Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Uber - ΝΔ: Επί χρόνια της έστρωναν το δρόμο για εισβολή στην Ελλάδα

Το σήμα της ΝΔ

Με το Uber Gate και τις αποκαλύψεις για τις διασυνδέσεις της πολυεθνικής με τις πολιτικές ηγεσίες στα μέσα της περασμένης δεκαετίας να κυριαρχεί στην επικαιρότητα, αξίζει να θυμηθεί κανείς και το τι δήλωναν συγκεκριμένοι πολιτικοί στην χώρα μας.

Τον Φεβρουάριο του 2017, ο Κ. Κυρανάκης από το στούντιο του Γ. Τράγκα εξηγούσε πόσο καλή είναι η Uber και πόσο κακή η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που εμπόδιζε «νέα παιδιά άνεργα ... να βγάλουν λίγα χρήματα παραπάνω», εις βάρος του κλάδου των ταξί. Η επιχειρηματολογία του, τότε «σημαία» όλης της ΝΔ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια ως προς το τι ακριβώς συζητούσε λίγο νωρίτερα με τον διευθυντή της Uber στην Ελλάδα.

«Να σας πω μια μεταρρύθμιση η οποία αυτή τη στιγμή δεν έχει κόστος. Ήμουν νωρίτερα, σήμερα, με τον διευθυντή της εταιρίας UBER εδώ στην Ελλάδα. Τι μπορούν να κάνουν νέα παιδιά τα οποία είναι άνεργα, τα οποία θέλουν να δουλέψουν και θέλουν ενδεχομένως να μπουν στην εταιρία και να βγάλουν λίγα χρήματα παραπάνω. Να πάρουν το ΙΧ τους και να το κάνουν UBER. Δεν μπορούν λοιπόν να το κάνουν σήμερα γιατί δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο. Με πολύ απλό τρόπο λοιπόν, μία κυβέρνηση χωρίς να χρειαστεί τρόικα, μνημόνια, τίποτα, μπορεί να φτιάξει ένα νομοθετικό πλάισιο και να πει: κάθε άνθρωπος, κάθε πολίτης ο οποίος θέλει να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε αυτόν τον τομέα, μπορεί με μία απλή άδεια, η οποία δεν κοστίζει τίποτα, να κάνει αυτή τη δουλειά. Αυτό σημαίνει δουλειές και θέσεις εργασίας. Αυτό είναι μεταρρύθμιση κ. Τράγκα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που η ΝΔ και ο κ. Κυρανάκης είχαν αυτές τις επαφές με τον διευθυντή της Uber, η ελληνική κυβέρνηση απορούσε ακόμη και για την ταυτότητά του και όπως δηλωνόταν χαρακτηριστικά, «θα ζητήσουμε είτε από τη ΝΔ είτε από τα ΜΜΕ να έρθουν στο υπουργείο να μας καταθέσουν τις απόψεις τους».

Δεν τόλμησε να συναντήσει τους αυτοκινητιστές

Οι δηλώσεις Κυρανάκη τότε είχαν προκαλέσει έκρηξη οργής μεταξύ των επαγγελματιών στα ταξί. Πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας στην Πειραιώς, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής Θύμιο Λυμπερόπουλο να τονίζει ότι «η εμμονή στελεχών της ΝΔ προς τους οδηγούς ταξί να πάνε τα οχήματα τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή UBER δημιουργεί ερωτήματα. Θα πρέπει να μας ξεκαθαρίσει η ΝΔ ποια είναι η θέση της», διαφορετικά θα ανοίξει «ιερός πόλεμος».

Οι αυτοκινητιστές απαίτησαν να συναντηθούν με τον Κ. Μητσοτάκη προκειμένου να ξεκαθαρίσει η ΝΔ την θέση της, χωρίς επιτυχία. Αντίθετα, ακολούθησε μία γενικόλογη ανακοίνωση περί υποστήριξης του ελεύθερου ανταγωνισμού «μέσα σε ένα γενικώς αποδεκτό κανονιστικό πλαίσιο, με πλήρη σεβασμό των κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων».

