Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Θ. Τζάκρη προς Α. Λοβέρδο: Το στοίχημα για το άνοιγμα όλων των σχολείων τον Σεπτέμβρη πρέπει να κερδηθεί




Προς την σωστή κατεύθυνση η αυξημένη μοριοδότηση των αναπληρωτών που θα υπηρετήσουν σε παραμεθόριες, νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές
Να γίνουν εμπρόθεσμα οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών
Να μην ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Α’ Λυκείου


   
Η βουλευτής κ. Θ. Τζάκρη μιλώντας σήμερα (29-7-2014) στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα «αναπληρωτές καθηγητές, τράπεζα θεμάτων, ύλη Α’ & Β’ Λυκείου, ειδική αγωγή, υπηρεσιακές μεταβολές - μεταθέσεις, βαθμός πρόσβασης, χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης» ανέφερε καταρχήν πως «δυστυχώς, τα τελευταία πέντε χρόνια, πολλά πράγματα που θεωρήθηκαν μεταρρυθμίσεις δεν ήταν παρά η διάλυση ενός δημόσιου χώρου παροχής υπηρεσιών. Χωρίς να θέλω να τα ισοπεδώσω όλα, στον χώρο της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια), εκτός από τον πολύ καλό νόμο για τα Πανεπιστήμια, η συσσώρευση σχεδόν 1.000 αδιόριστων καθηγητών πανεπιστημίων που σωρεύτηκαν από τα προηγούμενα χρόνια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η πλήρης διάλυση των δομών στην Β/θμια εκπαίδευση, όπως των Τομέων Υγείας Πρόνοιας, Γραφιστικής και Αισθητικής και συνακόλουθα του ανθρώπινου δυναμικού, εφόσον 2.000 εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν σε διαθεσιμότητα, 1.700 καθηγητές βρίσκονται στην ομηρία της μετάταξης και 500 από αυτούς σε καθεστώς απόλυσης, επειδή δεν έχουν προκηρυχθεί θέσεις, είχαν ως αποτέλεσμα χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις, για να γλιτώσουν οι εκπαιδευτικοί ό,τι είχε απομείνει από τα δικαιώματά τους (το 2013 και το 2014 οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών έφτασαν τις 11.200), που σε συνδυασμό με την παράλληλη αναστολή προσλήψεων (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, που ούτε αυτό τηρήθηκε, καθώς πέρυσι είχαμε μόνο 60 προσλήψεις) στο όνομα της μείωσης ενός δήθεν τεράστιου δημοσίου τομέα οδήγησαν στην υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης προς την φτωχή ελληνική οικογένεια, η οποία δεν είχε άλλη εναλλακτική από τα δημόσια σχολεία και στην στροφή της βαριά “χτυπημένης” ως προς τα οικονομικά μεσαίας τάξης προς τα ιδιωτικά σχολεία. Έτσι ο φτωχός Έλληνας βιώνει μια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με κενά, με καταρρακωμένους ανθρώπους, με υποβαθμισμένες δομές και υπηρεσίες. Και η μεσαία τάξη, δηλαδή ό,τι έχει απομείνει από αυτήν, που στηρίζει με την τρομαχτική της φορολόγηση αυτό το κράτος, στερείται τα πάντα και εκδιώκεται από τις δομές του. Και αναγκάζεται έτσι και υψηλούς φόρους να πληρώνει και όλες τις υπηρεσίες να τις αγοράζει ξανά από τον ιδιωτικό τομέα».
    Η βουλευτής συνέχισε λέγοντας πως «παράλληλα η πολιτική της μη μοριοδότησης των αναπληρωτών σε συνδυασμό με τους μισθούς των 600 ευρώ για υπηρέτηση στην παραμεθόριο είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας γενιάς part time εργαζομένων, ωρομισθίων και αναπληρωτών, χωρίς ελπίδα, χωρίς όνειρα και χωρίς μέλλον. Η μεταρρύθμιση λοιπόν ήταν ένα σχολείο επισκεπτών αναπληρωτών, χωρίς συνέχεια και  χωρίς οργάνωση. Και μάλιστα στις παραμεθόριες και στις νησιωτικές περιοχές ακόμη κι η ανεύρεση αυτών των αναπληρωτών ήταν έργο σχεδόν αδύνατο. Γιατί ποιος φεύγει από το σπίτι του για να πάει να ζήσει σε νησί με 600 ευρώ και χωρίς κανένα άλλο κίνητρο σε ότι αφορά την μοριοδότησή του; Αυτός είναι ο κυνισμός των μεταρρυθμιστών που οδύρονται όταν αιτούμαστε αλλαγές στις απίστευτες πολιτικές που εφηύραν και εφάρμοσαν».
