Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Καταψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου Έδεσσας με κριτική από τον Γιώργο Ρουμελιώτη





 Τους λόγους για τους οποίους δεν ψήφισε τον προπολογισμό του Δήμου Έδεσσας , διατύπωσε κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης του Δημάρχου Δημήτρη Γιάννου , ο Γιώργος Ρουμελιώτης. Οι θέσεις και οι απόψεις του που είναι τεκμηριωμένες έχουν ως εξής

Κύριε πρόεδρε, αγαπητοί συνάδελφοι,

αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι η ψήφιση του προϋπολογισμού κάθε φορέα και, φυσικά, του Δήμου αποτελεί ένα εργαλείο και, ταυτόχρονα, ένα οδηγό δράσης για την επόμενη χρονιά. Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, επισημάνθηκε ότι το μεγαλύτερο μέρος του συντάσσεται από τις υπηρεσίες του Δήμου (μισθοδοσία, λειτουργικά κ.α).
Στα πλαίσια της ευρύτερης οικονομικής κρίσης και της οικονομικής δυσπραγίας του Δήμου Έδεσσας, των τεράστιων οφειλών από το παρελθόν, οι παρεμβάσεις και οι επιλογές τη Δημοτικής αρχής είναι περιορισμένες. Σε αυτές τις περιορισμένες επιλογές που σηματοδοτούν τη στρατηγική του Δήμου θα ήθελα να αναφερθώ. 

Στον κωδικό 6031.001 προβλέπονται αποδοχές Γενικού Γραμματέα με το ποσό των 28.000 ευρώ, δηλαδή των 2.350 ευρώ τον μήνα ενώ στον κωδικό 6031.002 αποδοχές Ειδικού Συνεργάτη και Ειδικού Συμβούλου 62.000 ευρώ. Οι κωδικοί αυτοί συμπληρώνονται με τον κωδικό 6053.001 όπου προβλέπονται και οι εργοδοτικές εισφορές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων και ειδικών συνεργατών που αγγίζουν το ποσό των 15.000 ευρώ. Σύνολο 105.000 ευρώ.

Ο πρώτος Γενικός Γραμματέας, ο κ. Νεντούδης ήρθε και έφυγε. Ένας δεύτερος ετοιμάζεται να αφιχθεί. Aκούγεται το όνομα του κ. Δαλκαλίτση.  Ποιους στόχους υπηρετούν οι επιλογές αυτές και με βάση ποια αξιολόγηση; Τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιος έφερε τον πρώτο και ποιος επιλέγει τον δεύτερο; Παντού διαχέεται ότι ο κ. Μουράτογλου έφερε τον πρώτο και φέρνει και τον δεύτερο! Ποια η σκοπιμότητα των παραπάνω επιλογών; Ποιο είναι το μετρήσιμο αποτέλεσμα των επιλογών αυτών; Με ποια κριτήρια καθορίζονται οι επιλογές αυτές; Με τη φιλία, και τη κομματική συνεργασία; Μήπως οι επιλογές αυτές αναπτύσσονται στα πλαίσια κάποιας προσωπικής στρατηγικής; Ο Δήμος είναι θεσμός για υλοποιούνται τέτοιες επιλογές; Γιατί θα πρέπει με την ψήφο μου να επικυρώσω αυτές τις επιλογές;

Η θέση μου και στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν ξεκάθαρη. Υπάρχουν στο Δήμο Έδεσσας υπάλληλοι με μεγάλη εμπειρία στα θέματα αυτοδιοίκησης και με σπουδές, όπως Νομικής στους οποίους μπορεί να ανατεθούν τα παραπάνω καθήκοντα. Ενδεικτικά αναφέρω τους κυρίους Παναγιώτη Βερύκοκο και Στράτο Βεληγένη. Το όφελος πολλαπλό και  κυρίως μακριά από κάθε σκοπιμότητα …
Θα σταθώ ενδεικτικά σε κάποιες δαπάνες:

Κωδικός 6736.025 : 88.137 ευρώ (η δαπάνη από τα ίδια έσοδα) για μελέτη για την ανάπτυξη χώρου εκδηλώσεων Πασά τσαϊρ. Χάθηκε η σωστή ονομασία «Αθλητικό Κέντρο Δήμου Έδεσσας». Μας παραπέμπει στους στοίχους του γνωστού τραγουδιού «Κοτζαμπάσηδες πασάδες και σεβάσμιοι γεροντάδες κυβερνούσανε τη χώρα, καλή ώρα». Το ποσό και το αντικείμενο της μελέτης συνάδει με την κρίση που ζούμε και τις ανάγκες του Δήμου;

Κωδικοί 7413.001 και 7413.002 με θέμα την «Οικονομική Μελέτη προσδιορισμού λειτουργίας κόστους Υπηρεσίας Δημοτικής Ενότητας  Έδεσσας 5.500 ευρώ και άλλα 5.500 για την ανάλογη μελέτη Δημοτικής Ενότητας Βεγορίτιδας. Γιατί έσπασε η μελέτη στα δύο; Μήπως για να αυξηθεί το ποσό που θα λάβει ο μελετητής; Μήπως η μελέτη, που σήμερα καλούμαστε να ψηφίσουμε, γίνεται ή, ήδη, έχει γίνει και θα παρουσιαστεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο; Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί, σε εποχή που η οικονομική κρίση κορυφώνεται και παρακαλούν για το ευρώ, θα πρέπει να ενδίδουμε σε τέτοιες απαιτήσεις;

Κωδικός : 6262.006 «Εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων και καθαρισμού 300.000 ευρώ. Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο κληθήκαμε να εγκρίνουμε μια δαπάνη για μια πράξη την οποία δεν έχουμε εγκρίνει. Μάλιστα, θα ακολουθήσει Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα αυτό. Δεν θα κρίνω σήμερα την ορθότητα ή μη της επιλογής. Αυτό θα το δούμε. Θα κρίνω, όμως, τη μεθοδολογία. Αναιρείται ο ρόλος του Δημοτικού Συμβουλίου. Μας ζητείται να σηκώνουμε τα χέρια και να ψηφίζουμε; Είναι λειτουργία Δημοτικού Συμβουλίου αυτή;        
Θα μου επιτρέψετε και κάποια σχόλια στον τομέα των εσόδων.

Κωδικός : 3219.002 από μισθώματα από αστικά ακίνητα 861.781

Κωδικός : 3213  Τέλη και δικαιώματα άρδευσης               570.000

Κωδικός : 3219.008 Κοινοτική και αγροτική οδοποιία      599.842

Κωδικός :Λοιπά έσοδα από ακίνητα (Ξενία)                      668.546       

Κωδικός :Από παράνομη στάθμευση                                  786.589

Σύνολο:                                                                          3.485.000

Πρόκειται για βεβαιωθέντα έσοδα στα προηγούμενα έτη. Τι έχει κάνει η Οικονομική Υπηρεσία και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για να εισπραχθούν τα ποσά αυτά; Αν ψάξει κανείς την πορεία είσπραξης μπορεί να φανεί κάποια αυξανόμενη εισροή εισόδων στον Δήμο κάποιες συστηματικές ενέργειες ή θα διαπιστώσει την απόλυτη αδιαφορία ή μια τυπική αντιμετώπιση και παραπομπή των εισπράξεων στις καλένδες;

Έρχομαι και σε άλλα σημαντικά θέματα που αναδεικνύουν μια «προσωπική στρατηγική» που αναπτύσσεται μέσα στο Δήμο Έδεσσας και που φαίνεται να αφορούν τις επιλογές ενός προσώπου.

Εδώ και τρία χρόνια παρακολουθούμε την ανακατασκευή του Γηπέδου Ριζαρίου. Επιλογή από αγάπη για το αθλητικό ιδεώδες ή επειδή είναι πρόεδρος της ομάδας; Ένταξη έργου ανάπλασης στο Κλησοχώρι 2.600.000 ευρώ. Με βάση ποιες προτεραιότητες των τεχνικών υπηρεσιών έγιναν οι παραπάνω επιλογές; Στρατηγικά ο Δήμος θα έπρεπε να επιλέξει το Κλησοχώρι ή την Άρνισσα που αποτελεί μαζί με την Έδεσσα τους άξονες ανάπτυξης. Θα έρθουν οι τουρίστες να θαυμάσουν στο Κλησοχώρι την οικία Μουράτογλου ή θα επισκεφτεί ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ το σπίτι του κ. Φουνταλή και θα μας κακοχαρακτηρίσει ο Περισσός για υπανάπτυκτους!!!  Και ποιος φταίει για αυτήν την προσωπική στρατηγική. Πρώτα και κύρια ο Δήμαρχος Έδεσσας, που ανέχεται την κατάσταση αυτή, που δεν βάζει τέλος στο ρέκβιεμ της θεσμικής λειτουργίας του Δήμου Έδεσσας.        
Αγαπητοί συνάδελφοι, η άρνησή μου στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο και η καταψήφιση του προϋπολογισμού δεν σχετίζεται ούτε με πικρίες, ούτε με εμπάθειες, ούτε με προσωπικές στρατηγικές.

Στηρίζεται αποκλειστικά στην προάσπιση της θεσμικής λειτουργίας του Δήμου Έδεσσας. Δεν είναι θεσμική λειτουργία οι προσωπικές επιλογές!!! Δεν είναι θεσμική λειτουργία οι κολλητοί. Δεν είναι θεσμική λειτουργία η αντικατάσταση των υπηρεσιών με τις λεγόμενες πολιτικές επιλογές!!!

Για να λειτουργήσει ο Δήμος Έδεσσας απαιτείται να λειτουργεί το Δημοτικό Συμβούλιο. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι ο άρχοντας της πόλης και του Δήμου μας και όχι ο Δήμαρχος ή ένας από τους αντιδημάρχους. Ο Δήμαρχος πρέπει να είναι το εκτελεστικό όργανο όχι απλά μιας παράταξης αλλά όλου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Εδώ δεν είμαστε για να κάνουμε καριέρα ούτε για να πάρουμε σύνταξη ως αιρετοί. Θα κλείσω με τα λόγια που μου είπε πρώην αιρετός που χρημάτισε και πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας.

« Η καταψήφιση ήταν σταθμός για την ιστορία του Δήμου. Σηματοδοτεί αλλαγή στα Δημοτικά πράγματα της Έδεσσας και θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί και σε προηγούμενες θητείες του Δημοτικού Συμβουλίου». Αυτά σχολίασε ο κ. Ιγνάτης Κετσετζίδης σε συζήτηση που είχαμε.  

Κλείνω υπενθυμίζοντας τα λόγια του γνωστού Έλληνα διανοούμενου Χρήστου Γιανναρά: « Η κομματικοποίηση υπήρξε η αιτία της εθνικής μας καθυστέρησης». Θα συμπληρώσω ότι είναι και αιτία της τοπικής μας καθυστέρησης.

Για όλους αυτούς τους λόγους δεν θα ψηφίσω τον προϋπολογισμό.

Γιώργος Ρουμελιώτης
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Έδεσσας
Με πληροφορίες και από το karatzova.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)