Ο Άδωνις Γεωργιάδης παραδέχεται την απευθείας ανάθεση δημοσκόπησης σε εταιρεία φίλου του κουμπάρου του (video)
Μία από τις δεκάδες υποθέσεις που πρέπει να εξετάσει η Eξεταστική Επιτροπή η οποία θα συγκροτηθεί μετά από την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ και αποδοχή της από τα κόμματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αφορά στον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη. Συγκεκριμένα, ο υπουργός προχώρησε εν μέσω πανδημίας- και με πρόσχημα αυτό το γεγονός- σε απευθείας ανάθεση διενέργεια μιας έρευνας στην εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου κύματος της πανδημίας, το καλοκαίρι του 2020 (30/7, αρ. πρωτ. 310) το υπουργείο ανέθεσε στην εν λόγω εταιρεία τη «διενέργεια έρευνας αναφορικά με τον ρόλο των δράσεων του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, για την καταπολέμηση των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας προς τον παραγωγικό τομέα και ιδίως στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις». Η έρευνα κόστισε 19.500 ευρώ (24.180 ευρώ με τον ΦΠΑ).
Ιδιοκτήτης και βασικός αναλυτής τής εν λόγω εταιρείας είναι ο Δημήτρης Βασιλειάδης, ο οποίος συνεργάζεται στενά με το κανάλι «Βεργίνα TV» και τον δημοσιογράφο Σ. Καλόγηρο, άνθρωπο που ανήκει στο περιβάλλον του Αντώνη Σαμαρά και κουμπάρο του κ. Γεωργιάδη. Και όταν λέμε στενά, εννοούμε πως αν μπει κανείς στον ιστότοπο της εταιρείας Interview θα διαπιστώσει ότι η πλειονότητα των ερευνών της έχει γίνει για λογαριασμό του συγκεκριμένου καναλιού.
Μάλιστα, σε όσες αναφέρονται στα πολιτικά πρόσωπα, ο κ. Γεωργιάδης φιγουράρει πάντα στην πρώτη τριάδα των δημοφιλέστερων στελεχών της Ν.Δ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τελευταία δημοσκόπηση της εταιρείας τον περασμένο Ιούνιο (για λογαριασμό του «Βεργίνα TV») που έφερνε τον κ. Γεωργιάδη τρίτο σε δημοφιλία μετά τους κ. Παναγιωτόπουλο και Κικίλια. Την ίδια ώρα βέβαια όλες οι υπόλοιπες δημοσκοπήσεις που είχαν δει το φως της δημοσιότητας εκείνη την περίοδο έλεγαν άλλα. Ειδικότερα:
● Στις 22 Ιουνίου δημοσκόπηση της Alco για το Open έδινε στον κ. Γεωργιάδη 26% θετικές γνώμες και 56% αρνητικές.
● Δυο μήνες μετά, τον Σεπτέμβριο του 2021, δημοσκόπηση της Prorata έφερνε τον κ. Γεωργιάδη στις τελευταίες θέσεις των στελεχών της κυβέρνησης, με 26% θετικές γνώμες και 66% αρνητικές, ανακηρύσσοντάς τον ως τον πιο «αντιδημοφιλή» υπουργό.
● Δημοσκόπηση της Metron Analysis για το «Βήμα» πριν από λίγες μέρες τον παρουσίασε στην τέταρτη θέση δημοφιλίας, αλλά με τεράστια απόσταση (13 μονάδες) από στελέχη όπως ο Νίκος Δένδιας και ο Κυριάκος Πιερρακάκης.
Βέβαια, πάντα υπάρχει η Inteview, στα ευρήματα της οποίας κάθε φορά ο κ. Γεωργιάδης εμφανίζεται όπως αναφέραμε στην πρώτη τριάδα. Αλλά μάλλον όλα αυτά αποτελούν προϊόν σύμπτωσης.
Αξίζει πάντως να αναφέρουμε ότι πριν από δυο μέρες και ενώ δεν είχε γίνει γνωστή ακόμα η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για σύσταση εξεταστικής επιτροπής αναφορικά με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων και τις «λίστες Πέτσα» σε ΜΜΕ, η οποία και αγκαλιάστηκε από σύσσωμη την αντιπολίτευση, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης ήταν καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή των Νίκου Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελλατόλα στον ρ/σ Real.
