Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Αρχίζουν να «σκάνε βόμβες» με τις συντηρήσεις εναέριων μέσων των ΕΔ από ιδιώτες! Αρχή με τα C-130 και ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ

 

Αρχίζει η διερεύνηση των κυβερνητικών αποφάσεων για το …outsourcing στη συντήρηση εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων. Η αρχή γίνεται με ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα C-130. Υπάρχουν θέματα και με ελικόπτερα των σωμάτων ασφαλείας και των ΕΔ που πιθανότατα θα ακολουθήσουν την ίδια πορεία.

Η ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα C-130:

“Ερωτήματα για τους εξόφθαλμα επαχθείς όρους στην Σύμβαση της απευθείας ανάθεσης της συντήρησης των C-130 σε μη πιστοποιημένο και μη εξειδικευμένο ιδιώτη. Παρ ολίγον μοιραίο ατύχημα με καταστροφή μέρους αεροσκάφους υπ’ ευθύνη του αναδόχου” 

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ) ανάρτησε προ ημερών στη Διαύγεια σύμβαση ύψους 5.383.931,20 ευρώ με απευθείας ανάθεση (4.341.880,00   ευρώ πλέον ΦΠΑ) της συντήρησης αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας. Η ανάθεση έγινε σε μια μικρή εταιρεία ΙΚΕ με μετοχικό κεφάλαιο ύψους 6.000 ευρώ η οποία δεν διαθέτει καν προσωπικό.  

Η Διοίκηση της ΕΑΒ επικαλούμενη προσχηματικά τις έκτακτες γεωπολιτικές συνθήκες στην Ανατολική Μεσόγειο, προέβη σε απευθείας ανάθεση εργοστασιακής συντήρησης τεσσάρων (4) αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και όχι μόνο, σε εργολάβο ο οποίος δεν έχει αναλάβει ουδέποτε παρόμοιο έργο. Η εταιρεία του αναδόχου πλαισιώνεται από απόστρατους της Πολεμικής Αεροπορίας και άλλους συνταξιούχους οι οποίοι προσελήφθησαν με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς να διαθέτουν την επαγγελματική εξειδίκευση που έχουν οι εργαζόμενοι στο αρμόδιο για τα C-130 τμήμα της ΕΑΒ, την οποία έχουν αποκτήσει μέσω χιλιάδων ωρών εκπαίδευσης και επίπονης εργασίας.

Μερικές ημέρες μετά την υπογραφή της προκλητικής Σύμβασης, σύμφωνα με επιστολή του Προέδρου των Εργαζόμενων στην ΕΑΒ,  συνέβη παρ ολίγον μοιραίο ατύχημα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ καθώς, με την ευθύνη του αναδόχου, έπεσε στο έδαφος τμήμα του αεροσκάφους C-130 όταν έσπασε το συρματόσκοινο που κρατούσε το κάθετο σταθερό στην ουρά του αεροσκάφους. Στην επιστολή επισημαίνεται ότι το ατύχημα «είναι τα πρώτα αρνητικά δείγματα τη εργολαβοποίησης των ελληνικών C-130 Ηρακλής» και προστίθεται ότι «οι συμπαθέστατοι συνταξιούχοι της ΠΑ προκάλεσαν άθελά τους ένα τρομερά επικίνδυνο περιστατικό, του οποίου η επακόλουθη διερεύνηση ατυχήματος θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν το ήθελαν. Το μόνο φταίξιμο που μπορεί να τους καταλογίσει κανείς είναι εκείνο της αφέλειας που επέδειξαν, όταν προκειμένου να προσθέσουν ένα σεβαστό μηνιάτικο στην μέτρια σύνταξη που λαμβάνουν, δήλωσαν παρόντες στην απόπειρα μίας απέλπιδας προσπάθειας να καλυφθούν λάθη επί λαθών όσον αφορά στην διαχείριση του προσωπικού της ΕΑΒ». Η επιστολή κλείνει αναφέροντας  ότι οι εργαζόμενοι του αναδόχου δεν μπόρεσαν να κρατήσουν  το τμήμα του C-130 που έφυγε και πως  προκαλούν και άλλες ζημιές (π.χ. έσπασαν παράθυρο στο υπό συντήρηση C-130 που κοστίζει 6.000 ευρώ). Οι έμπειροι τεχνικοί της ΕΑΒ, γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες και την υψηλή εξειδίκευση που απαιτεί η εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών, είχαν εκφράσει εκ των προτέρων τις απόψεις τους σχετικά με την επικινδυνότητα και την δίχως προοπτικές, εφαρμογή του εγχειρήματος και μάλιστα δημοσίευσαν σχετικό υπόμνημα στον ηλεκτρονικό τύπο.  

Στη σκιά των παραπάνω πρώτων επικίνδυνων και επιζήμιων περιστατικών, η Διοίκηση της ΕΑΒ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα μπορούσε να είχε διενεργήσει τουλάχιστον μια έρευνα αγοράς πριν την αδιαφανή ανάθεση, αλλά δυστυχώς δεν έπραξε ούτε το αυτονόητο. Αντιθέτως, κατά παράβαση κάθε νόμιμης διαδικασίας, η  Διοίκηση  με μια αυτόκλητη Επιτροπή αποτελούμενη από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (απόστρατοι οι δύο  τελευταίοι της Πολεμικής Αεροπορίας) και μη Εκτελεστικά Μέλη, χωρίς τη συμμετοχή στελεχών της ΕΑΒ ούτε και της Διεύθυνσης Συμβάσεων της ΕΑΒ που είναι η πλέον αρμόδια, επισκέφθηκε εταιρείες του κλάδου στις αρχές του 2021 και  μετά από ενάμιση έτος επέλεξε να αναθέσει στον παραπάνω ανάδοχο.  Συνεπώς, εφόσον οι πρώτες ενέργειες είχαν γίνει πριν ενάμιση χρόνο υπήρχε το χρονικό περιθώριο να διενεργηθεί διαγωνιστική διαδικασία όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία.  Σε κάθε περίπτωση υπήρχε η δυνατότητα με το ίδιο κόστος να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό που θα εκπαιδευόταν σε αυτές και άλλες εργασίες που καλύπτουν διαρκείς ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. 

Αντί αυτών πριν ακόμη αναρτηθεί η επίμαχη σύμβαση, η ΕΑΒ ξεκίνησε να εκπαιδεύει το προσωπικό της εταιρείας ΙΚΕ, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν ήταν έτοιμο να αναλάβει κατεπείγουσα δράση. 

Πέραν τούτων, η Σύμβαση αυτή καθαυτή περιλαμβάνει μια σειρά από επαχθείς όρους για την αναθέτουσα ΕΑΒ. Συνοπτικά παραθέτουμε τα εξής σημεία που εγείρουν σοβαρά ερωτήματα:

  • Σύμφωνα με το Άρθρο I παρ. Β (σελ.2) η ανάδοχος πρέπει να εκπροσωπεί εταιρεία που διαθέτει εξοπλισμό ηλεκτρονικών και λοιπών συστημάτων του αεροσκάφους C-130, για άμεση παραγγελία πιθανών υλικών που θα απαιτηθούν κατά την εκτέλεση της εργασίας. Η εν λόγω εταιρεία θα μπορεί να παραγγέλνει αμυντικό εξοπλισμό απευθείας με αδιαφανείς διαδικασίες και με τιμές τις οποίες δεν ελέγχει η ΕΑΒ, η οποία στο τέλος θα πληρώνει το λογαριασμό και μάλιστα με προσαύξηση 10% (Άρθρο III, παρ. 4, σελ.5). Όμως η ΕΑΒ είναι ήδη συμβεβλημένη και έχει τη δυνατότητα να αγοράζει φτηνό αεροπορικό υλικό από το FMS σε τιμές περίπου του 20% της αξίας των υλικών αυτών στο εμπόριο διεθνώς. Επιπλέον η ΕΑΒ έχει ατέλεια και απαλλαγή από πληρωμή δασμών και φόρων ενώ αν εισάγει τα υλικά η ανάδοχος εταιρεία, επιπλέον των άλλων επιβαρύνσεων, η ΕΑΒ θα επιβαρύνεται με δασμούς και φόρους.  
  • Η ΕΑΒ σύμφωνα με το Άρθρο ΙΙ της Σύμβασης θα συνδράμει την εργολαβική εταιρεία με 15 άτομα από το προσωπικό της σε κάθε βάρδια (σελ. 4). Στην πραγματικότητα θα είναι η ΕΑΒ που θα εκτελέσει τις εργασίες για τις οποίες θα πληρώνεται η εργολαβική εταιρεία ΙΚΕ.  
  • Το περιεχόμενο της σύμβασης είναι διάτρητο και η αξία της πολύ μεγαλύτερη και ανοικτή σε υπέρβαση της αξίας των έργων, καθώς στο Άρθρο ΙΙ της Σύμβασης αναφέρεται ότι η ΕΑΒ δύναται να χρησιμοποιήσει το προσωπικό της εργολαβικής εταιρείας ΙΚΕ σε εργασίες συντήρησης οποιοδήποτε άλλων αεροσκαφών έναντι τιμήματος το οποίο θα συμφωνείται ανά περίπτωση. Το ποσό δεν είναι προκαθορισμένο και ρητά προσδιορισμένο στη Σύμβαση. Χαρακτηριστικά οξύμωρο είναι πως στη Σύμβαση αναφέρεται ότι η εργολαβική εταιρεία – της οποίας το προσωπικό εκπαιδεύεται από την ΕΑΒ – θα παρέχει εκπαίδευση στην ΕΑΒ. 
  • Σύμφωνα με το Άρθρο III (σελ. 4) και το Παράρτημα Α της σύμβασης, η ΕΑΒ θα παρέχει γη και ύδωρ στην εργολαβική εταιρεία. Ήτοι παρέχει: κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις, υλικά, ειδικά εργαλεία, δοκιμαστικές συσκευές,  διακριβωμένο και πιστοποιημένο ειδικό και επίγειο εξοπλισμό και οτιδήποτε άλλο απαιτηθεί. Με τα παραπάνω δεδομένα, εύλογα διερωτάται κάποιος ποια είναι η συνεισφορά του αναδόχου στο έργο.  
  • Η σύμβαση είναι διάρκειας δύο (2) ετών και στο μεσοδιάστημα αυτό η ΕΑΒ θα διενεργήσει μειοδοτικό διαγωνισμό. Η Διοίκηση της ΕΑΒ πρώτα προχωρεί σε απευθείας ανάθεση έργου εκατομμυρίων ευρώ και κατόπιν – για τα προσχήματα – εμφανίζεται να τηρεί μελλοντικά τη νομιμότητα, προβαίνοντας στην έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας κατόπιν της ανάθεσης. Πολλοί προβλέπουν ότι δεν θα υπάρξει ανάδοχος του έργου ή ότι ανάδοχος του έργου θα κηρυχθεί πάλι ο νυν ανάδοχος της απευθείας ανάθεσης.
  • Εξαιρετικά επαχθές για την ΕΑΒ είναι ότι, σύμφωνα με το Άρθρο VI (σελ.6), η ΕΑΒ  χορηγεί στην εργολαβική εταιρεία προκαταβολές αξίας 300.000 ευρώ για κάθε αεροσκάφος που θα εντάσσεται. Συγκεκριμένα, η με την υπογραφή της Σύμβασης η ΕΑΒ πρέπει καταβάλλει τις προκαταβολές πριν η ιδιωτική εταιρεία παραδώσει ισόποση εγγυητική επιστολή που να αποδεικνύει ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να εκτελέσει το έργο. Κατ αυτόν τον τρόπο, η ΕΑΒ παρέχει τους πόρους σε ιδιωτική εταιρεία που βρίσκεται σε οικονομική αδυναμία για να λάβει εγγυητική επιστολή. 
