Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι!



Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος
επιστρέφεται ως απαράδεκτη!







  Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση έφερε και ψήφισε στις 8 Μαΐου 2020 τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη, με τον βαρύγδουπο τίτλο «παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και ειδικές ρυθμίσεις για την άδεια ειδικού σκοπού και τις λοιπές διευκολύνσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού».
   Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, όπως επίσης την αντίθεση των γονέων και μαθητών  σε μια τέτοια λογική, ψήφισαν στα κλεφτά  αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά – άκουσον άκουσον -  σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!
  Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).
  Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!
  Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η εχθρική στάση της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας και της κας Κεραμέως δεν είναι μόνο προς τους εκπαιδευτικούς, αλλά πρώτα και κύρια είναι εχθρική στάση απέναντι στους ίδιους τους μαθητές, παρά το υποκριτικό ενδιαφέρον τους.
  Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!
  Το υπουργείου Παιδείας που τάχα έδωσε ιδιαίτερη προβολή στο ότι έθεσε ψηλά στην ατζέντα του το φαινόμενο του bullying (σχολικού εκφοβισμού) και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να αντιμετωπιστεί, είναι αυτό που ψήφισε την αντισυνταγματική τροπολογία που στην πράξη είναι από μόνη της σχολικός εκφοβισμός. Ας πάψει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να κάνουν  bullying σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».  Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δεν θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.
  Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.
  Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίζεται υπερβαίνει κάθε όριο αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους! 
Η τροπολογία αυτή ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ – ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!
με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ), θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!
Η ΟΛΜΕ υπογραμμίζει ότι «Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη τροπολογία, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που  θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης».
Η Α΄  ΕΛΜΕ Πέλλας καλεί  τις ΕΛΜΕ και τους ΣΕΠΕ, να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου, να απαντήσουν, να πάρουν αποφάσεις ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!




Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία  που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την χώρα.

      Για το Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας
Η Αντιπρόεδρος                                                                 Ο Γ. Γραμματέας
                                           
                        Σεμερτζίδου Δέσποινα                                            Τραπεζανίδης Γιώργος

