχησαν στις εντολές τους να επιστρέψουν στο αμαρτωλό πατριαρχείο τους , γράφει στα απομνημονεύματά του για δολοπλοκία που έστησε ο Γαρέφης με τον αρχιτσέλιγκα της Περιοχής Καραφιλιά. Γράφει ότι,
«Όταν αντελήφθη ο Γαρέφης ότι ο τσέλιγκας κρύπτει και αυτόν και τους Κομιτατζήδες, τον ανάγκασε να ομολογήση και να σκεφθούν μαζί τι σχέδιο να κάμουν, ούτως ώστε να μη σωθή κανείς Κομιτατζής, διότι θα διέτρεχε κίνδυνο ολόκληρο το τσελιγκάτο. Τι να κάμουν οι δυστυχείς Σαρακατσαναίοι, που είναι εκτεθειμένοι εις την διάθεση παντός κακοποιού και αυτοί και οι περιουσίες τους? […] Απεφασίσθη, λοιπόν, να αδειάσει το καλύβι του ο τσέλιγκας, να ψήση μια στέρφα και να καλέση τους κομιτατζήδες εκεί να φάγουν και να πιούν».
Ο συμπατριώτης του Γαρέφη Κ. Λιάπης γράφει στο βιβλίο του (Μορφές της Μαγνησίας, Κ.Γαρέφης, Βόλος 1973):
«Στη μια [καλύβα] βρίσκονταν οι δυο περιβόητοι αρχηγοί, οι Γραμματικοί τους, ο ταμίας Τζόλης, ο γερο-Ρίστο  Βέσκος κι ίσως κι ο γιός του Τσότσος, στην άλλη οι λιγοστοί άντρες του Τσότσου που, μερακλωμένοι, τραγουδούσαν “ηρωικά” δημοτικά της πατρίδας τους και το τραγούδι που εξυμνούσε τα “κατορθώματα” του Καρατάσου».
Ο αρχιτσέλιγκας Καραφιλιάς, όταν πια είχε ομαλοποιηθεί η κατάσταση, αποκάλυψε σε Μπαχοβίτες και Τσαρνεσοβίτες φίλους του, τι είχε συμβεί. Ο Γαρέφης, εκτός του ότι είχε απειλήσει «ηρωικά» με καταστροφή όλο το τσελιγκάτο, κράτησε αιχμάλωτο τον μικρότερο αδερφό του αρχιτσέλιγκα και τον είχε δεμένο σε μια οξιά. Έτσι ο αρχιτσέλιγκας αναγκάστηκε να πειθαρχήσει στις εντολές του. Ο Καραφιλιάς αποκάλυψε το σύνθημα Γκρόζντε (σταφύλι) και το παρασύνθημα λουμπενίτσα (καρπούζι) και ετοίμασε το γεύμα. Έβαλε τους οπλαρχηγούς στη μεριά που του είχε υποδείξει ο Γαρέφης και στην άλλη κάθισε ο ίδιος, ο πατέρας του Τσότσου, και ο ταμίας Τζόλε. Άγνωστο πως, στο Μακεδονικό Κομιτάτο έφτασε η πληροφορία της παγίδας που είχε στηθεί. Ένας αγγελιοφόρος στάλθηκε από το Τσάκονι για να ειδοποιήσει τον Τσότσο. Αυτός, καθώς εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν πινακίδες στους δρόμου, μπερδεύτηκε και πήγε πρώτα στο Τσαρνέσοβο. Μέχρι να φτάσει στο Μπάοβο, η ζημιά είχε γίνει.
Ο Γαρέφης, γνωρίζοντας το σύνθημα και το παρασύνθημα, πλησίασε την καλύβα των αρχηγών ανενόχλητος και τους αιφνιδίασε. Ο συνοδός του καταπιάστηκε με τον αφοπλισμό και εξουδετέρωση του αιφνιδιασμένου σκοπού της εισόδου και ο Γαρέφης  μπήκε κι άρχισε να πυροβολεί τους ανύποπτους Μακεδόνες. Πυροβόλησε τον Καρατάσο στο πρόσωπο, τραυμάτισε βαριά τον Λούκα και ελαφρότερα στον μηρό τον Τσότσο. Ο πατέρας του Τσότσου, που θα ήταν το επόμενο θύμα, εντωμεταξύ πρόλαβε να αρπάξει το όπλο του, που ήταν ακουμπισμένο πίσω του και καθώς ήταν καθιστός, πυροβόλησε τον Γαρέφη στην κοιλιά. Ο Καρατάσος πέθανε ακαριαία ενώ ο Λούκα δυο μέρες αργότερα. Ο Γαρέφης μεταφέρθηκε σε κάποια καλύβα ενός τσέλιγκα προς το Καϊμακτσαλάν και ειδοποιήθηκε γιατρός από την Μπίτολα. Μέχρι να φτάσει εκείνος δυό μέρες μετά, ο Γαρέφης είχε πεθάνει. Τον έθαψαν κάπου στην Γκραντέσνιτσα του Μοριόβου. Η εντολή του Γαρέφη προς τον αρχιτσέλιγκα Καραφιλιά ήταν να βάλει τους άντρες του Τσότσου στην διπλανή καλύβα. Ο Καραφιλιάς, όμως, είχε φιλίες μ΄εκείνους, καθώς κάποιοι ήταν βοσκοί και υλοτόμοι και πήγαινε συχνά στα δυο χωριά από τα οποία κατάγονταν εκείνοι για προμήθειες, πώληση προϊόντων, τους χορούς των Κυριακών κλπ. Δεν άντεχε να τους εκθέσει στον κίνδυνο να σκοτωθούν. Έτσι, σκέφτηκε και τους έβαλε σε μια άλλη καλύβα και στην καλύβα που του είχαν υποδείξει, άναψε μια φωτιά, για να φαίνεται ότι μέσα είναι οι Κομίτες φίλοι του. Οι άντρες της συμμορίας του Γαρέφη που τον ακολούθησαν σε μικρή απόσταση, άρχισαν να πυροβολούν την καλύβα, που ήταν φτιαγμένη με φτέρες. Το πρωί οι τσέλιγκες βρήκαν τις καρδάρες και τα ταψιά στα οποία έφτιαχναν το τυρί, κατατρυπημένες από σφαίρες. Οι Μπαοβίτες και Τσαρνεσοβίτες φίλοι τους, όμως, είχαν σωθεί. Μετά εκείνο το τραγικό συμβάν, ο Καραφιλιάς μάζεψε το τσελιγκάτο του, έφυγε και δεν ξαναγύρισε. Ούτε καν σταμάτησε κάπου αλλού στην Μακεδονία, αλλά πήγε στα μέρη της Αλβανίας.