  • Σύμφωνα με το Άρθρο VIII (σελ.8) είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν πρόσθετες εργασίες, το τίμημα των οποίων θα συμφωνηθεί κατά περίπτωση, ούτε καν με το υπέρογκο τίμημα της εργατοώρας που προβλέπεται στη Σύμβαση. Είναι σαφές ότι το ύψος της σύμβασης πρόκειται να τεχνηέντως να φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη. 
  • Επιπλέον, σύμφωνα με το Άρθρο IX της σύμβασης (σελ. 8-9) οι ποινικές ρήτρες για την εργολαβική εταιρεία είναι ανύπαρκτες, ενώ υποχρέωση επιβολής ποινικών ρητρών υπάρχει μόνο για την ΕΑΒ, δηλαδή την αναθέτουσα κρατική Αρχή. Σύμφωνα δε με το Άρθρο X (σελ. 10) η εργολαβική εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει και άλλους υπεργολάβους. Είναι βέβαιο ότι σειρά εργολάβων θα απομυζήσουν στο εξής τη μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της χώρας. 
  • Στην παράγραφο 4.1.3 του Παραρτήματος Α της Σύμβασης προβλέπεται ότι το προσωπικό του αναδόχου εργολάβου θα δύναται να απασχολείται και σε άλλο ενταγμένο για εργοστασιακή συντήρηση (Ε.Σ) αεροσκάφος επιπρόσθετα του τύπου C-130 για τον οποίο του έχει ανατεθεί να εκτελέσει εργασίες Ε.Σ. Στην ουσία, η εργολαβική εταιρεία θα παρέχει εργασίες στην ΕΑΒ χωρίς όριο κόστους και σε οποιοδήποτε τύπο αεροσκάφους απαιτηθεί, ακόμη και αν δεν έχει ουδεμία εμπειρία ή πιστοποίηση στον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Το παραπάνω, προφανώς, ισοδυναμεί με πρόσληψη υψηλά αμειβόμενου προσωπικού παρακάμπτοντας τον ΑΣΕΠ και κάθε νόμιμη διαδικασία. Όπως είναι αναμενόμενο, η ΕΑΒ θα πιστοποιεί τις εργασίες της εργολαβικής εταιρείας και θα φέρει ακέραια την ευθύνη έναντι της Πολεμικής Αεροπορίας. 
  • Η Σύμβαση δεν προσδιορίζει αριθμό προσωπικού του εργολάβου. Στο Άρθρο X (σελ. 9) αναφέρεται ότι ο εργολάβος υποχρεούται να απασχολεί σε καθημερινή βάση “επαρκή αριθμό” προσωπικού. Ο εργολάβος δύναται να παρουσιάζει όσους εργαζόμενους θέλει, όταν θέλει, και η ΕΑΒ που θα εκτελεί το έργο, θα πιστοποιεί και θα αμείβει τον εργολάβο.   
  • Το αποκορύφωμα των επαχθών προβλέψεων της Σύμβασης, που αυτό καθαυτό συνιστά σκάνδαλο, είναι η πρόβλεψη στο Παράρτημα Β όπου προσδιορίζεται Κόστος Ανθρωποώρας στα 58 €. Το κόστος της ανθρωποώρας των 58 € είναι υψηλότερο από το κόστος με το οποίο τιμολογεί η ΕΑΒ τους ξένους πελάτες της. Επιπλέον, το κόστος της εργατοώρας των 58 € είναι τετραπλάσιο από το αντίστοιχο κόστος των εργαζομένων της ΕΑΒ. Η ΕΑΒ όμως είναι η μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της χώρας και εκ των μεγαλύτερων της Ευρώπης, διαθέτει 1.700 άτομα έμπειρο προσωπικό,  διεθνή εμβέλεια, όλα τα διεθνή πιστοποιητικά που απαιτούνται, φέρει ακέραια την ευθύνη των εργασιών και των εργοσυνόλων που παράγει, υπόκειται σε συνεχείς ελέγχους από διεθνείς οργανισμούς και σε αυστηρές ποινικές ρήτρες, παρέχει ολοκληρωμένη εργοστασιακή συντήρηση με πελάτες της τις μεγαλύτερες αμυντικές βιομηχανίες του κόσμου (ακόμη και ξένους κρατικούς οργανισμούς και Κράτη) και υποστηρίζει και συντηρεί όλα τα πτητικά μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας και του Ελληνικού Δημοσίου γενικότερα. Στη σύμβαση είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι δεν προσδιορίζεται πως έφτασε το κόστος ανθρωποώρας σε τέτοιο υψηλό επίπεδο. Εύλογα γεννάται το ερώτημα για τη  μέθοδο υπολογισμού της ανθρωποώρας της Σύμβασης και πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστεί αν υπάρχει σχετική μελέτη και εισήγηση από τις Οικονομικές Υπηρεσίες της ΕΑΒ. 

