Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Γιατί η αγορά βλέπει νέο Fuel Pass 3 - Στα 1,918 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη

Γιατί η αγορά βλέπει νέο Fuel Pass 3 - Στα 1,918 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη

 

 

Ανοιχτό φαίνεται ότι παραμένει το ενδεχόμενο για ένα νέο fuel pass 3 όσο οι τιμές της βενζίνης ανεβαίνουν.

Μετά από μια περίοδο χαμηλών τιμών στα υγρά καύσιμα τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται σταδιακή άνοδος, ως αποτέλεσμα της ανόδου της τιμής του αργού. Η ρευστή αυτή κατάσταση όπως εξηγούν αναλυτές οφείλεται στις διεθνείς τιμές και στις διακυμάνσεις στην προσφορά και ζήτηση. Να σημειωθεί πως η τιμή της αμόλυβδης πανελλαδικά διαμορφώνεται στο 1,918 ευρώ ανά λίτρο. Το πετρέλαιο κίνησης στο 1,821 ευρώ ανα λίτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης στο 1,301 ευρώ ανά λίτρο, σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο(29/1) επισκόπησης τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται πως παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο χορήγησης ενός fuel pass παρά τις δηλώσεις (ΕΡΤ) περί του αντιθέτου από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη. Στην αγορά υπάρχει η πεποίθηση πως το θέμα αυτό δεν έχει κλείσει και πως τις οριστικές αποφάσεις θα τις λάβει το υπουργείο οικονομικών. Οπότε είναι θέμα κυβέρνησης εάν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος. Παράλληλα, παράγοντες της αγοράς τονίζουν τη σημαντική συνεισφορά που έχει η επιδότηση των 15 λεπτών/λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ αναφέρουν πως τα 25 λεπτά που ίσχυαν μέχρι τέλος Δεκεμβρίου επι της ουσίας ήταν μια έμμεση μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Να σημειωθεί πως ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης είναι 280 ευρώ/1000 λίτρα. Εάν παραμείνουν τα υγρά καύσιμα κάτω από τα δύο ευρώ τότε υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως θα διατηρηθεί ως ένα βαθμό η ζήτηση στα ίδια επίπεδα. Πάντως, μεσοσταθμικά η μείωση στα πρατήρια την τελευταία διετία φθάνει το 25-30%.

Μείωση της ζήτησης υγρών καυσίμων 25-30% την τελευταία διετία

Το γεγονός αυτό από μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε συμπεράσματα για τις συνέπειες που είχε στον κύκλο εργασιών των πρατηρίων. Με τις επιχειρήσεις να επωμίζονται το βάρος της υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης. Μάλιστα όπως επισημαίνουν στο iEnergeia.gr πρατηριούχοι το 25% που χάθηκε την τελευταία διετία λόγω της μείωσης της ζήτησης θα ήταν επί της ουσίας η κερδοφορία τους. Επιπλέον, αναφέρουν πως τα πρατήρια έχουν αρκετές επισφάλειες, με μια από αυτές να είναι οι μεταγενέστερες πληρωμές. Μια σημαντική παράμετρος ακόμη σε σχέση με τη βιωσιμότητα τους είναι το γεγονός πως εξανεμίστηκαν, όπως υποστηρίζουν οι πρατηριούχοι, οι επιστρεπτέες προκαταβολές τον καιρό της πανδημίας, ενώ παρά τις επιπτώσεις της ύφεσης εκείνοι κράτησαν και το προσωπικό τους. Επομένως όπως σημειώνουν τα χρήματα αυτά δεν έμειναν στις τσέπες τους, αλλά επιστράφηκαν.

 Πηγή: ienergeia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)