Νέο κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από την υπουργό Παιδείας
Η εκπαιδευτική κοινότητα πρώτη φορά αντιμετωπίζει τέτοια απαξίωση και αντιδημοκρατικότητα από υπουργό Παιδείας. Η υπουργός, αν και νομικός, δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαιτέρως από όσα προστάζει το Σύνταγμα, οι νόμοι και οι παγκόσμια αποδεκτές δημοκρατικές αξίες.
Σε καμία νομοθετική πρωτοβουλία της δεν υπήρξε κανένας θεσμικός διάλογος με τους κοινωνικούς φορείς, κατεδαφίζοντας κάθε δημοκρατικό κεκτημένο. Κανένα νομοσχέδιο δεν δόθηκε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για διαβούλευση. Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθαίνουμε τα νομοσχέδια από «διαρροές» σε ΜΜΕ ή κατόπιν της κατάθεσής τους.
 Αντί να προχωρήσει σε διάλογο με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, επιδίδεται σε επικοινωνιακές δηλώσεις χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα και νομοθετεί χωρίς έλεγχο κάθε νεοφιλελεύθερη ρύθμιση που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση. Την ίδια ώρα βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αγνοώντας ή και διαστρεβλώνοντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΠΟΥ. Και όλα αυτά έχοντας την αμέριστη στήριξη των «παπαγάλων» των συστημικών ΜΜΕ, που όλως τυχαίως εδώ και καιρό κατασυκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.
Η πρώτη της αντιδημοκρατική νομοθέτηση, χωρίς φυσικά να προηγηθεί διάλογος, αφορούσε στην απαράδεκτη εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων με τους αποφοίτους των δημόσιων πανεπιστημίων, που παραβιάζει ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επικαλείτο μάλιστα μία ευρωπαϊκή οδηγία, την οποία παρότι την ζήτησαν και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και κόμματα της αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ουδέποτε την φανέρωσε.
Συνέχισε το αντιδημοκρατικό της ολίσθημα, καταθέτοντας προς διαβούλευση ένα άκρως αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, τη Βουλή να υπολειτουργεί, τις συναθροίσεις να απαγορεύονται, την πολιτική επιστράτευση να επαναφέρεται κα τα σωματεία να μην μπορούν να κάνουν ούτε γενικές συνελεύσεις. Για την κίνησή της αυτή, εκτός από την πανελλαδική κατακραυγή από εκπαιδευτικούς, γονείς και κόμματα της αντιπολίτευσης, επήλθε και καταγγελία από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.
Τελευταίο επεισόδιο του αντιδημοκρατικού κατρακυλίσματος της υπουργού η αντισυνταγματική και καθ’όλα αυθαίρετη, απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, με την οποία  προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών. Προφανώς, για την κ. Κεραμέως, όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν μαζί της, τόσο το χειρότερο γι’αυτούς… Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει. Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα.
Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα αποτελεί και η ολοκληρωτική της άγνοια της σχολικής πραγματικότητας, της διαμόρφωσης της ατμόσφαιρας της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Η διδακτική πράξη δεν είναι μια στατική διαδικασία κατά την οποία ο διδάσκων, ακίνητος σε ένα σημείο, μονολογεί και καταγράφεται από μία κάμερα κινητού τηλεφώνου. Είναι μία ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, ένα διαρκές διδακτικό μαθησιακό  γίγνεσθαι, μία συμμετοχική και συλλογική πορεία προς τη μάθηση. Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας.
Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;
Πώς θα προστατευθούν  από μία πιθανή διαπόμπευση - και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;
Πώς θα προστατευθούν τα  προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή  από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;
Η καταγραφή ήχου και εικόνας των μαθητών και των εκπαιδευτικών συνιστά επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η προβολή οποιουδήποτε ισχυρισμού ότι η υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα αναιρείται από την δήθεν προστασία του δικαιώματος ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση είναι μια επίκληση υποκριτική καθώς η κυβέρνηση που το επικαλείται έστειλε καθηγητές για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τον Φεβρουάριο ενώ όσο λειτουργούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέκλεισε εν γνώσει της μαθητές χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων. Η δε επίκληση της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να αφορά τμήμα και όχι το σύνολο των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί, σεβόμενοι τη Δημοκρατία, το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ατομικά Δικαιώματα θα προασπιστούν την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα των ίδιων και των μαθητών τους και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψουν τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι.
Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.
 Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που  θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.
Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.
 Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε ενημερώσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και να παρεμβαίνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις στους συναδέλφους για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.
Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.
Ταυτόχρονα θα επιδιωχθεί με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό η  συνεργασία με τα ευρωπαϊκά συνδικάτα ώστε να καταγραφεί και να παρουσιασθεί το εάν έχει εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε αλλά και να αναδειχθεί η αντιδημοκρατικότητα που αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτής της πολιτικής. Θα εξετασθεί ακόμα και η δυνατότητα προσφυγής στους αρμόδιους μηχανισμούς και αρχές της Ε.Ε σε διοικητικό και δικαστικό επίπεδο.



ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 13/5 ΣΤΙΣ 13.00 ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ


Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου άλλα και  τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών
             κατέθεσε με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
             αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών
             ψήφισε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσμη τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, καλούνόλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια την Τετάρτη 13 Μαΐου στη 1μμ.

Διεκδικούμε:
             Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
             Να μην εφαρμοστεί η τροπολογία Κεραμέως για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.
             Να ληφθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
             Να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ(Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Δεν  θα  γίνουν  τα  παιδιά μας   viral  πρωταγωνιστές  σε show!!!!

Το Υπουργείο Παιδείας  για  άλλη  μια  φορά σαν τον κλέφτη  φέρνει  τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη.
Ως  ΔΣ  της  ΑΣΓΜΕ  θεωρούμε ότι  αυτή  η  τροπολογία  είναι το «κερασάκι  στην τούρτα» της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής  του ΥΠΑΙΘ. Είναι άκρως αντιπαιδαγωγική. Παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και  δεν  έχει  καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν   θα καταγράφεται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Θεωρούμε  ότι  θα  δημιουργήσει  επιπλέον  προβλήματα  στην  εκπαιδευτική συμπεριφορά  και στην  ψυχολογία  των  μαθητών.
  Ουσιαστικά  το Υπουργείο Παιδείας  υποβαθμίζει  την ήδη  υποβαθμισμένη  εκπαίδευση  που  έχουν σήμερα  τα παιδιά μας   μετατρέποντας  τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».
  Καλούμε   τις  Ομοσπονδίες  ,  τις  Ενώσεις και  τους Συλλόγους    μαζί  με  τους  εκπαιδευτικούς  και τους  μαθητές  να  εκφράσουν  την αντίθεση  τους και  την μη εφαρμογή  της   τροπολογίας  αυτής στην πράξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)