Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021

Το υπουργείο Παιδείας παίρνει πίσω τη ρύθμιση για την κατανομή των μαθητών

Το υπουργείο Παιδείας παίρνει πίσω τη ρύθμιση για την κατανομή των μαθητών

Μανώλης Καλουδάς

Γράφει ο 

Η ρύθμιση για την κατανομή των μαθητών με κριτήριο τις μαθησιακές ανάγκες δεν θα το δούμε στην πράξη, καθώς το υπουργείο Παιδείας τη μάζεψε άρον άρον. Έτσι η κατανομή θα γίνεται, όπως και σήμερα, αλφαβητικά.

Μετά τη σφοδρή κριτική που συνάντησε η προτεινόμενη ρύθμιση σχετικά με την κατανομή των μαθητών στις τάξεις με κριτήρια, η οποία χαρακτηρίστηκε στα social media ως «παιδαγωγικός ρατσισμός», το υπουργείο Παιδείας την απέσυρε.

Συγκεκριμένα το άρθρο 85 του πολυνομοσχεδίου το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, όριζε τα εξής:

«Τα κριτήρια κατανομής των μαθητών/τριών περιλαμβάνουν ενδεικτικώς:

  • (α) την ποσοτική αναλογία μαθητών/τριών
  • (β) τις ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών και
  • (γ) τη διαμόρφωση ομάδων με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικής ένταξης και μαθησιακής προόδου των μαθητών/τριών».

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης ήταν:

«Η ορθή κατανομή των μαθητών σε τμήματα με τη δυνατότητα του Συλλόγου Διδασκόντων να καθορίζει γενικά ή ειδικά κριτήρια, βάσει των οποίων στη συνέχεια θα αποφασίζει την κατανομή των μαθητών μιας τάξης σε τμήματα με σκοπό την δημιουργία ισόρροπων, ομοιογενών και ισοδυνάμων τμημάτων».

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποσύρθηκε από το νομοσχέδιο, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας και η κατανομή θα συνεχίζεται αλφαβητικά, όπως συμβαίνει και τώρα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Με αμείωτους ρυθμούς εξακολουθεί να προχωρά η διαβούλευση και οι συζητήσεις με αρμόδιους φορείς επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».

Στο πλαίσιο της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου, συνεχίζεται ο διάλογος με τις κοινοβουλευτικές ομάδες της αντιπολίτευσης. Η ηγεσία του Υπουργείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του ΚΙΝΑΛ και του ΜέΡΑ25, ενώ συνομίλησε και με εκπροσώπους της Ελληνικής Λύσης, σε μία ιδιαίτερα γόνιμη και εποικοδομητική διαδικασία ανταλλαγής απόψεων. ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ δεν θέλησαν να προσέλθουν στο διάλογο, παρά την πρόσκληση που τους απηύθυνε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις τους αρχικά προ της διαβούλευσης και προ της κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή.

Σε συνέχεια της υιοθέτησης ιδεών και της συμπερίληψης προτάσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, δρομολογούνται ήδη τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Ενδεικτικά, τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημοσίου τομέα και η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά».

ipourgeio paideias

Πηγή: ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)