του Δήμου Βερύκιου
Συνεχίζεται το «πάρτι» εκατομμυρίων για την στεγανοποίηση -τάχα- των αγωγών καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας. Ενώ επιχειρούν να αρπάξουν 12 εκατομμύρια από τα Αντισταθμιστικά των F-16 για τη... στεγανοποίηση του αγωγού - (Αντίστοιχο αγωγό κόστισε λιγότερο από 1 εκατομμύριο στην ΔΕΣΦΑ)- χθες μέσω της «Διαύγειας» έγινε γνωστό ότι επιχειρείται να πάρουν άλλες 451.000 ευρώ από τα ΝΑΤΟϊκά κονδύλια για το ίδιο έργο! Το Επιτελικό Κράτος παρακολουθεί αμέτοχο ως σύγχρονος «πόντιος Πιλάτος»...
Πετρέλαιο μπορεί να μην έχει βρει ακόμη , η Ελλάδα, κάποιοι όμως στην Πολεμική Αεροπορία βρήκαν το τρόπο ώστε -απροκάλυπτα και ανεξέλεγκτα- να «ρουφάνε» εκατομμύρια για να... εντοπίζουν τάχα τις διαρροές από τους αγωγούς καυσίμων, χωρίς να έχει προσδιοριστεί το ετήσιο οικονομικό διακύβευμα από τη διαρροή καυσίμου.
Όπως το iEidiseis.gr έχει αποκαλύψει εδώ και μήνες και ο Μιχάλης Κατρίνης, βουλευτής του ΚΙΝΑΛ έφερε στην Βουλή, η Πολεμική Αεροπορία επιχείρησε και τελικώς συμβασιοποίησε ένα τεχνικό έργο που αφορά τον έλεγχο διαρροών στον κεντρικό αγωγό καυσίμων και το οποίο βγάζει «μάτι»...
Το συγκεκριμένο έργο είναι υπερτιμολογημένο 100% σε σχέση με την αρχική μελέτη. Επίσης, η κοστολόγηση του είναι τουλάχιστον 10 φορές πάνω από αντίστοιχα έργα της ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Η αρχική μελέτη του συγκεκριμένου έργου δεν ξεπερνούσε τα 6 εκατομμύρια, ενώ η τελική σύμβαση έφτασε στα 12 εκατομμύρια. Αντίστοιχο έργο της ΔΕΣΦΑ για τον έλεγχο του αγωγού από τους Αγίους Θεόδωρους μέχρι την Μεγαλόπολη μήκους 90 χιλιομέτρων το κόστος δεν ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο!
Το υπερτιμολογημένο έργο των 12 εκατομμυρίων της Πολεμικής Αεροπορίας εντάχθηκε στα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα του εκσυγχρονισμού των F-16 που θα επιβαρύνει την Lockheed Martin. Για το συγκεκριμένο σκανδαλώδες πρόγραμμα που ήδη βρίσκεται στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών έχει ενημερωθεί το Επιτελικό Κράτος και προ ημερών αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού στο Μέγαρο Μαξίμου με την ηγεσία του υπουργείου Άμυνας.
Η Space Hellas - όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας - το 2001, ανέλαβε την προμήθεια, εγκατάσταση και ενεργοποίηση του ενοποιημένου δικτύου φωνής και δεδομένων της εταιρίας TCB. Το συγκεκριμένο δίκτυο λειτουργεί παράλληλα με τον αγωγό πετρελαίου μεταξύ Θεσ/νίκης-Σκοπίων. Ο πετρελαιαγωγός μεταξύ Θεσ/νίκης-Σκοπίων μεταφέρει πετρέλαιο σε μια απόσταση 250 km. Η επιτήρηση για εντοπισμό βλαβών ή δολιοφθορών κατά μήκος του αγωγού ήταν μια επιτακτική ανάγκη. Στα πλαίσια της υλοποίησης του έργου εγκαταστάθηκε ο κατάλληλος εξοπλισμός προκειμένου να καλυφθούν οι απαραίτητες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, εγκαταστάθηκαν ενεργός εξοπλισμός δικτύου (μεταγωγείς Gigabit & Fast Ethernet του οίκου MRV (OSM)), δρομολογητές του οίκου Vanguard (64 XX ) και τηλεφωνικά κέντρα του οίκου 3 COM (NBX 100). Το συνολικό μήκος του οπτικού δακτυλίου είναι 500 km».
Το επιτελικό κράτος προφανώς δεν αναζήτησε να μάθει το κόστος του συγκεκριμένου έργου της Space Hellas στον αγωγό Θεσσαλονίκης - Σκοπίων ούτε και εκείνο της ΔΕΣΦΑ απο την Κόρινθο μέχρι την Μεγαλόπολη; Εάν ρωτούσε θα μάθαινε ότι τέτοιου είδους έργα συνολικά δεν ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο βαριά-βαριά! Ένα στοιχείο που στο άμεσο μέλλον θα το βρουν οι Εισαγγελικές Αρχές.
Καινούριο «φασούλι»
Και ως να μη έφτανε αυτό, χτες, ανήμερα της πρωτοσέλιδης είδησης για τα βραχιολάκι που πέρασαν στον πρώην Πρόεδρο της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, γιατί καταδικάστηκε για διαφθορά, στην «Διαύγεια» δημοσιεύτηκε μια άλλη - ξεχωριστή - Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης (ΑΑΥ) για αντίστοιχο έργο ηλεκτρονικού ελέγχου αγωγού καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη χρήση «έξυπνου ξέστρου», ύψους 451.000 ευρώ μέσω ΝΑΤΟϊκών κονδυλίων, χωρίς να ξέρουμε εάν είναι συμπληρωματικό ή ανεξάρτητο έργο.
Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, η ελληνική δικαιοσύνη καλεί για εξηγήσεις τους κρατικούς αξιωματούχους αλλά και τους εταιρικούς και η LM θα πρέπει να αποδείξει πως προκύπτει αυτό το υπέρογκο κόστος που φορτώθηκε στις πλάτες των Ελλήνων.
Όλα τα παραπάνω υπαγορεύουν άμεσα την ανάγκη κοινοβουλευτικού ελέγχου, για την αρμόδια υπηρεσία τεχνικών έργων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΥΠΕΠΑ), για τα έργα του αγωγού καυσίμου, που Κύριος ξέρει πόσα και ποια εκκρεμούν αλλά και για την ταχύτητα υλοποίησης χρηματοδοτούμενων από το ΝΑΤΟ έργων, όπου παρατηρούνται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, όπως για παράδειγμα το MMTR (15 χρόνια), το έργο στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας (15 χρόνια) αλλά και το AWCIES που ενώ δημοσιεύτηκε πριν από ένα χρόνο φαίνεται να έχει βαλτώσει.
Το επιτελικό Κράτος έχει μόνο μια επιλογή. Να αποσύρει ΑΜΕΣΩΣ το Πρόγραμμα του αγωγού και να διεξάγει ταχύτατα ενδελεχή έρευνα στον Γ' Κλάδο του ΓΕΑ αλλά και την ΥΠΕΠΑ, τόσο για τα έργα του αγωγού καυσίμου όσο και στα έργα των οποίων επί μακρόν καθυστερεί η υλοποίηση...
Πηγή: ieidiseis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου