Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

Πανελλήνιες: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις...


Που αναμένεται μεγάλη πτώση...

Όλα δείχνουν µία πιθανή πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ, κυρίως στο 2ο και 3ο επιστηµονικό πεδίο. Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται επί σειρά ετών µε τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ επισηµαίνουν ότι...
η πιθανότητα της πτώσης είναι ορατή για αυτά τα δύο πεδία λόγω των χαµηλών επιδόσεων των µαθητών, όχι όµως για το 1ο και το 4ο πεδίο, για τα οποία η εικόνα των βάσεων πιθανολογείται σταθερή.

Οι ίδιοι, πάντως, τονίζουν ότι είναι πάρα πολύ νωρίς ώστε κάποιος να κάνει ασφαλείς εκτιµήσεις για την πορεία των βάσεων, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις και βέβαια δεν έχει προχωρήσει η βαθµολόγηση των γραπτών ώστε να έχουµε στη διάθεσή µας στατιστικά στοιχεία που θα µας οδηγήσουν σε σοβαρά συµπεράσµατα.

Επίσης αυτήν τη στιγµή δεν έχουµε στη διάθεσή µας καθόλου στοιχεία για τις επιδόσεις των παιδιών σε Λατινικά, Χηµεία και Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και, βέβαια, αποµένει το βασικό µάθηµα της Βιολογίας για τη Θετική Κατεύθυνση, το οποίο θα εξεταστεί την επόµενη εβδοµάδα.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η πορεία των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: Από τον αριθµό των εισακτέων, από τη δυσκολία των θεµάτων, δηλαδή τις επιδόσεις των µαθητών, και ασφαλώς από τις επιθυµίες τους, έτσι όπως θα αποτυπωθούν στο µηχανογραφικό δελτίο. Από αυτούς τους τρεις παράγοντες αυτήν τη στιγµή γνωρίζουµε µόνο τον αριθµό των εισακτέων, ο οποίος είναι αυξηµένος για το 2019. Για τα υπόλοιπα είµαστε σχεδόν στο «σκοτάδι».

Ένα σηµαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο πρέπει να τονιστεί προς τα παιδιά τα οποία την Τρίτη θα ολοκληρώσουν τις εξετάσεις, είναι το εξής: όποια και να είναι η εκτίµηση για την πορεία των βάσεων, οι υποψήφιοι θα πρέπει να κάνουν τις επιλογές τους συνεκτιµώντας τις πραγµατικές επιθυµίες τους και, βέβαια, τους βαθµούς που θα κατακτήσουν στις Πανελλαδικές.

Όσον αφορά στην εικόνα των γραπτών, µέχρι αυτήν τη στιγµή σε γενικές γραµµές, όπως τονίζουν στο «Έθνος της Κυριακής» βαθµολογητές, οι επιδόσεις είναι µέτριες σχεδόν σε όλα τα µαθήµατα και κυρίως στη Νεοελληνική Γλώσσα, στα Αρχαία, στα Μαθηµατικά, και σίγουρα στη Φυσική, βασικό µάθηµα στο 2ο πεδίο, κάτι που θα επιφέρει και πτώση των βάσεων στο πεδίο.

Σύµφωνα µε µαθηµατικούς, οι ασκήσεις στα Μαθηµατικά ήταν κλιµακούµενης δυσκολίας και συνεπώς µπορούσαν να ανταποκριθούν οι περισσότεροι υποψήφιοι, αλλά άριστες βαθµολογίες (18-20) θα κατακτήσουν ελάχιστοι, καθώς τα ζητήµατα κάλυπταν µεγάλο εύρος της ύλης, ενώ το ∆’ ζήτηµα ήταν αυξηµένης δυσκολίας.

Όσο για το ποσοστό των γραπτών που θα κινηθεί κάτω της βάσης, προβλέπεται πάρα πολύ υψηλό (πέρυσι ήταν 83,17%) για την κατεύθυνση Οικονοµίας και Πληροφορικής.

Για τα Αρχαία Ελληνικά οι εκτιµήσεις των φιλολόγων είναι θετικές και τονίζουν ότι τα θέµατα ήταν κατανοητά και αναµενόµενα. Το διδαγµένο από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα και οι ερωτήσεις που το συνόδευαν ήταν απλές, ενώ το παράλληλο µεταφρασµένο κείµενο που δόθηκε ήταν απόσπασµα από τον «Προµηθέα ∆εσµώτη» του Αισχύλου και υπήρχε στο σχολικό βιβλίο. Το αδίδακτο κείµενο από τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα δεν παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες στην επεξεργασία του, ενώ η νοηµατική ερώτηση που ζητήθηκε για πρώτη φορά στις εξετάσεις, σύµφωνα µε τη φιλοσοφία του νέου προγράµµατος σπουδών, ήταν καλά διατυπωµένη.

Οι Άριστοι

Πάντως οι καθηγητές τόσο των δηµόσιων σχολείων που διδάσκουν το µάθηµα όσο και των φροντιστηρίων επισηµαίνουν ότι το ποσοστό των υποψηφίων που θα κατακτήσει το άριστα δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 5%-7%. Πέρυσι στο µάθηµα αυτό εξετάστηκαν 28.902 υποψήφιοι και το 37% έγραψε κάτω από τη βάση. Στα Αρχαία Ελληνικά οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι σχεδόν κάθε χρόνο µέτριες και συνήθως οι πολλοί υποψήφιοι «συνωστίζονται» στις µεσαίες βαθµολογίες (13-15).

Στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε ένα κείµενο από το βιβλίο του Νορµπέρτο Μπόµπιο, Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού, το «Μέλλον της ∆ηµοκρατίας. Οι µαθητές λένε ότι τα πήγαν καλά, αλλά οι διορθωτές φαίνεται ότι έχουν άλλη γνώµη και όπως τονίζουν, λίγοι κατάφεραν να διαπραγµατευθούν µε επιτυχία το θέµα. Μάλιστα οι ίδιοι τονίζουν ότι εξαιρετικά σπάνια εντοπίζουν γραπτό άριστων επιδόσεων (18-20).

Στο Διαδίκτυο τα μηχανογραφικά δελτία

Τα μηχανογραφικά δελτία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019 αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.
Η συμπλήρωση του θα γίνει τον Ιούλιο και αφού πρώτα οι μαθητές μάθουν τους βαθμούς που κατέκτησαν στις εξετάσεις.
Στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή οι μαθητές έχουν ν΄αντιμετωπίσουν τις εξετάσεις που ξεκινούν αλλά σε κάθε περίπτωση μπορούν σιγά-σιγά να ρίχνουν και μια "ματιά" στο μηχανογραφικό καθώς υπάρχουν και πολλές νέες σχολές για τις οποίες δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα. Αρα μπορούν να αναζητούν πληροφορίες γι΄αυτές έτσι ώστε οταν έρθει η ώρα να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό να ξέρουν το επιστημονικό περιεχόμενο της κάθε νέας σχολής, τα επαγγελματικά δικαιώματα , την "απήχηση " στην αγορά εργασίας κ.λ.π.

Μπορούν, λοιπόν να δουν
- το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 4 Επιστημονικά Πεδία, για τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ και για τους υποψήφιους του 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, με τελευταίο έτος συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2018

- το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2019 με τα 5 Επιστημονικά Πεδία, μόνο για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, για τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2017
- το μηχανογραφικό δελτίο ΕΠΑ.Λ. 2019 για τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΕΠΑ.Λ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

(3)