Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Τέλος οι κλήσεις στο παρμπρίζ - Τι αλλάζει με τα πρόστιμα

Τέλος οι κλήσεις στο παρμπρίζ - Τι αλλάζει με τα πρόστιμα
 

 Μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που «γράφονται» οι κλήσεις για τις παραβάσεις που προβλέπει ο ΚΟΚ.

Αλλαγές στην οδική ασφάλεια, τις ποινές για τις παραβάσεις αλλά και τις κλήσεις που επιδίδονται στους παραβάτες φέρνει το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Με την εφαρμογή του εν λόγω σχεδίου, το υπουργείο προσβλέπει σε μείωση των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών από τροχαία έως και 50% έως το 2030.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των «Νέων», το σχέδιο αποτελείται από 8 βασικούς πυλώνες:

  • Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
  • Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
  • Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
  • Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
  • Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού
  • Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.

«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Για ποιες παραβάσεις αυστηροποιούνται οι ποινές

Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, με αποτέλεσμα να μην αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού.

Επίσης, υπάρχουν κάποιες παραβάσεις, για τις οποίες οι ποινές θα είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η υπέρβαση ταχύτητας,
  • Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • Το ζήτημα της αντιμεης μετά το ατύχημα.

Παρελθόν το σβήσιμο των κλήσεων

Μία ακόμα αλλαγή που φέρνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας είναι ο τρόπος που οι κλήσεις επιδίδονται στους παραβάτες.

Έτσι, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θα δημιουργηθεί και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, με σκοπό τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.

Το κέντρο αυτό θα είναι συνδεδεμένο με όλες τις βάσεις δεδομένων τόσο στη ΓΓΠΣ ή στο υπουργείο Μεταφορών.

Έτσι, όπως προβλέπεται, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων, ενώ στόχος είναι ακόμα και οι κλήσεις που επιβάλλονται ερήμην του οδηγού να αποδίδονται άμεσα στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Πώς θα πληρώνονται οι κλήσεις

Επίσης, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή σε ΑΤΜ το πρόστιμο για την παράβασή τους, αλλά και να ενημερωθούν για τους πόντους ποινής που έχουν στο point system. 

Πηγή: ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)