Ο ρόλος Χατζηδάκη, Μητσοτάκη, Ντόρας και... Καϊλή

Ο κ. Λυμπερόπουλος είχε αργότερα καυτηριάσει την στάση της ΝΔ όσον αφορά την στήριξη και κάλυψη της Uber, βάζοντας στο κάδρο τόσο τον ίδιο τον Κ. Μητσοτάκη και την Ντόρα Μπακογιάννη, όσο και τον Κωστή Χατζηδάκη. Όπως τόνιζε, ενώ σε όλη την Ευρώπη δικαστικές αποφάσεις έβαζαν τέλος στη λαίπαπα φοροδιαφυγής της Uber, Μητσοτάκης, Χατζηδάκης, Ντόρα «έτρεχαν» τα συμφέροντά της εταιρείας, για την οποία μέχρι και η Βελκουλέσκου του ΔΝΤ εκβίαζε με όπλο την αξιολόγηση.

Μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ είπε συγκεκριμένα: «Στη χώρα μας ήρθαν το 2014, προσπάθησαν να μπουν στην αγορά, έκαναν παρεμβάσεις, έπιασαν ανθρώπους, ήθελαν να χρηματίσουν για να βάλουν μέσα την εφαρμογή ... μιλάμε για λαμόγια. Η άποψή τους ήταν ότι "αν δεν τα πάρετε εσείς, θα τα πάρουν οι κυβερνήσεις, εμείς αλλάζουμε κυβερνήσεις". Τους εξυπηρέτησε η "εργαλειοθήκη" του Χατζηδάκη σε τέτοιο βαθμό, που άφησε μη εφαρμοστικούς νόμους, για τα ΙΧ να δουλεύουν υπό συγκεκριμένους όρους και να κάνουν μεταφορές. Δεν άφησαν τότε τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλο να φτιάξει εφαρμοστικούς νόμους. Η πηγή του κακού, με προσχεδιασμένη εισαγωγή της Uber στη χώρα μας, ήταν από τον Κωστή τον Χατζηδάκη».
 
«Από κει και ύστερα, έχουμε Κυρηνάκη, Μητσοτάκη και Ντόρα να κάνουν επαφές με το γενικό διευθυντή της Uber, να βγαίνουν και να λένε δημόσια "γιατί να μην δουλέψει και το ΙΧ να βγάλει ένα μεροκαματάκι' και την αποκορύφωση από πλευράς ΠΑΣΟΚ, να πηγαίνει η Καΐλή στην ΕΕ και να απαιτεί από το Ευρωκοινοβούλιο να βγάλει Οδηγία να αφήσουν ελεύθερη την Uber με τα ΙΧ, την παράνομη εταιρεία της διαπλοκής, που κλέβει τους πόρους από κάθε χώρα, να δουλέψει. Αυτά τα πράγματα δεν έχουν ξαναγίνει στη χώρα, να λένε "έλα να καταργήσουμε μία κοινωνική ομάδα και να βάλουμε κάποιους παράνομους, που κλέβουν την ίδια τη χώρα"», όπως είπε.

Μέχρι και η Βελκουλέσκου απειλούσε με «όπλο» την αξιολόγηση

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο που ετοίμαζε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Λυμπερόπουλος είπε ότι «ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Μαυραγάνης έχουν περάσει πολύ δύσκολους μήνες, από παρεμβάσεις και πιέσεις. Η εκπρόσωπος του ΔΝΤ κ. Βελκουλέσκου, με τακτική επικοινωνία από πλευράς Νέας Δημοκρατίας και Uber, απείλησε δύο φορές να σταματήσει την αξιολόγηση λόγω Uber.
 
Παρά ταύτα, «το νομοσχέδιο απαγορεύει τη λειτουργία «όχι μόνο της Uber, αλλά οποιασδήποτε εφαρμογής ... δεν χρησιμοποιεί επαγγελματίες. Δεν μπορεί το ΙΧ να έχει μία εφαρμογή και να ασκεί οικονομική δραστηριότητα, να μη δηλώνει τίποτα και να είναι απέναντι στον επαγγελματία, που πληρώνει τους φόρους του ... αν αυτό δεν είναι λογικό και δίκαιο, έχουμε χάσει τα αβγά και τα πασχάλια». είπε χαρακτηριστικά.

Πηγή:avgi.gr

1 σχόλιο:

(3)