Οι Γκρεκομάνοι Μακεδόνες Έλληνες.
Τα δυο χωριά, όπου διαδραματίστηκε η αλληλοεξόντωση, βρέθηκαν σε μια απρόσμενη και πολύ δύσκολη θέση. Η ελληνικές συμμορίες έμπαιναν ακόμα και σε χωριά, που δεν είχαν δώσει κάποιο δικαίωμα και δολοφονούσαν και πυρπολούσαν, αδιακρίτως και χωρίς να ξεχωρίζουν πατριαρχικούς και σχισματικούς. Παράδειγμα το Πόζαρ, που το πυρπόλησαν και σκότωσαν 17 Ποζαρίτες, επειδή δεν είχε πειθαρχήσει στην εντολή τους να ενταχθούν στο αμαρτωλό τους πατριαρχείο. Στην περίπτωσή μας, όμως, εξοντώθηκε ο αρχηγός της ελληνικής συμμορίας στο βουνό του Τσαρνέσοβο (στη θέση Μπογκντάνιτσα) και αποκαλύφθηκε ότι υπάρχει εκεί ενεργό σώμα Κομιτών, με αρχηγό από το Μπάοβο. Η βαριά τιμωρία ήταν σίγουρη.
Ο Καπετάν Τσότσος, όπως και οι άντρες του σώματός του, βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση. Ήταν ορατός ο κίνδυνος να σκοτωθούν συγχωριανοί τους και να καταστραφούν περιουσίες και ασφαλώς θα τους καταλογίζονταν υπαιτιότητα. Η απλή δήλωση πίστης στον πατριαρχικό μητροπολίτη δεν φαινόταν ικανή να τους σώσει, αλλά μάλλον θα θεωρούνταν και υποκριτική. Έτσι πήραν μια πολύ τολμηρή και επώδυνη γι αυτούς  απόφαση. Εκτός του ότι δήλωσαν πίστη στον μητροπολίτη, του δήλωσαν ότι εντάσσονται στα ελληνικά σώματα και στο εξής θα εργάζονται για τον «Ελληνισμό». Έβαλαν την σωτηρία των δυο χωριών τους πάνω από την αξιοπρέπεια, τον αυτοσεβασμό και τα πιστεύω τους. Το ένστικτο της επιβίωσης είναι πιο ισχυρό από την αξιοπρέπεια και τα πιστεύω. Έτσι από αυτονομιστές Μακεδόνες Κομίτες ή «Βούλγαροι Κομιτατζίδες», όπως τους έλεγαν, έγιναν «Έλληνες Μακεδονομάχοι».
Οι Μακεδόνες τους συνεργάτες του πατριαρχείου και τους οπαδούς του τους έλεγαν Γκρεκομάνους, που στα Ελληνικά είναι Ελληνομανείς ή Ελληνόφιλοι. Έτσι η πλειοψηφία αυτών των δυο χωριών έγιναν Γκρεκομάνοι. Κάποιοι Γκρεκομάνοι υπήρχαν στα περισσότερα Μακεδονικά χωριά. Μετά την προσάρτηση της μισής Μακεδονίας από την Ελλάδα, οι περισσότεροι Μακεδόνας άρχισαν να δηλώνουν Έλληνες, δηλαδή έγιναν Γκρεκομάνοι. Όσοι τολμούσαν να μην υποκύψουν στον νέο δυνάστη, δολοφονούνταν, εξορίζονταν, εξαναγκάζονταν σε μετανάστευση ή υφίσταντο μεγάλες διώξεις. Η τρομοκρατία τους έκανε σχεδόν όλους Έλληνες. Σε ακόμη χειρότερη θέση βρέθηκαν οι Μακεδόνες αυτονομιστές που αναγκάσθηκαν να μεταναστεύσουν  στην Σερβία ή την Βουλγαρία. Έγιναν Σερβομάνοι ή Βουλγαρομάνοι, για να επιβιώσουν. Αυτές οι δυο χώρες είχαν αυταρχικά καθεστώτα και δεν ήθελαν να ακούσουν για Μακεδόνες, όπως και η Ελλάδα. Όταν άλλαξε καθεστώς στη Σερβία το 1945, οι Μακεδόνες αυτοπροσδιορίστηκαν ως Μακεδονικό έθνος.  
Το Κ.Κ.Σερβίας τήρησε τις αρχές του και τους αναγνώρισε. Το Κ.Κ.Ελλάδας, όχι μόνο σταμάτησε να υποστηρίζει την θέση του για «Ενιαία και Ανεξάρτητη Μακεδονία», αλλά αναθεώρησε και την απόφασή του για αναγνώριση του Μακεδονικού έθνους.
Μετά την προσάρτηση της μισής Μακεδονίας στην Ελλάδα, το καθεστώς των Αθηνών για να τιμήσει τον δολοφόνο Γαρέφη, επέβαλε το όνομά του στο Τσαρνέσοβο και έστησε άγαλμά του στο χωριό, όπως και στο Πόζαρ, που έχει 17 δολοφονημένους από συναδέλφους του Γαρέφη. Στο Μπάοβο επέβαλαν το όνομα Πρόμαχοι, επειδή προηγείται σε Γκρεκομανισμό και πίστη στο αμαρτωλό πατριαρχείο από τα άλλα χωριά της επαρχίας. Επιπλέον, οι Αρχές έφτιαξαν ένα άγαλμα του Καπετάν Τσότσου και επιχείρησαν να το στήσουν στο Μπάοβο. Οι εξ αρχής, όμως, πιστοί στο πατριαρχείο διαμαρτυρήθηκαν, γιατί δεν ήθελαν να τιμάται ως Μακεδονομάχος ένας πρώην Κομίτης. Έτσι το άγαλμα στήθηκε στο πάρκο Καταρρακτών Έδεσσας. Κάποιοι Μακεδόνες, μη γνωρίζοντας όλη την αλήθεια, προκαλούσαν σ’ αυτό συχνά ζημιές.
Ο Καπετάν Τσότσος και οι Κομίτες άντρες του σώματός του δικαιούνται μεγάλων τιμών και δόξας, όχι μόνο από τους συγχωριανούς του Μπαοβίτες, αλλά και απ΄όλους τους Μακεδόνες της επαρχίας. Για να συνεργάζονται μαζί του τα κορυφαία στελέχη του Μακεδονικού απελευθερωτικού κινήματος Καρατάσο και Λούκα, σημαίνει ότι ήταν πολύ σημαντικό στέλεχός του.
Πρέπει να αποδίδονται σ΄αυτούς μεγάλες τιμές και δόξα:
Α. Για την συμμετοχή τους στον απελευθερωτικό αγώνα της Μακεδονίας.
Β. Για την σωτηρία των δυο χωριών από δολοφονίες και καταστροφές με την τολμηρή και επώδυνη προσχώρησή τους στον Γκρεκομανισμό.