    Τόνισε δε απευθυνόμενη προς τον παριστάμενο Υπουργό Παιδείας: «κύριε Υπουργέ με την πρότασή σας για την επιπλέον μοριοδότηση των αναπληρωτών που θα υπηρετήσουν σε παραμεθόριες, νησιωτικές και εν γένει δυσπρόσιτες περιοχές αναγνωρίζετε το πρόβλημα αυτό και θέτετε τους όρους για την επίλυσή του. Και συγχρόνως ξαναδίνετε ελπίδα και ένα κίνητρο στην γενιά αυτή των αναπληρωτών. Διαφορετικά δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει ομαλότητα την νέα σχολική χρονιά, με κενά που υπερβαίνουν το 15% των συνολικών οργανικών θέσεων, χωρίς κανέναν διορισμό, όταν μάλιστα η διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί».
Σε ότι αφορά τις μεταθέσεις και τις λοιπές υπηρεσιακές μεταβολές η κ. Τζάκρη είπε τα εξής: «Σε αυτή την φάση έχουν μετατεθεί 751 καθηγητές, δηλαδή ποσοστό 5% περίπου των αιτούντων και 2.802 δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ικανοποιήθηκε το 45,6% των αιτήσεων), ενώ εκκρεμούν οι αποσπάσεις και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών (αν θα γίνουν και στον βαθμό που θα γίνουν). Πέρυσι έγιναν μόνο 60 προσλήψεις, δεν τηρήθηκε ούτε αυτό που έλεγε το μνημόνιο, δηλαδή η αναλογία μιας πρόσληψης για κάθε 5 αποχωρήσεις, ενώ για φέτος δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα. Το πρώτο ερώτημα επομένως έχει σχέση με το πόσες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών θα κάνετε φέτος. Έχετε πιστώσεις για 2.000 αναπληρωτές και θα προσπαθήσετε να βρείτε πιστώσεις για άλλους 22.500 μέσω ΕΣΠΑ, ελπίζω να τα καταφέρετε. Πιστεύω όμως κ. Υπουργέ ότι πρέπει να γίνουν εμπρόθεσμα οι αποσπάσεις, ώστε να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί που θα βρίσκονται. Και φέτος θα υπάρχουν αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ και θα καλυφθούν αυτά τα κενά. Τι θα γίνει όμως του χρόνου και τον επόμενο χρόνο με την συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση της παιδείας; Οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια και θα πέσουν στο τραγικά χαμηλό ποσοστό του 1,9% του ΑΕΠ, όπως προβλέπει το νέο μεσοπρόθεσμο για το 2018. Κινδυνεύουμε να ζήσουμε τα περσινά και τα προπέρσινα γεγονότα, δηλαδή σχολεία να μην έχουν χρήματα για να καλύψουν λειτουργικές δαπάνες, δηλαδή θέρμανση, γραφική ύλη κ.λπ.  Σε αρκετά σχολεία της Βόρειας Ελλάδας έκαιγαν πετρέλαιο λίγες ώρες την ημέρα, αν το έκαιγαν».
Σε ό,τι αφορά την «Τράπεζα Θεμάτων» η κ. Τζάκρη είπε τα εξής: «Το νέο σύστημα προαγωγής των μαθητών της Α’ λυκείου, με την χρήση της “Τράπεζας Θεμάτων” ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών παραπέμφθηκε να επανεξεταστεί το Σεπτέμβρη, καθώς απέτυχε στις προαγωγικές εξετάσεις στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Στις αρχές Ιουλίου με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας άλλαξε ο τρόπος βαθμολόγησης συγκεκριμένων μαθημάτων, γεγονός που φαίνεται να οδήγησε σε μείωση των μαθητών που παραπέμπονται τον Σεπτέμβρη και να αποκαθιστά πιθανές στρεβλώσεις. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμοδίων, μετά τις αλλαγές στου Υπουργείου Παιδείας, το ποσοστό αποτυχίας των μαθητών της Α’ Λυκείου μειώθηκε από το 25% στο 18%, όταν την περσινή χρονιά δεν υπερέβαινε το 4,3%. Η ΟΛΜΕ κ. Υπουργέ ζητά να μην ισχύσει η Τράπεζα Θεμάτων στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου και να εξεταστούν οι μαθητές με θέματα που θα επιλέξουν ενδοσχολικά οι καθηγητές, καθώς και να γίνεται η προαγωγή με μέσο όρο 9,5. Νομίζω ότι μπορείτε να το δείτε αυτό, τουλάχιστον για φέτος, γιατί σύμφωνα με το νόμο για το νέο Λύκειο οι εξετάσεις μετρούν από την  Α’ Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ανετοιμότητα των μαθητών για την “Τράπεζα Θεμάτων”, την οποία εγώ θεωρώ καλή επιλογή και ο πρόχειρος τρόπος με την οποία αυτή στήθηκε φέτος, κάτι το οποίο αναγνώρισε και το ίδιο το Υπουργείο, δεν πρέπει να αποβεί σε βάρος των μαθητών της Α’ Λυκείου κατά την πρώτη αυτή χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος».
Σε ότι αφορά δε το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η κ. Τζάκρη ανέφερε πως: «Γνωρίζω ότι η αξιολόγηση έχει προκαλέσει αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θεωρούν ότι αποτελεί εργαλείο για την μισθολογική και βαθμολογική καθήλωσή τους και τελικά για απολύσεις. Ξέρω μάλιστα ότι η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει να “παγώσουν” άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Ξέρω όμως επίσης ότι ο ελληνικός λαός χρηματοδοτεί αυτές τις δομές και αναμένει οι καλοί να επιβραβεύονται και οι κακοί, αν όχι να απομακρύνονται, τουλάχιστον όμως να βελτιώνονται. Και δεν είναι δυνατόν σε αυτόν τον ευαίσθητο νευραλγικό χώρο που είναι η εκπαίδευση, που αποτελεί αν θέλετε και το μέλλον της χώρας, να έχουμε ένα αδιάφορο ως προς την προσπάθεια σύστημα ή αν θέλετε ένα σύστημα που επιβραβεύει την ήσσονα προσπάθεια, αφού καλοί ή κακοί κρίνονται όλοι ικανοί. Επίσης θεωρώ αναχρονιστικό το αίτημα των εκπαιδευτικών να μην αξιολογούνται καθόλου. Κι εγώ θα πήγαινα κι ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι, όπως αξιολογούνται και πολλές άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα οι καθηγητές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, θα ήθελα η αξιολόγηση, έστω και συμβουλευτικά αν θέλετε, να γίνεται κι από τους μαθητές όσον αφορά την Β/θμια βέβαια εκπαίδευση, αλλά και να συμμετέχει σ’ αυτό μια μορφή της κοινωνίας των πολιτών, όπως οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων που γνωρίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά τους. Και μη μου πείτε ότι δεν έχουν την ωριμότητα. Όλα αυτά θα βελτιωθούν στην πορεία. Και δεν χρειάζεται να είναι τα πρώτα τουλάχιστον χρόνια δεσμευτική η αξιολόγηση της κοινωνίας των πολιτών (των μαθητών και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων). Άλλωστε στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης τα προγράμματα σπουδών και γενικά η λειτουργία των σχολείων ελέγχεται από την κοινωνία των πολιτών, τις δημοτικές αρχές, τους συλλόγους των διδασκόντων και γενικά την εκπαιδευτική κοινότητα. Αξιολογήσεις όμως με προαποφασισμένες ποσοστώσεις και με τις απολύσεις στο πίσω μέρος του μυαλού δεν γίνονται».-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)