Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

"Για να μπορέσεις να αλυσοδέσεις τον όχλο πρέπει να φαίνεται ότι φοράς τις ίδιες αλυσίδες" Βολταίρος




*Γράφει ο Χρήστος Κ. Μακρίδης

Ομολογώ ότι λόγω αγωγής, εμπειριών και σύνολης κουλτούρας/παιδείας, είμαι απέναντι,
όχι απαραίτητα φρονώ από προκατάληψη, αφέλεια ή ακαμψία, σε κάθε δογματική αλήθεια/πεποίθηση και τυποποιημένη σκέψη. Συνειδητοποιώ ότι λόγω της φύσης και της εν γένει ταπεινής εξέλιξης μου, το κοσμοείδωλο ήτοι η κοσμοαντίληψη και η κοσμοθεωρία μου δεν συμβιβάζονται πλέον με κανενός είδους δογματισμό και ανορθολογισμό της σκέψης. Αρνούμαι λοιπόν κάθε μορφή αγοραίας αντίληψης, που τείνει να προσλάβει χαρακτηριστικά μαζικής συμπεριφοράς και ιδεολογίας. Συνεχίζω, λοιπόν, να πιστεύω ότι είμαστε ό,τι σκεφτόμαστε, όχι οι άλλοι, αφού με τις σκέψεις μας ανοίγουμε μονοπάτια, διαμορφώνουμε την ταυτότητά μας, κατακτούμε νέους ορίζοντες. Άλλωστε, οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση από μέρους μου θα έθετε υπό αίρεση την αποστολή μου ως εκπαιδευτικού/καθηγητή, θα προσέκρουε στον πυρήνα της διδασκαλίας ήτοι την καλλιέργεια της ελευθερίας της σκέψης των παιδιών. Επειδή, όμως, ασπάζομαι τη ρήση του Καρτέσιου ήτοι σκέπτομαι άρα υπάρχω, πολλώ δε μάλλον η ελευθερία της σκέψης, όπως είπε ο Βολταίρος, είναι η ζωή της ψυχής, ενώ η αμφιβολία είναι η αρχή της σοφίας, αγωνίζομαι καθημερινά για την ανεξαρτησία της σκέψης μου, αφού όπως είπε ο Πλάτων αυτή είναι η πιο αριστοκρατική υπερηφάνεια για τον άνθρωπο...

* Χρήστος Κ. Μακρίδης
Πολιτικός Επιστήμων
 - Τεχ.Γεωπόνος - Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)