Ανάμεσα στις ερωτήσεις που του έγιναν κλήθηκε να απαντήσει και στο θέμα παραίτησης Κουρτς και της επίθεσης του ΣΥΡΙΖΑ προς τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση ότι ακολουθεί παρόμοια τακτική με εκείνη του τέως καγκελάριου. Ο κ. Γεωργιάδης εξανέστη κατηγορώντας τον Αλέξη Τσίπρα ότι ήταν αυτός που πλήρωνε δυο συγκεκριμένες εταιρείες (VoxPop και Bridging Europe) πριν από τις εκλογές του 2019 ώστε να εμφανίζουν μικρή τη διαφορά μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ.
«Αν στην Ελλάδα έχουμε σκάνδαλο τύπου Κουρτς, το έκανε ο κ. Τσίπρας όταν ήταν πρωθυπουργός. Γιατί δεν φαντάζομαι ούτε η VoxPop ούτε η Bridging Europe να δημοσίευσαν ξαφνικά έρευνες για την ψυχή της μάνας τους. Κάποιος τους έβαλε και το κάνανε». Σε παρατήρηση του Αντώνη Δελλατόλα αν είναι σίγουρος ότι τις έβαλε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Γεωργιάδης απάντησε: «Προφανώς, ποιος το έκανε, εγώ;». Και στη συνέχεια πρόσθεσε: «Είναι προφανές ότι το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και το έκανε με κρατικό χρήμα. Λοιπόν, ας αφήσουμε τα κόλπα».
Αν μη τι άλλο έχει ενδιαφέρον το σκεπτικό του κ. Γεωργιάδη, ο οποίος εμφανίζεται τόσο σίγουρος ότι εκείνες οι δημοσκοπήσεις (που δεν έβγαζαν τον ΣΥΡΙΖΑ πρώτο ούτε αγιογραφούσαν τον Αλέξη Τσίπρα) πληρώθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ. Την απευθείας ανάθεση έρευνας στην εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview δεν την πλήρωσε ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης. Πληρώθηκε από τον κρατικό κορβανά, δηλαδή από τα λεφτά του ελληνικού λαού. Ποιος επομένως κινήθηκε στο δρόμο του κ. Κουρτς.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης παραδέχεται την απευθείας ανάθεση δημοσκόπησης σε εταιρεία φίλου του κουμπάρου του (video)
Δείτε από το: 10:50
«Με έπιασε γέλωτας. Ισχυρίζεται η ΕΦΣΥΝ ότι πληρώσαμε, εγώ δηλαδή, το υπουργείο μου, το ΕΣΠΑ εν πάσει περιπτώσει, την εταιρεία Interview του κυρίου Βασιλειάδη, με σκοπό να με ανεβάσει εμένα προσωπικά σοτυς πίνακες της δημοφιλίας. Πριν την απευθείας ανάθεση με είχαν πρώτο σε αυτή την εταιρεία και μετά την απευθείας ανάθεση με είχαν τρίτο ή τέταρτο», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης στο Status fm 107.7 στη Θεσσαλονίκη.
Σε ερώτηση για ποιο λόγο ήταν απευθείας η ανάθεση, ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε πως «ναι, ήταν απευθείας ανάθεση. Ζητούσε το ΕΣΠΑ μία γρήγορη έρευνα για την πανδημία και ασφαλώς μέσα στα όρια που ορίζει ο νόμος των 20.000 ευρώ, δόθηκε στην εταιρεία Interview. Θα μπορούσε να δοθεί σε μια οποιαδήποτε άλλη εταιρεία».
Φυσικά, μετά την αυθόρμητη πρώτη αντίδραση του υπουργού Ανάπτυξης, προκύπτουν πολλά ερωτήματα.
Μεταξύ άλλων, πως «μια γρήγορη έρευνα που ζητούσε το ΕΣΠΑ για την πανδημία», μετατράπηκε σε έρευνα δημοφιλίας υπουργών και γιατί μέσα από τόσες εταιρείες δόθηκε δημόσιο χρήμα, σε εταιρεία επιχειρηματία με τον οποίο συνδέεται φιλικά και επαγγελματικά, κουμπάρος του Άδωνη Γεωργιάδη;
Πηγή: efsyn.gr & 2020mag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου