Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013

Όχι στη διάλυση της δωρεάν παιδείας



Ν.Ε. ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ΠΕΛΛΑΣ
για τις επικείμενες αλλαγές στην Παιδεία

Όχι στη μετατροπή του Σχολείου σε διαρκές κέντρο εξετάσεων
Όχι σε κατάργηση ειδικοτήτων και απολύσεις εκπαιδευτικών


Σε λιγότερο από ένα μήνα ξεκινά το νέο σχολικό έτος, και το Υπ. Παιδείας στέλνει με email τα νέα ωρολόγια προγράμματα και τη δομή του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και του Τεχνολογικού Λυκείου που θα ισχύσουν από τον επόμενο Σεπτέμβρη πριν καν κατατεθεί το νομοσχέδιο, δείγμα γραφής της Τροϊκανής κυβέρνησης, πριν ακόμη θεσμοθετηθούν οι αναγκαίες ρυθμίσεις  και  προωθείται άτυπα και παράνομα η εφαρμογή τους μέσα από το διοικητικό μηχανισμό του εκπαιδευτικού συστήματος.
Αντιμετωπίζει έτσι με απαράδεκτη επιπολαιότητα και προχειρότητα ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δεν εξηγεί σε κανένα, φυσικά ούτε στη Βουλή, με ποια επιστημονικά κριτήρια, για ποιες εκπαιδευτικές ανάγκες,  με ποιο εκπαιδευτικό σχέδιο, προωθεί την κατάργηση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, την υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας, την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και την εισαγωγή της μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου.
Τα “ανεπίσημα” και ανυπόγραφα σχέδια επιτείνουν τη σύγχυση και παρατείνουν την αβεβαιότητα. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί  βλέπουν με απόγνωση το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων να μετατρέπεται σε “φονικό” εργαλείο που δημιουργεί τεχνητά  πλεονάσματα και οδηγεί σε  απολύσεις εκπαιδευτικών συγκεκριμένων ειδικοτήτων, μέσα σε ένα όργιο αυθαιρεσίας, κυνισμού και αναλγησίας.
Για μια ακόμη φορά η παιδαγωγική δεοντολογία πολτοποιείται προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι γενικότερες αντιλαϊκές επιδιώξεις της πολιτικής της κυβέρνησης και της τρόικας. Θύμα της αυτή τη φορά και η πολύπλευρη μόρφωση και η ανθρωπιστική καλλιέργεια των παιδιών, που δοκιμάζεται τόσο από την τρέχουσα “αγοραία”, τεχνοκρατική εκπαιδευτική πολιτική  όσο και από τη γενικότερη “λογιστική” αντίληψη των μνημονιακών πολιτικών.
Η ένταση των εξετάσεων στο Λύκειο και η διατήρηση του διπλού εκπαιδευτικού δικτύου (με τη διάκριση ανάμεσα σε γενικό και τεχνολογικό Λύκειο), όπως  προκύπτει από τα ανεπίσημα κείμενα, είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν τη στροφή προς τα φροντιστήρια, τις ταξικές διακρίσεις και τις μορφωτικές ανισότητες στην εκπαίδευση και θα αυξήσουν τη “διαρροή” μαθητών από τη Δευτεροβάθμια.
 Το αλαλούμ που θα κυριαρχήσει από το Σεπτέμβρη στα σχολεία θα είναι το αναπόφευκτο επιστέγασμα αυτής της πολιτικής.
Θεωρούμε σκόπιμο και σε αυτή τη συγκυρία να επαναφέρουμε στο δημόσιο διάλογο, σε αντιπαράθεση με την ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική, τις επεξεργασμένες και τεκμηριωμένες προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για μια ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)