         Μάης 2020       Τραϊανός Πασόης














35 σχόλια:

  1. Αυτό το άρθρο πρέπει να το πάρει ο σημερινός δήμαρχος Αλμωπίας, που είναι μπαχοβίτης και ο προηγούμενος που είναι γαρεφιώτης και να το θέσουν υπόψιν του Δημοτικού Συμβουλίου και των τοπικών συμβουλίων του Γαρεφίου, του Μπαχόβου και του Λουτρακίου. Να συζητηθεί μαζί με τις μέχρι τώρα γνωστές απόψεις και να αποφανθούν τι πρέπει να κάνουν. Είναι θλιβερό να τιμάται ένας δολοφόνος των προγόνων μας και όχι οι Μακεδόνες αγωνιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να ενημερωθούν και να ρωτηθούν και οι πολιτιστικοί σύλλογοι, που κάνουν εκδηλώσεις για τον γαρέφη.

      Διαγραφή
  2. Πασόη σε καταγγέλω για διατάραξη κοινής ησυχίας. Καλά κοιμόταν ο κόσμος κι έβλεπε ένα ωραίο όνειρο. Τους ρώτησες αν θέλουν να ξυπνήσουν? Τι ήθελες και μας τα χάλασες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. απο το βιβλιο ιστοριας των Σκοπιων ταδιαβασες τραπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Μαζαράκης κι ο Καραβίτης δεν κατάγονται από τα Σκόπια. Ούτε οι Ποζαρίτες, Μπαοβίτες και Τσαρνεσοβίτες γέροντες που μου έδωσαν πληροφορίες για τα γεγονότα.