Επιπρόσθετα σημειώνουμε τις κάτωθι σημαντικές υπερβάσεις του Νόμου:

  • Η Σύμβαση φέρει ημερομηνία υπογραφής 3/6/2022 αν και είχε υπογραφεί στις αρχές Μαΐου. Το Πρωτογενές Αίτημα της αιτούσας Διεύθυνσης Αεροσκαφών της Γενικής Διεύθυνσης Εργοστασίων της ΕΑΒ φέρει ημερομηνία 30/6/2022 και η έγκριση του Πρωτογενούς Αιτήματος από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της ΕΑΒ φέρει ημερομηνία υπογραφής 5/7/2022. Επιπλέον δεν αναφέρει ως όφειλε, σύμφωνα με το Άρθρο 26 του Ν. 4270/2014, ότι η δαπάνη είναι εκτός προϋπολογισμού, που σημαίνει ότι θα έπρεπε να δηλώσει τη ρητή αντίρρησή της και στη συνέχεια να ενημερώσει τον Υπουργό Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προκειμένου να εγκρίνουν τη Σύμβαση. Αν όντως δεν έχει εγκρίνει το Υπουργείο Οικονομικών θεωρούμε ότι υπάρχει σοβαρή πειθαρχική ευθύνη της παραπάνω Γενικής Διεύθυνσης της ΕΑΒ.  Εξάλλου για την εν θέματι Γενική Διεύθυνση Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών της ΕΑΒ υπάρχουν πολλά ερωτηματικά  που ουδέποτε απαντήθηκαν στη σχετική Ερώτηση μας με αριθμό 5142/12.5.22. 
  • Στις 7/7/2022 επισκέφθηκε την ΕΑΒ κλιμάκιο του ΣΕΠΕ και κατέγραψε αδήλωτο προσωπικό του αναδόχου. Μεταξύ αυτών που εντοπίσθηκαν αδήλωτοι υπήρξαν και υψηλόβαθμοι απόστρατοι της Πολεμικής Αεροπορίας και άλλοι συνταξιούχοι που συνδέονται ως εργαζόμενοι με την εταιρεία του αναδόχου. 
  • Όπως προκύπτει από με ντοκουμέντα που αποκαλύπτονται σε άλλα δημοσιεύματα, η Διοίκηση της ΕΑΒ εμπόδισε έλεγχο του ΣΕΠΕ την 17η/7/22 αρνούμενη να παρέχει στοιχεία για το σύνολο των 315 εργαζομένων που εργάζονταν στη διάρκεια του ρεπό τους. Για το γεγονός κλήθηκε η Αστυνομία. 

 Επειδή τα παραπάνω στοιχεία που αφορούν τις προβλέψεις και τις συνέπειες της σύμβασης απευθείας ανάθεσης της ΕΑΒ με μη πιστοποιημένη και μη εξειδικευμένη εταιρεία, λειτουργούν δε εξόφθαλμα εις βάρος της εταιρείας και δίκαια προκαλούν πληθώρα ερωτημάτων, 

Επειδή όλα τα παραπάνω αποτελούν απόρροια της συστηματικής απαξίωσης της ΕΑΒ και συντελούν έτι περαιτέρω στην αποψίλωση και την απαξίωση της ΕΑΒ, 

Επειδήσκανδαλώδεις είναι οι δωρεάν παραχωρήσεις προσωπικού, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού της ΕΑΒ σε μη πιστοποιημένο ιδιώτη ο οποίος θα έχει σημαντικά οφέλη, 

Επειδή η επί σειρά ετών καταγραφείσα αδυναμία αποτελεσματικής ανταπόκρισης της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα συντήρησης των C-130 σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προβληθεί αξιόπιστα ως επαρκής λόγος αναζήτησης και δρομολόγησης τέτοιων απαράδεκτων επιλογών καθόσον προφανέστατα οφείλεται σε ζητήματα που ανάγονται σε έλλειψη πολιτικής βούλησης ενίσχυσης της ΕΑΒ, 

Επειδή, ως εκ τούτου, η ΕΑΒ έχει ανάγκη ενίσχυσης από καλά αμειβόμενο εξειδικευμένο προσωπικό και αντί αυτού η Διοίκηση προβαίνει σε υπέρογκα έξοδα και αναλαμβάνει κόστη που θα έπρεπε να βαραίνουν τρίτους

Και

Επειδή η μεγαλύτερη Αμυντική Βιομηχανία της χώρας είναι ανοικτή σε σημαντικές υπερβάσεις της Σύμβασης που είναι δυνατόν υπερακοντίσουν το κόστος χωρίς καμία εξασφάλιση, 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί , 

