Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2018

Ο Γιάννης Σηφάκης για την έξοδο προς Βορρά από την Πέλλα ( Πρόμαχοι – Καβαντάρτσι)


μήκους 80 km στο Υπουργείο Εξωτερικών και στον Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών Θανάση Βούρδα

 Παρέδωσε , μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού (μέλος της γραμματείας του τμήματος Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ) την προμελέτη σκοπιμότητας που ετοιμάστηκε από ομάδα εργασίας και από τις δύο πλευρές των συνόρων. 
Υπουργείο Εξωτερικών
Στο Υπουργείο Εξωτερικών συναντήθηκαν στο γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Γιώργου Κατρούγκαλου με τον Ι. Κεντεποζίδη (εντεταλμένο για την συνάντηση σύμβουλο του Υπουργού που βρίσκεται στην Ρωσία). Αναλύθηκε η ωριμότητα της πρότασης, ο σύμβουλος ανέφερε ότι πράγματι βλέπει ωριμότητα με δεδομένες και τις  συνεννοήσεις  που ήδη έχουν γίνει, στα πλαίσια της τετραμερούς, μεταξύ του Γιώργου Κατρούγκαλου και του Ν. Δημητρόφ. Θα μεταφέρει στον Υπουργό την συζήτηση και θα του παραδώσει την προσκομισθείσα προμελέτη.
Ο βουλευτής ζήτησε, αν είναι δυνατόν,  η διμερής συμφωνία να υπογραφεί το συντομότερο δυνατόν για να προχωρήσει άμεσα η οριστική μελέτη του έργου. Ο βουλευτής έθεσε εαυτόν στην διάθεση του Υπουργού προκειμένου να συμβάλει στην προώθηση των επόμενων ενεργειών με στόχο την ταχεία πρόοδο του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού έργου.
Υπουργείο Υποδομών
Στην συνέχεια έγινε συνάντηση με τον Θανάση Βούρδα, Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών. Η συνάντηση έγινε στην Βουλή. Ο Γενικός άκουσε με ενδιαφέρον τις αναλύσεις, είδε τα τεχνικά στοιχεία που προσκομίστηκαν και δεσμεύτηκε σε άμεση συνεργασία με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών. Ανέθεσε στον βουλευτή την προσκόμιση επιπλέον στοιχείων απαραίτητων για την ταχεία προώθηση των διαδικασιών για την οριστική μελέτη και χρηματοδότηση του έργου. Δεσμεύτηκε σε εντατική συνεργασία για να υπάρξει αποτέλεσμα πολύ γρήγορα.
Η σύνδεση θα γίνει με οδό 80 km από τους Προμάχους προς το Κavadarci μέσω των χωριών Maiden, Μzezichko, Rozden και συνοριακός σταθμός στην θέση Pulievο / Καραούλι σε υψόμετρο 1130 m. 
Υφίσταται οδός σε όλο το μήκος της διαδρομής η οποία , φυσικά, θα διαπλατυνθεί, θα γίνουν τα απαραίτητα τεχνικά και θα ασφαλτοστρωθεί.  Η υφιστάμενη οδός από Προμάχους ως το Pulievo ( μελλοντικός συνοριακός σταθμός) είναι 27 km και από το Pulievo ως το Kavadarci 54 km μέσα στην ΠΓΔΜ εκ των οποίων τα 45 Km είναι ήδη ασφαλτοστρωμένα (αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι γείτονες επιθυμούν αυτή την όδευση για την σύνδεση).
Βασικά τεχνικά στοιχεία υφιστάμενης διαδρομής :

Ελλάδα :
Πρόμαχοι – Pulievo/Καραούλι (υψ.1130μ) 
Μήκος Διαδρομής 27,2χλμ ,
Τα πρώτα 4,5χλμ Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ,
Τα επόμενα 22,7χλμ χωμάτινη οδός, Βατή για κοινά ΙΧΕ 4Χ4

ΠΓΔΜ :

Kavadarci ( υψ. 280) – Mrezichko (υψ.560μ)
Μήκος Διαδρομής 37,9χλμ , Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Mrezichko – Rozden (υψ.615μ)
Μήκος Διαδρομής 7,1χλμ , Ασφαλτοστρωμένη παλιά οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Rozden – Maiden(υψ.787μ),
Μήκος Διαδρομής 3,1χλμ , Χαλικοστρωμένη οδός, 1 Γέφυρα, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Maiden(υψ.810μ) – Pulievο/Καραούλι (υψ.1130μ) 
Μήκος Διαδρομής 5,66χλμ, υψομετρική 410μ , δασική οδός

Ο συνοριακός σταθμός προτείνεται να γίνει στις συντεταγμένες :
Γεωγραφικό Μήκος / Πλάτος 41.125908, 21.971330

Δείκτες που θα επηρεαστούν θετικά από το προτεινόμενο έργο:
·       Βελτίωση Κίνησης Αγροτικών Προϊόντων από/προς την περιοχή Kavadarci και τον Διάδρομο 10 προς την Ευρώπη.
·       Προστασία περιβάλλοντος διασυνοριακής περιοχής μέσα από την ανάδειξη των κοινών περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών στοιχείων της διασυνοριακής περιοχής.
·       Υλοτομία της περιοχής εκατέρωθεν με βελτίωση πρόσβασης
·       Ενδυνάμωση πληθυσμών ορεινών – μειονεκτικών περιοχών να δημιουργήσουν ασχολίες και να ενεργοποιηθούν στον τόπο προέλευσης ή τόπο καταγωγής.
·       Άρση απομόνωσης περιοχών & ενδυνάμωση επενδύσεων στην περιοχή Αλμωπίας – Λουτρά Πόζαρ – Χιονοδρομικό Κέντρο – Περιοχή Έδεσσας-Γιαννιτσών
·       Ενδυνάμωση πεδινών περιοχών Πέλλας-Ημαθίας και βελτίωση πρόσβασης σε βασικούς αρχαιολογικούς χώρους Πέλλα, Βεργίνα, Έδεσσα
·       Προσέλκυση επενδύσεων σε χώρους τόσο της περιοχής Αλμωπίας, Πέλλας όσο και της περιοχής Kavadarci.
·       Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς τον διάδρομο 10 περιοχή Negotino (Ανισόπεδη διάβαση), 100 χλμ από/προς την περιοχή Έδεσσας, Σκύδρας
·       Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς Καβαντάρτσι-Έδεσσα-Σκύδρα με την συντόμευση σύνδεσης με την Εγνατία Οδός.
·       Αγροτουρισμός, Ορεινός Τουρισμός, Ιαματικός Τουρισμός, Τουρισμός Δραστηριοτήτων, Χειμερινός Τουρισμός, Ορειβατικός Τουρισμός, Εκπαιδευτικός/Σχολικός Τουρισμός
·       Διευκόλυνση 200.000 Σέρβων Τουριστών να επισκεφθούν την ευρύτερη διασυνοριακή περιοχή όπου υπήρξε θέατρο μαχών την περίοδο του Α’Παγκοσμίου Πολέμου
Διευκόλυνση των 500.000 Ευρωπαίων οδικών τουριστών να γνωρίσουν μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή την ευρύτερη περιοχή του Καιμάκτσαλαν οι οποία συνδυαστικά μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές διαδρομές σχετικά με τους Δρόμους του Νερού, τους Δρόμους του Κρασιού και να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα αυξάνοντας τις διανυκτερεύσεις σε όλη την διασυνοριακή περιοχή.



3 σχόλια:

  1. καλά ειναι ντροπή να πούνε οτι αυτοί οι υφιστάμενοι δρόμοι, αλλά και η ιδέα που ένωνε τις δυο χωρες και του μεθοριακού σταθμού, οτι ειναι του συγχωρεμενου Νομάρχη του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΑΝΟΥ ? Τι φοβούνται, μηπως ο πεθαμενος, θα τους πάρει την δόξα ? Αυτοί πριν απο όλα θα έπρεπε να προταξουν την ονομασία "Τάνιος μεθοριακός σταθμός" προς τιμήν αυτού που τον εμπνευστηκε και τον χαραξε και αυτοί τωρα επιχειρούν να υλοποιήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μέλος της γραμματείας του τμήματος Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ - αυτό πάλι τι είναι ;;;;;;;
    ΠΑΛΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και γιατι οχι Περηκλεια _Ουμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

(3)