Σε αλλαγές στο «καλάθι του νοικοκυριού» σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, που αναζητεί τρόπους για να δημιουργηθεί και «σχολικό καλάθι», στη λογική του «καλαθιού του νονού» και του «καλαθιού του Άη-Βασίλη».
Μάλιστα, για να δελεάσει τα σούπερ-μάρκετ να μειώσουν τις τιμές τους «μόνιμα» κατά 5% (δηλαδή έως το τέλος του 2023 που θα ισχύει το μέτρο του καλαθιού), τους υπόσχεται δωρεάν διαφήμιση μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.Όλα αυτά προκύπτουν μετά τη συνάντηση που είχε ο Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας υπό τον Πρόεδρό της, Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ) και με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα, Κώστα Μαυροειδή (Γαλαξίας), του μέλους του ΔΣ, Λάμπρου Παπακοσμά (Σκλαβενίτης) και του Γενικού Διευθυντή, Απόστολου Πεταλά.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, αποφασίστηκε να δοθεί έμφαση στο «καλάθι του νοικοκυριού» ως μέσο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας -παρ' όλο που μέχρι στιγμής δεν έχει συμβάλει επ' ουδενί στη μείωση του πληθωρισμού. Άλλωστε, η κυβέρνηση, που αρνείται να αντιμετωπίσει με ουσιαστικό τρόπο την αισχροκέρδεια, επιμένει να μιλά για εισαγόμενο πληθωρισμό. Όπως είπε ο Κώστας Σκρέκας, «το μήνυμά μου προς την Ένωση των Σούπερ Μάρκετ όσο και γενικότερα προς όλους τους παράγοντες στην αγορά (βιομηχανία, χονδρικό και λιανικό εμπόριο) είναι ξεκάθαρο: πρέπει να βάλουμε όλοι πλάτη για να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια ορθώνοντας δίχτυ προστασίας απέναντι στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις».
Η ενίσχυση του μέτρου του καλαθιού του νοικοκυριού θα γίνει με τους εξής τρόπους:
• Καθίσταται υποχρεωτική η προσθήκη επώνυμων προϊόντων σε ορισμένες κατηγορίες βασικών αγαθών. Σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνουν τα εξής προϊόντα:
- καφέ
- γιαούρτι
- γάλα
- όσπρια
- ρύζι
- ζυμαρικά
• Προβλέπεται η καθιέρωση ενός δεύτερου σημείου πώλησης ιδιαίτερης προβολής για τα προϊόντα του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», όπου είναι χωροταξικά εφικτό.
Πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρχει ειδική προθήκη για τα περισσότερα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο καλάθι, αλλά κυρίως στα μεσαία και μεγάλα καταστήματα.
• Μέσω διαφήμισης από το e-katanalotis.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης καλεί τις βιομηχανίες, προχωρήσουν -προαιρετικά- σε μειώσεις τιμών μεγαλύτερες του 5% στα προϊόντα τους, με… δέλεαρ την προβολή τους τόσο μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis όσο και με άλλους τρόπους. Αυτή η διαφήμιση προϋποθέτει ότι η μείωση στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να είναι μόνιμη και τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2023.
Σχολικά είδη
Το υπουργείο Ανάπτυξης προτίθεται να εντάξει και τα σχολικά είδη στη διάταξη για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, αλλά και να δημιουργήσει ένα «καλάθι για τα σχολικά είδη».
Σε αυτό θα περιλαμβάνονται:
- τσάντες/ κασετίνες
- τετράδια
- μολύβια, στυλό, γόμες, ξύστρες, μαρκαδόροι
- ενδεχομένως γεωμετρικά όργανα.
Το «καλάθι με τα σχολικά θα είναι διαθέσιμο, εκτός από τα σούπερ-μάρκετ, και σε αλυσίδες παιχνιδιών και ειδών τεχνολογίας που πωλούν και σχολικά με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ, ενώ θα μπορούν να συμμετάσχουν προαιρετικά όλα τα βιβλιοπωλεία, εφόσον το επιθυμούν.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου