Δευτέρα 10 Απριλίου 2017

Ενημερωτική καμπάνια για την προστασία κυρίως των ηλικιωμένων από τις τηλεφωνικές απάτες

Με πρωτοβουλία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές δράσεις σε πολλές πόλεις και χωριά της Κεντρικής Μακεδονίας
Με την πολύτιμη βοήθεια της Εκκλησίας ενημερώθηκαν πολίτες πώς να μην «πέφτουν» θύματα εξαπάτησης
Χιλιάδες φυλλάδια με χρήσιμες συμβουλές μοιράστηκαν από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής

Ενημερωτική καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Προσοχή στις τηλεφωνικές απάτες» πραγματοποιήθηκε χθες - Κυριακή των Βαΐων - σε πολλές πόλεις και χωριά της Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο την προστασία των ηλικιωμένων κυρίως ατόμων από επιτήδειους που προσπαθούν να τους εξαπατήσουν.
Διοργανώθηκαν ενημερωτικές δράσεις σε περιοχές αρμοδιότητας των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής.
Σε συνεργασία με τις κατά τόπους Μητροπόλεις, στάλθηκε σε όλους τους Ιερούς Ναούς ενημερωτικό έγγραφο με χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή τηλεφωνικών απατών, το οποίο και αναγνώστηκε από τους ιερείς μετά την ολοκλήρωση της Θείας Λειτουργίας.
Παράλληλα αστυνομικοί των έξι Διευθύνσεων Αστυνομίας διένεμαν φυλλάδια με χρήσιμες συμβουλές στον προαύλιο χώρο πολλών εκκλησιών σε πόλεις και χωριά, ενώ μέσα από τη διαπροσωπική επαφή είχαν την ευκαιρία οι πολίτες να ενημερωθούν πληρέστερα για το πώς να προστατεύονται από τις τηλεφωνικές απάτες.
Στα φυλλάδια που μοιράστηκαν αναφέρονταν αναλυτικά τι πρέπει να προσέχουν και τι μέτρα πρέπει να λαμβάνουν οι πολίτες, προκειμένου να προστατευτούν από τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι.  


Για την επιτυχή και ουσιαστική υλοποίηση της ενημερωτικής αυτής εκστρατείας, καθοριστική ήταν η βοήθεια των Μητροπολιτών της Κεντρικής Μακεδονίας (πλην Θεσσαλονίκης) και συγκεκριμένα:
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, κ.κ. Παντελεήμονα,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κιλκίς, κ.κ. Εμμανουήλ,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου, κ.κ. Δημητρίου,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, κ.κ. Ιωήλ,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κατερίνης, Κίτρους & Πλαταμώνα, κ.κ. Γεωργίου,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης, κ.κ. Θεολόγου,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Σιδηροκάστρου, κ.κ. Μακαρίου,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ζιχνών και Νευροκοπίου, κ.κ. Ιερόθεου,
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Κασσανδρείας, κ.κ. Νικοδήμου και
  • του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αδραμερίου, κ.κ. Θεόκλητου.
Επίσης σημαντική ήταν και η συμβολή της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής.
Παρόμοιες δράσεις θα γίνουν και στο μέλλον με στόχο τη συνεχή ενημέρωση των πολιτών.
Υπενθυμίζεται ότι στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος ενεργούν ως εξής:
  • Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά προσποιούμενοι τους γιατρούς, δικηγόρους ή αστυνομικούς.
  • Υποστηρίζουν ψευδώς ότι στενό συγγενικό σας πρόσωπο έχει προκαλέσει τροχαίο ατύχημα με σοβαρό ή θανάσιμο τραυματισμό ανηλίκου.
  • Ζητούν χρηματικά ποσά για να μην φυλακιστεί το συγγενικό σας πρόσωπο και να αποφύγει τις ποινικές συνέπειες.
  • Άλλοι συνεργάτες των δραστών παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική γραμμή, προσποιούμενοι το συγγενικό σας πρόσωπο, εκλιπαρώντας για βοήθεια.
  • Σας ζητούν να έρθουν σπίτι σας για να παραλάβουν τα χρήματα ή σας δίνουν ραντεβού σε καθορισμένο τόπο και χρόνο.
Στις περιπτώσεις που οι επιτήδειοι επικαλούνται νοσηλεία ασθενή ενεργούν ως εξής:
  • Τηλεφωνούν αιφνιδιαστικά και σας αναγγέλλουν ότι στενός σας συγγενής εισήχθη στο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή άλλου λόγου.
  • Απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια χειρουργική επέμβαση.
  • Σας ζητούν να πάτε σε κάποιο σημείο, όπου υποτίθεται αναμένει υπάλληλος του νοσοκομείου (νοσηλευτής, κ.λπ.) για να παραλάβει τα χρήματα.
  • Δεν τερματίζουν την κλήση, παραμένοντας στη «γραμμή» και εάν χρησιμοποιήσετε την ίδια τηλεφωνική συσκευή για να καλέσετε το συγγενή σας, οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση και επιβεβαιώνουν την άσχημη είδηση, παριστάνοντας π.χ. τον τραυματιοφορέα.
Με στόχο την αντιμετώπιση και πρόληψη τέτοιων περιστατικών η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:
  • Μην εμπιστεύεστε αγνώστους, που προσπαθούν να σας πείσουν τηλεφωνικά να τους δώσετε χρήματα, λόγω επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού σας προσώπου.
  • Μην κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια, χωρίς πρώτα να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το συγκεκριμένο πρόσωπο προς επιβεβαίωση.
  • Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για την επικοινωνία με το οικείο σας πρόσωπο, καθώς ενδέχεται οι δράστες να βρίσκονται ακόμη στη «γραμμή».
  • Μην πείθεστε αν σας δώσουν οι δράστες να μιλήσετε στο τηλέφωνο με υποτιθέμενο συγγενή σας.
  • Μην δεχτείτε οποιαδήποτε συνάντηση - ραντεβού με αγνώστους και δηλώστε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα.
  • Συγκρατήστε τα χαρακτηριστικά των δραστών ή/και των οχημάτων, με τα οποία κινούνται.
  • Ζητήστε, εάν θέλετε, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να μετατρέψει τον αριθμό σας σε απόρρητο και μη διαθέσιμο σε τηλεφωνικούς καταλόγους.
  • Ζητήστε, εάν είναι δυνατόν, από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να σας ενημερώσει για το πώς να προωθείτε ύποπτες εισερχόμενες κλήσεις σε πρόσωπο της εμπιστοσύνης σας (π.χ. πατώντας # και 0).
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, νοσοκομεία, συγγενείς, κ.λπ.).
  • Ενημερώνετε πάντα την Αστυνομία, ακόμα και στην περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
  • Μοιραστείτε τις πληροφορίες αυτές με συγγενείς, φίλους και γνωστούς σας.
Σε κάθε περίπτωση η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει τους πολίτες να καλούν το 100 όταν απαιτείται άμεση αστυνομική επέμβαση και υπενθυμίζει ότι:
  • Η ταυτότητα του ατόμου που καλεί τηλεφωνικά δεν είναι πάντοτε αυτή που δηλώνει.
  • Στα τροχαία ατυχήματα οι αστυνομικές Αρχές προχωρούν πάντα στις νόμιμες ενέργειες και δεν ζητούν ποτέ την καταβολή χρηματικών ποσών.
  • Τα νοσοκομεία ή οι δημόσιες υπηρεσίες δεν στέλνουν ποτέ υπαλλήλους τους σε σπίτια ή δημόσιους χώρους για να ζητήσουν από πολίτες την καταβολή χρημάτων.

Όλες οι συμβουλές και οι οδηγίες είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα www.hellenicpolice.gr, ενώ επίσης αναρτώνται και στον λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης της Ελληνικής Αστυνομίας στο Twitter (@hellenicpolice).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)