      Διαγραφή
  4. H ιστορία γραμμενη απο εναν νεοκομιτατζή με βουλγαρικη συνειδηση.Κάποιοι πρεπει να τον μαζεψουν, η προπαγανδα του ειναι καταπτυστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν η Ελλάδα δεν είχε υπογράψει διεθνείς συμβάσεις για τα Θεμελιώδη Ανθρώπινα Δικαιώματα, θα με είχαν μαζέψει εδώ και πολύ καιρό. Δυστυχώς για εσάς τους ακροδεξιούς ρατσιστές δεν έχουμε κι ούτε πρόκειται να έχουμε ποτέ, λόγω Ε.Ε. δικτατορία. Κάποτε δολοφονούσατε Μακεδόνες που σήκωναν κεφάλι, τους βάζατε φυλακή, εξορία ή διώξιμο από την γη τους. Τώρα μπορούμε να μιλήσουμε χωρίς συνέπειες. Η συνείδηση που είχαν και έχουν οι Μακεδόνες είναι Μακεδονική.

      Διαγραφή
    2. με ποιο δικαίωμα μιλάς για Μακεδόνες? εμείς είμαστε οι Μακεδόνες και έχουμε ελληνική συνείδηση. Εσύ είσαι σλαυικής συνείδησης πολίτης του γεωγραφικού χώρου της Μακεδονίας. Με το ουράνιο τόξο είδαμε πόσοι είστε..ανύπαρκτοι και μη Έλληνες. Οπότε τι μας ζαλίζεις με όσα λες? Όλοι οι μη Έλληνες της ευρύτερης περιοχής τα ίδια λέτε γιατί απλά χάσατε. Η Μακεδονία είναι όπως ξέρεις μόνο Ελληνική από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Επειδή μένεις στο γεωγραφικό χώρο αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει άλλη συνείδηση από την πλειοψηφία. Γιατί δεν αποχωρείς να ζήσεις με αυτούς που νιώθεις άνετα? Στα σκόπια ή στην βουλγαρία. Μπορείς ακόμα και στα πρώην κομμουνιστικά κράτη της Αν.Ευρώπης όπου πολλοί προδότες κατέφυγαν μετά τον συμμοριτοπόλεμο. Είδες πόσες δυνατότητες σου δίνω. Τα μπογαλάκια σου λοιπόν και σε άλλη παραλία να παίξεις..

      Διαγραφή
    3. Η έννοια συνείδηση είναι η σύνθετη λέξη του συν και του είδηση. Οι ειδήσεις, επομένως, που σου διοχετεύουν στο σχολείο, την εκκλησία, το στρατό κλπ. σου δημιουργούν την συν-είδηση. Οι ειδήσεις με τις οποίες βομβαρδίζονται οι Νεο-έλληνες, δημιουργούν την συνείδησή τους. Οι άλλες, οι πραγματικές ειδήσεις, ήταν απαγορευμένες και επικίνδυνες για δολοφονίες, φυλακίσεις, εξορίες κλπ. Και πρόσεχε τι λες. Ο επόμενος Μακεδόνας, που θα εκδιωχθεί από την πατρίδα του, ίσως θα είναι η αρχή του τέλους σας.

      Διαγραφή
    4. Η Ελληνική Δημοκρατία είναι ένας πολύ ευρύχωρος και πολιτισμένος αστικός χώρος. Μπορεί και ανέχεται ακόμη και ιστορικούς παραχαράκτες όπως του λόγου σου, που με ευκολία μεταφράζουν τα ιστορικά δεδομένα όπως τους βολεύει.
      Είναι τιμή μας πλέον που μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς, λόγω της απόλυτης υπεροπλίας μας απέναντι σας σε κάθε σημείο. Έχετε περιέλθει πλέον για την Ελλάδα στην κατάσταση του ''ασήμαντου κινδύνου'' defacto.
      Αυτή η παντελής έλλειψη ανασφάλειας από την πλευρά των Ελλήνων είναι και ο λόγος που φωνές σαν τη δική σου, προστατεύονται στα όρια της δημοκρατίας μας. Δεν είναι οι διεθνείς συνθήκες που φοβόμαστε, μην είσαι αφελής. Η Ελλάδα και κάθε χώρα μπορεί να γράψει στα παλιά της τα παπούτσια τις διεθνείς συνθήκες αν αισθανθεί ανασφαλής.
      Μιλώντας για δημοκρατικές μεθόδους όμως...για ανάφερε μου μια...έστω μια αντίστοιχη με τη δική σου φωνή στη Βόρεια Μακεδονία που να έχει γίνει ανεκτή από το γειτονικό κράτος. Μια φωνή δηλαδή μέσα στη Βόρειο Μακεδονία που να υπερασπίζεται με το ίδιο πάθος τα Ελληνικά δίκαια και να κατηγορεί τους γηγενείς ως εγκληματίες. Έχεις την εντύπωση ότι δεν υπήρξαν τέτοιες φωνές? Απλά οι ομοϊδεάτες, σύντροφοί σου Βορειο-Μακεδόνες, φρόντισαν με κάθε τρόπο και τους εξαφάνισαν-εξαφανίζουν. Και το φροντίζουν ακόμη. Και δε θα το επιτρέψουν ποτέ. Με κάθε βίαιο μη δημοκρατικό και φυσικά εγκληματικό τρόπο.
      Κοιτάξου πρώτα στον καθρέφτη πριν κατηγορήσεις την Ελλάδα και τους Έλληνες.

      Διαγραφή
    5. για πες μας λοιπον εσυ μια φωνη στο γειτονικο κρατος που υπερασπιζεται τα ελληνικα δικαια?

      Διαγραφή
    6. 3:36 - Γιατί δεν μας λες και μας πιά από αυτά που γράφει ο πασόης είναι παραχάραξη της ιτορίας? Δεν έχεις επιχειρήματα να αντιπαραθέσεις και προσπαθείς να τον μειώσεις. Αυτό δείχνει μειονεξία και ανηθικότητα.

      Διαγραφή
    7. 3:36 : Το να αντιπαρατεθώ για θέματα ιστορικά με έναν φασίστα, ρατσιστή , ψευδοιστορικό, θα ήταν τιμή για αυτόν και περριτή αξία. Το αντιλαμβάνεσαι νομίζω. Είναι φασίστας γιατί απειλεί στην πρώτη ευκαιρία μόλις ζοριστεί, ρατσιστής γιατί μισει συνολικά τους Έλληνες. Όσο για τις ιστορικές του γνώσεις όσοι πραγματικά γνωρίζουμε, αντιλαμβανόμαστε εύκολα
      πως πρόκειται για απλή προπαγάνδα, πολύ άκομψη μάλιστα. Δεν είναι ο πρώτος ψευδοιστορικός ούτε ο τελευταιος φυσικά. Είναι ίσως απο τους λίγους της σχολής του κυρίου Γκέμπελς. Αν καταλάβαινες ή αν γνώριζες δε θα ρωτούσες. Όσο για τους χαρακτηρισμούς σου, στους επιστρέφω αφού βλέπεις ανηθικότητα σε μένα και όχι στα ρατσιστικά, διχαστικά παραληρήματα του Βούλγαρου αυτού, που δε θα δίσταζε αν του δινόταν η ευκαιρία, να μας βάλει να αλληλοσκοτωθούμε.

      Διαγραφή
    8. Στη βόρεια Μακεδονία ζουν περίπου 500 Έλληνες και δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Τους Έλληνες πολιτικούς πρόσφυγες του εμφυλίου τους φιλοξένησαν και κανένας τους δεν εξέφρασε κάποιο παράπονο. Δεν κατηγορούν τους Μακεδόνες, επειδή ουδέποτε εκείνοι τους έκαναν κάποιο κακό.

      Διαγραφή
    9. 500 Έλληνες ε? Μόνο?? Τι έγιναν οι υπόλοιποι? Και δε δέχτηκαν ποτέ πιέσεις, διώξεις, εξευτελισμούς ή βίαιο εξισλαυισμό!
      Κι όμως! Κατά την απογραφή του 1941, η οποία έγινε με ευθύνη των Γερμανικών στρατευμάτων κατοχής, και άρα είναι πλέον αντικειμενική, επί συνόλου 800.000 πληθυσμού του τότε κατιδίου, κατεγράφησαν 100.000 Έλληνες το γένος, Χριστιανοί Ορθόδοξοι στο θρήσκευμα, δηλαδή το 12% του πληθυσμού. Στην απογραφή του 1951 καταγράφονται 158.000 Έλληνες.

      Εξ αυτών 25.000 είναι Έλληνες γηγενείς κάτοικοι Μοναστηρίου, 100.000 βλαχόφωνοι Έλληνες (Γκρεκ), 3.000 Έλληνες Σαρακατσαναίοι και 32.000 Έλληνες πολιτικοί πρόσφυγες του εμφυλίου. Ήτοι το 18% του εξ 900.000 (τότε) πληθυσμού.

      Τα απογραφικά στοιχεία του 1961 και 1971 είναι απολύτως ασαφή από την προσπάθεια των Ψευτο-Μακεντόνσκι να μειώσουν τη δύναμη των Ελλήνων.
      Το 1991 γίνεται η πρώτη απογραφή του πληθυσμού μετά την ανεξαρτητοποίηση από την Γιουγκοσλαβία. Ωστόσο, αυτά δεν ανακοινώνονται επίσημα!!!! Σε μερίδα του Τύπου των Σκοπίων βλέπουν το φως πληροφορίες ότι ποσοστό μεταξύ 12 και 18% δήλωσε ότι έχει ελληνική εθνική συνείδηση, δηλαδή περίπου 250.000 επί συνόλου 2.200.00 κατοίκων.

      Σε έκθεση του αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών για τα δικαιώματα των μειονοτήτων που δημοσιεύτηκε στις 31 Ιανουαρίου 1995, γίνεται λόγος για "καταπιεζόμενη ελληνική μειονότητα".

      Το σερβικό περιοδικό «Zabavnik» (Δεκέμβριος ’88) της εφημερίδας Politika αναφέρει ότι στην περιοχή των Σκοπίων υπήρχαν 150.000 «Βλαχόφωνοι ή Τσίντσαροι». Υποστηρίζει: «Ως προς τους Ελληνοβλάχους, η απογραφή του 1948 τους υπολόγιζε σε 148.000. Στη στατιστική υπηρεσία των Σκοπίων φαίνεται ότι το 1953 αναγνώριζαν 80-100.000 Βλάχους, όπως τους έλεγαν, προσπαθώντας  πονηρά να αποκόψουν  τους Βλαχόφωνους Έλληνες από την ελληνική τους ρίζα και να τους μετατρέψουν σε ξεχωριστή μειονότητα. Οι Βλάχοι όμως, και στην Αλβανία και στα Σκόπια, δε δέχτηκαν ποτέ την Αλβανοποίηση ή Σκοπιανοποίηση, αλλά επειδή φοβούνταν να πουν ‘Έλληνας’, κράτησαν τον όρο ‘Βλάχος’ ως την τελευταία γραμμή άμυνας τους ελληνισμού».


      Διαγραφή
    10. Τι τους κάνατε τους υπόλοιπους Τράϊκο και έμειναν μόνο 500; Τρέμουν να πουν ότι είναι Έλληνες. Αυτή είναι η αλήθεια. Παλιό-κομιτατζή Βούλγαρε.

      Διαγραφή
    11. ΕΛΑ ΣΤΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ ΤΩΝ ΒΛΑΧΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΤΟΥΛΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΒΛΑΧΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ. ΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΑ ΠΟΥΝ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΤΙ ΤΡΑΒΗΞΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΣΟΥ. ΕΛΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΣ ΝΑ ΚΛΑΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΠΑΡΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ.

      Διαγραφή
    12. Οι Βλάχοι, όπως και οι Σαρακατσάνοι, που ήρθαν από τη βόρεια Μακεδονία, είχαν παράπονα για κακομεταχείριση από το καθεστώς του Τίτο, που εθνικοποίησε τα κοπάδια τους και τις μεγάλες περιουσίες. Γι' αυτό και στην μεγάλη πλειοψηφία τους έγιναν δεξιοί αντικομουνιστές. Από τους Μακεδόνες δεν έχουν απολύτως κανένα παράπονο. Απεναντίας οι σχέσεις μαζί τους ήταν πολύ φιλικές. Αν είσαι Βλάχος προσπάθησε να ξεδιαλύνεις αυτά τα δυο διαφορετικά πράγματα.

      Διαγραφή
    13. Κάνεις τεράστιο λάθος ή λες ψέματα ενώ γνωρίζεις την αλήθεια. Αν οι βλάχοι είχαν κάποια μικροθέματα με το καθεστώς του Τίτο με τους Ψευδο-Μακεδόνες απέκτησαν προβλήματα ύπαρξης. Πίσω από κάθε οικογεννειακό όνομα βλάχικης οικογέννειας στα σημερινά Σκόπια κρύβεται μια ιστορία γεμάτη πόνο, αγωνία, διώξεις, αίμα και δάκρυα. Έχω να σου πω ονόματα επί ονομάτων, υπαρκτών και εν ζωή ανθρώπων που ακόμα ζουν εκεί σε καθεστώς φόβου , χωρίς να τολμάνε να εκφράσουν την Ελληνική τους καταγωγή υπό τον φόβο των κρατικών αντιποίνων στα παιδιά τους. Ή μήπως δεν τα γνωρίζεις; Η φίλοι σου εκεί, είναι πολύ περισσότερο αιμοσταγείς από την Ελληνική διοίκηση που καταγγέλεις και που στο κάτω κάτω έχει τα εχέγγυα της Ευρωπαϊκής επιτήρησης. Δεν έχεις ακούσει τίποτε για τους συλλόγους των βλάχων στα Μπίτολα; στα Σκόπια; στο Πρίλεπ; που είναι οι πρωταγωνιστές; τι διώξεις δέχτηκαν; κυρίως απο την προηγούμενη κυβέρνηση; Πού είναι σήμερα ο γιος του πρώτου προέδρου συλλόγου Βλάχων στα Μπίτολα; Από αξιωματικός της αστυνομίας των Σκοπίων, πλακατζής στη Λάρισσα. Ή μήπως δεν τα ξέρεις; Πάνω αλό 70.000 καταγεγραμένες διώξεις. Άνθρωποι με σαρκα και αίμα που ακόμη και σήμερα λένε "είμαι βλάχος" όταν τους ρωτας μεσα στα Σκοπια και την ίδια στιγμή μόλις τους μιλήσω βλάχικα μου λένε "πότε θα βοηθήσει επιτέλους η Ελλάδα να μπορούμε να λέμε Ελληνες χωρίς φοβο"; Το θέμα είναι τεράστιο, οι Ελληνικές κυβερνήσεις δεν το αγγίζουν λόγω του μεγέθους του και λόγω του γεγονοτος οτι θα επρεπε να παραδεχτούν ότι άφησαν στην ουσια αβοήθητους πάνω απο 70.000 ομοεθνοίς τους.