  1. Ποια είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από τη διερεύνηση του παρ’ ολίγον μοιραίου ατυχήματος της πτώσης και της καταστροφής τμήματος του αεροσκάφους C-130 στα μέσα Ιουλίου; Οφείλεται το ατύχημα στην έλλειψη επαγγελματικής εξειδίκευσης των εργαζομένων της εταιρείας του αναδόχου; Έχουν προκληθεί άλλες καταστροφές όπως η θραύση παράθυρου του C-130 που κοστίζει 6.000 ευρώ, όπως κατήγγειλε ο Πρόεδρος του Σωματείου της ΕΑΒ; 
  1. Υπάρχει μελέτη και εισήγηση των Οικονομικών Υπηρεσιών της ΕΑΒ από την οποία να προκύπτει το υπέρογκο κόστος ανθρωποώρας των 58 €; Αληθεύει ότι το κόστος αυτό είναι υψηλότερο από το κόστος με το οποίο τιμολογεί η ΕΑΒ τους ξένους πελάτες της και τετραπλάσιο από το κόστος των εργαζομένων της ΕΑΒ;  Πώς η ανάθεση εργασιών με αυτό το προκλητικό κόστος εργασίας προασπίζει το συμφέρον του Δημοσίου και της μεγαλύτερης αμυντικής βιομηχανίας; Γιατί η Διοίκηση της ΕΑΒ δεν προβαίνει στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με το ίδιο κόστος; 
  1. Εφόσον η ΕΑΒ βάσει της σύμβασης θα συνεισφέρει για το σκοπό της σύμβασης προσωπικό 15 ατόμων, γιατί ανατίθεται το έργο σε ιδιώτη; Δεν απασχόλησε την Διοίκηση της ΕΑΒ το γεγονός ότι ο ανάδοχος δεν εμφανίστηκε εξ αρχής να είχε προσωπικό; Γιατί το Άρθρο Χ δεν προσδιορίζει επακριβώς τον  αριθμό προσωπικού του εργολάβου που θα εργάζεται παρά μόνο αναφέρει θα απασχολεί “επαρκή” αριθμό προσωπικού; 
  1. Αναγνωρίζουν ότι θα υπάρξει σοβαρή υπέρβαση στο αντίτιμο της Σύμβασης και ότι παραβιάζεται το αντικείμενο της Σύμβασης – που αφορά τη συντήρηση των C-130- όταν σε αυτή προβλέπεται ότι η ΕΑΒ δύναται να χρησιμοποιεί το προσωπικό του αναδόχου σε εργασίες συντήρησης οποιοδήποτε άλλων αεροσκαφών πλην των C-130, έναντι τιμήματος το οποίο θα συμφωνείται ανά περίπτωση (παρ. 4.1.3 του Παραρτήματος Α) ;
  1. Ποιο το κόστος που θα βαρύνει την ΕΑΒ για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού και αεροπορικού υλικού από τον ανάδοχο με απευθείας διαδικασίες και σε τιμές τις οποίες δεν ελέγχει η ΕΑΒ οι οποίες επιβαρύνονται με προσαύξηση 10% (Άρθρο ΙΙΙ παρ.4); Ποιο το υπερβάλλον κόστος ευκαιρίας στις παραπάνω προμήθειες όταν η ΕΑΒ έχει ήδη τη δυνατότητα να αγοράζει φθηνό αεροπορικό υλικό σε τιμές στο 20% της αξίας των υλικών στη διεθνή αγορά; Θα επιβαρυνθεί η ΕΑΒ με δασμούς και φόρους επί των τιμών όταν μέχρι σήμερα δεν επιβαρυνόταν; Ισχύει ότι δεν υπάρχουν ποινικές ρήτρες εις βάρος της εργολαβικής εταιρείας (Άρθρο ΙΧ); 
  1. Ποιο αναμένεται να είναι το κόστος της ΕΑΒ όταν, σύμφωνα με το Άρθρο III και το Παράρτημα Α της Σύμβασης, συμβάλλεται να παρέχει στον ανάδοχο κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις, υλικά, ειδικά εργαλεία, δοκιμαστικές συσκευές,  διακριβωμένο και πιστοποιημένο ειδικό και επίγειο εξοπλισμό και οτιδήποτε άλλο απαιτηθεί;  Γιατί προβλέπεται στη Σύμβαση ότι η ΕΑΒ θα συνδράμει δωρεάν την εργολαβική εταιρεία  με 15 άτομα προσωπικού; Γιατί η ΕΑΒ δεν παρέχει τα παραπάνω έναντι αμοιβής; 
  1. Αποτελεί εξαιρετικά επαχθή όρο για την ΕΑΒ η πρόβλεψη του Άρθρου VI για τη χορήγηση προκαταβολών  αξίας 300.000 ευρώ για κάθε αεροσκάφος που θα εντάσσεται στις εργασίες συντήρησης στον ανάδοχο; Πρόκειται να καταβληθεί η προκαταβολή πριν η ιδιωτική εταιρεία παραδώσει ισόποση εγγυητική επιστολή που να αποδεικνύει ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να εκτελέσει το έργο; 
  1. Η επιτροπή της ΕΑΒ που αποφάσισε να εισηγηθεί την ανάθεση του έργου στη συγκεκριμένη εταιρεία, ισχυρίζεται ότι έκανε έρευνα αγοράς επί ενάμιση χρόνο. Με πόσες εταιρείες ήρθε σε επαφή και με ποια κριτήρια κατέληξε στη συγκεκριμένη; Απέτυχε η προσπάθεια ανάθεσης σε εταιρεία του εξωτερικού διότι δεν διέθετε πιστοποιημένες εγκαταστάσεις; Γιατί δεν προχώρησε σε μειοδοτικό διαγωνισμό εφόσον ξεκίνησε την έρευνα αγοράς πριν ενάμιση χρόνο, δηλαδή όσο διαρκούν οι διαδικασίες του διαγωνισμού; 
  1. Γιατί η σύμβαση δεν προετοιμάστηκε από τη Διεύθυνση Συμβάσεων της ΕΑΒ αλλά από νομικό σύμβουλο και σε συνεργασία με ποια στελέχη τέθηκαν οι όροι της σύμβασης που είναι καθ’ ολοκληρίαν εις βάρος της ΕΑΒ; Θα ασκηθεί έλεγχος στον νομικό σύμβουλο για την προετοιμασία μιας σύμβασης που είναι εις βάρος κρατικής εταιρείας και κατ’ επέκταση εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου; 
  1. Γιατί δεν αναφέρεται στη σύμβαση ότι η εταιρεία στην οποία ανατέθηκε το έργο έχει υποχρέωση να τηρεί όλους τους νόμους της εργατικής και φορολογικής νομοθεσίας, όπως αναφέρεται σε άλλες συμβάσεις της ΕΑΒ; Για ποιον λόγο δεν ηλεγξε η ΕΑΒ αν η εταιρεία του αναδόχου πληρούσε αυτές τις προϋποθέσεις κάτι που διαπίστωσε εκ των υστέρων οι έλεγχος του ΣΕΠΕ;  
  1. Είναι έγκυρη η σύμβαση εφόσον δεν Υπάρχει έγκριση από την Πολεμική Αεροπορία; Τι ευθύνες φέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΒ και όσα Μέλη του ΔΣ ψήφισαν θετικά για την σκανδαλώδη αυτή ανάθεση; Θα προβούν  στις απαραίτητες ενέργειες εναντίον της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών της ΕΑΒ που, όπως προκύπτει, δεν ενημέρωσε ότι η σύμβαση είναι εκτός προϋπολογισμού και ως εκ τούτου θα έπρεπε να έχει την έγκρισή του Υπουργού Οικονομικών και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; 

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων 

—–

Για την επαρκή ενημέρωση του σώματος παρακαλείσθε όπως προσκομίσετε τη μελέτη και την εισήγηση των Οικονομικών Υπηρεσιών της ΕΑΒ για το κόστος εργατοώρας των 58 € που προβλέπεται στη Σύμβαση. 

Οι Αιτούντες και Ερωτώντες Βουλευτές,

Τσίπρας Γιώργος

Δρίτσας Θεόδωρος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Βίτσας Δημήτρης

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νίκος

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπαηλιού Γιώργος

Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Φωτίου Θεανώ

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Πηγή: militaire.gr

1 σχόλιο:

(3)