Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Ερώτηση της Θ. Τζάκρη στη Βουλή σχετικά με την κατάργηση των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας





Όπως αναφέρει στην ερώτησή της η βουλευτής, η κατανομή του πληθυσμού και η μορφολογία του νομού Πέλλας δεν επιτρέπουν την συγκέντρωση
των εν λόγω υπηρεσιών σε μια πόλη, καθώς ο νομός αποτελείται από τρεις επαρχίες που απέχουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους και μια απόφαση για συνένωση των ΔΟΥ του νομού μόνο προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κατοίκων θα δημιουργήσει, ενώ ούτε στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών, ούτε στον εξορθολογισμό της λειτουργίας της υπηρεσίας θα συμβάλει.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η κ. Τζάκρη στη ερώτησή της, η ΔΟΥ Γιαννιτσών (Α’ τάξης) εξυπηρετεί ολόκληρη την περιοχή του Δήμου Πέλλας, έναν από τους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας με πληθυσμό πάνω από 65.000 κατοίκους. Απασχολεί 35 υπαλλήλους και με βάση τα στοιχεία του 2011 δέχεται 32.000 περίπου δηλώσεις (περίπου 915 ανά υπάλληλο) και παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 55.000.000 (περίπου 1.575.000 ευρώ ανά υπάλληλο), ενώ εξυπηρετεί και περίπου 6.200 επιχειρήσεις. Καθώς τα Γιαννιτσά απέχουν 40 χλμ από την Έδεσσα και για να μεταβεί κανείς οδικώς από το άκρο του δήμου στην πρωτεύουσα του νομού χρειάζεται πάνω από μία ώρα, η μετάβαση όλων αυτών των χιλιάδων κατοίκων τόσο μακριά για την εξυπηρέτησή τους θα επιφέρει μεγάλη ταλαιπωρία και σπατάλη χρόνου στους πολίτες, αλλά και αυξημένα έξοδα μετακίνησης, ειδικά στην δύσκολη αυτή περίοδο που διάγει η χώρα μας, όπου και το τελευταίο ευρώ είναι υπόθεση για τους πολίτες. Η ΔΟΥ Αριδαίας (Β’ τάξης) από την άλλη εξυπηρετεί τον Δήμο Αλμωπίας, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σε έκταση Δήμους της χώρας. Απασχολεί 12 υπαλλήλους, με 14.160 δηλώσεις (περίπου 1.220 ανά υπάλληλο), παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 17.000.000 ευρώ (περίπου 1.415.000 ευρώ ανά υπάλληλο) και επιτελεί σημαντικό έργο στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών του Δήμου. Καθώς η απόσταση μόνο από το ένα άκρο του Δήμου στο άλλο είναι πολύ μεγάλη, σχεδόν μία ώρα οδικώς, η μετακίνηση των κατοίκων προς και από την Έδεσσα για την εξυπηρέτησή τους συνεπάγεται επίσης και πολύωρη καθυστέρηση και αυξημένα έξοδα μετάβασης.
Επιπλέον, όπως αναφέρει η βουλευτής, η κατάργηση των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας δεν θα συμβάλει ούτε στον εξορθολογισμό της λειτουργίας της υπηρεσίας, ούτε στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών, καθώς η μεταφορά των εν λόγω ΔΟΥ χωρίς καμία πρότερη διοικητική μέριμνα (ανεύρεση χώρων, υλικοτεχνική υποδομή κτλ) θα δημιουργήσει χαοτικές καταστάσεις τόσο στις μεταφερόμενες υπηρεσίες, όσο και στον φορέα υποδοχής, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ η υπηρεσία που θα προκύψει θα είναι απομακρυσμένη από το μεγαλύτερο κομμάτι του νομού στο οποίο συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος επιχειρήσεων και παραγωγικής δραστηριότητας, με περιορισμένη δυνατότητα ελέγχων.
Τονίζοντας ότι η κατάργηση των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι θα επιλύσει, η κ. Τζάκρη καλεί στην ερώτησή της τον Υπουργό Οικονομικών να επανεξετάσει το ζήτημα και πριν την λήψη οποιασδήποτε απόφασης να λάβει υπόψη του όλα τα παραπάνω επιχειρήματα, με γνώμονα πάντα και τον εξορθολογισμό των δημοσίων οικονομικών και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες.-

----------
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Πληροφορούμαστε ότι στα άμεσα σχέδια σας για τη διοικητική αναδιάρθρωση των ΔΟΥ της χώρας συμπεριλαμβάνεται και η αναστολή της λειτουργίας των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας και η συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών στην ΔΟΥ της Έδεσσας που αποτελεί και την πρωτεύουσα του νομού Πέλλας, στα πλαίσια μιας γενικότερης διοικητικής απόφασης που προβλέπει τη δημιουργία μιας ΔΟΥ ανά νομό και δη στην πρωτεύουσα του νομού.
Πριν την εφαρμογή όμως τέτοιων γενικότερων κριτηρίων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, ώστε οι λαμβανόμενες αποφάσεις να μην δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθενται ότι σκοπεύουν να επιλύσουν.
Η κατανομή του πληθυσμού και η μορφολογία του νομού Πέλλας δεν επιτρέπουν την συγκέντρωση των εν λόγω υπηρεσιών σε μια πόλη, καθώς ο νομός αποτελείται από τρεις επαρχίες που απέχουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους και μια απόφαση για συνένωση των ΔΟΥ του νομού χωρίς πρότερη ανάλυση κόστους/οφέλους μόνο προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κατοίκων θα δημιουργήσει, ενώ ούτε στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών, ούτε στον εξορθολογισμό της λειτουργίας της υπηρεσίας θα συμβάλει.
Πιο συγκεκριμένα, τα Γιαννιτσά αποτελούν την μεγαλύτερη σε πληθυσμό πόλη του νομού Πέλλας και έδρα του Δήμου Πέλλας, ενός από τους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας με πληθυσμό πάνω από 65.000 κατοίκους. Απέχουν 40 χλμ από την Έδεσσα και για να μεταβεί κανείς οδικώς από το άκρο του δήμου στην πρωτεύουσα του νομού χρειάζεται πάνω από μία ώρα. Η περιοχή αυτή εξυπηρετείται από την ΔΟΥ Γιαννιτσών (Α’ τάξης), η οποία απασχολεί 35 υπαλλήλους και με βάση τα στοιχεία του 2011 δέχεται 32.000 περίπου δηλώσεις (περίπου 915 ανά υπάλληλο) και παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 55.000.000 (περίπου 1.575.000 ευρώ ανά υπάλληλο), ενώ εξυπηρετεί και περίπου 6.200 επιχειρήσεις. Η μετάβαση λοιπόν όλων αυτών των χιλιάδων κατοίκων τόσο μακριά για την εξυπηρέτησή τους θα επιφέρει μεγάλη ταλαιπωρία και σπατάλη χρόνου στους πολίτες, αλλά και αυξημένα έξοδα μετακίνησης, ειδικά στην δύσκολη αυτή περίοδο που διάγει η χώρα μας, όπου και το τελευταίο ευρώ είναι υπόθεση για τους πολίτες.
Η ΔΟΥ Αριδαίας (Β’ τάξης) εξυπηρετεί τον Δήμο Αλμωπίας με έδρα την Αριδαία, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σε έκταση Δήμους της χώρας. Η απόσταση μόνο από το ένα άκρο του Δήμου στο άλλο είναι πολύ μεγάλη, σχεδόν μία ώρα οδικώς, με αποτέλεσμα η μετακίνηση των κατοίκων προς και από την Έδεσσα για την εξυπηρέτησή τους να συνεπάγεται επίσης και πολύωρη καθυστέρηση και αυξημένα έξοδα μετάβασης.  Η ΔΟΥ Αριδαίας με βάση τα στοιχεία του 2011 απασχολεί 12 υπαλλήλους, με 14.640 δηλώσεις (περίπου 1220 ανά υπάλληλο), παρουσιάζει έσοδα της τάξεως των 17.000.000 ευρώ (περίπου 1.415.000 ευρώ ανά υπάλληλο) και επιτελεί σημαντικό έργο στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των πολιτών του Δήμου.
Επιπλέον οι αλλαγές στις οποίες προτίθεστε να προβείτε ούτε στον εξορθολογισμό της λειτουργίας της υπηρεσίας θα συμβάλουν, ούτε στην βελτίωση των δημόσιων οικονομικών, καθώς η μεταφορά των εν λόγω ΔΟΥ χωρίς καμία πρότερη διοικητική μέριμνα (ανεύρεση χώρων, υλικοτεχνική υποδομή κτλ) θα δημιουργήσει χαοτικές καταστάσεις τόσο στις μεταφερόμενες υπηρεσίες, όσο και στον φορέα υποδοχής, για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ η υπηρεσία που θα προκύψει θα είναι απομακρυσμένη από το μεγαλύτερο κομμάτι του νομού στο οποίο συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος επιχειρήσεων και παραγωγικής δραστηριότητας, με περιορισμένη δυνατότητα ελέγχων.
Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, η αναστολή της λειτουργίας των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι θα επιλύσει, καθώς και αυξημένη ταλαιπωρία και επιπλέον έξοδα στους πολίτες θα προκαλέσει (οι οποίοι θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να εξυπηρετηθούν) και καμία βελτίωση στα έσοδα του κράτους δεν θα επιφέρει.
Νομίζω λοιπόν ότι πριν την λήψη οποιασδήποτε απόφασης θα πρέπει να επανεξετάσετε το ζήτημα και να λάβετε υπόψη σας όλα τα παραπάνω επιχειρήματα, με γνώμονα πάντα και τον εξορθολογισμό των δημοσίων οικονομικών και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Κατόπιν τούτων, ερωτάστε κ. Υπουργέ:

1. Σε τι θα εξυπηρετήσει η αναστολή της λειτουργίας των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας;
2. Δεν πρέπει οι διοικητικές μεταρρυθμίσεις να προσαρμόζονται ανάλογα με τις πραγματικές διοικητικές και οικονομικές ανάγκες και την ιδιαιτερότητα της κάθε περιοχής;
3. Θα προβείτε τελικά σε αναστολή της λειτουργίας των ΔΟΥ Γιαννιτσών και Αριδαίας, προκαλώντας έτσι αυξημένη ταλαιπωρία και αυξημένα έξοδα μετακίνησης στους πολίτες που θα αναγκάζονται καθημερινά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να εξυπηρετηθούν, χωρίς καμία διαφαινόμενη βελτίωση στα έσοδα του κράτους;


Θεοδώρα Τζάκρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)