      Διαγραφή
    14. Οι Βλάχοι και οι Σαρακατσανέοι δεν "ήρθαν" στη βόρεια Μακεδονία. Είναι αυτόχθονες και ζουσαν εκει πολλά χρόνια πριν έρθουν οι Σλάβοι σαν κι οι Βούγγαροι σαν κι εσενα. Ήταν , είναι και θα είναι οι Έλληνες εκείνης της περιοχής. Από τις απογραφές των Οθωμανών ακόμη δηλώνουν Ρωμιοί. Ζούσαν , ζουν και θα ζουν πάντα εκεί ως την τελική απελευθέρωση.

      Διαγραφή
  5. Πασοη τι γραφεις? Απειλεις βρε Τραικο? Για ποια "αρχη του τελους σας" μιλας λεβενταρε? Τραιτσε εχεις καθρεπτη στο σπιτι σου? Μηπως θαθελες να σου δωσουν κανενα απο τις Μηλιες του Βολου με υπογραφη Κ.ΓΑΡΕΦΗΣ? Τραικο αν κρινω τα ιστορικα δεδομενα θα σου ελεγα πως εισαι τελειως ανιστοριτος και παπαγαλιζεις πολυ βουλγαροκομιτατζιδικες καραμελιτσες, που τις υιοθετησαν σημερα οι σκοπιανοι γιαλαντζοι "μακεδονες". Τραικο ο λουκα ιβανοφ λοχαγος του βουλγαρικου στρατου ηταν λεβενταγα μου. Τι σχσση ειχε με τους Μακεδονες αρχοντα? Ο τσωτσος λεβενταγα μου ηταν ο ανθρωπος, ο καπετανιος που εκλεισε το ραντεβου των βουλγαροκομιτατζιδων με τον Καρουφαλια, σε γνωση του Γαρεφη για τους κανουν ολοι μαζι το τραπεζι με βολιοτικο ρακι. Σκοπος λεβενταρε στην καλυβα του τραπεζιου ηταν ανθρωπος του τσωτσου λεβεντη μου και ειναι ο ιδιος που το 1912 στην Αριδαια υψωσε τη γαλανολευκη της λευτεριας μετα απο 500 και περισσοτερα χρονια σκλα ιας στπυς τουρκους. Για τον Καρατασο τον θαναση, τον εξωμοτη απο την Αρνισα, λεβεντη μου, πραγματικα ο τιτλος της αλεπους κυρα-Μαριως, που κλεβει τις κοσαρες του παει πολυ το αξιωμα του ΚΛΕΦΤΟΚΟΤΑ. Ξερεις τραιτσε ο θανασης ο ψευτομακεδονας βουλγαρος καρατασος ειχε ζηλεψει τη δοξα του τσαρου σαμουηλ και ηθελε να γινει τσαρος στη θεση του τσαρου στην Αλμωπια, για αυτο και λειτουργουσε σαν επαγγελματιας σφαχτης των Ελληνομακεδονων. Σκοτωσε Γαρεφιωτες, Προμαχιωτες, Λουτρακιωτες Ελληνες πατριωτες και αλλους πολλους, εκαψε περιουσιες, επαιρνε τα ζωα τους και τα εσφαζε με πολυ μισος γιατι δεν μπορουσε παντα να σφαζει τα αφεντικα τους. Τραιτσε ηταν ενας καθαροαιμος σφαχτης που και οι βουλγαροι τον φοβοντουσαν. Πιστεψε τραικο οτι αυτοι τον "προδοσαν". Το ειδωλο σου τραοτσε ηταν ενας λαγνος δολοφονος που δεν χαριζε σε καμια γυναικα, αν βεβαια καταφερνε να τη βρει καπου μονη. Τραικο κλεινω και σου λεω διαβασε ιστορια. Ασε τα παραμυθακια των σκοπιανων, Οι ιδιοι πια πιστευουν οτι σλαβοι, οτι μιλουν σλαβικα και ξηλωνουν τα εμβληματα των Μακεδονων απο τα Σκοπια και τις αλλες πολεις. Τραιτσε μην απειλεις ξανα. Λογω βλακειας για μια και μονη φορα και λογω της φορας που πηρες, το προσπερναμε, αλλα δεν το ξεχναμε. Γκεκε λεβενταγα? Το θρασος περισεψε και εγινε μεγαλυτερο απο το μποι σου. Χαλαρωσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Λούκα αναφέρεται ως καταγόμενος από το Όστροβο (Άρνισα). Πιθανόν και να είναι ο Λούκα που αναφέρει ο Καραβαγγέλης ως ΄Βλάχο καταγόμενο από την Καστοριά, υψηλόβαθμο στέλεχος του Μακεδονικού Κομιτάτου. Πιθανόν και να υπηρέτησε ως αξιωματικός του Βουλγαρικού στρατού, καθώς στη Σόφια σπούδαζαν πολλοί Μακεδόνες,όπου είχαν εγκατασταθεί και πολλοί Μακεδόνες ως οικονομικοί μετανάστες

      Διαγραφή
    2. Φίλε 4.59 είσαι παληκάρι.Μπράβο,έχεις ψυχή.

      Διαγραφή
  6. Μπράβο σας κύριε Πασοη,η αλήθεια τους πονάει Πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο Πασόη να ακουστεί επιτέλους η αλήθεια!!!! Ντόστα βέκε τόκμου γκοντίνι! Χριστός Βοσκρέσε βιστίνατα κε πόμπεντι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για την ημέρα της γενοκτονίας των ποντίων που ζουν δίπλα σου δεν έχεις να πείς κάτι;Ξέρεις μωρέ,για τους φερμένους ή τους ματζίρκες όπως λέτε στα σλάβικα.Μόνο η σκοπιανή προπαγάνδα σε ενδιαφέρει;Έχεις καταντήσει γραφικός.Σε λίγο θα πιστέψεις κι εσύ,αυτά που σου λένε και γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί οι Πόντιοι ποτέ ενδιαφέρθηκαν για τους ντόπιους;

      Διαγραφή
    2. Οι Πόντιοι, όχι μόνο δεν τιμούν, αλλά και βρίζουν και λασπολογούν τους Μακεδόνες επαναστάτες. Για την γενοκτονία των Μακεδόνων, στον τόπο των οποίων ζούν, όχι μόνο δεν λένε κουβέντα, αλλά και επαινούν και στηρίζουν εκείνους που την διέπραξαν. Ήταν περιφρονητικοί για την καταγωγή μας και την γλώσσα μας. Εκτός αυτού, Βούλγαρους μας ανέβαζαν, Σλάβους μας κατέβαζαν. Το σταμάτησαν αυτό μετά την αναζωπύρωση του Μακεδονικού την δεκαετία του '90.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Μήπως τα έχεις μπερδέψει λιγάκι;Αναφέρονται έτσι μόνο σε όσους τους δίνουν το δικαίωμα όπως εσύ και οι ελάχιστοι προδότες που έτσι αισθάνεστε,και αυτοχαρακτηρίζεστε χρησιμοποιώντας τη σκοπιανοβουλγαρική προπαγάνδα,αφού τελείως αυθαίρετα χρησιμοποιείτε κατά αποκλειστικότητα το όρο μακεδόνας,χρησιμοποιείτε τη γλώσσα που ο Κύριλλος και Μεθόδιος έδωσαν στους σλαύους ως μακεδονική και που δεν υπάρχει ούτε σε ένα αρχαίο μνημείο για να το αποδείξει.Μακεδόνες είναι μπαρτσέτ,όσοι Έλληνες κατοικούν στην ελληνική αυτή περιοχή,πόντιοι,βλάχοι,κλπ.Αν έχεις αντίρηση,απόδειξε μου εσύ που ξέρεις και από ιστορία οτι το γενεολογικό σου δέντρο προέρχεται από τη μακεδονία,πριν έρθουν εδώ σλαύοι.Περιμένω αποδείξεις,ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ.

      Διαγραφή
  9. Βολάνης και Καουδης καλά παιδιά;Έχουν και προτομές στη Θεσσαλονίκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι στο Γαρέφη και το Μπάχοβο υπάρχει μεγάλη πλειοψηφία εθνικοφρόνων δεξιών και Ελληναράδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι κομιτατζήδες σου δεν σφάζανε; πώς έπρεπε να τους αντιμετωπίσει ο Κ. Γαρέφης με λουλούδια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. https://documentcloud.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:30631426-b216-407f-b0fd-31cb3ae5d9cf

    Στο παραπάνω λινκ μπορεί κάποιος να διαβάσει νόμο του 1923 που υποχρέωνε το ελληνικό κράτος να προστατεύει τους μη ελληνικούς πληθυσμούς στην Βόρεια Ελλάδα (Νέες χώρες), ως μειονότητες. Με το άρθρο 9 η Ελλάδα αναλαμβάνει την υποχρεώσει στα δημόσια δημοτικά σχολεία η διδασκαλία να γίνεται στην μητρική γλώσσα των μαθητών, δηλαδή στην μακεδονική, στους νομούς της Μακεδονίας. Αυτός ο νόμος, που δεν εφαρμόστηκε ποτέ, ισχύει και σήμερα, ως υποχρέωση της Ελλάδας. Τα περί "σκοπιανων" και "βουλγαρων" γηγενών κατοίκων στην Μακεδονία είναι γελοιότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)